Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder av ditt Kela-bur


Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har det til to malamuter i en Ford Transit Connect. Har dører tilpasset sidedørene + dørene bak. Buret har 30 cm bein slik at jeg får utnytta plassen under til bagasje. Betalte vel 3000 kr tror jeg. V

Ny bil og nytt bur i september/oktober 2013. Borret hull i boksen på toppen og stripset den fast. God lagringsplass for leker, kobbel, vannskål og annet pøh! Bilen er en berlingo multispace 2010

I dag har jeg fått Kela-buret mitt Synes det ser kjempefint ut, litt skrangling på to av dørene men fikk en til å hjelpe meg å stramme låsen litt så da ble det mye bedre Sånn ser det ut

Posted Images

I dag har jeg fått meg enda et Kela-bur :D Mitt doble Kela-bur har jeg hatt siden sommeren 2000. Fantastisk kvalitet. Jeg har fortsatt bare to hunder boende hjemme, men har ofte fôrtispa mi eller andre hundepassasjerer med. Dermed har jeg lenge gått og ønsket meg et til bur som skulle stå bak dobbelburet mitt i Peugeot 4007 varebilen.

Endelig fikk jeg tak i et digert brukt Kela-bur som akkurat passet. Nå er jeg så fornøyd at jeg bare går rundt og smiler :D

Første bildet viser det nye enkeltburet som er plassert rett bak grinda. Neste bilde viser det doble buret som står plassert bakerst i varebilen med døråpning bak.

post-690-0-52001500-1407090760_thumb.jpg

post-690-0-99864400-1407090770_thumb.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag har jeg fått Kela-buret mitt :D Synes det ser kjempefint ut, litt skrangling på to av dørene men fikk en til å hjelpe meg å stramme låsen litt så da ble det mye bedre :)

P9290491_zpsc39505b0.jpg

Sånn ser det ut på hver side, har fire dører siden jeg bruker å ta ut og inn hundene i sidedørene bak på bilen :)

P9290492_zps347e5b7e.jpg

Edit: Leste førsteinnlegget til @Lola Pagola nå og ser jeg glemte å skrive litt info :) Bilen jeg har buret i er en Peugeot 4007 varebil. I den minste delen av buret skal det være en bichon havanais og i den største delen en pumi :) Buret kostet 3000,- pluss frakt inkludert fire dører på det :)

Endret av roxie88
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått Kela-buret mitt :D Synes det ser kjempefint ut, litt skrangling på to av dørene men fikk en til å hjelpe meg å stramme låsen litt så da ble det mye bedre :)

Hvis du setter på sånne små hvite dotter til å ha under stolbein (hva i alle dager heter det egentlig? :P ) øverst og nederst der døra treffer ramma (ved hjørnene liksom) så blir det knyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter på sånne små hvite dotter til å ha under stolbein (hva i alle dager heter det egentlig? :P ) øverst og nederst der døra treffer ramma (ved hjørnene liksom) så blir det knyst ;)

Uh ja de heter jo... Ehm.... Aner ikke men skjønner hva du mener - takk for tips :D Tror jeg har noen sånne i en skuff til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh ja de heter jo... Ehm.... Aner ikke men skjønner hva du mener - takk for tips :D Tror jeg har noen sånne i en skuff til og med :D

Bare hyggelig! Og selvfølgelig, en liten rettelse fra forrige post - det er jo bare nederst det er mulig å sette de på, det er jo bare der døra treffer ramma! Men ja, du skjønner sikkert hvor jeg mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh ja de heter jo... Ehm.... Aner ikke men skjønner hva du mener - takk for tips :D Tror jeg har noen sånne i en skuff til og med :D

Møbelknotter kaller jeg det :lol:. Jeg har satt på det på dørene på buret mitt, og det er helt tyst :).

Jeg hentet jo mine bur forrige torsdag, og bortsett fra at burene var bittelitt smalere enn jeg skulle ha - og bittelitt lenger enn planlagt - og at han hadde glemt å lage "vinkel" på dem sånn at jeg fikk montert dem helt inntil den hellende skilleveggen, så er det supre! Hundene liker å ligge der og slange seg, og det ble endelig litt ryddig og fint i bilen min :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått Kela-buret mitt :D Synes det ser kjempefint ut, litt skrangling på to av dørene men fikk en til å hjelpe meg å stramme låsen litt så da ble det mye bedre :)

P9290491_zpsc39505b0.jpg

Sånn ser det ut på hver side, har fire dører siden jeg bruker å ta ut og inn hundene i sidedørene bak på bilen :)

P9290492_zps347e5b7e.jpg

Edit: Leste førsteinnlegget til @Lola Pagola nå og ser jeg glemte å skrive litt info :) Bilen jeg har buret i er en Peugeot 4007 varebil. I den minste delen av buret skal det være en bichon havanais og i den største delen en pumi :) Buret kostet 3000,- pluss frakt inkludert fire dører på det :)

Så morsomt. Trodde jeg var den eneste hundeeier i verden som hadde Peugeot 4007 varebil :P:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt. Trodde jeg var den eneste hundeeier i verden som hadde Peugeot 4007 varebil :P:D

Hihi, jeg har sett tidligere at du har skrevet i bur tråd at du har en Peugeot 4007, og du er den eneste jeg vet om som har samme bil som meg :P Jeg eeelsker bilen min, liker den kjempegodt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbelknotter kaller jeg det :lol:. Jeg har satt på det på dørene på buret mitt, og det er helt tyst :)

 

Jeg hentet jo mine bur forrige torsdag, og bortsett fra at burene var bittelitt smalere enn jeg skulle ha - og bittelitt lenger enn planlagt - og at han hadde glemt å lage "vinkel" på dem sånn at jeg fikk montert dem helt inntil den hellende skilleveggen, så er det supre! Hundene liker å ligge der og slange seg, og det ble endelig litt ryddig og fint i bilen min :)

Bilde!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har sett tidligere at du har skrevet i bur tråd at du har en Peugeot 4007, og du er den eneste jeg vet om som har samme bil som meg :P Jeg eeelsker bilen min, liker den kjempegodt :D

Jeg elsker også bilen min :D Men gubben hater den. Han er lang og sitter grusomt trangt i den pga gitteret bak førersetene.

Og så har jeg nå plassert et digert Kela enkeltbur og et Kela dobbelbur i den noe som faktisk fører til at vi har null bagasjeplass i bilen :P

Jeg har to hunder selv og de sitter stort sett i lag i dobbeltburet, men ofte har jeg en tredje hund med, fôrtispe eller andre, og da var det så kjekt med det ekstra buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erger meg så veeeldig på at jeg glemte å be om tett vegg nederst på burene. Det blir mye hår i bilen nå når de røyter…!

Jeg spurte om det da jeg skulle ha burene mine, men han ville fraråde det pga at det så ut til å øke varmen veldig pga de tette listene... Han og en veterinær hadde visst målt det i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det da jeg skulle ha burene mine, men han ville fraråde det pga at det så ut til å øke varmen veldig pga de tette listene... Han og en veterinær hadde visst målt det i sommer.

Oi det sa han ingenting om til meg når jeg sa jeg ville ha med støvkant :icon_redface: Men tror egentlig mine får nok luft selv på sommeren, de er jo ikke så store og buret ganske stort og høyt (luftig) :P Bor jo dessuten i Nordland så hvis ikke alle sommere blir som den i år så har vi ikke noe å frykte :P Men absolutt noe å tenke på ja, det blir jo mindre luft når man kler det mer inn :) Men feks Herkules har jo tre ganske tette vegger (bakvegg og sidevegg) så det må jo bli enda varmere i et slikt bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det sa han ingenting om til meg når jeg sa jeg ville ha med støvkant :icon_redface: Men tror egentlig mine får nok luft selv på sommeren, de er jo ikke så store og buret ganske stort og høyt (luftig) :P Bor jo dessuten i Nordland så hvis ikke alle sommere blir som den i år så har vi ikke noe å frykte :P Men absolutt noe å tenke på ja, det blir jo mindre luft når man kler det mer inn :) Men feks Herkules har jo tre ganske tette vegger (bakvegg og sidevegg) så det må jo bli enda varmere i et slikt bur?

Det kan jo hende han syntes det ble veldig mye herk å sette på slik støvkant på mine bur, og at det var lettere på dine :lol:.

Ang luft, så kommer det jo også litt an på hvilken bil du har. Hundenes størrelse og burenes størrelse har lite å si, egentlig. Jeg har en bil der det er veldig lite luftemuligheter, ikke vinduer bak og litt lite gitter i skilleveggen bak der jeg sitter. Så for meg var det viktig å få mest mulig luftige bur til hundene.

Jeg hadde aldri i verden vurdert verken Herkulesbur eller sånne flykasser til bilbur, ikke tøybur heller, for de er jo så himla gjenlukket at det fort blir alt for varmt og tett på sommeren :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende han syntes det ble veldig mye herk å sette på slik støvkant på mine bur, og at det var lettere på dine :lol:.

Ang luft, så kommer det jo også litt an på hvilken bil du har. Hundenes størrelse og burenes størrelse har lite å si, egentlig. Jeg har en bil der det er veldig lite luftemuligheter, ikke vinduer bak og litt lite gitter i skilleveggen bak der jeg sitter. Så for meg var det viktig å få mest mulig luftige bur til hundene.

Jeg hadde aldri i verden vurdert verken Herkulesbur eller sånne flykasser til bilbur, ikke tøybur heller, for de er jo så himla gjenlukket at det fort blir alt for varmt og tett på sommeren :).

I min bil er lasterommet ganske stort og det er gittervegg mellom framsetene, pluss at det er vinduer så det er god lufting i min ja når jeg tenker meg om :) Du må huske å ta bilde av dine bur i dag da så vi får se hvordan de ble til slutt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri det var jo hjemmekoselig med potteplante også :) Og tenk ryddig bil det er luksus det :)

Ja, ikke sant? Man må jo gjøre det litt hjemmekoselig i bilen også - vi tilbringer jo en del tid der *ler og mumler litt om at den planten bare var passasjer i dag :D*.

Ryddig bil ja - det varer vel ikke evig, er jeg redd :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...