Gå til innhold
Hundesonen.no

Stinas Hundemoro - Håndlagde hundeleker og hundeutstyr av høy kvalitet


Recommended Posts

  • Svar 631
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er ikke spesielt myntet på noen er inne, men jeg poster det her alikevel. Det er ikke så ofte jeg orker å ta til motmæle mot hatkommentarer, hets og trusler, men i dag er det nok. Jeg drive

Tenkte jeg skulle legge ut en liten bildecollage med litt bilder fra livet i kaninstallen. For noen er det litt vanskelig å svelge at ikke alle har kaniner kun som kjæledyr, og en del tror at siden m

Man kan si mye om amerikanerne, men de vet hvordan de gjør ting lettvint og bra Prøvd en ny garvemetode, og det var lettere, tok mindre tid og resultatet ble knallbra Nesten garverikvalitet, jeg

Posted Images

  • 2 weeks later...

11737946_909203989125542_129738620489910

Inya kooooser seg med finvær og ny kaninleke :ahappy:
Hun synes det er kjekt at mamsen syr leker, for det betyr at hun (alt for ofte) får seg en ny :P Hun har et rimelig brukbart lager av kaninleker nå :innocent::teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har veldig lyst på en sånn kaninleke til Valar, og da er det kjempeviktig at den er grønn! :sleep: Litt usikker på om jeg bør velge en jaktleke, lommeleke eller leke med strikk; har du noen tanker? Han biter godt og holder, og rykker greit. Men så blir han jo svæææær, så dersom intensiteten holder seg kan det bli litt heftig.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på en sånn kaninleke til Valar, og da er det kjempeviktig at den er grønn! :sleep: Litt usikker på om jeg bør velge en jaktleke, lommeleke eller leke med strikk; har du noen tanker? Han biter godt og holder, og rykker greit. Men så blir han jo svæææær, så dersom intensiteten holder seg kan det bli litt heftig.. :lol:

Farge er det viktigste :sleep::teehe:

Men jeg har kun i blå, rosa og signalgul dersom du skal ha strikk, så spørs hvor mye du er villig til å fire på krava? :P

Ellers så tenker jeg kanskje at jaktleke kan være greit for han, evt jaktleke med ball :) Da får du virkelig trigget jakta i han, med hendene på trygg avstand :innocent:

Der har jeg i allefall mørkegrønne bånd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge er det viktigste :sleep::teehe:

Men jeg har kun i blå, rosa og signalgul dersom du skal ha strikk, så spørs hvor mye du er villig til å fire på krava? :P

Ellers så tenker jeg kanskje at jaktleke kan være greit for han, evt jaktleke med ball :) Da får du virkelig trigget jakta i han, med hendene på trygg avstand :innocent:

Der har jeg i allefall mørkegrønne bånd :)

:lol: Jammen farge ER viktig! :sleep:

Bestilling er lagt inn, gikk for en lommeleke, har litt dårlig erfaring med hender selv om tauet er langt.. :P Og så liker jeg og tror jeg får mer kamp dersom hunden kommer nærmere. Hvis det blir feil, så får jeg heller prøve en annen type så lenge han trigger på kaninskinnet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er en hund du regner som liten/medium? Er i tenkeboksen rundt en jaktleke nemlig :)

Liten/medium anser jeg som opp til ca 10 kg, sånn pluss/minus.

Minilekene bruker jeg til mine sheltier på 5 og 7 kg, og bla dachs og cavalier.

Men samme raser bruker også normalstore leker, så det er gjerne litt smak og behag :)

Spørs litt hvor stor munn hunden har, en pom eller chi bør nok ha minileke for å i det hele tatt greie å bite over :P

:lol: Jammen farge ER viktig! :sleep:

Bestilling er lagt inn, gikk for en lommeleke, har litt dårlig erfaring med hender selv om tauet er langt.. :P Og så liker jeg og tror jeg får mer kamp dersom hunden kommer nærmere. Hvis det blir feil, så får jeg heller prøve en annen type så lenge han trigger på kaninskinnet da! :)

Junior posta visst før jeg ble ferdig :pinch:

Men jeg er enig, farge er viktig :queen: Man tuller ikke med fargekoding og matching, for tenk :sleep:

Bestillingen er mottatt og lagt av :ahappy: Så håper vi den "lille" liker kanin :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Et lite tips til @Ganzie - i Sverige kjøpte jeg en ball med kaninskinn utenpå - dvs. kaninskinnet var laget som en pose med strikk i toppen som tres uten på en gummiball - tennisballstor - med snor i - den er en superhit hjemme, men jeg kjenner det plager meg litt at jeg ikke vet om kaninen har hatt det bra - dog skal det sies at liten puddel går gjennom ild og vann for den leken - det gjør de andre også, men siden belgeren konsumerer kaninskinn og bulldoggen makulerer så er det bare puddel som får lov å leke med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til @Ganzie - i Sverige kjøpte jeg en ball med kaninskinn utenpå - dvs. kaninskinnet var laget som en pose med strikk i toppen som tres uten på en gummiball - tennisballstor - med snor i - den er en superhit hjemme, men jeg kjenner det plager meg litt at jeg ikke vet om kaninen har hatt det bra - dog skal det sies at liten puddel går gjennom ild og vann for den leken - det gjør de andre også, men siden belgeren konsumerer kaninskinn og bulldoggen makulerer så er det bare puddel som får lov å leke med den.

Tusen takk for et godt tips :D

Blir litt vanskelig å få sydd inn strikk på den, men absolutt noe å teste ut :ahappy:

(guri som jeg ønsker meg symaskin :frantics: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tusen takk for et godt tips :D

Blir litt vanskelig å få sydd inn strikk på den, men absolutt noe å teste ut :ahappy:

(guri som jeg ønsker meg symaskin :frantics: )

Det er sydd sånn løpegang rundt, og bare tredd strikk inni, den skal jo på en måte ikke belastes så veldig, de skal jo på en måte holde i ballen, den holder ganske godt. Kan forsøke å ta bilde av den :)

Veldig poppis hos puddel, og "mor" ville nok vært mye mer komfortabel om hun visste at kaninen hadde hatt et godt liv før den endte opp som puddelleke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sydd sånn løpegang rundt, og bare tredd strikk inni, den skal jo på en måte ikke belastes så veldig, de skal jo på en måte holde i ballen, den holder ganske godt. Kan forsøke å ta bilde av den :)

Veldig poppis hos puddel, og "mor" ville nok vært mye mer komfortabel om hun visste at kaninen hadde hatt et godt liv før den endte opp som puddelleke :)

Ta gjerne bilde av den, høres ut som en genial leke, og et interessant syprosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal shoppe litt på hjemmesiden din! Må bare vente på lønna :-P men hvor mye tåler de med ball og strikk?

De tåler kamplek av de fleste raser jeg har prøvd dem på, som blant annet sheltie, cavalier, schæfer, collie, border collie, malle og en gæren malamute :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det mulig å kjøpe hel kanin hos deg til jakttrening?

Som regel bruker jeg hele kaninen selv, både kjøtt og skinn, men det hender jeg har kaniner jeg ikke spiser selv av ymse årsaker og de har jeg hittil solgt billig/gitt bort til hundefolk i nærområdet til spor/jakttrening.

Så om du har mulighet til å hente så kan det hende jeg har noen i løpet av senhøsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...