Gjest Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Nei, tenkte på Reisling Kabinett Sent from my iPhone using Tapatalk Den er god den! Siter
Tabris Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Kan overhodet ikke forstå at folk drikker øl og vin frivillig Og en del andre ting selvsagt, men øl og vin er jo noe de aller fleste liker, helt ubegripelig for meg. Likte ikke øl før jeg var godt over tyve selv. Og selv om jeg i dag elsker alt fra lyst sommerøl til stout, så styrer jeg fortsatt unna de billigste butikkmerkene. De er fortsatt ikke særlig gode. Siter
Kartoffel97 Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Du kan drikke sambuca på fest! Da blir du festlig, da! 2 Siter
laikamor Skrevet 22. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 22. April 2014 Du kan drikke sambuca på fest! Da blir du festlig, da! Det har jeg smakt, smaker godt! Men typen mener det ikke blir god fyll av det.. Siter
Mardina Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Enig, jeg har prøvd nå i flere årpå å like øl og vin. Tilogmed vært på vinkurs med vin satt sammen med mat (alle lovet meg at jeg kom til å like det etter det, det stemte ikke!) Synes det er litt trist, for høres så koselig ut å kose seg med et glass vin til maten, eller en kald øl ute i sola... x2...... Øl og vin smaker virkelig ikke godt.... Siter
Tommy Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Det har jeg smakt, smaker godt! Men typen mener det ikke blir god fyll av det.. Det gjør det! Hadde en sambucca-periode hvor jeg kun drakk...tada...Sambucca! Jeg ble veldig glad-Tommy. Samme med minttu. Problemet er det samme som med Jägermeister. Du dør litt om du får for mye av det. Siter
Khela Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Har vært på sambuccafylla to ganger, har knapt vært blidere Men det kan sikkert tippe fort over Siter
Hermes Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 En flaske gin og en flaske tonic Eneste jeg bestiller av sprit ute, hvis det ikke er snakk om noe til kaffien. Ellers drikker jeg kun øl og vin på fest. Av og til en liten whisky. Men det hjelper kanskje ikke trådstarter stort... Siter
Ingridhw Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Likte ikke øl før jeg var godt over tyve selv. Og selv om jeg i dag elsker alt fra lyst sommerøl til stout, så styrer jeg fortsatt unna de billigste butikkmerkene. De er fortsatt ikke særlig gode. Jeg kan ikke drikke Tuborg lengre, kjøpte en sekspakning hvor alle var skikkelig grumsete, noe den ikke skal være. Jeg måtte tvinge meg selv til å like øl, hovedgrunnen var at det er så utrolig mye billigere på utesteder og på konserter. Absolut Drink Libary som jeg nevnte i stad. Superenkelt å finne drinker. Så noen nevnte cosmopolitan. Det er en av mine favoritter, den er veldig enkel å lage også, men den kan være veldig sterk. Anbefaler ikke å drikke mange glass med det. Siter
Synnikken Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Oooh, dette er tråd for meg.. Jeg eeelsker å drikke noe godt i helgene Om du går ut, kjøp aloe vera den er knallgod! Men få som klarer lage den godgod på fest Ellers syns jeg smirnoff eplesprit med bris med eplesmak er en god kombi, men man kjenner spritsmaken litt igjennom om man er litt generøs med spriten Sure føtter er knallgodt, og livsfarlig i det lange løp Enkelt å lage på fest også, sålenge man kjøper ordentlig drinkmikspulver og bruker det og ikke ferdig drinkmiks. Jeg drikker MYE hvitvin.. knekker lett 2 til 3 flasker alene på en god kveld Er STOR fan av J.Bäumer sin hvitvin. Den er ikke for søt, ikke for syrlig og bare gooood.. Men husk å drikke litt vann til. Man skal ALLTID drikke vann til alkohol om man skal feste litt! "min" regel er 1 glass vann pr 3 enhet alkohol Skål! 4 Siter
lucy Skrevet 22. April 2014 Rapporter Skrevet 22. April 2014 Om du virkelig vil komme i slaget anbefaler jeg Ratseputz. Smaker balle, men du blir uhyre spenstig i formen etter tre - fire shots. Eller go'nattseputz, som vi kaller det Stambaren har det, og når noen begynner på Ratseputzkjøret, er det ikke lenge igjen av kvelden for de Men - hvitvin for søt? Hvilke hvitviner er det du drikker da? Spør etter en tørr riesling på polet, gjerne en med restsødme, men tørr. Eller en grüner veltliner - jeg har enda tilgode å møte noen som ikke liker denne http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/osterrike/meinklang-gruner-veltliner-2013/sku-8044101 Tørr, men ikke veldig syrlig, fin pris og veldig lettdrikkelig 1 Siter
Aya Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Sure føtter er kjempegodt! Egentlig er jeg en shotter, men jeg har gått på en smell så mange ganger at jeg bare måtte roe ned på den drikkemetoden ... Men en skikkelig tequilafyll er jo fantastisk moro - så lenge det varer. Hoi. Jeg høres ut som en alkis i denne tråden! 1 Siter
laikamor Skrevet 23. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. April 2014 Hvordan lager man sure føtter da? Enkelt å lage på fest? Siter
TullBull Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Bacardi Razz Pleier vanligvis å blande i sitronbrus, men blir det for søtt kan man fint spe ut eller blande med syrligere ting som Bris osv. Siter
Bård Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Sommersby Double Press Apple Cider er meget god. Den er langt i fra like søt som andre cidere, hvis det er det som er problemet. Denne smaker faktisk epler! Ellers så er det bare å være kreativ og prøve seg frem. Ta noe du liker og som du tror passer bra sammen, og hiv på en dæsj med hvit brennevin (vodka, Bacardi etc). Eksempel 1: Ca tre deler ferskpresset limonade (fås kjøpt på bl.a Meny, eller lages selv) Èn del Bacardi superior Tre-fire skiver med lime eller sitron Mynteblader (fås kjøpt på bl.a Meny) Isbiter Fremgangsmåte: Legg et par skiver med sitron/lime i bunnen av glasset, og legg litt mynteblader oppå Fyll glasset halveis med is (biter eller opphakkede) og gjenta over. Fyll resten av glasset med is. Hell i èn shot med Bacardi Fyll opp resten av glasset med Limonade Rør rundt med en rørepinne e.l. Eksempel to: Ca tre deler ferskpresset appelsinjus Èn del vodka (f.eks Russian Standard, som er veldig "god") En neve med bringebær Isbiter Fremgangsmåte: Knus bringebær i bunnen av ett glass Fyll opp med isbiter Hell i èn shot vodka Fyll opp resten med appelsinjuice Rør rundt med en rørepinne Tips 1: Dersom man skal bruke appelsinjuice eller andre fruktjuicer til drinker, så bruk ferskpresset juice. Resultatet blir MYE bedre. Tips 2: Ha spriten en stund i fryseren før du mikser drinker. Det gjelder selvfølgig bare hvis du skal drikke drinken med en gang. Det kan ta vekk litt av den beiske spritsmaken som iallefall er til stede på de billigere/dårligere vodkaene. 1 Siter
ChristinB Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Hvordan lager man sure føtter da? Enkelt å lage på fest? 2 cl Jägermeister 2 cl dry gin (London dry) Friskpresset lime Toppes med Cola Serveres i highball-glass uten garnityr Siter
Anette Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Stensland! Ingen over, ingen ved siden av. For meg går den fort til hodet også. Siter
Tabris Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Jeg er omvendt - er svært glad i øl, hvitvin (tåler ikke garvesyren i rødvin), musserende, whisky, portvin... men kan styre meg for de aller fleste drinker! Søtt og klissete. Siter
Teserere Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Blank sprit med rød frukt i blender er nam! Eks vodka med jordbær eller rum med vannmelon.Eller er daquiri kjempegodt, limeversjonen. Sånn sursøt! Lime, isbiter, blank rum, brunt sukker og blank brus (sprite/farris/tonic). Siter
Grim Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Litt klønete på party kanskje, men fruktsmoothie med blankt eller brunt i er dødsgodt - spesielt når man lar den bli tjukk. Bruk frossene bær! Ellers kan du lage gele-shots. Det er helt genialt hvis man sitter på toget. Billig "sjampis" funker også som bare rakkærn - bare ikke overdriv for det er lett å gå på en smell 1 Siter
laikamor Skrevet 23. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. April 2014 Drinker som må i blender utgår til fest hos andre.. kan heller teste de om vi skal ha noe fest her engang Mest sannsynlig skal vi ut i helga, så får vi se hva vi går for. Veldig lyst å prøve sure føtter, typen har snakket om at han skal lage den til meg før. Må bare sjekke litt priser først, mulig vi må gå for noe enklere og billigere... Tusen takk for mange gode tips! Siter
MiO Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Så da spør jeg på sonen; noen tips til enkle og gode drikker jeg kan teste? Må enkelt, og gjerne billig (til å være alkohol..). Kan foreslå en musserende vin jeg er veldig glad i; Fresita. Jeg vet ikke helt om dette er det rette for deg som ikke liker søtt, men den er veldig god. 3% jordbær er den laget av. Musserende vin, tror det er 8% alkohol. Fresita (som betyr jordbær) er rød av farge, men smaker ikke rødvin da, ikke sånn rødfarge. Det er mer en hvitvin i smak og koster 110 kr for en flaske. Rimelig. Siter
monica_n Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Du må prøve lemon drops! Det er egentlig en shot, men helt sinnsykt god. En del vodka til en del limejuice(slik drinkgreie.. ) og smak til med sukker. Kan jo lage den så sterk/svak og så sur eller søt du vil. Det er så goooodt! Ellers er white russian veldig godt, vi tar melk, vodka, kahlua og isbiter. Kan jo kanskje bli kvalmende om man kun drikker det. Ellers synes jeg Snowball er godt og. Vi har alltid droppet sukkersirup: 6 cl Bols Advocaat (eggelikør)1 cl sukkersirup12 cl 7 up1 cl lime juice Siter
Khela Skrevet 23. April 2014 Rapporter Skrevet 23. April 2014 Neinei, melk er til leverposteiskiva dagen derpå, ikke noe man blander med alkohol Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.