Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hva f*** liksom?

Det står jeg, på mitt 3. våkende minutt den dagen, og der kommer det en POSE ut! Så fint rulla sammen som en pølse, skal tro jeg var sjokkert!

Jeg kan ikke FORSTÅ hvordan han har fått i seg denne posen, også HEL da! Jeg følger jo med han hvert eneste våkne minutt og hele leiligheten er valpesikret.

Uansett takker jeg høyere makter og alt annet som kan takkes for at dette gikk bra :wub:

Han var helt fin resten av dagen, bortsett fra at magen tydeligvis var noe irritert etter hendelsen. Dette resulterte i at valpis hadde ganske mye luft som måtte passere, noe som igjen førte til en relativt "stinkende" veiledning på skolen...

Her er statusoppdateringen til en i veiledningsgruppen min:

Tenker på veiledningen i dag. Det var en veiledning som jeg tror jeg kommer til å huske. Arthur var på besøk. Han lå og sov på gulvet. Omtrent hvert kvarter kom det en vantvittig stank i rommet. På en tidspunkt var det så ille at halve gruppa sprang på gangen...

Hehe, litt pinlig... :P

Hva er det rareste som har kommet ut fra din hund/valp?

• Like 1
Skrevet

Kom en pose ut av Tuf'en en gang også. Det gikk fint. Var verre da han hadde litt sølvpapir og store mengder tørkerull som skulle passere. Han spydde og spydde og måtte legges med drypp hos veterinærvakta.

Ene schäferen makulerte en hel skumgummimadrass, og det kom en del biter ut... Han klarte også å svelge en glidelås fra en sofapute. Den kom ut like hel :D

Skrevet

Min forrige hund hadde av og til gul plast i avføringen - fra et gult pipe-pinnsvin det hadde gått hull i før jeg hadde fått det med meg.

Skrevet

Hunden min er veldig glad i Zoolac, og svelget hele korken en gang (ikke så stor, men), kom like hel ut. Som valp kom det en gang opp en string-truse i motsatt ende...

Skrevet

Du skulle tro jeg gjorde store øyne da bikkja bæsja en diger rosa og brun kladd en gang. NEON rosa. Mest rosa, lite av annet. Han hadde fått tak i en isbitform i gummi som tydeligvis hadde gått ned på høykant.

Jeg har fått ut en sokk foran og en sokk bak. Rosa hello kitty sokker bak og vanlig svart sokk foran. Den svarte lå vel i magen i 3 uker ellerno, men fikk beskjed av vetten om å vente med å gjøre noe så lenge almenntilstanden var tipp topp. :P

Skrevet

Sokker, truser, hekla garntråder, sølvpapir, blastbiter, plastposer, mye blå plast og metallklips etter V&H innpakning, diverse emballasje. Tollertullingen spiste alt som kunne minne om noe spiselig i hennes øyne, men alt kom ut igjen enten den ene eller den andre veien :)

Skrevet

Min er ikke valp da, men spiser mye rar lell!

Skolisser, sugerør, mp3 spiller med headsett(den dro vi på vetrinæren for:p), min nye timerland boot.., hemper fra ett eller annet(jeg har fortsatt ikke funnet ut hvor de mangler) , et helt FROSSENT brød! en pose potetgull(inkludert posen) Osv..

Han spiser hvaaaaa som helst om han er kvalm, men ellers kun det han får servert:p

Jeg har blitt ganske avslappet i forhold til når jeg kontakter vetrinær, alt utenom mp3en har kommet ut igjen i løpet av dagen, enten den ene eller den andre veien:p

Skrevet

Et stort glasskår kom ut av min 3 mnd gammel valp. Lærte fort at dalmatinervalper kan finne på å sluke de rareste ting, og at forsikring er en god ting, fikk fart på meg og tegnet da ja. Gikk heldigvis helt bra, ikke noe blod hverken her eller der.

En annen gang spiste han en leverposteiboks... måtte gå med lommelykt om kvelden for å kjenne i bæsjen om alt kom igjennom. Etter det hadde jeg alltid asparges i hus (det pakker seg rundt skarpe gjenstander).

Skrevet

Priser meg lykkelig foreløpig, det rareste som er kommet ut av min er mine egne hårstrå :P (litt kjipt når bæsjen klumper seg rundt hårene da, og han ikke får rundt alt og vi må dra det ut.....)

Skrevet

Det rareste jeg har hørt om var en voksen hund som bæsjet ut et kondom med bæsjen inni. Var bare å knyte og kaste :lol:

Ellers fant jeg en gang et kylling nakkeskjelett som hadde kommet ut, helt, pent og hvitt, reinspikka for kjøtt. Valpene hadde fått hver sin kylling nakke og den ene hadde tydeligvis svelget den hel og systemet gjorde resten, den tok hva den behøvde og sendte resten ut :lol: Ga dem kalkunhals neste gang, den klarte de iaf ikke svelge hel ;)

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg føler meg heldig. Milo er kresen på hva som får skli ned halsen hans, så det eneste er vel håret mitt som har hjulpet til med å lage noen perlesmykker :aww:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...