AnnChristin Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 http://www.buzzfeed.com/juliapugachevsky/awesome-dog-breeds-youve-never-heard-of Fra usa, but still. Må si en del av de har jeg faktisk ikke hørt om, eller sett før, men jo lengre ned i lista jeg kom, jo flere kjente var det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Den jeg ikke hadde hørt om/sett før: Catalburun for en rar nese Ellers var det noen av navnene jeg pusset litt på, men fant fort ut at jeg kjente de via et annet navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 hihi bare to jeg ikke hadde hørt om før rettelse bare Catalburun som jeg ikke har hørt eller lest om før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Æsj, jeg hadde hørt om alle sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Catalburun... Ser ut som hele hodet er på vei til å dele seg i to, jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Var vel tre der jeg ikke hadde hørt om før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsy Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Fant denne da jeg googlet http://www.agaclar.net/forum/kopekler/27962.htm Kanskje ikke de beste genene på Catalburun for å få den fasongen?? Aner ikke?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Æsj, jeg hadde hørt om alle sammen. Har du noe mer info om catalburun? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Den eneste jeg ikke hadde hørt om var Catalburun. De andre er da ikke sååå uvanlige? Eller er det bare jeg som er litt for mye hundenerd? KO, Heeler, Svensk Lapphund og Kooiker er da ganske vanlige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Bare catalburun jeg ikke har hørt/lest om. Jeg tenker at slik som kooiker, lapphund etc ikke er så vanlig der i usa, og at det er derfor de står der? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 23. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Sjekka over en gang til nå, og er nok bare den tyrkiske jeg iukke har hørt om, de andre dog i andre navn enn hva som var skrevet opp! Googla litt, virker som om den splittnesa er avla slik ved bruk av innavl slik at det skal fungere som "to" neser under jakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Ikke hørt om Catalburun, ellers de 20 andre. Jeg måtte flire litt da, når de skriver at man må trene heeleren til ikke å bite deg i anklene, siden de kan ta feil av deg og en sau. Sau liksom? Kugjeter detta her! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Googla litt, virker som om den splittnesa er avla slik ved bruk av innavl slik at det skal fungere som "to" neser under jakt... Er en finsk lapphundvalp fra Sverige med sånn nese vet jeg. Ser helt rart ut! Vet ikke vedr innavl da, det må jeg undersøke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Innavl lager ikke feil, bare viser dem fram. Så sånt kan dukke opp uten innavl og, men er det et rescessivt mutert allel, vil det selvfølgelig være større sjanse for at det dukker opp ved innavl, og bruk av innavl vil kunne lett fiksere en slik egenskap. Men det kan umulig være bra.... Ser for meg at sjansen for ganespalt etc er veldig mye høyere. Usj, får helt vondt inni meg av de der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Jeg kjenner en oppdretter som har tre av disse rasene. *ler* Eller hadde tre, har sluttet med den ene. En sjelden rase altså, denne oppdretteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Den lista var nok ikke laget for hundenerder som oss! 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Hvor vanlig er det at Vizlaen har så mye pels? jeg tror bare jeg har sett korthårede.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Får egentlig slike splittneser bedre luktesans? Retrieverman har skrevet om dem, og ifg. noe han hadde lest var det visst ikke det samme som hareskår (om det var det det het). Edit, fant dette på pointingdogblog. Det er om spansk pointer, og ikke tyrkisk, men nesen er lik: Pachon breeders understand that by using double-nosed dogs in their lines, they run the risk of producing pups with completely cleft palates. I was told that up to 10% of pups are either stillborn or are put down immediately after birth since the cleft is so profound that the they are incapable of breathing or nursing properly. But most Pachones have a moderate cleft and are fine. They can breathe and suckle, run and hunt just like any other dog. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Veldig ålreit, kjenner jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Hvor vanlig er det at Vizlaen har så mye pels? jeg tror bare jeg har sett korthårede.. De finnes i strihår også Jeg har aldri sett en strihår vizla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Kun Catalburunen jeg ikke hadde hørt om. Og for en rar nese den har. Noen som vet om den er til noe fysisk hinder for hunden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Var to jeg ikke hadde hørt om, og splittnesehunden var ikke en av dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Catalburunen var den eneste jeg ikke hadde hørt om og. For en rar nese Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Kun Catalburunen jeg ikke hadde hørt om. Og for en rar nese den har. Noen som vet om den er til noe fysisk hinder for hunden? Det er i alle fall høyere forekomst av kløyvd gane (kommer plutselig ikke på navnet). Så fine greier å avle på :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 23. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2013 Det er i alle fall høyere forekomst av kløyvd gane (kommer plutselig ikke på navnet). Så fine greier å avle på :/ Sjarmerende.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts