Gå til innhold
Hundesonen.no

Stinas Hundemoro - Håndlagde hundeleker og hundeutstyr av høy kvalitet


Recommended Posts

  • Svar 631
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er ikke spesielt myntet på noen er inne, men jeg poster det her alikevel. Det er ikke så ofte jeg orker å ta til motmæle mot hatkommentarer, hets og trusler, men i dag er det nok. Jeg drive

Tenkte jeg skulle legge ut en liten bildecollage med litt bilder fra livet i kaninstallen. For noen er det litt vanskelig å svelge at ikke alle har kaniner kun som kjæledyr, og en del tror at siden m

Man kan si mye om amerikanerne, men de vet hvordan de gjør ting lettvint og bra Prøvd en ny garvemetode, og det var lettere, tok mindre tid og resultatet ble knallbra Nesten garverikvalitet, jeg

Posted Images

Dette er ikke spesielt myntet på noen er inne, men jeg poster det her alikevel.

Det er ikke så ofte jeg orker å ta til motmæle mot hatkommentarer, hets og trusler, men i dag er det nok.
Jeg driver avl av kaniner, og noen av disse kaninene blir til hundeleker. Dette faller tydeligvis i svært dårlig jord hos en del personer, og jeg får trusler, hets og utrivelige kommentarer.
En del av dem er så grove at de er print screenet og lagret, og kommer til å bli politianmeldt dersom det fortsetter.
En del kommentarer går ut på trusler mot min sønn, min samboer, familie og hundene mine. Slikt godtas ikke, og heretter vil alle slike trusler bli politianmeldt.

Som sagt, så driver jeg oppdrett av kanin. Jeg avler for salg, for folk som vil ha en frisk, trivelig kanin som kosekanin, og jeg avler en større rase for kjøtt.
Når jeg selger kaniner, gjør jeg grundig research før kaninen blir solgt. Ingen kaniner forlater meg uten at jeg vet med 110% sikkerhet at hele familien er med på det, at kaninen(e) får tilgang til utegang, stor plass, korrekt fôring, og ikke minst, mye kos og kjærlighet. Alle som kjøper kanin av meg har livslang tilgang til tips, råd og hjelp dersom det skulle dukke opp noe.
Jeg selger ingen kaniner som alenekaniner, kun dersom de skal bo som frittgående innekaniner. Ellers SKAL de være to eller flere sammen.

Den andre delen av oppdrettet er New Zealand Red, Rex, og en krysning av disse. Disse er i hovedsak oppdrettet for kjøtt, og det er fordi jeg vil ha et dyrevennlig alternativ til kylling og svin.
Dette er særdeles upopulært for mange, tenk å drepe søte små kaniner for å spise dem?!?
Vel, hva med kyllingen og grisen dere spiser? Tro meg, mine kaniner har aldri hatt en dårlig dag i hele sitt liv, de har god plass, optimal fôring, får grøntfôr hver dag, får masse kos og har et veldig, veldig godt liv.
Det kan man dessverre ikke si om kylling- og svineindustrien.
Vi har ikke kjøpt kylling eller svin på over et år, vi spiser kun egenavlede kaniner, som har levd et godt liv, og deretter blitt avlivet hjemme i trygge omgivelser. De har aldri følt frykt, kun kos og kjærlighet frem til det var slutt.
Kaninkjøtt er sunt, godt, og ikke minst har det betydelig mindre utslipp av klimagasser enn konvensjonell kjøttindustri.
Pelsen er et biprodukt av kjøttproduksjonen, ingen dyr er oppdrettet kun for pels! For meg er det viktig, og ikke minst av respekt for dyret at jeg bruker alt når dyret først har blitt avlivet. Derfor spiser vi kjøttet, beina blir gitt til hundene, og pelsen blir garvet og brukt til leker.
Ingenting går til spille, og dette er veldig viktig for meg.
Jeg elsker dyr, og slaktedag er en veldig tung dag for meg. Men igjen, av respekt for dyrene er det viktig for meg at jeg avliver dem selv, de kjenner meg, stoler på meg og føler aldri frykt.

Så igjen, før dere kaster dere over meg og anklager meg for å være psykopat, morder, syk i hodet og det som verre er, tenk dere om.
Jeg er veldig glad i kaniner, og særlig avlsdyrene er familiemedlemmer. Jeg gråter hver gang en kanin dør, og jeg har brukt utallige netter, helger og dager på å redde kaninunger, medisinere kaniner og pleie dem tilbake til tipp topp helse.

14233269_1140758639303408_57746922295646

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det folk som ikke ser lenger en nesetippen sin, og knapt nok så langt. Det finnes til og med mennesker som ikke vet at kjøtt er muskler (Ref KG tråden), som tror at kjøttet lages på en fabrikk og så havner i butikken, at det ikke er dyr involvert i produksjonen. Som ikke har anelse på hvordan dyra de spiser har hatt det i sitt korte liv. 

Nei, takke seg til slik du har det. Egenprodusert med full kontroll på medisinering, miljø, fôring osv. Ingenting er bedre og mer miljøbevisst en slik nettopp du har det, der absolutt hele dyret blir brukt, slik det burde være. Fra meg har du i hvert fall 100% støtte, og jeg håper jeg en dag kan drive likt selv. (Minus leke laginga, det tror jeg ikke jeg er kreativ nok til, men da får skinna helder selges eller noe. Tas vare på skal de i hvert fall på ene eller andre måten)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Toril skrev:

Sånn skulle alle kaninoppdrettere være!

Enig! 

Jeg har ikke stukket meg så mye frem som det Ganzie har, så jeg har stort sett vært spart for slikt, men ser jo reaksjonen til enkelte når jeg forteller at kaninene er til mat her. De fleste her lukker kjeften pent igjen når jeg sier at oksekalvene jeg koser med, hjelper til med å lære å drikke og gjerne er med å ta i mot, også er ment til kjøtt...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så synd det er slik, men mange kaninfolk er rett og slett helt på jordet.. Men at de går så langt er bare trist, og jeg hadde glatt anmeldt dem.   Jeg ser på siden din at på alle bilder og innlegg om kaninlekene så er det "sinnafjes" og fy søren så barnslig det er å holde på slik..  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg synes det er så synd det er slik, men mange kaninfolk er rett og slett helt på jordet.. Men at de går så langt er bare trist, og jeg hadde glatt anmeldt dem.   Jeg ser på siden din at på alle bilder og innlegg om kaninlekene så er det "sinnafjes" og fy søren så barnslig det er å holde på slik..  

Så det jeg også, og det er jo samme person som putter sinnafjes på alt kaninrelatert. Seriøst.... Hva i alle dager er vitsen! Greit at noen ikke liker det, men du skal ha passe lite å gjøre på hvis du går igjennom en hel facebook side og putter sinnafjes på alt hvor det er nevnt eller avbildet kaninpels. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det folk som ikke ser lenger en nesetippen sin, og knapt nok så langt. Det finnes til og med mennesker som ikke vet at kjøtt er muskler (Ref KG tråden), som tror at kjøttet lages på en fabrikk og så havner i butikken, at det ikke er dyr involvert i produksjonen. Som ikke har anelse på hvordan dyra de spiser har hatt det i sitt korte liv. 

Nei, takke seg til slik du har det. Egenprodusert med full kontroll på medisinering, miljø, fôring osv. Ingenting er bedre og mer miljøbevisst en slik nettopp du har det, der absolutt hele dyret blir brukt, slik det burde være. Fra meg har du i hvert fall 100% støtte, og jeg håper jeg en dag kan drive likt selv. (Minus leke laginga, det tror jeg ikke jeg er kreativ nok til, men da får skinna helder selges eller noe. Tas vare på skal de i hvert fall på ene eller andre måten)

Hvor finner jeg denne tråden? Er folk virkelig så blåst? [emoji15]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rocket skrev:

Dessverre er det folk som ikke ser lenger en nesetippen sin, og knapt nok så langt. Det finnes til og med mennesker som ikke vet at kjøtt er muskler (Ref KG tråden), som tror at kjøttet lages på en fabrikk og så havner i butikken, at det ikke er dyr involvert i produksjonen. Som ikke har anelse på hvordan dyra de spiser har hatt det i sitt korte liv. 

Nei, takke seg til slik du har det. Egenprodusert med full kontroll på medisinering, miljø, fôring osv. Ingenting er bedre og mer miljøbevisst en slik nettopp du har det, der absolutt hele dyret blir brukt, slik det burde være. Fra meg har du i hvert fall 100% støtte, og jeg håper jeg en dag kan drive likt selv. (Minus leke laginga, det tror jeg ikke jeg er kreativ nok til, men da får skinna helder selges eller noe. Tas vare på skal de i hvert fall på ene eller andre måten)

Ja, den tråden er jo legendarisk, og jeg tror nok dessverre den er delvis representativ for hva en god del tror at kjøttet de spiser kommer fra.

15 timer siden, Raksha skrev:

Enig! 

Jeg har ikke stukket meg så mye frem som det Ganzie har, så jeg har stort sett vært spart for slikt, men ser jo reaksjonen til enkelte når jeg forteller at kaninene er til mat her. De fleste her lukker kjeften pent igjen når jeg sier at oksekalvene jeg koser med, hjelper til med å lære å drikke og gjerne er med å ta i mot, også er ment til kjøtt...

Men det er jo okser, og okser har ikke samme Bambifaktoren som kaniner, må vite. 

40 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg synes det er så synd det er slik, men mange kaninfolk er rett og slett helt på jordet.. Men at de går så langt er bare trist, og jeg hadde glatt anmeldt dem.   Jeg ser på siden din at på alle bilder og innlegg om kaninlekene så er det "sinnafjes" og fy søren så barnslig det er å holde på slik..  

 

23 minutter siden, Rocket skrev:

Så det jeg også, og det er jo samme person som putter sinnafjes på alt kaninrelatert. Seriøst.... Hva i alle dager er vitsen! Greit at noen ikke liker det, men du skal ha passe lite å gjøre på hvis du går igjennom en hel facebook side og putter sinnafjes på alt hvor det er nevnt eller avbildet kaninpels. :lol: 

Ikke sant? Jeg må bare le litt og riste på hodet, for det er bare for dumt.
Enkelte hadde en skikkelig "razzia" i går og gikk gjennom samtlige bilder og skrev sinnafjes og en del mindre trivelige kommentarer under, deriblant kommentarer om at jeg sikkert hadde flådd både ungen og hundene mine om jeg fikk godt nok betalt:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn bestilling og glemte hele rabattkoden :P

Jeg driver skamløs reklame for deg på hundekursene jeg er på, håper virkelig noen av de som viser interesse eller prøver ut lekene på sine hunder bestiller hos deg. Jeg drar dem frem hver gang noen sier at hunden deres ikke er interessert i leker. Har ikke hørt noen si noe negativt om at det er kanin på, men så har jeg da også presisert at det er skinn fra lykkelige kaniner :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pixie skrev:

La inn bestilling og glemte hele rabattkoden :P

Jeg driver skamløs reklame for deg på hundekursene jeg er på, håper virkelig noen av de som viser interesse eller prøver ut lekene på sine hunder bestiller hos deg. Jeg drar dem frem hver gang noen sier at hunden deres ikke er interessert i leker. Har ikke hørt noen si noe negativt om at det er kanin på, men så har jeg da også presisert at det er skinn fra lykkelige kaniner :ahappy:

Søt du er da:heart: tusen takk for reklame:D

skal se om jeg får refundert litt så du får rabatten din:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skaffe meg ny kaninleke en dag. Den jeg hadde fikk ene bikkja tak i, så den lever ikke lenger. Var kaninpels over alt da jeg våknet på morgenen. 
Får man med strikk? Altså, slik at den ikke er så "hard"?

Ellers er det utrolig at folk kan finne på å true folk på den måten du beskriver. De fortjener virkelig en anmeldelse!
Har aldri smakt kanin, har ikke turt, for jeg er så kresen på smak og er redd for at det smaker for "stramt", eller sau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Justisia skrev:

Må skaffe meg ny kaninleke en dag. Den jeg hadde fikk ene bikkja tak i, så den lever ikke lenger. Var kaninpels over alt da jeg våknet på morgenen. 
Får man med strikk? Altså, slik at den ikke er så "hard"?

Ellers er det utrolig at folk kan finne på å true folk på den måten du beskriver. De fortjener virkelig en anmeldelse!
Har aldri smakt kanin, har ikke turt, for jeg er så kresen på smak og er redd for at det smaker for "stramt", eller sau. 

De finnes med strikk i to varianter, vanlig og med pip:) og ellers er kaninflettene populære, for de er litt elastiske pga fleecen som er flettet inn:)

anmeldelse blir neste steg dersom det fortsetter. Trenger vel ikke nevne at gubben er passe forb... :sleep:

kanin er slett ikke stramt på smak, den er veldig mild, kan vel sammenlignes som en mellomting mellom kylling og kalkun. Vi erstatter i allefall alt av svinekjøtt (bortsett fra bacon) og kylling med kanin og det er (minst) like godt:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Strikk og pip vil jo være midt i blinken som belønning :)

Tror jeg må få smakt meg kanin en gang jeg, men det selges vel ikke over alt. 

De er i allefall veldig populære hos de aller fleste:ahappy:

 

kanin er ikke så lett å få tak i, nei. Enten må man ha litt kontakter, eller så må man finne en butikk som er villig til å bestille. Og da er det som regel importert og med temmelig tvilsom opprinnelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

De er i allefall veldig populære hos de aller fleste:ahappy:

 

kanin er ikke så lett å få tak i, nei. Enten må man ha litt kontakter, eller så må man finne en butikk som er villig til å bestille. Og da er det som regel importert og med temmelig tvilsom opprinnelse...

Hva er prisen på en med strikk og pipe?

Her i Østfold er det mange som driver med kanin har jeg inntrykk av, men vet ikke om de driver med kjøtt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Hva er prisen på en med strikk og pipe?

Her i Østfold er det mange som driver med kanin har jeg inntrykk av, men vet ikke om de driver med kjøtt da.

400,- for strikk og pip:)

mange kaninfolk i Østfold, ja. Og som hovedregel kan du anta at om de har litt større kaniner, så er de ikke helt fremmede for å spise dem heller:) kan prøve å sette deg i kontakt med noen om du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

400,- for strikk og pip:)

mange kaninfolk i Østfold, ja. Og som hovedregel kan du anta at om de har litt større kaniner, så er de ikke helt fremmede for å spise dem heller:) kan prøve å sette deg i kontakt med noen om du vil:)

Ja takk, det hadde vært supert :)

Da skal jeg få bestilt meg en kaninleke en av de nærmeste dagene. Var jo noe å velge mellom, den fletta med ball så heller ikke dum ut da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justisia skrev:

Ja takk, det hadde vært supert :)

Da skal jeg få bestilt meg en kaninleke en av de nærmeste dagene. Var jo noe å velge mellom, den fletta med ball så heller ikke dum ut da. 

 

Da skal jeg forhøre meg litt:)

Ser det begynner å bli litt utplukket i butikken, så jeg får mote meg opp og sy litt mer i løpet av uka:) 
Den fletta med ball er populær, ja:ahappy: 

Og jeg syr også mye spesialbestillinger, både større leker, mindre leker, mer pip, mindre pip, lengre bånd, kortere bånd og en god del morsomme raritetsutfordringer:lol: Det hender jeg banner mye mens jeg syr og plages med både nål, tråd, skinn som er teit og fingre som blir stukket, men det er så moro når jeg får tilbakemelding på at leken var helt perfekt:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håpløst med sånne folk! Hvis de først skulle protestere mot noe kunne de jo ha valgt seg noen som faktisk ikke behandler dyrene sine bra! Kaninene dine har det vel bedre enn de aller, aller fleste kjøttproduserende dyr her i landet, så de kan man både spise og bruke skinnet til med GOD samvittighet!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...