Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen på facebook


Recommended Posts

Jeg tviler sterkt på at sonens FB-side kan bli en konkurrent til selve sonen når det gjelder diskusjoner. Jeg bruker selv FB mye og legger ut skammelig mange bilder av Ozu der, samt andre oppdateringer. Bruker det også til andre hunderelaterte ting som f.eks den lokale Canis-avdelingen, om det er treninger eller ikke, både lokalavdelingen til japanergruppen og deres styre har FB-gruppe osv.

Men når det kommer til diskusjoner så er det ingenting som er bedre enn et ordentlig forum. FB er skikkelig dårlig og uoversiktelig for diskusjoner, for det var vel heller aldri hensikten med FB.

På generelt grunnlag, og det gjelder også utenfor sonen, så føler jeg ofte at de som har mest mot FB er de som ikke er der og dermed ikke vet så mye om hvordan FB faktisk fungerer i praksis.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i fra

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har

Jeg har ingen problemer med å skjønne bekymringene. Vil ikke ha mine frustrasjoner på fb. Selv om jeg står for dem.

@simira var det linket til tråder eller enkeltinnlegg på canis sin side?

Usikker. Jeg vet det var referert til tråder, så sikkert linket der. Men jeg aner ikke hvordan aktiviteten til Canisforumet er på fb, må jeg innrømme. Kanskje på tide å ta en titt inn i det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understreker: "Generelt grunnlag" og "også utenfor sonen".

Det er flust av artikler som forteller hvordan facebook fungerer i praksis, og pr i dag så er det minst to sånne "vi prøver å lære barn hvor fort ting sprer seg på facebook, så please del videre"-kampanjer på facebook, så på generelt grunnlag, også utenfor sonen, så har vel folk sånn ca koll på hvordan facebook funker. Noen kan til og med ha tatt et valg om å holde seg unna facebook basert på det de veit om facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min drl har det ingenting å si! Jeg bruker navn både på facebook, kvinneguiden og sonen. Bikkja mi er strengt tatt sjelden og jeg står/sto med navn, adresse og tlf nr på lapphundklubben sin sude. Tror ikke jeg kan bli mindre ikke privat uansett hva jeg gjør, og ikke vil jeg heller :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis har 8600 likes på FB og der kommer det nesten ingen kommentarer under postene (kurs, videoer, artikler, bloggposter på forumet), mest likes og noen få delinger. Fungerer mest som en tilleggs/infoside, det er det jeg ser for meg evt. Hundesonens side også vil bli (men forstår selvfølgelig at det ønskes mer aktivitet der i form av linking til forumet og evt. bilder!).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis har 8600 likes på FB og der kommer det nesten ingen kommentarer under postene (kurs, videoer, artikler, bloggposter på forumet), mest likes og noen få delinger. Fungerer mest som en tilleggs/infoside, det er det jeg ser for meg evt. Hundesonens side også vil bli (men forstår selvfølgelig at det ønskes mer aktivitet der i form av linking til forumet og evt. bilder!).

Bloggposter ELLER forumposter? Canis har nemlig en bloggfeed fra en del hundefolk. I tillegg er Canis også veldig mye mer enn bare forumet, så der synes jeg faktisk det er ganske naturlig at hundeskolen er tilgjengelig på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggposter ELLER forumposter? Canis har nemlig en bloggfeed fra en del hundefolk. I tillegg er Canis også veldig mye mer enn bare forumet, så der synes jeg faktisk det er ganske naturlig at hundeskolen er tilgjengelig på facebook.

Syns det er et ganske relevant eksempel på i hvor liten/stor grad poster blir delt videre.

Bloggposter var det jeg så de linket til i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp reklame for hundesonen i dag, på facebook, så facebook sin targeting stemmer greit den, hehe :P Det er et hundesonenmedlem som jeg er venn med som har liket siden, må være det + bikkjeinteresse som gjorde det kom opp.

Stort bilde av casper (til @Lola Pagola ) og et par mindre bilder. Fint, teksten er litt uinspirerende, men funker sikkert greit siden få leser slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "likte" hundesonen på facebook helt frem til nå, har meldt meg ut.

Vil ikke at enkelte ting skal legges ut på facebook som jeg ikke vet om.

Vet ikke hvordan det er med det rettslige innen dette?

Kan hundesonen quote/legge ut feks tråder som jeg har skrevet i på feks facebook uten å ha sagt i fra til meg om det?

Jeg er såpass vanskelig at jeg vil vite HVER gang det blir lagt ut noe som mitt navn er med i, ser helst at jeg får en pm FØR det blir lagt ut så jeg har kontroll på hva som blir lagt ut, og vil ha muligheten til å nekte, andre steder som skal sitere hva andre skal skrive må også ha godkjennelse fra den som "uttaler" seg

Greit nok at jeg har skrevet mine meninger HER men jeg har ikke ment at det skal spres rundt på facebook og kanskje andre steder, man vet aldri hvor det havner når det først er lagt ut på facebook.

Alt jeg skriver her inne står jeg for, men det jeg skriver har jeg ment skal stå HER INNE PÅ HUNDESONEN, ikke andre steder hvor jeg ikke har kontroll over hvor mine meninger er.

Er aktiv på facebook, men der tenker jeg mer på hva jeg legger ut og det er JEG som har lagt det ut på facebook.

Det jeg har litt problemer med er at andre skal legge ut ting jeg har skrevet på facebook, derfor kunne jeg tenke meg å ha et system hvor vi får beskjed FØR(!!!) ting blir lagt ut, og ha sjansen til å reservere seg fra at hundesonen kan legge ut mine meninger videre.

Før deling på facebook skjer så burde hundesonen vite hvem som godkjenner å bli quotet/delt til facebook eller ikke, ser for meg at det kan bli litt "farlig" for hundesonen å bare legge ut ting vi har skrevet uten å få godkjennelse fra hver enkelt person, man kan gå videre med det rettslig, dersom det går veldig langt uten tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hundesonen er et offentlig forum, så for dere som er så redde for å få meningene deres spredd for alle vinder burde heller sensurere dere før dere skriver.

Det er jo ingen som stopper meg eller deg eller hundesonens eiere fra å dele tråder videre på facebook (eller andre steder) - sånn er det når man skriver på nett.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sonen ønsker å bruke face er da ikke noen overraskelse, all den tid konvergens er et symptomatisk trekk ved dagens mediesamfunn. Ikke ser jeg så mange ulemper med det heller.

Flere brukere = Mer penger. Mer penger = Ønske om enda mer penger. For å få mer penger = Bedre produkt.

Det eneste problemet jeg ser er at jo mer kjent et forum er, jo mer aktuelt er det for troll å trolle. Det er kanskje det jeg liker best med det forumet her, mangel på troll. Tror faktisk ikke jeg har sett et eneste ett her inne, så le moderators gjør en meget god jobb!

Likevel er det noen ting som på passes på:

1. La facebooksiden være facebooksiden, og ikke smelte sammen forumet og siden for mye. Skjønner at enkelte ikke ønsker å få seg bruker. La de være adskilt.

2. Opprettholde anonymiteten. Selv om anonymiteten er relativ. Her om dagen kjedet jeg meg, og da fant jeg ca.12 - 13 av dere på face innen 10 min.

Personlig bryr jeg meg ikke om noen siterer meg eller legger ut bildene mine så lenge de kobler sitat/bilde til min profil. Jeg står for det jeg sier, og dersom noen på død og liv skal diskutere/krangle/kjefte/slenge dritt så skal de gjøre det face(profil) to face(profil). Det gjelder selv om sitatet er ute av kontekst eller ment som tull, men lagt ut som noe alvorlig.

Likeledes tenker jeg at facebook ikke er et privat sted. Ser ikke problemet med at folk kan lurke innpå profilen, all den tid folk kan titte på meg på bussen eller gjennom eget vindu. Er jo ikke noe verre enn å sperre profilen, slik at de du ikke er venn med ikke kan se. ******* heller, et steg mot åpenheten: https://www.facebook.com/tommy.a.kristiansen

Noe aner meg at ikke alle er enige, men sånn er nå det.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken til profilen din virker jo ikke! Hadde gledet meg til litt stalking (men skal nok finne deg edit: fant)... (bra jeg ikke er den eneste som stalker folk på facebook når jeg kjeder meg! :P )

Facebookstalking er ut, facebookprofilen er jo privat med lite du ser annet enn et bilde og et navn uansett. Instagramstalking er kulere.

:ahappy::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "likte" hundesonen på facebook helt frem til nå, har meldt meg ut.

Vil ikke at enkelte ting skal legges ut på facebook som jeg ikke vet om.

Vet ikke hvordan det er med det rettslige innen dette?

Kan hundesonen quote/legge ut feks tråder som jeg har skrevet i på feks facebook uten å ha sagt i fra til meg om det?

Jeg er såpass vanskelig at jeg vil vite HVER gang det blir lagt ut noe som mitt navn er med i, ser helst at jeg får en pm FØR det blir lagt ut så jeg har kontroll på hva som blir lagt ut, og vil ha muligheten til å nekte, andre steder som skal sitere hva andre skal skrive må også ha godkjennelse fra den som "uttaler" seg

Greit nok at jeg har skrevet mine meninger HER men jeg har ikke ment at det skal spres rundt på facebook og kanskje andre steder, man vet aldri hvor det havner når det først er lagt ut på facebook.

Alt jeg skriver her inne står jeg for, men det jeg skriver har jeg ment skal stå HER INNE PÅ HUNDESONEN, ikke andre steder hvor jeg ikke har kontroll over hvor mine meninger er.

Er aktiv på facebook, men der tenker jeg mer på hva jeg legger ut og det er JEG som har lagt det ut på facebook.

Det jeg har litt problemer med er at andre skal legge ut ting jeg har skrevet på facebook, derfor kunne jeg tenke meg å ha et system hvor vi får beskjed FØR(!!!) ting blir lagt ut, og ha sjansen til å reservere seg fra at hundesonen kan legge ut mine meninger videre.

Før deling på facebook skjer så burde hundesonen vite hvem som godkjenner å bli quotet/delt til facebook eller ikke, ser for meg at det kan bli litt "farlig" for hundesonen å bare legge ut ting vi har skrevet uten å få godkjennelse fra hver enkelt person, man kan gå videre med det rettslig, dersom det går veldig langt uten tillatelse.

Dersom du vil ha kontroll på ALT du har skrevet og vite hver gang det blir delt på internett, så tror jeg du har et stort problem :P . Siden alt som står på forumet her er tilgjengelig for absolutt alle med internett i hele verden så kan også tråder deles videre av folk som ikke engang har bruker. Jeg tviler ikke på at det f. eks på Canis eller Kvinneguiden har blitt delt tråder som kommer herfra, og så har det blitt diskusjon med utgangspunkt i det du/jeg/vi har diskutert her.

Det strider ikke mot loven å dele en tråd fra et offentlig diskusjonsforum (og det sier jeg ikke fordi jeg tror noen her har tenkt til å spamme FB med ting du har skrevet, men rett og slett fordi det er sånn).

Det er forøvrig interessant det TommyAK skriver, det er nesten helt ekstremt lett å finne igjen folk fra forumet her på Facebook.. :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg liker ikke at ANDRE skal dele det jeg har skrevet.

Ja, dette er et offentlig forum, men det er for hundefolk med samme interesser, lurer litt på om vanlige folk skjønner praten om hundebæsj og hvorfor noen hunder har større bæsjehull enn andre :P;)

Vi får gi det en sjanse, men har fått fetter til å se på dette med deling uten samtykke, han er dommer, så har mye tilgang til sånt :)

Men som sagt får gi det en sjanse og ikke være redd for alt nytt, har lært meg til å være litt mer skeptisk til ting enn det jeg var før, tenkte at ingen gjorde noe ille og stolte på de fleste, heldigvis ikke gått skikkelig på trynet pga dette, men har forstått at man skal være litt mer kritisk enn det mange er idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg liker ikke at ANDRE skal dele det jeg har skrevet.

Ja, dette er et offentlig forum, men det er for hundefolk med samme interesser, lurer litt på om vanlige folk skjønner praten om hundebæsj og hvorfor noen hunder har større bæsjehull enn andre :P;)

Alle mennesker med adgang til internett kan lese absolutt alt som blir skrevet her på Hundesonen. Formålet kan være både å lese om privatlivet til brukere her og fordype seg i emnet "store bæsjehull." :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebookstalking er ut, facebookprofilen er jo privat med lite du ser annet enn et bilde og et navn uansett. Instagramstalking er kulere.

:ahappy::P

Mange som har veldig åpne profiler :P instagramstalking er greit og, men synes egentlig ikke trutmunn-selfies er det mest interessante i verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hundesonen er et offentlig forum, så for dere som er så redde for å få meningene deres spredd for alle vinder burde heller sensurere dere før dere skriver.

At du ikke ser problemet, betyr ikke at det ikke kan være problematisk, og det er vel akkurat det vi sier, at om det skal bli kotymen her, så blir vi nødt til å sensurere oss. "Vi" er ganske mange, og "vi" har ganske mye kompetanse. Jeg håper jo at hundesonen ser at det faktisk kan bli et tap for hundesonen.

Det er jo ingen som stopper meg eller deg eller hundesonens eiere fra å dele tråder videre på facebook (eller andre steder) - sånn er det når man skriver på nett.

Nei, det er ingen som stopper deg eller andre å dele tråder og løse sitater fra hundesonen på facebook, jeg har til og med sett at det har blitt gjort, og jeg syns det er en uting. Ufint. Velg selv. Det blir som når jeg blogget om min CM-opplevelse da han var i Oslo, folk spredde den bloggen all over facebook, og hva jeg hadde skrevet, ble diskutert av folk på facebook helt utenfor min kontroll. Det var strengt tatt ikke en big deal før jeg kom over en tråd der visse personer tilla meg meninger og motiver jeg ikke hadde, og det var en rein tilfeldighet at jeg oppdaget det. Normal høflighet ville jo være å diskutere det jeg skreiv MED meg, ikke OM meg. Det syns jeg helt klart er en ***** uting, at folk diskuterer det du sier "bak ryggen" på deg, så du ikke engang kan forsvare eller forklare det du mente.

At sonen ønsker å bruke face er da ikke noen overraskelse, all den tid konvergens er et symptomatisk trekk ved dagens mediesamfunn. Ikke ser jeg så mange ulemper med det heller.

Ikke? Jeg har vært på sonen siden 2005, på facebook siden 2007, det er ikke før nå det har blitt et tema at de skal bruke diskusjoner og sitater fra diskusjoner her som markedsføring på facebook. Det var ikke et tema da jeg registrerte meg og godtok reglene for å være her for over 8 år siden, og det var ikke et tema da jeg registrerte meg på facebook for 7 år siden.

Jeg har nok delt en god del emner herfra på kvinneguiden ja! Ikke tenkt over det engang!

Og tråder fra kvinneguiden blir delt her, så vi kan flire litt av alle idiotene på kvinneguiden. Uten at de kan komme med motargumenter eller forklare hva de mente noe videre, fordi de ikke veit at vi flirer av at de er idioter.

- Og alle på kvinneguiden veit jo at vi på hundesonen er noen ufine særinger av noen idioter, for det har de diskutert seg frem til når tråder herfra blir delt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Jeg har vært på sonen siden 2005, på facebook siden 2007, det er ikke før nå det har blitt et tema at de skal bruke diskusjoner og sitater fra diskusjoner her som markedsføring på facebook. Det var ikke et tema da jeg registrerte meg og godtok reglene for å være her for over 8 år siden, og det var ikke et tema da jeg registrerte meg på facebook for 7 år siden.

For å være ærlig syns jeg det er mer rart at det ikke har skjedd mye tidligere, enn at det skjer nå. Litt som om Nord-Korea brått skulle åpne grensene sine nå. Uten sammenligning forøvrig.

Hvorvidt det er en bra ting eller ikke kan sikkert diskuteres opp i mente, men at en side ønsker å reklamere/vise seg på face syns jeg ikke er spesielt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tråder fra kvinneguiden blir delt her, så vi kan flire litt av alle idiotene på kvinneguiden. Uten at de kan komme med motargumenter eller forklare hva de mente noe videre, fordi de ikke veit at vi flirer av at de er idioter.

- Og alle på kvinneguiden veit jo at vi på hundesonen er noen ufine særinger av noen idioter, for det har de diskutert seg frem til når tråder herfra blir delt, ikke sant?

Ehh, huh? Hvilke tråder har du funnet på kvinneguiden? Hvis noen skriver der at se her, de her er idioter håper jeg det rapporteres for det er imot reglene!! Hundesonen har blitt delt, og linket til i stuasjoner hvor noen lurer pp noe og det gjerne ikke er fornuftige svar på KG eller at de lurer på noe spesifikt og det finnes en tråd om noe lignende her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...