Gå til innhold
Hundesonen.no

Lykkekullet - Et Whippetkull blir til... Igjen :-)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

6 stk. 4 tisper og 2 hannhunder født etter Emprezy Adamant Design x Courtborne Scorpio idag!

Da er vi ferdige, Lykke og valpene har fått det reint i kassa og nå sover de hele gjengen. Det hele gikk som en fryd, Lykke var roligheten selv og logret som bare det når vi snakket til henne, til tross for at hun var i gang. Det er Lykke`si det! :D

De siste 2 valpene fikk hun endel problemer med da de både var store og hun hadde lite krefter. Etter endel om og men klarte vi å få dem ut med noen veldig interessante fødestillinger.

Alle er friske og fine, de spiser uten hjelp og er i aller høyeste grad tjukke og gode :)

Her kommer noen bilder av smågullene :wub:

Et lite familiebilde av en sinnsykt, vanvittig sliten Lykkemor med valpene sine :)

7_zps54ec3bd9.jpg

6_zps069ed686.jpg

Ei herlig lita frøken :)

1_zps805850f7.jpg

Førstefødte gutt, han kom som nr 2 i rekka.

2_zps3ac3856a.jpg

4_zpsdb2d469f.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

6 stk. 4 tisper og 2 hannhunder født etter Emprezy Adamant Design x Courtborne Scorpio idag! Da er vi ferdige, Lykke og valpene har fått det reint i kassa og nå sover de hele gjengen. Det hele

Det første døgnet har gått over all forventning, Lykke kom inn på soverommet vårt et par ganger i natt bare for å sjekke at vi fortsatt var der, og ikke hadde etterlatt henne med 6 valper på egenhånd.

Med drittnett for tida (frem til søndag) tar det en evighet å laste inn bildene her, så det fikk bare bli et lite utvalg som får kommet seg med. Valpene er i dag 3 dager gamle og det hele går på s

Posted Images

Ah, så fiiiine! :) Jeg har en soft spot i hjertet for whippeter altså! Da jeg vokste opp, hadde bestevenninnen min tre hunder hjemme og en av dem var en grå whippet tispe. Det jeg husker best ved henne (whippeten altså, ikke venninna, hehe), var at hun fikk fordeler og goder de to store hundene ikke fikk :D Hun fikk bl.a. lov til å sove i foreldresengen under dyna!

Etter det har jeg alltid likt whippeter, og vurderte det faktisk som hund nå i voksen alder (men havnet på sheltie). Det er ikke utenkelig at jeg en vakker dag får meg en whippet altså.

Her for en ukes tid siden eller to, så jeg en rålekker whippet hann på det lokale kjøpesenteret (utendørs). Han var hvit og blågrå, stoore blågrå flekker på hvitt, og bare så sinnsykt fin at jeg vred nakken nesten helt rundt for å se på han i det jeg gikk forbi. Tror eieren begynte å lure, sånn som jeg glodde, for hun husjet brått med seg hunden og forsvant rundt hjørnet :P Hun skjønte vel ikke at jeg glodde i beundring! :) Han er den fineste whippeten jeg har sett.

Nr to på ditt første gruppebilde, er det lyseblå sløyfe jeg ser?, flekket med mye hvitt rundt.... den var fiiin! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Jeg er uendelig stolt over C-kullet vårt, og jeg gleder meg til det blir skikkelig liv å røre i stua :D

De ligger så søtt alle mann i valpekassa, Lykke har ikke hatt tid til noe annet enn å ligge der sammen med dem og hun måtte tvinges ut. Hun er virkelig flink, om jeg kan si det selv :) Og det var så passelig at hun logret under fødselen, det er kjennetegnet hennes.

Ah, så fiiiine! :) Jeg har en soft spot i hjertet for whippeter altså! Da jeg vokste opp, hadde bestevenninnen min tre hunder hjemme og en av dem var en grå whippet tispe. Det jeg husker best ved henne (whippeten altså, ikke venninna, hehe), var at hun fikk fordeler og goder de to store hundene ikke fikk :D Hun fikk bl.a. lov til å sove i foreldresengen under dyna!

Etter det har jeg alltid likt whippeter, og vurderte det faktisk som hund nå i voksen alder (men havnet på sheltie). Det er ikke utenkelig at jeg en vakker dag får meg en whippet altså. Her for en ukes tid siden eller to, så jeg en rålekker whippet hann på det lokale kjøpesenteret (utendørs). Han var hvit og blågrå, stoore blågrå flekker på hvitt, og bare så sinnsykt fin at jeg vred nakken nesten helt rundt for å se på han i det jeg gikk forbi. Tror eieren begynte å lure, sånn som jeg glodde, for hun husjet brått med seg hunden og forsvant rundt hjørnet :P Hun skjønte vel ikke at jeg glodde i beundring! :) Han er den fineste whippeten jeg har sett.

Nr to på ditt første gruppebilde, er det lyseblå sløyfe jeg ser?, flekket med mye hvitt rundt.... den var fiiin! :wub:

Litt gøy da, for jeg vurderte også Sheltie en gang i tiden, men den endelige avgjørelsen havnet på Whippet etter å også ha hatt Italiensk mynde. En avgjørelse som bare har blitt mer å mer riktig, du snakker om å bli bitt av Whippet-basillen :lol: Det finnes så mange lekre Whippeter, jeg har også snudd meg endel etter enkelte jeg har sett på utstillinger rundt om. Merker jo at når vi dukker opp med 4 Whippeter at det er mange som ser, stopper opp, snakker og lurer på ting. Slik var det ikke før, da var nesten Whippeten fra en annen planet og så ut som en alien. Trivelig at flere får opp øynene for rasen, da. :)

Nr 2, med lyseblåsløyfe var den førstefødte hannhunden. Min første tanke var at han lignet ei ku, så han fikk kjapt navnet Litago her i huset. Skikkelig kul kar :) Han ser helt hvit ut fra den ene siden (bilde på forrige side) mens den siste tispa med lyselilla bånd er en tro kopi av mamma`n sin, hun har tilogmed den lille hvite flekken i nakken. Lykke nr 2 eller no` sånt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første døgnet har gått over all forventning, Lykke kom inn på soverommet vårt et par ganger i natt bare for å sjekke at vi fortsatt var der, og ikke hadde etterlatt henne med 6 valper på egenhånd. Men det gikk bare fint det også :) Nå har hun ballet alle valpene (og seg selv) under dyna. De er jo tross alt Whippeter, må du skjønne! :lol:

Ellers er valpene livlige og spiser godt og helt uten hjelp. De kommer seg fint opp og til melkebaren, og den gutten med grønt bånd har funnet "sin" plass, oppå ryggen til mamma.. Søsteren hans (lyslilla bånd) syns foten er en fin kvileplass.

Noen stemingsbilder fra valpekassa, håper dere liker dem :flowers:

oslashoslashoslashoslashoslashoslashosla

Hannhund (Grønt bånd)

aeligaeligaeligaringaring_zps7feed8d6.jp

99b6038a2b_zps77667445.jpg

Og en av tispene (lyslilla bånd)

aringaringaringaringaringpppp_zps02984e1

oslashoslashoslashoslashoslash_zps14b6aa

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...