Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder i god form.


jma
 Share

Recommended Posts

Det er mye snakk om å bygge muskler ol. på forumet her nå, så jeg tenkte at kanskje vi kan få se litt bilder av hunder i god form her? :) Jeg blir iallefall motivert til å trene mere med bikkja når jeg ser andre slanke hunder med fine definerte muskler.

Her er ett par av vovva mi.

post-2218-0-33557500-1391337541_thumb.jp

post-2218-0-49807800-1391339164.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk DE muskla, da...

Shiba, snart 3.5 år, særdeles veltrent:

Cilje`s bilde av Azawakh Dacar:

Posted Images

For å få en pelset hund så tydelig som en bulle i muskelaturen så må de enten være våte eller nedrøytet. Men så "grov" muskelatur som de viser skal også noe til pga genetikken, men litt syns de nå :P

32518_10150207091945072_4213932_n.jpg?lv

2 dager før fødsel og vil påstå at hun har en ganske god muskelatur tiltross for drektigehten

38922_10150235404775072_1959864_n.jpg?lv

(genetikken gjør at den her vil aldri utvikle samme front som sin mor)

28408_10150203058130072_7103160_n.jpg?lv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av tre hunder i Australia som jobber fulle arbeidsdager rett og slett, hunder som kjører fra gård til gård og er "ansatt" for å hjelpe bønder i distriktet.

Jeg tror aldri jeg vil få nok timer i døgnet til å få så gjennomtrente hunder med mindre jeg slutter på jobb :P Men dette er atleter og gjennomtrente topp"idretsutøvere" i ett tungt yrke:

1522919_10152228808129628_2056643011_o.j

(den i midten er vist en unghund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å få synlige muskler på en gårdshund. Noen får aldri synlige muskler i det hele tatt, eller, Betty har plutselig fått synlige bakpartsmuskler etter kullene sine, tidligere fikk jeg ikke synlig muskler der i det hele tatt.

Tarzan:

934816_10151629190640586_297328731_n.jpg

IQ:

420230_10151499207850586_1841396053_n.jp

Tjalfe:

524270_10151135325520586_1611585985_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne et godt bilde av gutta mine, for de er i god form, spesielt Isak, men det er ikke så lett med hvit hund med litt pels :P Må nesten sees i virkeligheten for å få rett inntrykk. Eller når de er våte, men hadde ikke et godt bilde der.

Flott å se veltrente hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med og slår et slag for retrievere i god form! Golden retriever, 16 mnd gammel på bildet. Musklene er bygd gjennom lek og løping i kupert terreng. Hun har lagt seg ut betydelig i løpet av vinteren, men jeg har selvfølgelig ikke noe godt bilde av det siden hun sjelden er gjennomvåt om vinteren ;)

12269294536_04a3c52beb_z.jpg

Edit: et bilde som viser musklene i fronten (15 mnd gammel):

11889261145_422daf5c2d_z.jpg

Endret av Pim
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Blir med og slår et slag for retrievere i god form! Golden retriever, 16 mnd gammel på bildet. Musklene er bygd gjennom lek og løping i kupert terreng. Hun har lagt seg ut betydelig i løpet av vinteren, men jeg har selvfølgelig ikke noe godt bilde av det siden hun sjelden er gjennomvåt om vinteren ;)

12269294536_04a3c52beb_z.jpg

Edit: et bilde som viser musklene i fronten (15 mnd gammel):

Hehe han fyren ved siden av der har også greit med muskler til å være unghund, men eh ikke akkurat mye poeng i å vise bilder av det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Et lite sidespor, men mye, store muskler trenger ikke være et godt mål på hvor god form en hund er i. Mange hunder bygger mye muskler av å gå sakte i bånd på asfalt, mens andre som løper timesvis i skogen daglig aldri vil få store muskler. Den siste er i mye bedre form selv om den ikke har like imponerede muskler. Har dere noen gang sett en langdistansehusky eller fuglehund med store muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor, men mye, store muskler trenger ikke være et godt mål på hvor god form en hund er i. Mange hunder bygger mye muskler av å gå sakte i bånd på asfalt, mens andre som løper timesvis i skogen daglig aldri vil få store muskler. Den siste er i mye bedre form selv om den ikke har like imponerede muskler. Har dere noen gang sett en langdistansehusky eller fuglehund med store muskler?

Det er vel noe med genetikk, og hva slags bruk hunden har vært tiltenkt? :) Langdistanseløpere = slanke muskler (sett bort fra Marit Bjørgen.... :lol: ) - kortdistanseløpere = tykkere muskler for eksplosiv kraft.

Jeg kan ikke si hunden min har bygget en eneste muskel av å gå i sakte bånd på asfalt (bare sånn, siden det er det eneste hun gjorde i tiden etter sine operasjoner og jeg var lettere desp etter å bygge muskler i bakbeina igjen :P det sitter i) - har du noen eksempler på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er selvfølgelig genetisk hvor mye/store muskler hunder får, men poenget med tråden var å poste hunder i god form, uansett om de har store muskler, eller er slanke og atletiske. :)

Jada, men fokuset ble liksom med en gang på store synlige muskler, og det trenger jo ikke si noe om hvor god form hunden er i. Eller, litt sier det jo, man ser ofte forskjell på musklene til en veltrent hund og en som bare bygger mye muskler av "ingenting".

Det er vel noe med genetikk, og hva slags bruk hunden har vært tiltenkt? :) Langdistanseløpere = slanke muskler (sett bort fra Marit Bjørgen.... :lol: ) - kortdistanseløpere = tykkere muskler for eksplosiv kraft.

Jeg kan ikke si hunden min har bygget en eneste muskel av å gå i sakte bånd på asfalt (bare sånn, siden det er det eneste hun gjorde i tiden etter sine operasjoner og jeg var lettere desp etter å bygge muskler i bakbeina igjen :P det sitter i) - har du noen eksempler på dette?

Har ingen bildeeksempler nei (hehe og eierne hadde sikkert blitt litt sure om jeg viste bilde av dem som hunder med muskler med som er i dårlig form :P ). Det går selvfølgelig på genetikk det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passer bildet av min far sine dvergpinschere fint inn. :)

Disse småttisene går skiturer på flere mil gjennom hele vinteren, og er med på fjellturer, toppturer og brevandring sommerhalvåret.

post-10941-0-76201000-1391355259_thumb.j

EDIT:

Ser ikke så mye av hundene da, men ganske beskrivende likevel :)

post-10941-0-98604100-1391355516_thumb.j

Og fordel med liten hund når man går ruter man også må klatre :innocent: :

post-10941-0-12026600-1391355565_thumb.j

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mitt liv sett en staff uten bulende muskler...og har heller aldri sett feks en sheltie med bulende muskler selv om sheltien er 10 ganger så godt trent som staffen.

Så store muskler betyr jo ikke nødvendigvis ikke godt trent.

Litt vanskelig å se det under all pelsen, men Ganzie har muskler som jeg er dritmisunnelig over :lol: Hun har lårmuskler som virkelig buler, og generelt veldig bra muskelsatt. Veterinærene kommenterer alltid hvor utrolig god form hun er i, særlig til å være en 11 år gammel kastrat :P

Hadde jeg barbert henne ned ville hun nok sett ut som en av staffene på bildene over, men det kommer ikke til å skje, så dere får bare tro meg på mitt ord :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffer uten bulemuskler ser jeg ganske ofte :P

Tuva er en hund som får muskler med en gang, det samme tror jeg med Vigdis, Bodil var bare slank uten noe særlig bulende muskler, Trym kommer aldri til å se ut som Tuva, uansett om han får mer trim og trening enn henne. Han har ikke annlegg for det av en eller annen grunn (broren er helt lik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se det under all pelsen, men Ganzie har muskler som jeg er dritmisunnelig over :lol:  Hun har lårmuskler som virkelig buler, og generelt veldig bra muskelsatt. Veterinærene kommenterer alltid hvor utrolig god form hun er i, særlig til å være en 11 år gammel kastrat :P  

Hadde jeg barbert henne ned ville hun nok sett ut som en av staffene på bildene over, men det kommer ikke til å skje, så dere får bare tro meg på mitt ord :P 

 

Jeg har også en godt trent sheltie hann, men han får liksom ikke samme muskler som terrieren min. Han har harde definerte lår, men får ikke sånne kylling lår som terrieroristen ;) De har en helt annen fysikk og de kan jo bare ikke sammenlignes. En sheltie er jo en spinkel og lett hund

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en godt trent sheltie hann, men han får liksom ikke samme muskler som terrieren min. Han har harde definerte lår, men får ikke sånne kylling lår som terrieroristen ;) De har en helt annen fysikk og de kan jo bare ikke sammenlignes. En sheltie er jo en spinkel og lett hund

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ja, jeg skjønner hva du mener :) Derfor jeg ville trekke inn gamlemor, for hun har mer muskler enn jeg har sett (kjent) på en sheltie. Ingen av våre andre sheltier har/har vært muskelsatt på samme måte, men Ganzie har muskler som en staff :P

Nå er hun i god form og holdes i god trim, men det har vi jo gjort med alle, men ikke med samme resultat :lol:

Så ja, jeg vil absolutt være enig i at det er forskjell fra rase til rase (og individ til individ) hvordan de bygger muskler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da legge inn noen bilder allikevel, man ser i hvertfall at de ikke er beinrangler (som mange settere desverre kan være), men akkurat passe tynne og med muskler. Isak har mer muskler enn Bris, selv om Bris ser breiere ut, men de er like store i høyde, lengde og vekt og bruker samme str i seler, så de er ganske like store :) Litt forskjell er det nok, men Isak er i utgangspunktet en smalere type :)

20140201-IMG_8423_zpsd7c1c25f.jpg

20140123-IMG_8178_zpsa206c639.jpg

20140106-IMG_7834_zps7bb28fa5.jpg

Litt dårlig bilde

20140106-IMG_7789_zpsb81dbe59.jpg

20130902-IMG_5914_zps26a485c7.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært fan av bulete hunder med masse masse muskulatur. For meg er det mer tiltalende med "slanke muskler" på en atletisk kropp. Mana er jo en skranglefant... Noe veldig også! Hun er jo naturlig slank, og fortsatt ung, men jag har et håp om å få på henne litt mer muskler etterhvert.

Her synes jeg hun er i fin form, men skulle ønske meg mer brystkasse på henne. Men det kommer vel. Det bør det, nå som hun er 2,5 år - snart 3..! :P

manamuskler1_zps5290a7d4.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...