Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet


nyfiken22
 Share

Recommended Posts

Har vondt for å tro de har sparket i døra og. Hvorfor i alle dager skulle de sparket i døra, de er da ikke tilbakestående. Ingen oppegående mennesker sparker i ei dør bare fordi ingen åpner den.…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joho, jeg dør litt pga billettkontroll til tross for at jeg har billetten i orden. Det samme med politi på utkikk etter beltesviktere, jeg dør da å jeg, enda jeg har på beltet. I tollen får jeg hjerte

Denne tråden har tatt helt feil vending. At dere ikke tror på TS sin fremstilling av saken er helt i orden. Mattilsynet kommer uansett ikke inn hit og forklarer sin side. Men spekuleringer i TS sin me

Minner bare på at ingen av oss kjenner noe til trådstarter, trådstarters psyke, trådstarters dyrehold eller trådstarters forhold til myndighetspersoner.

Har de virkelig varslingsplikt når de får inn bekymringsmeldinger? Det har jeg aldri opplevd - og nå høres det ut som at jeg har hatt veldig mye med mattilsynet å gjøre :P Jeg personlig har ikke det, utover den gangen de sjekket AH'en min, samt da de stakk innom hos oppdretteren jeg jobbet hos, ingen av gangene ble det varslet om i forkant. Det er ikke uvanlig at folk med mange hunder får bekymringsmeldinger mot seg (det heter ikke det? Men dere skjønner hva jeg mener?), og da må de jo ut og sjekke, jeg tror ikke de er varslet i forkant de heller. Hun som hadde 50 hunder i en låve ble neppe varslet, for da hadde hun vel passet på at noen faktisk var hos de når MT kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier Mattilsynet å ha med seg politiet? Det har jeg aldri opplevd på kontroll - for ja, de har vært her en gang, og de var også innom oppdretteren jeg jobbet for med ujevne mellomrom.

På meg hadde de fått en bekymringsmelding fordi hunden bodde ute, hvilket han ikke gjorde, men han sto mye ute i kjetting, så de målte lengden på kjettingen og så til at han hadde tilgang til vann (dette var en AH, og han foretrakk å være ute). Oppdretteren jeg jobbet for holdt mange hunder i sentrum, da blir sånt meldt fra om. Da var de stort sett bare innom og så på hundene og hva slags hold de var i, samt hvordan de levde, så var alt greit igjen.

Det skal ganske mye til før Mattilsynet gjør noe i en sak, så hvis du ikke har noe å skjule, ville jeg ringt de og invitert de igjen, jeg. Er du åpen om hundeholdet ditt, vil nok det være positivt.

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de måtte ta med politiet. Du kan tro at folk har det morsomt med å snakke om han som fikk politiet på besøk.

Har vondt for å tro de har sparket i døra og. Hvorfor i alle dager skulle de sparket i døra, de er da ikke tilbakestående. Ingen oppegående mennesker sparker i ei dør bare fordi ingen åpner den.…

De sorte gummimerkene var ikke der i går, såå.. Ja, de sparker i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier Mattilsynet å ha med seg politiet? Det har jeg aldri opplevd på kontroll - for ja, de har vært her en gang, og de var også innom oppdretteren jeg jobbet for med ujevne mellomrom.

På meg hadde de fått en bekymringsmelding fordi hunden bodde ute, hvilket han ikke gjorde, men han sto mye ute i kjetting, så de målte lengden på kjettingen og så til at han hadde tilgang til vann (dette var en AH, og han foretrakk å være ute). Oppdretteren jeg jobbet for holdt mange hunder i sentrum, da blir sånt meldt fra om. Da var de stort sett bare innom og så på hundene og hva slags hold de var i, samt hvordan de levde, så var alt greit igjen.

Det skal ganske mye til før Mattilsynet gjør noe i en sak, så hvis du ikke har noe å skjule, ville jeg ringt de og invitert de igjen, jeg. Er du åpen om hundeholdet ditt, vil nok det være positivt.

Mattilsynet kan be om at politiet er med, om de mistenker at det kommer til å oppstå en truende situasjon. Var en artikkel for bare noen dager siden, hvor en bonde gjentatte ganger hadde nektet mattilsynet adgang, og mattilsynet da bragte med seg politiet. Når bonden nok en gang nektet de adgang la politiet mannen i bakken, slik at de fikk tatt seg inn på gården. Men nei, det er ikke vanlig at politiet er med på mer rutineundersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet kan be om at politiet er med, om de mistenker at det kommer til å oppstå en truende situasjon. Var en artikkel for bare noen dager siden, hvor en bonde gjentatte ganger hadde nektet mattilsynet adgang, og mattilsynet da bragte med seg politiet. Når bonden nok en gang nektet de adgang la politiet mannen i bakken, slik at de fikk tatt seg inn på gården. Men nei, det er ikke vanlig at politiet er med på mer rutineundersøkelser.

Rart, de har aldri vært her før. Og jeg vet ikke hvordan de tror at noe voldelig kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle et oppegående menneske sparke i ei dør? Det gir overhodet ingen mening. Det gir ikke noen mening at politiet skulle være med heller, hvis dette kom som lyn fra blå himmel.

Det er ikke implisitt at de har på seg sko med gummisåle som gir sorte gummimerker på ei dør heller, det er heller sjeldent at sko i dag gir slike merker.

Nei. Dette kjøper jeg ikke gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle et oppegående menneske sparke i ei dør? Det gir overhodet ingen mening. Det gir ikke noen mening at politiet skulle være med heller, hvis dette kom som lyn fra blå himmel.

Det er ikke implisitt at de har på seg sko med gummisåle som gir sorte gummimerker på ei dør heller, det er heller sjeldent at sko i dag gir slike merker.

Nei. Dette kjøper jeg ikke gitt :P

Ja, jeg er fullt klar over hvor surrealistisk dette virker.

Kan de ha fått bekymringsmelding på noe som liknet på ulovlig rase? Feks?

Tror ikke english shepard er ulovelig. Heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ingen ting å skjule så skjuler man det ikke, man blir ikke nervøs og man lar ikke være å ta kontakt med politiet. Dette er da et "ikke-problem"? Hva er det du vil fram til, med denne tråden?

Joho, jeg dør litt pga billettkontroll til tross for at jeg har billetten i orden. Det samme med politi på utkikk etter beltesviktere, jeg dør da å jeg, enda jeg har på beltet. I tollen får jeg hjerteklapp, til tross for at det meste jeg har med inn i landet er 1 kg snop. Så joda, noen mennesker dør litt av overmakta :P Og jeg skjønner TS veldig godt jeg, det er ikke noe gøy å få MT på døra og man kan finne på å reagere irrasjonelt.

Du må oppdatere oss TS, håper alt er i orden :)

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho, jeg dør litt pga billettkontroll til tross for at jeg har billetten i orden. Det samme med politi på utkikk etter beltesviktere, jeg dør da å jeg, enda jeg har på beltet. I tollen får jeg hjerteklapp, til tross for at det meste jeg har med inn i landet er 1 kg snop. Så joda, noen mennesker dør litt av overmakta :P Og jeg skjønner TS veldig godt jeg, det er ikke noe gøy å få MT på døra og man kan finne på å reagere irrasjonelt.

Du må oppdatere oss TS, håper alt er i orden :)

Samme her, jeg dør av sånt uansett hvor i orden alt er. Så at ts blir nervøs og bekymret skjønner jeg veldig godt!

Håper alt er i orden og det bare er en misforståelse. MT er pr def. ikke farlig, selv ikke med politi, så prøv å puste til du får sjekka opp hva som egentlig skjer. Lykke til!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: men har du virkelig en english shepherd? Fra amerika?

Nei, men han ser ut som en english shepard, i følge de jeg kjøpte hunden av så var han blandet med husky og english shepard, og sikkert noe rart også. Langt i fra en hund man kjøper for mange titusen :P

Bakgårdsblanding mao.

De ombestemte seg og spurte om å kjøpe hunden tilbake etter 2 uker, men det gikk jeg ikke med på.

Bakgårdsblanding mao, kunne ikke vært mer fornøyd, det skal sies.

edit: Noe som er grunnen til at jeg trener hver dag med ham(energibombe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han ser ut som en english shepard, i følge de jeg kjøpte hunden av så var han blandet med husky og english shepard, og sikkert noe rart også. Langt i fra en hund man kjøper for mange titusen :P

Bakgårdsblanding mao.

De ombestemte seg og spurte om å kjøpe hunden tilbake etter 2 uker, men det gikk jeg ikke med på.

Bakgårdsblanding mao, kunne ikke vært mer fornøyd, det skal sies.

Da stemmer jeg for en introduksjonstråd med masse flotte bilder :P Enklere å diskutere og hjelpe når man "vet" hvem man prater med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle et oppegående menneske sparke i ei dør? Det gir overhodet ingen mening. Det gir ikke noen mening at politiet skulle være med heller, hvis dette kom som lyn fra blå himmel.

Det er ikke implisitt at de har på seg sko med gummisåle som gir sorte gummimerker på ei dør heller, det er heller sjeldent at sko i dag gir slike merker.

Nei. Dette kjøper jeg ikke gitt :P

Helt generelt: Joda, det hender at Mattilsynet tar med politi på oppdrag.

Og siden jeg ikke kjenner noe til TS så kan jeg ta et eksempel da. Omsåfremtifall en eller annen vil TS noe vondt så melder vedkommende troverdig til Mattilsynet at TS har dyr som har det sånn og sånn OG legger til at TS og samboer ikke er helt gode og TS sin samboer er voldelig og ikke grei..... bare så dere vet det... Og vips er det utrygt for MT og politiet blir med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor løpe forbi hvis du ser politiet på døra? Da visste du jo ikke at det var Mattilsynet. Hadde politiet kommet på min dør hadde det første jeg hadde vært redd for at det skulle ha skjedd noe med noe nære og kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor løpe forbi hvis du ser politiet på døra? Da visste du jo ikke at det var Mattilsynet. Hadde politiet kommet på min dør hadde det første jeg hadde vært redd for at det skulle ha skjedd noe med noe nære og kjære.

Helt generelt: Alle reagerer ikke likt og det er ikke alltid man tenker rasjonelt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nei, men han ser ut som en english shepard, i følge de jeg kjøpte hunden av så var han blandet med husky og english shepard, og sikkert noe rart også. Langt i fra en hund man kjøper for mange titusen :P

Bakgårdsblanding mao.

De ombestemte seg og spurte om å kjøpe hunden tilbake etter 2 uker, men det gikk jeg ikke med på.

Bakgårdsblanding mao, kunne ikke vært mer fornøyd, det skal sies.

edit: Noe som er grunnen til at jeg trener hver dag med ham(energibombe).

Ikke for å være kjip, men jeg tviler på at hunden din er blanding av English Shepherd, da det så vidt jeg har funnet ut 3 stk i norge av denne "rasen". Jeg antar at du har blanding av Husky og Border Collie jeg. Ikke såå eksotisk som english shepherd, men sikkert en fin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip, men jeg tviler på at hunden din er blanding av English Shepherd, da det så vidt jeg har funnet ut 3 stk i norge av denne "rasen". Jeg antar at du har blanding av Husky og Border Collie jeg. Ikke såå eksotisk som english shepherd, men sikkert en fin hund.

Nei, jeg er klar over at de ikke hadde ordentlig peiling, jeg bryr meg ikke om hva det faktisk er, kanskje det høres litt rart ut. Men det viktigste var at jeg og hunden fant tonen før jeg kjøpte han.

Kanskje jeg mente border collie, og husker feil :)

Jeg vet i allefall at han at trenger mye trim, og mye psykisk stimulans.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er klar over at de ikke hadde ordentlig peiling, jeg bryr meg ikke om hva det faktisk er, kanskje det høres litt rart ut. Men det viktigste var at jeg og hunden fant tonen før jeg kjøpte han.

Så langt derifra! Man er ikke noe mindre glad i bakgårdshunden sin enn i en rasehund :) Kos deg med han du, uansett hva det er i han, det er ikke så viktig

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hunden stelt i pelsen?

Ser den tynn ut?

Dette er noe folk kan reagere på dersom de ser at hunden er ustelt og virker som den ikke blir tatt vare på, og hvis hunden er tynn.

Hvordan ser det ut der han står oppblindt?

Er det mye søle der når det regner?

Er det mye avføring som ikke er tatt bort?

Er det mye rot? Evt små ting som ligger på bakken der han står som han kan skade seg på?

Mange kan også reagere dersom hunden står i mye søle eller at det er masse bæsj rundt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...