Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet


nyfiken22
 Share

Recommended Posts

Jeg må børste han annenhver dag, og ja han ser tynn ut, men det er fordi han har så stort og bredt bryst. (han veier nesten 30 kilo)

Var hos vetrinæren for ikke så fryktelig lenge siden, spurte om dette var riktig, og det var det.

Oppblindt?

Det er noe søle, men for det meste så er det gress, jeg driver å plukker opp avføring fra ene hjørnet hver tredje eller fjerde dag.

Ingen rot, nei. (bortsett fra noen leker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joho, jeg dør litt pga billettkontroll til tross for at jeg har billetten i orden. Det samme med politi på utkikk etter beltesviktere, jeg dør da å jeg, enda jeg har på beltet. I tollen får jeg hjerte

Denne tråden har tatt helt feil vending. At dere ikke tror på TS sin fremstilling av saken er helt i orden. Mattilsynet kommer uansett ikke inn hit og forklarer sin side. Men spekuleringer i TS sin me

Minner bare på at ingen av oss kjenner noe til trådstarter, trådstarters psyke, trådstarters dyrehold eller trådstarters forhold til myndighetspersoner.

Vi har hatt mattilsynet her en del ganger fordi de har rutinekontroller på gårdsbruket, og har vært her pga bikkjene (hundekjørerkennel) noen ganger. De har alltid varslet på forhånd. Vi har jo ikke hatt noe å skjule så vi har jo heller ikke snudd oppned på jorda for å fikse på noe. Alltid fått tommel opp :)

De har fått bekymringsmld på oss en gang, en galning i distriktet som hadde ringt inn (gjetter vi da, han har hatt en tendens til å finne på problemer og anmeldt i hytt og pine), de ringte og sa de hadde fått bekymringsmld men at de ikke kom fordi de hadde sett jevnlig hvor bra hundene våre har det :P

Jeg ville ringt og hørt hva som var, for hele greia hørtes bare rart ut. Oppdater oss gjerne! :) (og del bilder av vofsen, a! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig bare hatt et positivt syn på MT og hvordan de håndterer bekymringsmeldinger. Men det er nå meg.

Hatt dem på døra et par ganger i forbindelse med gårdsdrift. En gang for ulovlig dyrehold (reptiler) og en gang etter ei bekymringsmelding på at hundene hadde det dritt, og ikke fikk mat fordi de var ekstremt tynne og "underernærte".

De lo godt da de innså at vi hadde mynder :ahappy:

Den siste gangen varslet de ikke på forhånd, og tok oss høvelig på senga og ble møtt av veldig happy hunder i døra som skulle ut å luftes. Vi sto i en halvtime og snakket om hunder, vær og vind, de noterte at alt stod bra til og dett var dett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ring mattilsynet eller evt politiet og få klarhet i hva som har skjedd. Du kommer ingen vei med å spekulere :)

Dette er da en høyst merkelig tråd.

Har man ingen ting å skjule så skjuler man det ikke, man blir ikke nervøs og man lar ikke være å ta kontakt med politiet. Dette er da et "ikke-problem"? Hva er det du vil fram til, med denne tråden?

Vel, hadde jeg plutselig fått politiet og mattilsynet på døra, så hadde jeg blitt drit nervøs og syns det var kjempe ubehagelig. Dette selv om jeg ikke har noe å sjule. Det handler om invadering i privatlivet, og noen syns det er mer ubehagelig enn andre. Jeg hadde f.eks aldri sluppet politi inn hos meg om de ikke hadde ransakelsesordre, selv om jeg ikke har noe å sjule. Jeg er er en privat person som ikke liker at fremmede snoker i tingene mine, dette altså selv om jeg er en lovlydig borger.

Det der "har man ingenting å sjule" argumentet syns jeg er fryktelig dårlig. Dette er riktignok litt på siden, men likevel interessante linker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_to_hide_argument

https://chronicle.com/article/Why-Privacy-Matters-Even-if/127461/

http://www.wired.com/opinion/2013/06/why-i-have-nothing-to-hide-is-the-wrong-way-to-think-about-surveillance/

Når det er sakt, så syns jeg selvsagt det er bedre at det blir sendt ut en bekymringsmelding for mye enn en for lite. Sånn må det bli når det gjelder de svakerestilte i samfunnet vårt, barn og dyr. Selv om det da er ubehagelig for dem som faktisk behandler dyrene og barna sine bra, men likevel får besøk av mattilsynet eller barnevernet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ring mattilsynet eller evt politiet og få klarhet i hva som har skjedd. Du kommer ingen vei med å spekulere :)

Vel, hadde jeg plutselig fått politiet og mattilsynet på døra, så hadde jeg blitt drit nervøs og syns det var kjempe ubehagelig. Dette selv om jeg ikke har noe å sjule. Det handler om invadering i privatlivet, og noen syns det er mer ubehagelig enn andre. Jeg hadde f.eks aldri sluppet politi inn hos meg om de ikke hadde ransakelsesordre, selv om jeg ikke har noe å sjule. Jeg er er en privat person som ikke liker at fremmede snoker i tingene mine, dette altså selv om jeg er en lovlydig borger.

Det der "har man ingenting å sjule" argumentet syns jeg er fryktelig dårlig. Dette er riktignok litt på siden, men likevel interessante linker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_to_hide_argument

https://chronicle.com/article/Why-Privacy-Matters-Even-if/127461/

http://www.wired.com/opinion/2013/06/why-i-have-nothing-to-hide-is-the-wrong-way-to-think-about-surveillance/

Når det er sakt, så syns jeg selvsagt det er bedre at det blir sendt ut en bekymringsmelding for mye enn en for lite. Sånn må det bli når det gjelder de svakerestilte i samfunnet vårt, barn og dyr. Selv om det da er ubehagelig for dem som faktisk behandler dyrene og barna sine bra, men likevel får besøk av mattilsynet eller barnevernet.

Let me sum it up:

Trådstarter registrerer seg i dag på et hundeforum, kun for å fortelle at helt tilfeldigvis akkurat i det TS og hund var på tur hjem, så var de plassert slik i terrenget at det akkurat passet seg at man så husdøra si - hvor mattilsynet og politiet stod utenfor av ukjent grunn. I tillegg har visstnok mattilsynet og/eller politi ringt til hele familien (til og med besteforeldre) uten at noen har klart å fått kontakt med TS i et moderne samfunn med både mobiltelefoner og det som ellers er. Trådstarter valgte i stedet å prioritere å gå vekk i fra politiet/mattilsynet, og bruker tiden sin på å søke bekreftelse om at verden er fin og flott på et hundeforum.

I tillegg blir politiet og/eller mattilsynet anklaget for å sparke i døra, uten at det en gang foreligger tvil eller noen form for skepsis for det åpenbart ulogiske motivet. Det foreligger også tydelige tegn på at TS mener mattilsynet er en gjeng ignoramuser som overhodet ikke har peiling på dyr, hund eller hundehold i så måte.

Det er helt ulogisk på så mange nivåer, at det summa summarium enten må være et menneske som kjeda seg intenst på jobb like før stengetid og fant ut man skulle trolle litt rundt på et forum - eller så er jeg så freidig at jeg vil si at denne personen trenger å få snakket med mattilsynet og politi når man ikke har mer gjengs virkelighetssyn enn det som framstilles her. Ikke vondt ment, men når man har så store vrangforestillinger for hva dyrevernet i Norge egentlig er, så er det kanskje like greit å få oppleve det IRL og se hva det er fornoe :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud Stokman, is that you...?

Nei, huff! Sorry. Men jeg bare måtte.

Ellers må jeg si at jeg blir overrasket over hvor mange som har hatt Mattilsynet på døra! Jeg tenker at det sier noe om at Mattilsynet slettes ikke er så slappe som det ryktet tilsier, men at de tar bekymringsmeldinger på alvor. Det er jo bare kjempepositivt.

Jeg skulle ønske både Mattilsynet og Barnevernet ble sett på som en lavterskel-greie jeg, ikke en skam-greie. Men de er jo så ladet de to instansene, og det er så synd fordi de kunne utnyttet potensialet sitt bedre om folk ikke hadde gått i forsvar.

Men jeg er jo sånn selv også, hadde jeg fått Mattilsynet eller barnevernet på døra, så hadde jeg frika totalt.

Jeg har ikke så mye råd å tilføye, du har fått mange gode innspill. Men jeg er også litt nysgjerrig over hvorfor du jogget rett forbi når du så en politibil på gårdplassen. Tenkte du ikke, "Hva har skjedd???"?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vi har hatt besøk av politiet som lurte på om føllet som lå og sov i sola hadde daua og ville gjerne ha bevis på det motsatte. En annen gang ble MT kontaktet fordi føllet gikk ute i regnvær i juli norsk sommer. Jeg setter bare pris på det jeg. Mye bedre at de sjekker hundre ganger for mye enn en gang for lite.

En annen sommer hadde vi en mishandlet åring gående på beite hos oss, da krevde jeg veterinærattest og tok bilder da hun kom, så ikke vi skulle få problemer. Da MT kom, var de veldig glad for dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet mother of mary. At man blir smånervøs fordi det kommer noen og skal sjekke billetten din eller whatever er da noe helt annet enn oppførselen til trådstarter her.

Let me sum it up:

Trådstarter registrerer seg i dag på et hundeforum, kun for å fortelle at helt tilfeldigvis akkurat i det TS og hund var på tur hjem, så var de plassert slik i terrenget at det akkurat passet seg at man så husdøra si - hvor mattilsynet og politiet stod utenfor av ukjent grunn. I tillegg har visstnok mattilsynet og/eller politi ringt til hele familien (til og med besteforeldre) uten at noen har klart å fått kontakt med TS i et moderne samfunn med både mobiltelefoner og det som ellers er. Trådstarter valgte i stedet å prioritere å gå vekk i fra politiet/mattilsynet, og bruker tiden sin på å søke bekreftelse om at verden er fin og flott på et hundeforum.

I tillegg blir politiet og/eller mattilsynet anklaget for å sparke i døra, uten at det en gang foreligger tvil eller noen form for skepsis for det åpenbart ulogiske motivet. Det foreligger også tydelige tegn på at TS mener mattilsynet er en gjeng ignoramuser som overhodet ikke har peiling på dyr, hund eller hundehold i så måte.

Det er helt ulogisk på så mange nivåer, at det summa summarium enten må være et menneske som kjeda seg intenst på jobb like før stengetid og fant ut man skulle trolle litt rundt på et forum - eller så er jeg så freidig at jeg vil si at denne personen trenger å få snakket med mattilsynet og politi når man ikke har mer gjengs virkelighetssyn enn det som framstilles her. Ikke vondt ment, men når man har så store vrangforestillinger for hva dyrevernet i Norge egentlig er, så er det kanskje like greit å få oppleve det IRL og se hva det er fornoe :)

Absolutt ingenting å si på det du sier her. Jeg syns også det lukter rart av hele saken, derfor jeg valgte å ikke kommenterte den. Jeg reagerte ene og aleine på "har ingenting å sjule"-argumentet, som du brukte på første side.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt besøk av politiet som lurte på om føllet som lå og sov i sola hadde daua og ville gjerne ha bevis på det motsatte. En annen gang ble MT kontaktet fordi føllet gikk ute i regnvær i juli norsk sommer. Jeg setter bare pris på det jeg. Mye bedre at de sjekker hundre ganger for mye enn en gang for lite.

En annen sommer hadde vi en mishandlet åring gående på beite hos oss, da krevde jeg veterinærattest og tok bilder da hun kom, så ikke vi skulle få problemer. Da MT kom, var de veldig glad for dokumentasjonen.

Godt poeng det siste der. Det tror jeg aldri jeg hadde tenkt på om jeg hadde tatt til meg et mishandlet dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng det siste der. Det tror jeg aldri jeg hadde tenkt på om jeg hadde tatt til meg et mishandlet dyr...

Sånt burde man tenke på ja...

Vi fikk et sant ******* i perioden rett etter vi overtok et føll fra "helvetes gården" for noen år tilbake. Hun så ut som et uvær, og jeg husket jeg var redd for å ha henne ute fordi folk skulle tro hun var slik pga. oss. Ikke så lenge etter hagla meldingene inn og MT kom. Helt greit, vi forklarte saken, de sjekket opp og det var i orden. Men det tok lang tid før bygdedyret skjønte vi ikke hadde gjort noe som helst annet enn å ta til oss noe som hadde blitt vanskjøttet. MT var helt grei i saken - Og jeg skjønte jo godt at noen hadde reagert på det. Hun var veldig lita, tynn, ingen muskler og hadde avføring fra beina og opp til ryggen som vi skrubba og barberte bort i en evighet før det ble greit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som selv lurer på om jeg har stjålet noe om betjeningen i en butikk kikker rart på meg, så jeg aner ikke hvordan jeg hadde reagert i ts sin situasjon :P

Enten fattet eller totalt irrasjonelt tipper jeg...

Forøvrig er det mange som lar mobilen ligge hjemme når de er ute med bikkja, hadde vi ikke nylig en tråd hvor mange skreiv at de ikke ville bli forstyrret på tur?

Ring i morgen og hold oss opdatert!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på andre siden; i MT som en del av dyrevernnemnda. Jeg har vært ute sammen med veterinær og kontrollert hunde- og kattehold stort sett - storfe har veterinærene tatt seg av selv.

Flere ganger har vi hatt politiet med som backup av ulike årsaker. Det kan være fordi den vi besøker har oppført seg truende mot oss, personen det gjelder er tvangsinnlagt på psykiatrisk institusjon og vi ikke kan bryte oss inn for å hente ut dyrene eller at hundeeier har kommet med drapstrusler om vi fjerner dyra fra eiendommen (i dette tilfellet grov mishandel av hundevalper).

Disse situasjonene vil vi ha politiet med for de har myndighet til å håndtere disse truslene med loven i hånd.

Svært mange av de bekymringsmeldingene vi er ute på dreier seg om misforståelser eller ordensforstyrrelser som f.eks bjeffing på nattestid. Sistnevnte er ingen sak for MT; det er ordensforstyrrelse og kommer under politiets vinger.

Misforståelsene kan gå på at dyret ikke får mat nok (tynne hunder slik som mynder), ikke får lang nok tur (og hva er lang nok tur??), ikke blir aktivisert nok, ser skitten ut osv. osv. Hadde man bare giddet å prate med den som eier dyret så hadde kanskje mye vært unngått..?
Atter andre har et horn i siden til dyreeier og ser sitt snitt til å anmelde/sende inn bekymringsmelding bare for å skape trøbbel. Man kan krangle om alt mulig - og som dyreeier er man utrolig sårbar. Det vet naboen og bruker det for det det er verdt.

Alle bekymringsmeldinger skal tas på alvor - uansett hvor bagatellmessige de virker. Som nevnt av andre i tråden; det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Det er flott at folk bryr seg!

Til TS så høres det merksnodig ut med den oppførselen - og jeg ville sjekket med dem i morgen tidlig på hva dette egentlig dreier seg om.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke kommentere til de som tror at jeg troller, dere trenger ikke skrive noe her.


Jeg har ikke så mye råd å tilføye, du har fått mange gode innspill. Men jeg er også litt nysgjerrig over hvorfor du jogget rett forbi når du så en politibil på gårdplassen. Tenkte du ikke, "Hva har skjedd???"?

Nei, jeg tenkte ikke på det, siden jeg blir ringt om noe har skjedd.

Forøvrig er det mange som lar mobilen ligge hjemme når de er ute med bikkja, hadde vi ikke nylig en tråd hvor mange skreiv at de ikke ville bli forstyrret på tur?

Ring i morgen og hold oss opdatert!

Jeg har mobil på meg 24/7, men ja, skal ringe om noen timer og høre hva det er for noe.

Jaktlykke påpeker hvorfor de har med politi, jeg har ikke oppført meg slik at det er grunn til å ta med seg politiet.

Som jeg sa, det var første gangen de har vært her, så jeg synes det er litt rart å dukke opp med politi selv om de aldri har møtt meg, kanskje de tok med politi bare for å være sikker?

Jeg bor på landet hvor "alle" har våpen, dette kan jo være grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset, så beklager for seint svar. (Det var bare et kamera som skulle ned i halsen på meg, ikke noe værre).

Ringte til han som ringte til familien, han gav ikke svar på et eneste spørsmål, men spurte masse. Når jeg spurte hvorfor de kom så fikk jeg tilbake "det trenger ikke du vite, hehe". Så jeg sa pent og høfflig "Det er jo meg og min hun det er snakk om, det angår jo meg".

Så byttet han emne og spurte når jeg var hjemme vanligvis.

:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset, så beklager for seint svar. (Det var bare et kamera som skulle ned i halsen på meg, ikke noe værre).

Ringte til han som ringte til familien, han gav ikke svar på et eneste spørsmål, men spurte masse. Når jeg spurte hvorfor de kom så fikk jeg tilbake "det trenger ikke du vite, hehe". Så jeg sa pent og høfflig "Det er jo meg og min hun det er snakk om, det angår jo meg".

Så byttet han emne og spurte når jeg var hjemme vanligvis.

:hmm:

I allverden... Da har de fått en bekymringsmelding for noe som de ikke vil du skal "fikse" før de kommer, så har du alt ditt på det rene, så får du bare puste og ha kaffen klar. Håper de kommer tilbake fort så du får det ut av verden. :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg veldig merkelig og uprofesjonelt ut, og jeg vile tatt det videre i Mattilsynet sentralt.

Jeg tørr rett og slett ikke, det kan bli oppfattet som om at jeg klager også blir folk sur på meg.

I allverden... Da har de fått en bekymringsmelding for noe som de ikke vil du skal "fikse" før de kommer, så har du alt ditt på det rene, så får du bare puste og ha kaffen klar. Håper de kommer tilbake fort så du får det ut av verden. :hug:

Ja, slipper de inn neste gang. Slik at saken blir ferdig.

Jeg har kjøpt meg en sixpack for å ha i kveld, men skal bære tomgodset ut før jeg legger meg, SÅ nervøs er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på bygda og her trues det med mattilsynet for mye rart. Noen områder er verre enn andre. Sladrekjærringer eller noen som ikke liker noen, prøver å ødelegge for noen, så ringer de mattilsynet med bekymringsmelding.

Veninnen min ble utsatt for det en gang, noen hadde ringt bekymringsmelding ang hestene som så tykke ut. Mattilysnet ringte og sa at de måtte komme på kontroll, siden de var pliktig å undersøke bekymringsmeldingene som kom inn. Dyrlegen kom, sjekket og ristet på hodet over dete tullet. Hesten var tykk ja, men mange vinterutegangs hester blir gjerne det.

Uansett, sladder og tøv må man bare prøve å heve seg over, hvis det er grunnen for mattilynets besøk. Ellers må man bare ta til etterretning hva som er problemet og om man kan fikse noe, forbedre noe. Det kan jo være noe man ikke tenker over som hunden som bjeffer mye ute, er til sjeanse for naboer etc. Jeg med mine mynder kan jo i værste fall risikere at noen ringer inn pga de ser tynne ut, men det hadde de nok ikke kommet så langt med da :P Men igjen, har du ikke noe å frykte med ditt hundehold, så trenger du ikke være bekymret :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten folkens :)

Jeg setter veldig pris på at dere kommer med konstruktive innlegg, spesielt siden jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, spesielt siden det angår noe jeg bryr meg så mye om. Da ser man ofte skjeivt på saken.

Jeg har desverre ikke noe å skrive om, men har hørt rundt med folk i slekta som jobber i politiet, det viser seg at en jobber samme sted som de to som støttet mattilsynet var fra.

Men han fikk ikke vite noe da vi har samme etternavn :P

De har forsåvidt ikke kommet hit i dag, noe som får meg til å tenke at det bare var en bekymringsmelding, hadde det vært mer alvorlig så regner jeg med at de hadde kommet i dag også?

Jeg som hadde kaffen klar hvis de skulle komme :P

Edit: Jeg får desverre ikke jogget siden det blåser og snør ute i dag, men av og til må man tillate seg å være lat :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte en trist debatt.

I Norge tar vi aldri opp problemer direkte med den det gjelder, men sender "bekymringsmeldinger" til mattilsyn, politi, barnevern, kommunen eller andre. Er vi blitt et angiversamfunn uten eget ansvar?

Det må jo være bedre å ta kontakt og spørre f.eks. hvordan ting har seg. Istedetfor skal det være en politioppgave som så følger med utvalgte instans og ringer på døra til en av oss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte en trist debatt.

I Norge tar vi aldri opp problemer direkte med den det gjelder, men sender "bekymringsmeldinger" til mattilsyn, politi, barnevern, kommunen eller andre. Er vi blitt et angiversamfunn uten eget ansvar?

Det må jo være bedre å ta kontakt og spørre f.eks. hvordan ting har seg. Istedetfor skal det være en politioppgave som så følger med utvalgte instans og ringer på døra til en av oss.

Nå er det jo ikke alltid en politioppgave.

Men jeg synes det er greit at man kan sende bekymringsmeldinger til de som skal drive med dyrevern om man er bekymret for at dyrevern ikke overholdes. Det har litt større effekt om de tropper opp på døra enn at f.eks jeg skal troppe opp på døra til naboen og anklage de for å mishandle dyra sine liksom. Det handler vel mest om å være anonym. Klart noen misbruker det, men jeg vil heller ha de på døra mi en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte en trist debatt.

I Norge tar vi aldri opp problemer direkte med den det gjelder, men sender "bekymringsmeldinger" til mattilsyn, politi, barnevern, kommunen eller andre. Er vi blitt et angiversamfunn uten eget ansvar?

Det må jo være bedre å ta kontakt og spørre f.eks. hvordan ting har seg. Istedetfor skal det være en politioppgave som så følger med utvalgte instans og ringer på døra til en av oss.

Nå ville jeg ikke tatt denne diskusjonen som et sannhetsvitne av hvordan saker normalt sett går i mattilsynet (hvis jeg laget en tråd "BRANNVESENET? - jeg kom i dag gående med bikkja mi hjem når jeg så brannmenn stå på døra mi hjemme. siden jeg ikke har batteri i den ene røykvarsleren løp jeg forbi huset mitt og venta til de var borte. når jeg kom hjem var døra mi vannskada fordi de hadde spyla vann på den, og de hadde ringt alle i familien og spurt om meg men ikke ringt etter meg selv forresten" hadde det liksom skulle vært en reell framstilling av hvordan brannvesenet i norge jobber? NEI :P ) - men sånn helt utenom denne tråden og denne saken:

Hvis du lurer på hvorfor man kan sende anonyme bekymringsmeldinger kan du jo bare tenke over hvordan enkelte mennesker som driver med dyrehold i dag er. Du har alvorlig psykisk syke mennesker som truer med å drepe, og som driver med psykisk terrorisering i flere måneder etter besøk av betjenter fra dyrevernet. Anbefaler deg å registrere deg og se noen episoder av Djurskyddsinspektørane på Svensk TV 4 ( finnes her: http://www.tv4play.se/program/djurskyddsinpekt%C3%B6rerna?video_id=2515438 ) - her får man se flere inspektører som blir truet så lenge at de måtte få overfallsalarm på seg pga truslene. Noen av de med dyrehold er så aggressive og lite virkelighetsorienterte at de bare brøler, roper og går over i direkte voldelige angrep på inspektørene. Det er klart at man som ANMELDER da har rett til å melde i fra anonymt, for dyrenes del. I verste/beste fall er det en misforståelse, og man kan være glad man har et aktivt og velfungerende dyrevern i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. Jeg forstår jo deres side av saken("Alle" har våpen her). Mitt tilfelle representerer ikke hvordan MT oppfører seg normalt sett!

Tro meg, jeg angrer på at jeg fikk panikk.

Alle som har fått panikk før vet hvordan det er, du slutter og tenke.

Du har jo den berømte flight or fight responsen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...