Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye aktivisering får hunden din?


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Vi er stort sett ute tre ganger i løpet av en dag, eventuelt pluss kjapp tissetur rett utenfor døra ved behov. Voksne hunder.

Hvor lenge vi er ute om gangen varierer etter hva vær og hunder vil - er det fint vær er vi ofte ute en times tid midt på dagen og leker og leter etter gobiter og de fjaser og løper.

"Morgenturen" er somregel bare en runde rundt fjøset på mellom 5 og 20 min avhengig av været.

"kveldsturen" er de løse mens jeg ordner hester og kaniner - og så går vi en liten runde. Der og velger de mye selv hvor mye de vil være ute.

Desverre nærmer 1. april og båndtvang og dermed også sauer seg drastisk. Men da kommer også bedre turforhold, så da blir det mer bånd, mindre "selvstyrt" men mer rene turer. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er dønn ærlig ihvertfall...Jeg vil at hundene skal få innholdsrike liv og har ikke samvittighet til å ha hunder som ligger inne 23.5 timer pr dag. For det vet jeg at det er hunder som gjør...ogs

Aktivisering? Okeiiiii, ønskelig med sannhet eller skryt?

Helt enig med deg Siri, og andre med samme oppfatning. Jeg trener LP 1-2 ganger i uka, resten brukes på tur, og jeg foretrekker å gå i marka. Når Tetris blir gammel nok til kløv og kjetting trekk vil

Synes "aktivisering" er vanskelig å svare på. Noen av de 5 hundene er alltid aktivisert om Sophia er hjemme og våken :P Enten med drakamp, gjemsel eller løpe rundt og rundt fire rom med dører sentrert i midten så det blir en "rundkjøring". Tuller ikke, gjester kan bekrefte at ungen er tullete og kan sikkert springe 500 ganger rundt og rundt mens hun hylet/synger og har hundene med seg rundt :lol: Privat kondisjons coach :aww: Ellers får de av meg en jordetur mellom 15-45 min på formiddagen, 1-2 timer i skogen før vi henter S i barnehagen og noen ganger i uken er de på kløv/kjetting/sykkeltur i noen km på kvelden (varierer på disse.) også trener lp vi fra 0 til 4 kvelder i uken.(dette går veldig opp og med.) Men jeg er jo hjemme med dem og vi trener litt smått noe hele tiden føler jeg, selv om det ikke er konstruktivt trening. Så ja, vanskelig spørsmål synes jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si for min del, da det varierer veldig. Vi pleide å kjøre ett ganske strengt treningsregime på fem dager med fysisk trening (og da mener jeg trening, ikke mosjonering/aktivisering/tasse en rolig tur) men vintern i tromsø gjør at det går litt mer uregelmessig - her må man utnytte dagene det ikke er speilholke og man faktisk klarer å gå på ski uten å dø.
Uansett prøver jeg å gi de en miks av aktiviteter, med kickbike, kickspark, ski, kløvturer og "vanlige" turer (helst i kuppert terreng) når det gjelder fysisk utfoldelse. BCn får springe løs med utvalgte hundevenner med jevne mellomrom.

Vi har også pleid å dra på LP-trening 1-3 ganger i uka, men jeg har for tiden en liten pause fra dette. En tur på klubben tar fort 3-4 timer (om ikke mer) når man blir stående og prate skit, og da står jeg igjen med en husky som ikke har fått noe særlig ut av dette, så for øyeblikket tar vi lp-treninger som en overskuddsgreie på fridager. Når det er bart legger jeg gjerne ett spor til borderen før jeg sykler/går en topptur/whatever, og så går vi sporet når vi er ferdig med turen.



Oppsummeringsmessig: jeg prøver å gi dem aktivisering rundt 2t dagen, men dette varierer utifra hvor vi ligger i treninga. Om jeg kjører fartstrening så går det naturligvis litt kjappere enn de gangene jeg har langturer, så om vi ender opp på 1 t en dag, og fire timer neste dag, så er det helt okey.

("Vanlige" tisseturer rundt kvartalet inngår ikke i dette, så klart. Alt ovenfor her er hovedaktiviteten før/etter jobb. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Min hverdag og år er like variert som min jobb (døgnturnus). Men om jeg skal ta sommerhalvåret:

Ved dagvakt, og været tillater det:

20-30 min sykkeltur før jobb.

1-2 timer trening og/eller tur (alt ettersom det ble sykkeltur på morgenen)

Ellers luftings i hagen og kanskje en liten økt trening i hagen/stuen.

Nattevakt:

Sykkeltur/russletur på 30-60 min.

Kveldsvakt:

Trening og kort tur eller langtur/sykkeltur (1-2 timer)

Fri (noe man har oftere som turnusarbeider)

Sykkeltur og trening. Aktivitet i 4-6 timer.

Ellers har du avvikene med svømming en gang i uken, noen dager MÅ man andre ting, sykkel blir byttet med ski o.l.

Vinterstid blir det bare kort russletur i skogen løs på 30 min på morgenen om det ikke er snø. Ellers rundt nabolaget. Er det ruskete vær så får de gå i Hagen. Orker ikke bli kald/våt før jobb.

Også fins det dager utenom nattevakt der jeg setter meg på ræva med bikkjene i sofaen og ser en film. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt varierende dager, jeg jobber 8-1530, samboer turnus.

Morgen: om samboer jobber natt eller dag lufter jeg ham kort på morgenen, enten kjapt i hagen eller en 5 minutts runde. Thorvald er et sovedyr på morgenen han og :P Jobber samboer kveld eller har fri går han tur når han står opp, iblant blir langturen da.

Ettermiddag/kveld: enten LP i rundt 2 timer (selvsagt med pauser), evt tur på alt fra 1-3 timer, avhengig av vær og ork :) Kan en gang iblant være ren asfalttur, men som oftest går vi en sløyfe i en eller annen skog hvor han får løpe løs, evt gå med kløv.

Kveld/natt: alt fra tisse i hagen til en runde på 20-30 min, litt avhengig av turen/treninga før på dagen.

Dette er nok sånn gjennomsnittlig, varierer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert og litt misunnelig på hva mange får til, men med full jobb strekker ikke tiden til.

I snitt blir det vel 1 time tur hver ettermiddag. Dette kan dog bli lenger, og noen ganger byttet ut med LP-trening. Jeg sørger også for noen rolige dager iblant.

Vi har også såvidt introdusert jogging i variasjonen, og blir nok 1-2 ganger i uka.

Helgene er svært variable, men da skjer det endel mer, LP trening noen timer, hundetreff, arrangement (eks utstilling), lange skogsturer, farting hit og dit.

Det som er sikker er at Tetris er fornøyd, han tar det han får :)

Morgen og kveldslufting foregår i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke kan se sånn ut:

Mandag: 30-60 min tur på morgenen, 1 til 2.5 times tur på ettermiddagen, og en 20 min kveldslufting (der hundene løper og jeg går maks 1 km. :P). Enkelte mandager trener jeg jakt/spor/lp istedet for lang hovedtur. Mandager har jeg fri forøvrig. :) Fram til nå har vi trent agility på kvelden, men det har utgått nå.

Tirsdag: kjapp lufting på morgenen til de har gjort det de skal. Jobber 8 til 15:30. Tur på 1 time (noen ganger mer, andre ganger mindre). Fellestrening i klubben på kvelden. Varierer hvor lenge jeg trener. Kort lufting før leggetid.

Onsdag: samme som tirsdag, bare bytt ut trening i klubb med trening hjemme, ev bytt ut trening med mer tur. Når det blir lyst lenge nok blir det fellestreninger i jakt på ettermiddagen/kvelden.

Torsdag: jobber annenhver, og de dagene jeg jobber er de lik tirsdagene. De dagene jeg har fri blir det lengre hovedtur.

Fredag: fridag, og er lik mandagene stort sett.

Lørdag: times morgentur, tur på minst 2 timer midt på dagen og kveldstur på minst 20 min. Alternativt morgentur på en time, deretter jakt/spor/lp i noen timer (sammen med andre) istedet for langtur.

Søndag: se lørdag.

Og enkelte dager orker jeg ikke og det blir et par tre turer på rundt halvtimen, og ellers bare slasking. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Imponert og litt misunnelig på hva mange får til, men med full jobb strekker ikke tiden til.

I snitt blir det vel 1 time tur hver ettermiddag. Dette kan dog bli lenger, og noen ganger byttet ut med LP-trening. Jeg sørger også for noen rolige dager iblant.

Vi har også såvidt introdusert jogging i variasjonen, og blir nok 1-2 ganger i uka.

Helgene er svært variable, men da skjer det endel mer, LP trening noen timer, hundetreff, arrangement (eks utstilling), lange skogsturer, farting hit og dit.

Det som er sikker er at Tetris er fornøyd, han tar det han får :)

Morgen og kveldslufting foregår i hagen.

Nå er det vel stort sett de som gjør mye med hundene sine som svarer i sånne tråder da. Hvor mange tror du har lest denne tråden uten å svare (meg selv inkludert, selv om jeg er godt over gjennomsnittlig aktiv med dem, så jeg motsier kanskje meg selv litt nå). Når man ser hvor dårlig trent mange hunder er (også hunder til folk på sonen), så går nok ikke alle her heller 2 timers tur og lydighetstrening hver dag :P Men jeg håper alle hunder ihvertfall får være ute på tur ca en times tid hver dag i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel stort sett de som gjør mye med hundene sine som svarer i sånne tråder da. Hvor mange tror du har lest denne tråden uten å svare (meg selv inkludert, selv om jeg er godt over gjennomsnittlig aktiv med dem, så jeg motsier kanskje meg selv litt nå). Når man ser hvor dårlig trent mange hunder er (også hunder til folk på sonen), så går nok ikke alle her heller 2 timers tur og lydighetstrening hver dag :P Men jeg håper alle hunder ihvertfall får være ute på tur ca en times tid hver dag i gjennomsnitt.

Det er nok endel ja, derfor slang jeg meg inn og var dønn ærlig. Forhåpentligvis får man ned terskelen litt, og det går an å se at man ikke trenger å være verdensmester for å drive aktivt med hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er nok endel ja, derfor slang jeg meg inn og var dønn ærlig. Forhåpentligvis får man ned terskelen litt, og det går an å se at man ikke trenger å være verdensmester for å drive aktivt med hund.

Men en ting jeg syns er litt merkelig er folk, generelt altså, ikke de som har svart i denne tråden, som trener aktivt med hundene sine i forskjellige hundesporter, men ikke legger vekt på fysisk trening. Skal hundene prestere på trening og/eller konkurranse uten skader over tid, så må de ha fysisk trening i bunn. Men hvordan man er fysisk aktiv med hundene har minst like mye å si som hvor lenge. Den 6 km runden jeg gikk langs asfalt i går kveld betydde nok fint lite for bikkjene, mens den omtrent like lange klatreturen i terrenget jeg skal ut på nå er viktig for å bygge muskler og kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg inrømmer glatt at jeg er lat på vinteren. Spesielt da jeg bare hadde Kua. Når det er kaldt foretrekker hun å være inne. Prøver å gå på ski en til to dager i uka, pluss kjetting trekk om det ikke er skiføre. De får løpe masse løs på gårdsplassen og alle turer jeg går (som på vinteren er vanskelig i området..)

På sommern er det mye mer. Med turnusjobb hae jeg masse fri og er ute mest mulig. Nå har jeg jo Ymse som må opp i knallform før august. Så fort han er frisk blir det å jobbe mot det. Kua er med på alle hans treningsturer.

Mine virker tilfredse, de kunne sikkert fått mer og klart seg med mindre.

Kan legge til at Kua trenes en del mentalt (triks) hver dag og sporadisk lp. Ymse trenes jaktrettet (søk, apport, lydighet) omtrent hver dag med mye nesearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg syns er litt merkelig er folk, generelt altså, ikke de som har svart i denne tråden, som trener aktivt med hundene sine i forskjellige hundesporter, men ikke legger vekt på fysisk trening. Skal hundene prestere på trening og/eller konkurranse uten skader over tid, så må de ha fysisk trening i bunn. Men hvordan man er fysisk aktiv med hundene har minst like mye å si som hvor lenge. Den 6 km runden jeg gikk langs asfalt i går kveld betydde nok fint lite for bikkjene, mens den omtrent like lange klatreturen i terrenget jeg skal ut på nå er viktig for å bygge muskler og kondisjon.

Det kommer vel kanskje litt an på hva slags konkurranser? Jeg kan se at f.eks de som konkurrerer aktivt innenfor agility eller jakt trenger en hund i svært god fysisk form, men om man konkurrerer i LP eller rally, så er vel ikke det spesielt fysisk krevende for hunden.

Når det er sagt så er jeg på generelt grunnlag selvsagt helt enig med deg om viktigheten av at hunden får god fysisk mosjon som holder den skadefri og i god form.

Angående det å være ærlig så skrev også jeg i mitt første innlegg at jeg har redusert mengden mosjon og tur i det mørke vinterhalvåret. I høst var vi ute 2,5 timer flere ganger i uka, nå blir det ofte ikke mer enn 45 min. som hovedtur, med trening og lek utenom (og selvsagt tissetur morgen og kveld). Dette vil jo økes nå som våren er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dønn ærlig ihvertfall...Jeg vil at hundene skal få innholdsrike liv og har ikke samvittighet til å ha hunder som ligger inne 23.5 timer pr dag.

For det vet jeg at det er hunder som gjør...også sonen hunder. Eieren er så fornøyd "bikkja bare sover den", vel i realiteten så sover jo bikkja bort livet.

En ting er i perioder hvis man er syk osv eller andee spesielle tilfeller. Men når dette blir standard så synes jeg personlig at det ikke holder. Orker man ikke mer/ikke tid til mer så skjønner ikke jeg helt hva man skal med hund.

For å klargjøre: jeg mener ikke at alle måå gå tur 4 timer pr dag...men en eller annen aktivisering 1 time pr dag bør alle hunder få (til vanlig)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel kanskje litt an på hva slags konkurranser? Jeg kan se at f.eks de som konkurrerer aktivt innenfor agility eller jakt trenger en hund i svært god fysisk form, men om man konkurrerer i LP eller rally, så er vel ikke det spesielt fysisk krevende for hunden.

Når det er sagt så er jeg på generelt grunnlag selvsagt helt enig med deg om viktigheten av at hunden får god fysisk mosjon som holder den skadefri og i god form.

Angående det å være ærlig så skrev også jeg i mitt første innlegg at jeg har redusert mengden mosjon og tur i det mørke vinterhalvåret. I høst var vi ute 2,5 timer flere ganger i uka, nå blir det ofte ikke mer enn 45 min. som hovedtur, med trening og lek utenom (og selvsagt tissetur morgen og kveld). Dette vil jo økes nå som våren er på vei.

En hund med god kondisjon vil ha mye større evne til å gjennomføre en LP-konkurranse også. God form = Bedre evne til konsentrasjon, så selv om en lp-konkurranse ikke er så fysisk krevende, så er den psykisk krevende. SÅnn er det jo også med folk. Man har langt større mental kapasitet om man er i god fysisk form.

Jeg er som Snusmumrik tilhenger av å ha hunder i god fysisk form. Jeg legger større vekt på fysikken enn å trene lp/spor og slike ting, og jeg ser at guttungen i huset er veldig fornøyd med det nå som han er voksen.

Før valpen kom i hus ble det mange og stort sett lange turer på Willy, enten til fots (gå/jogge) eller på spark. Ski ble det mindre av pga vær og føre. De fleste turene ble på rundt 8-12 km og da mange gange i uka (jeg trenger vel ikke å innrømme at det var en enorm trigger å delta på Sonens Endomondoutfordring *ler*), men nå etter at valpen kom i hus, har det jo begrenset seg veldig hva jeg har tid og ork til mht tur etter jobb. Nå har det heldigvis blitt sykkelføre, så da blir det nok en del sykling framover på Willy. Frøken Fryd får bli med på de kortere turene vå¨re.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Siri, og andre med samme oppfatning. Jeg trener LP 1-2 ganger i uka, resten brukes på tur, og jeg foretrekker å gå i marka. Når Tetris blir gammel nok til kløv og kjetting trekk vil det absolutt bli brukt til det fulle som et supplement til tur i skog og mark. Som Snusmumrik sier, en time klatring er mye mer verdt for hundens fysikk en en time vandring på asfalten.

Jeg har faktisk fått øynene opp for truger, og vurderer å investere i et par til neste år. Akkurat nå kommer jeg meg få steder i marka pga snø, med truger hadde jeg vært fri ,

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel kanskje litt an på hva slags konkurranser? Jeg kan se at f.eks de som konkurrerer aktivt innenfor agility eller jakt trenger en hund i svært god fysisk form, men om man konkurrerer i LP eller rally, så er vel ikke det spesielt fysisk krevende for hunden.

Jeg trur det blir en hvilepute for en del som trener aktivt mot konkurranse med bikkjene sine at hunden er fornøyd med mental trening. Det er mange mennesker i ekstremt dårlig form som driver med feks lydighet på høyt nivå, og som åpenbart heller ikke ser behovet for å gi bikkja det den kunne trengt fysisk.

Jeg gir mine så lite mental aktivitet at jeg ikke gidder å nevne det en gang. Ellers går vi tur hvor Aiko stort sett er løs. Jeg gruer meg til båndtvang hvor jeg må slepe henne etter meg igjen. Løs er det nemlig riktig så godt tempo på henne. :P Imouto har ofte på kløv om jeg ikke orker å gå mer enn en times tur, og vi pleier å sykle 3-4 ganger i uka. Når det er snø driver vi med "rocky-trening" på jordene i dyp snø. Ellers bruker jeg en del tid på klatring og utforsking i skogen. Det er dager jeg har mer lyst til å steike vafler og se på Netflix enn å gå tur, og da går vi en kjapp tur etter jobb og så er jentene i hagen resten av kvelden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi får litt ymse. Nå som jeg har vært syk har det vært mindre f.ex og gubben har måtte trå til.

Pi får løpe ut i hagen og tisse tidlig morgen og sent kveld, dette er helt fast rutine. Så er det avhengig av om vi skal på jobb eller ikke hva som skjer. Men enten får hun en times tur i skogen med meg, eller så får hun en times tur på kvelden med thorstein. Utover det så er Pi med meg mye rundt så dagene varierer veldig og vi har lite fast. Men vi svømmer en gang i uka og det ser jeg på som veldig viktig da jeg ellers skranter mye i helse. Pi får prima med muskler og trim av den ene økta i uka og jeg kan med god samvittighet gå mindre tur neste dag. Nå som jeg har vært på sykehuset og ikke klart å gå så mye i etterkant så var svømmingen veldig bra også har gubben gått 45-en times tur på kvelden (og han går fort da).

Vi har ingen fast lp treninger egentlig, vi trener når vi føler for det og vi trener når gjengen trener :P

Ca en gang i uka er vi på tur med andre enten løse eller båndtur.

Jeg er som dere kanskje ser personen som ikke er tilhenger av planer :lol:

Snittet er en time hver dag + raptus i hagen :P + ymse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke misforstå - jeg undervurderer ikke viktigheten av fysisk mosjon, og alle hunder bør få muligheten til å utfolde seg fysisk så vel som mentalt. Jeg tenker bare at alt etter hva slags hundesport man driver med, så er ikke alt like fysisk krevende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det kommer vel kanskje litt an på hva slags konkurranser? Jeg kan se at f.eks de som konkurrerer aktivt innenfor agility eller jakt trenger en hund i svært god fysisk form, men om man konkurrerer i LP eller rally, så er vel ikke det spesielt fysisk krevende for hunden.

Når det er sagt så er jeg på generelt grunnlag selvsagt helt enig med deg om viktigheten av at hunden får god fysisk mosjon som holder den skadefri og i god form.

Angående det å være ærlig så skrev også jeg i mitt første innlegg at jeg har redusert mengden mosjon og tur i det mørke vinterhalvåret. I høst var vi ute 2,5 timer flere ganger i uka, nå blir det ofte ikke mer enn 45 min. som hovedtur, med trening og lek utenom (og selvsagt tissetur morgen og kveld). Dette vil jo økes nå som våren er på vei.

Nå har jeg vel ikke skrevet at folk ikke er ærlige, selv om det sikkert hender det og, jeg skrev at det nok ikke er et representativt utvalg som svarer i sånne tråder. For gjennomsnittet av hvor aktive folk skriver at de er i sånne tråder stemmer nok ikke med gjennomsnittet av alle som er aktive på sonen. Og da er det nok en del som ikke føler de strekker til og ikke er aktive nok med sine hunder når de leser sånne tråder. For noen er nok det en fornuftig vekker som kanskje får dem mer aktiv, men er du gjennomsnittlig aktiv med hunden din og leser om alle som gjør så ekstremt mye, så fører det jo bare til unødvendig dårlig samvittighet.

Jeg mener forøvrig det er tull at en lydighetshund ikke trenger samme fysiske treninga som en agilityhund. Nå snakker jeg ikke om å småtrene litt lydighet i hagen, men de som konkurrerer. For det første øker fysisk kapasitet den mentale kapasiteten og for det andre er det en god del belastningsskader i lydighet man ikke tenker på. Selv om de ikke er så ekstreme som i agility. Det er også en del øvelser som krever eksplosiv fart, du får ikke det etter å ha trent en time eller gått et lydighetsprogram, uten belønning, på 15 minutter i varmen om hunden ikke er i god kondisjon. Og har du en arbeidsgal hund som gasser på uansett, så får du skader. Blir hunden sliten blir det slurvefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I Sverige ble det gitt ut en oversikt i hundesport (tror jeg, eller brukshunden) over hvilken hundesporter som hadde flest skader. Mange fikk seg en overraskelse når det viste seg være LP også Agility for sist brukshundsportene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Svømming og Kjettingtrekk
Tirsdag: Hviledag og noe lydighet

Onsdag: Skogstur og springpole/hangtime
Torsdag: Hviledag og noe lydighet
Fredag: Kjettingtrekk
Lørdag: Hviledag og noe lydighet
Søndag: WP vogntrening

hundene har en strikt treningsplan til Weight Pull sesongen som begynner nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene får løpe (ca 10 km/t) 5-10 km i hvert fall 3-4-5 ganger i uka. Noen ganger lengre turer. I tillegg kommer evt. jakt og jakttrening. Vi har ca 3 mål inngjerdet hage, så lufting og bevegelse utenom tur/jakt foregår der. Noen rører mye på seg i lek og herjing, andre omtrent ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke misforstå - jeg undervurderer ikke viktigheten av fysisk mosjon, og alle hunder bør få muligheten til å utfolde seg fysisk så vel som mentalt. Jeg tenker bare at alt etter hva slags hundesport man driver med, så er ikke alt like fysisk krevende.

Tja... Magnus Carlsen hadde neppe vært verdens beste sjakkspiller om han ikke i tillegg til en fabelaktig strategis hjerne også trente mye fysisk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke noe annen mental trening enn å tåle verden og det som måtte dukke opp i den :) .

Stort sett er vi på en eller annen slags tur hver dag,som regel sammen med en eller flere andre hunder. Da løse i variert terreng,skog eller jorder.

Hvor lenge vi er ute kommer helt an på vær,føre og humøret til kjerringa.... Fra en til to,tre timer.Han er alltid med meg og noen ganger går vi båndtur i sentrum,treningen da er å ikke markere på alt vi passerer :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...