Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann til min DvergPincher i Nordland


Daisy DvergPincher
 Share

Recommended Posts

Tror du er på feil plass for en slik annonsering, her inne er de fleste opptatt av planlagt, seriøs avl med et mål, ikke bare tilfeldig parring med en tilfeldig hann fordi tispa har løpetid.... Og akkurat det med seriøs avl er vell noe du burde sette deg inn i også om avl er noe du ønsker og drive med.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med pinscherklubben, de kan hjelpe deg med hvilke krav hunden din bør oppfylle og finne en bra hannhund som matcher. Men at den bor i nærheten bør ikke være det viktigste, det viktigste er at hunden er stilt ut, helsesjekket og frisk både fysisk og mentalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul!!

Du kan komme 9 mil vestover så kan du få låne boxerhannen til venninen min? Vi har så lyst å lage miniboxere. Vi vet at bostonterrier nesten er det, men de har så kort snute. Hvis vi kan parre med dvergpincheren din så tror jeg resultatet kan bli bra.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul!

Du kan komme 9 mil vestover så kan du få låne boxerhannen til venninen min? Vi har så lyst å lage miniboxere. Vi vet at bostonterrier nesten er det, men de har så kort snute. Hvis vi kan parre med dvergpincheren din så tror jeg resultatet kan bli bra.

Ironi ja?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Norsk pinscherklubb.no så finner du avelskravene der... ( http://www.norskpinscherklubb.no/avl.html )

Som man sier lenger opp her tenk nøye igjennom å ikke velg nabo bikkja bare for at det er enklest..

(nysgjerrig som man er : va heter hunden din på stamtavla )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt ondt i meg av dette, men tror nok du har større muligheter i Saltdal, Fauske og Bodø - Kjøp og salg-gruppene...

Dette virker ikke som en seriøs plan (eller en plan overhodet), så anbefaler deg å vente et år eller to. Still, helsesjekke og teste hunden din, let etter passende partner for din hund som følger raseklubbens retningslinjer, gjør deg kjennskap og samle kunnskap med/om seriøs og pålitelig avl. Å få valper bare for å få valper, noe som dette virker til når du har det travelt og ingen fast plan, er unødvendig og gjør slett ikke rasen eller hundene noe godt.

Edit: Er en fordel å kunne stave navnet på rasen sin før man avler på den ;) (i humoristisk tone)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...