Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet


nyfiken22
 Share

Recommended Posts

Nå fjernet også nyfiken22 en del høyst graverende uttalelser om politiet fra sitt siste innlegg. Jeg var så forutseende at jeg tok skjermbilde av det (og det har jeg aldri gjort før på et forum, bare det sier noe...) - hvis noen enda er i tvil om seriøsiteten til vedkommende kan de kontakte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joho, jeg dør litt pga billettkontroll til tross for at jeg har billetten i orden. Det samme med politi på utkikk etter beltesviktere, jeg dør da å jeg, enda jeg har på beltet. I tollen får jeg hjerte

Denne tråden har tatt helt feil vending. At dere ikke tror på TS sin fremstilling av saken er helt i orden. Mattilsynet kommer uansett ikke inn hit og forklarer sin side. Men spekuleringer i TS sin me

Minner bare på at ingen av oss kjenner noe til trådstarter, trådstarters psyke, trådstarters dyrehold eller trådstarters forhold til myndighetspersoner.

Nå fjernet også nyfiken22 en del høyst graverende uttalelser om politiet fra sitt siste innlegg. Jeg var så forutseende at jeg tok skjermbilde av det (og det har jeg aldri gjort før på et forum, bare det sier noe...) - hvis noen enda er i tvil om seriøsiteten til vedkommende kan de kontakte meg.

Bare legg ut.

Jeg fjernet da jeg ikke ville ha det om familien min åpent på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg ut.

Jeg fjernet da jeg ikke ville ha det om familien min åpent på et forum.

Det var ikke fordi jeg synes det var noe artig at du la ut om hva familien din gjør/ikke gjør at jeg tok skjermbilde av det (det er forståelig du ikke vil ha det ute) - men påstander om politiets arbeid/framgangsmåte/handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fremdeles på noe ting, jeg. Følger du opp årlige vaksinasjoner?

Har hunden din tilgang på friskt vann, også ute?

Har hunden din ly for vær og vind (også skygge) ute?

Har hunden din en liggeplass ute?

Hvor lenge står den ute?

Hvor lenge står den ute når du ikke er hjemme?

Bikkjeglam rekker langt. Er det en mulighet for at hunden din har stått og bjeffet/ult såpass lenge/ ofte/ høyt at naboene har vært bortom og funnet ut at den står alene og dette kanskje har gjentatt seg såpass at de har blitt bekymret?

Er det en underliggende årsak til din mistillit til politiet og nå også mattilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet dukker ikke opp på døra di fordi at du ikke vaksinerer årlig altså. For hunder som ikke utsettes for smittepress er ikke det en nødvendighet, og det er heller ikke anbefalt å vaksinere hvert år annet enn mot kennelhoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet dukker ikke opp på døra di fordi at du ikke vaksinerer årlig altså. For hunder som ikke utsettes for smittepress er ikke det en nødvendighet, og det er heller ikke anbefalt å vaksinere hvert år annet enn mot kennelhoste.

Nå spesifiserte vel ikke jeg type vaksiner heller, men det var da enda godt du fant noe å henge deg opp i :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt generelt da....

Mattilsynet kan dukke opp på uanmeldt besøk dersom mattilsynet får melding om "ett eller annet" som ikke er ok med hensyn til dyreholdet. Mattilsynet sjekker så ut om det er hold i dette "ett eller annet" som det ble varslet om.

Dersom mattilsynet i tillegg får vite at personen som skal besøkes ikke er god eller har en leieboer/samboer ett eller annet som ikke er i vater slik at de er usikre i forhold til sikkerheten så ber mattilsynet politiet om bistand. Og dersom politiet har kapasitet så blir en patrulje med ut på sjekk.

Edit: Og folk som varsler mattilsynet og politi kan ha ymse hensikter med varslingen sin, ikke kun dyrevelferd, men også forsøk på å påføre andre ubehageligheter.

Endret av madam mim
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er noe å diskutere? Mattilsynet har mottatt en bekymringsmelding. Vi vet ikke hva den er, eller om det er hold i den, men vi vet at de er pliktige å undersøke når de mottar bekymringsmelding. Politiet har blitt med fordi mattilsynet har oppfattet situasjonen som mulig farlig. Om disse bekymringene var grunnløse eller ei kommer vi heller aldri til å få vite, og ei heller spiller det noen rolle. Det spiller heller ingen rolle om TS fremstår som politi-fientlig eller ei, politiet er vant til alt mulig rart uten at det hindrer dem å gjøre jobben sin.

Hovedpoenget er jo at siuasjonen rundt TS sitt dyrehold nå har blitt undersøkt. :)

Jeg vaksinerer ikke årlig... (bare mot rabies).

Ikke jeg heller. Vaksinerer hvert 3 år, og nå som rabies kun er med 21 dagers varsel, så blir dette tatt ved behov. Vaksinerer ikke mot kennelhoste.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spesifiserte vel ikke jeg type vaksiner heller, men det var da enda godt du fant noe å henge deg opp i :rofl:

Det er du som tok opp dette med årlige vaksiner, som at det er en grunn til at Mattilsynet kommer, evt at det er en grunn til å miste hundene sine. Det er ikke påbudt å vaksinere hundene sine hvert år - ikke engang for kennelhoste. Det anbefales å vaksinere årlig for hunder som er utsatt for høyt smittepress, sånn som mine som er med på utstillinger og stevner og omgås mye fremmede hunder. For hunden til f.eks tanta mi, som ikke deltar på sånne arrangementer og heller ikke omgås noe større med hunder som er på sånne arrangementer, så er det ikke nødvendig å vaksinere årlig, hverken mot kennelhoste eller noe annet.

Hvis du ikke liker at jeg "henger meg opp" i faktafeilene dine, får du være litt mer presis neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har utspillt sin rolle og er herved stengt. Lag gjerne en generell tråd om mattilsynet og deres arbeidsmetoder, eller en tråd om hva som definerer godt hundehold. Men diskusjon om enkeltpersonershundehold, slik denne diskusjonen har blitt, er ikke ønsket, selv ikke i debattkjelleren.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...