Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrening på Ekebergsletta vekker reaksjoner


Grim
 Share

Recommended Posts

Stakkars hunder! Det som vises på videoen har ingenting med hundetrening å gjøre, og det er skremmende å se at slikt foregår på et hundekurs i 2014. Jeg synes at det skal komme frem hvilken hundeskole dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen unnskyldning for slik håndtering av hund, hverken for instruktør eller kursdeltaker. Jeg tror at på samtlige kurs/hundeskoler jeg går på så ville den slags håndtering av hunden ikke blitt akseptert, eier ville fått en advarsel og deretter bli bortvist om det skjedde igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Bare jeg som har problemer med å se? Får bare sett 10 sekunder så henger det seg, er jo forsåvidt nok til å se hva det går i. Ikke bra, er dette kurs eller trening eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte med denne fra start da den ble postet i en gruppe på facebook, og jeg hørte om den på radioen idag. Noe jeg synes er veldig bra! Man klarte å gjøre media oppmerksom på dette, og de gjorde det tydelig at påføring av ubehag er straffbart i Norge. Håper disse fikk med seg dette...!

Ellers er det noe dritt at folk fortsatt holder på sånn, og at disse gjør det i full offentlighet fatter jeg ikke at de kan. Kan umulig være smarte folk dette....... Stakkars bikkjer sier jeg bare.. Og kursholder burde dra på kurs selv, og det å i det hele tatt forsvare slike metoder er gammaldags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som hr problemer med å se denne videoen ?

om du ser i en tråd som heter fuglehundmiljøet i debatt kjelleren så ligger det link til fulle filmen der. Er på mobil så får ikke linket.

Fikk sett filmen hos dB igår helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

om du ser i en tråd som heter fuglehundmiljøet i debatt kjelleren så ligger det link til fulle filmen der. Er på mobil så får ikke linket.

Fikk sett filmen hos dB igår helt fint.

Takk skal sjekke, jeg har samme problemet med video på db.no generelt viste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeheten.... Gud. Kommentarer fra kommentarfeltet under, det verste er at folk virker å mene dette alvorlig/seriøst:

"Frykt virker, og noen (få) ganger er desverre ingen annen erstatning. Fuglebikkjer må virke og da må det til noen ganger..."

"Henrik Kjus Alstad:

Jeg lar hunder kun spise hundemat... og nekter den å spise annen mat. Er jeg et monster siden jeg behandler hunder og mennesker forskjellig?"

[som en motkommentar mot noen som argumenterte om "det du ikke ville gjort mot ditt barn, bør du ikke gjøre mot din hund"]

"Fredrik

På generelt grunnlag vil jeg nå si at det har blitt en skummel trend i hundemiljøer. De som driver med KUN positiv forsterkning, har en sterk tendens til å beskylde alle oss andre om at straks vi tar i hunden våres eller snakker til den på en måte, så beskrives dette som vold eller mishandling.
Dessverre lurer de med dette (nye) hundeeiere til seg. Og det er jo kanskje ikke så rart, ingen vil jo mishandle hunden sin.

Kunne nok skrevet alt for langt om dette. Leser stadig på Canis om hvordan man skal tilpasse seg hunden sin, men er det ikke egentlig hunden som skal tilpasse seg oss?"
[sånn apropo vår parallelle diskusjon hvor hunder forventes å tilpasse seg vårt samfunn som er übersamfunnet alle mindreverdige dyr (ikke-humanoider) automatisk skal underkaste seg og tilpasse seg uten hjelp eller forståelse]

"Du har gått mye på jakt med stående fuglehund skjønner jeg?"

[Kommentar til noen som er sjokkert over behandlingen]

Det ligger ondskap i mennesket som noen ganger får komme ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

En ting er jo at de korrigerer veldig hardt. Enda værre syns jeg det er at de korrigerer hunder som er usikre og ikke vet hva som forventes av dem hardt :(

Kan bli misantrop av mindre. Håper at mange av de er troll. Og det er ikke hver dag jeg krysser fingrene for troll altså.

Det er nok ikke troll. Ihvertfall ikke alle sammen. Det er ganske vanlige holdninger i en del miljøer. Men det er langt fra alle fuglehundmiljøer de trener sånn som det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo at de korrigerer veldig hardt. Enda værre syns jeg det er at de korrigerer hunder som er usikre og ikke vet hva som forventes av dem hardt :(

det var det jeg reagerte kraftigst på også.

Det var liksom ikke noe logikk i når hundene ble korrigert. Hunder som tydelig viste at de ikke ante hva som var forventet av de ble kraftig korrigert. For hva? Dårlig trening? Det er bare slemt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte pinlig at det finnes folk som synes så ****** urettferdig behandling av hund er ok... Jeg får selvsagt vondt inni meg av denne filmen, men synes virkelig det er på sin plass at slik behandling blir diskutert i åpne fora og at regelrett mishandling av dyr faktisk meldes til politiet. Loven er ganske klar der - "Det er forbudt å utøve vold mot dyr". Å løfte ei bikkje etter huden flere meter bortover mens den hyler og skriker er vel ganske klart noe man må kunne definere som vold, eller?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette kurset er basert på 90% positiv trening så de ihvertfall brukt opp de 10% med negativ kun på disse minuttene... At instruktører med en slik treningsmetode holder kurs er jo helt håpløst! Å lære uerfarne hundeeiere at straff som dette er greit er helt uakseptabelt! Hadde dette skjedd på et kurs jeg hadde gått på hadde jeg meldt meg av tvert og bedt om pengene tilbake!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...