Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder i god form.


jma
 Share

Recommended Posts

Min forrige hund holdt seg veldig godt veldig lenge. På dette bildet er hun 12-13 år gammel, og jeg var heldig som fikk knipset bildet - for to sekunder senere var hun allerede på andre siden av plenen. Hun var en av de hundene som fikk høre "Hun kan da ikke være særlig gammel?" omtrent til siste dagen hun levde (ble 14 år).

1977_61033576720_3563_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk DE muskla, da...

Shiba, snart 3.5 år, særdeles veltrent:

Cilje`s bilde av Azawakh Dacar:

Posted Images

Lever han fortsatt? Husker det var endel år siden jeg så bilder av han :)

Gurimalla, når man tenker over hvor mange år vi på sonen har hatt "sammen" blir nesten litt nostalgisk :)

Det er skam å si, men jeg vet faktisk ikke. Han ble igjen hos tidligere samboer så han kunne få jakte, og x'en og jeg har ikke kontakt lenger. :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sånn som han var her syns jeg han var i veldig fin og god form: (Etter en god periode med sykdom på han, så jobber vi nå med å finne frem denne formen igjen)

Nå er han mer slik:

Og for å sammenligne, slik kan han se ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en flott hund! :wub:

Den puster nok inn i det bildet ble tatt, ellers ville ikke ribbeina vært så tydelig. Jeg har sett mange bilder av denne hunder, også når den ikke er i samme denne formen, og sjelden jeg har sett tydelige ribbein på den :)

Men dette er en hund som løper løs i den amerikanske villmarken flere dager i uken, og også brukes til jakt. Ellers trenes den ikke på noen måte. Den trener seg selv, ved å være aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den puster nok inn i det bildet ble tatt, ellers ville ikke ribbeina vært så tydelig. Jeg har sett mange bilder av denne hunder, også når den ikke er i samme denne formen, og sjelden jeg har sett tydelige ribbein på den :)

Men dette er en hund som løper løs i den amerikanske villmarken flere dager i uken, og også brukes til jakt. Ellers trenes den ikke på noen måte. Den trener seg selv, ved å være aktiv.

Den hadde også et helt nydelig uttrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg frihet til å dele et bilde av Noomis mamma. En av de konkurransehundene jeg kjenner som er i best form gjennom hele året. :) Jeg trur det hjelper å ha en eier som har vært ganske høyt innen friidrett i fordums dager, for her overlates ikke så mye til tilfeldigheter. :P

529510_10200906235721171_1731075317_n.jp

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg frihet til å dele et bilde av Noomis mamma. En av de konkurransehundene jeg kjenner som er i best form gjennom hele året. :) Jeg trur det hjelper å ha en eier som har vært ganske høyt innen friidrett i fordums dager, for her overlates ikke så mye til tilfeldigheter. :P

Og ikke lørvet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og ikke lørvet? :P

Vi må nok fram med barbermaskina Malin : lol: ikke mye poeng i å vise biler av en pels ball :P Ymse har for såvidt ikke så voldsomt med pels nå, men nok til at hans muskeltype ikke vises

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde også et helt nydelig uttrykk :)

En dag vil jeg gjerne importere saluki fra USA (denne bor i USA) fra lignende linjer. Jeg liker typen godt.

Men litt mer erfarging med saluki først, neste blir nok en skandinavisk, kanskje tyske - mye fine saluki her også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den puster nok inn i det bildet ble tatt, ellers ville ikke ribbeina vært så tydelig. Jeg har sett mange bilder av denne hunder, også når den ikke er i samme denne formen, og sjelden jeg har sett tydelige ribbein på den :)

Men dette er en hund som løper løs i den amerikanske villmarken flere dager i uken, og også brukes til jakt. Ellers trenes den ikke på noen måte. Den trener seg selv, ved å være aktiv.

Synes den hunden ser direkte undervektig ut, jeg, da. Synes ikke man skal kunne se alle ribbeina på noen hund, selvom jeg vet det er veldig vanlig med bein som stikker mye ut på Azawakh f.eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den hunden ser direkte undervektige ut, jeg, da. Synes ikke man skal kunne se alle ribbeina på noen hund, selvom jeg vet det er veldig vanlig med bein som stikker mye ut på Azawakh f.eks.

Les kommentaren min. Den ser tynnere ut enn den er. Jeg har sett andre bilder av hunden, og normalt vises ikke så mange ribbein.

Undervektig er den ikke, men den er i veldig god kondisjon, helt strammet inn, ikke et gram overflødig. Dette er en hund som skal prestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...