Gå til innhold
Hundesonen.no

Puli


Mud
 Share

Recommended Posts

KUR hadde desverre ikke rasestand på Dogs4all, men vi fikk mye ut av turen likevel.

Hilste b.l.a på to 4 mnd gamle valper ( en tysk og en dansk) som var i hver sin ende av skalaen både sosialt og i størrelse, men begge imponerte meg ved å takle hallen bra og virke trygge. Den vesle litt sjenerte frøkna hoppet rett opp på Ask. De voksne var som pulier skal være, totalt likegyldige til alt unntatt eier.

Jeg så ingen tegn til aggresjon mot andre hunder.

Ask var helt sikker på at Amalie hadde stått opp fra de døde når han så den ene tispa. "Amalie er ikke død, hun står jo der!!!"

Rasefolket var veldig imøtekommende og ga et godt inntrykk.

"Desverre" var oppdretteren til Amalie dommer i pappilonringen så han ga vi opp å snakke med i dag. Sambo sender han heller en mail.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da står vi på venteliste på Pulikull i Sverige og Danmark. Forhåpentligvis kommer det en tispevalp til oss i juni fra kennel haxeboet i Sverige, hvis ikke blir det nok en Dansk import senere i 2014

det kommer ann på hvor flink man er til å tørke de Da er vi enige om navn faktisk! Det var fort gjort . Vi stjeler hemningsløst fra @ida og dyret blir nok hetende Bimbo

Fillefrantz du får ikke endre navnet om han blir din

Posted Images

Herregud for et gladfjes! Så søt!

Er det en spesiell grunn for at pelsen skal være slik?

Litt usikker på hvilken funksjon det har, men jeg mener den skal være ganske bra mot vær og vind.. kanskje med unntak av snø, men da skal jo dyra den var laget for å gjete være innomhus uansett?

1422617_10153572907780430_2129738243_n_z

Også røyter den ikke, den mister dreads :P Ene eieren til Hunden er allergisk mot det aller meste, men pulien tåler han.

..og med den pelsen så ligner den litt på den ungarske sauetypen racka, så kanskje det ligger noen grunn der?.. hvem vet?

Endret av MaritaS
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et gladfjes! Så søt!

Er det en spesiell grunn for at pelsen skal være slik?

På langhårspyrren som også har dreads har disse flete funksjoner. Først og fremst skal de isolere kropoen mot forskjellig vær, både sterk sol, snø og mye vind. Samt beskytte kroppen dersom hunden jages av rovdyr, da vil dreadsene slippe kroppen om et rovdyr får tak i pelsen :) Om dette også gjelder for puli er jeg litt usikker på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På langhårspyrren som også har dreads har disse flete funksjoner. Først og fremst skal de isolere kropoen mot forskjellig vær, både sterk sol, snø og mye vind. Samt beskytte kroppen dersom hunden jages av rovdyr, da vil dreadsene slippe kroppen om et rovdyr får tak i pelsen :) Om dette også gjelder for puli er jeg litt usikker på.

Jepp, det samme gjelder :D

Det eneste upraktiske for hundens del er at den ikke bør svømme med dreads .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke interessert i en toårig hannhund? Tenkte på deg Loke når jeg så denne ;) Men det er sikkert valp dere ønsker dere? :) Kopiert fra gruppa ungarske hunder på facebook:

"Jeg heter Fillefrantz og ønsker meg et nytt hjem gjerne med en annen hund eller to Jeg er ingen kennelhund og derfor vil jeg flytte, jeg blir 2 år i april har 2 cert på utstilling så mangler kun et lite cert + at jeg må bli 2 år først, før jeg blir Champion. Ellers er jeg en livlig fyr som liker å løpe og leke med andre hunder. Noen som kunne tenke seg å adoptere meg ? Ta kontakt med matmor eller matte på svensk ............."

Sånn ser han ut:

1476421_10200949612573088_1797779185_n.j

1507830_10200949614373133_866019777_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke interessert i en toårig hannhund? Tenkte på deg Loke når jeg så denne ;) Men det er sikkert valp dere ønsker dere? :) Kopiert fra gruppa ungarske hunder på facebook:

"Jeg heter Fillefrantz og ønsker meg et nytt hjem gjerne med en annen hund eller to Jeg er ingen kennelhund og derfor vil jeg flytte, jeg blir 2 år i april har 2 cert på utstilling så mangler kun et lite cert + at jeg må bli 2 år først, før jeg blir Champion. Ellers er jeg en livlig fyr som liker å løpe og leke med andre hunder. Noen som kunne tenke seg å adoptere meg ? Ta kontakt med matmor eller matte på svensk ...."

Sånn ser han ut:

1476421_10200949612573088_1797779185_n.j

1507830_10200949614373133_866019777_n.jp

Han var flott! Må diskutere med sambo. Her vil han bli alenehund her da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da står vi på venteliste på Pulikull i Sverige og Danmark.

Forhåpentligvis kommer det en tispevalp til oss i juni fra kennel haxeboet i Sverige, hvis ikke blir det nok en Dansk import senere i 2014 :)

Jeg grugleder meg!

Takker for alle svar!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står vi på venteliste på Pulikull i Sverige og Danmark.

Forhåpentligvis kommer det en tispevalp til oss i juni fra kennel haxeboet i Sverige, hvis ikke blir det nok en Dansk import senere i 2014 :)

Jeg grugleder meg!

Takker for alle svar!

Gratulerer så masse, men buhu for oss som trudde vi hadde omvent ei gjeterhunddame over til spisshundgruppa. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, men buhu for oss som trudde vi hadde omvent ei gjeterhunddame over til spisshundgruppa. :lol:

det var på hengende håret! Jeg dro jo tilmed meg meg sambo over et kvarter! Hadde ikke parringen til kiyomi gått rett vest så hadde det neppe blitt Puli :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du finner hbis du ser til Ungarn? Vil tro utvalget er en del større der :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tør ikke importere alene fra Ungarn. Farge er egentlig irrelevant for meg, men jeg synes de er finest :)

@MaritaS jeg har gitt sambo 20 grunner til at vi ikke skal ha den rasen :lol:

De er ikke alltid veldig hyggelige. ..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...