Khela Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Det varierer veldig. Kommer an å målet med turen, hvor, når, humør, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 slett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKB Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Jeg prøvde en stund, men aldri igjen. Jeg har bikkja løs og liker å høre om det skjer noe. Med musikk på øret kan det plutselig stå en traktor bak meg som tuter fordi jeg og bikkja ikke flytter oss fra traktorstien (been there done that). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eloise Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Ja, når vi går rundt på småturer i nabolaget blir det musikk, men veldig lavt på. Ikke i skogen, og kun med voksne hunder jeg kjenner godt. Valper eller hunder som ikke kan gå i bånd eller som jeg ikke kjenner godt nok til å lese kroppspråket til får min fulle oppmerksomhet, men når man har gått de samme småturene på asfalt og grusvei i nabolaget i flere år sammen, så går vi begge i vår egen lille verden. Ikke for det, jeg blir ikke SÅ oppslukt av min lile bakgrunnsmusikk at det stjeler så mye oppmerksomhet fra hunden, og jeg kommuniserer med dyret når det passer seg sånn uansett. I skog, på nye områder, eller under kombinert tur/trening blir musikk forstyrrende. Jeg har en liten mp3 spiller jeg bruker, så jeg lar alltid mobilen bli hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Jeg har aldri følt behov for å ha med musikk når jeg går tur med hunden, så har ikke vurdert det en gang. Eneste jeg kunne tenkt meg, er musikk på ørene når jeg skal jogge, men jogger steder med trafikk/andre joggere/turgåere/hunder, så vil ha ørene med meg for å høre om det kommer noe/n bak osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Jeg hører aldri på musikk, men det hender jeg prater i telefonen om vi bare er på en rusletur rundt kvartalet. Aldri om vi er i skogen, og spesielt ikke om de er løse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Alltid om jeg går alene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Hører generelt aldri på musikk. Men snakke i telefonen når jeg går tur med hundene kan jeg helt fint gjøre. Både når vi er i skogen, og hundene går løse, og når vi bare går gatelangs. Samboer hører alltid på musikk når han går aleine med hundene, og hundene kunne ikke brydd seg mindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Jeg må legge til at jeg alltid har med mobilen! Jeg går steder hvor jeg ikke blir funnet på MANGE timer hvis det skjer noe, så det er greit å kunne få tak i folk. Den er oftest på lydløs uten vibrering da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Jeg hører ikke på musikk når jeg går med hundene, men jeg har alltid med meg telefonen. Kjekt å ha om det skulle skje noe, og fint om jeg vil bruke Runke(e)per. Men jeg svarer sjeldent om noen ringer. Jeg liker å gå og småprate med hundene og heller ringe de som evt. ringer meg mens jeg er på tur når jeg kommer hjem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Her er det litt både og, er veldig sjeldent jeg hører på musikk, kun hvis jeg jogger på gangvegen. Grunnen til at jeg ikke hører på musikk ellers er fordi jeg liker å høre hva som foregår rundt meg, har ingen ting med bikkja å gjøre. Har like mye kontakt med han på tur med musikk som jeg har uten snakke i telefonen gjør jeg også, bikkja er på tur å kose seg likevel. Ikke er dette den eneste tiden vi har sammen heller, så ser ikke noe problem i det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja, er veldig glad i musikk. Hører gjerne på musikk i øretelefoner når jeg er på jobb, på bussen og ellers hvis jeg må vente noe sted. Hjemme liker jeg godt å høre på musikk, både på Spotify og musikkvideoer på YouTube. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja Men jeg syns det er litt ålreit å ta fri fra det også når jeg er på tur med hundene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja. Og det er i bilen eller på tur jeg føler jeg har tid og finner "roen" til å høre og nyte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja, jeg er veldig glad i og opptatt av musikk og den følelsen det gir meg (har bl.a. jobba som danser i en årrekke), men kjenner at pga støy inni hodet (don't judge me ) er det rett og slett en nødvendighet å være til stede i de øyeblikkene jeg deler med jentene i skogen. Dessuten hadde jeg jo gått glipp av så mye med lyd på øra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ekstremt ja! Hører som regel alltid på radio eller Spotify i bilen, når jeg sitter og jobber på jobben har jeg musikk i øra. Når jeg er sliten, når jeg rydder og ordner. Musikk er nesten alltid der unntatt når jeg går tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Hører på mindre musikk i dag enn før, men ja, har nærmere 1000 CD-er, 500 LP-plater, vært redaktør for musikknettside (hissig.no), arbeidet i musikkredaksjon i studentradio, vært DJ, og drevet lite uavhengig plateselskap. Hører aldri på musikk når jeg går på tur med hundene 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 For meg ville musikk blitt støy ute på tur. Spesielt hvis jeg hadde det så lavt at det bare var i bakgrunnen slik at jeg kunne høre lyder fra omgivelsene - da ville det bare blitt irriterende bakgrunnstøy. Og hadde jeg hatt det så høyt at jeg levde meg inn i musikken, så hadde jeg jo vært "borte" fra denne verden. Tur er min måte å lade batteriene på. Da trenger jeg stillhet og kontakt med pelsen. Derfor går jeg helst bort fra veier, gater, mennesker og til og med stier - de beste turene er de som er bare Ozu og meg, langt inn i skogen og langt fra stier, folk og lyd fra biler. Da kobler jeg av. Men jeg kan også bruke musikk hjemme i sofaen som en annen måte å lade batteriene på. Alt til sin tid. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja, veldig. Hører stort sett alltid på musikk hjemme og mye på spotify når jeg sitter på kontoret og sånn... Men når jeg går med hundene er det liksom "vår tid sammen", og da liker jeg å "prate med dem" og ha fullt fokus på dem og omgivelsene rundt 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Ja jeg elsker musikk, men hører ikke på det hele tiden. Har ikke radio på hjemme eller på jobb, godt med litt stillhet også. Går jeg tur med hunden liker jeg å nyte stillheten og det å følge med. Med musikk på øret blir jeg døv for omgivelsene og mister oversikten, ikke bra med en løs hund. Jogger jeg ved veien er det enklere for at er det rett frem på en vei og hunden i bånd ved siden av meg. Da må jeg ha musikk for å motivere meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buddy13 Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Både ja og nei. Musikk motiverer meg, men samtidig er det hyggelig å bare være stille, med hund og natur rundt seg. Ofte "må" vi gå tur langs bråkete bilvei (bor ved den), og da hører jeg ofte på musikk, typisk ved tisseturer/kveldstur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Ja, jeg er veldig glad i musikk Kan høre på musikk en hel dag/kveld hvis jeg er i det humøret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Dere som ikke hører på musikk, er dere "musikkmennesker" til vanlig? Glade i musikk? Jeg hører på bok da, fordi jeg ikke er noe musikkmenneske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dante Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Nei, foreløpig ikke noe musikk på øret da vi må gå mye tur på en litt skummel vei, så best om jeg hører bilene før vi blir truffet av de . Når vi forhåpentligvis flytter et annet sted neste år og vi dermed slipper å gå tur langs denne pyton veien, så håper jeg å kunne nyte litt musikk på noen av turene, spesielt på noen av joggeturene. Syns jogging rett og slett er dritkjedelig og nesten ikke til å holde ut uten musikk. I skog og fjell syns jeg derimot det er deilig at det er stille og fredelig. Ikke noe mobilsnakking på tur her i gården heller. Kan ikke fordra å snakke i tlf hvis jeg ikke kan sitte behagelig i godstolen, med pledd over beina, pute i nakken og med brus & snop for hånden . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts