Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Vi fleiper litt med mulige navn staten kan gi ho :lol:

Synes der er drit vanskelig i gi navn altså, hun skal jo hete det resten av livet liksom, om hun ikke søker navnendring da :P

Finnes det noen sånn navnkalkulator på nett tro? Sånn man svarer på diverse spørsmål også finner den passende navn :lol:

• Like 1
  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Jeg visste hva en eventuell sønn skulle hete mange år før han ble født, og da jeg gikk gravid fant vi et navn som barnet skulle få hvis det var en jente. Det var gutt, og derfor ble jentenavnet brukt på neste barn.

Skrevet

Jeg lurer på en ting? Reagerte hundene deres på noen måte da dere ble gravide? Billy er helt koko og ligger oppå meg både i stolen og i sofaen. Han pleier aldri å ligge PÅ meg. Han vil vanligvis ligge på gulvet og koses på der takk. Han forfølger meg nærmest og det er helt uvanlig.

Skrevet

Jeg lurer på en ting? Reagerte hundene deres på noen måte da dere ble gravide? Billy er helt koko og ligger oppå meg både i stolen og i sofaen. Han pleier aldri å ligge PÅ meg. Han vil vanligvis ligge på gulvet og koses på der takk. Han forfølger meg nærmest og det er helt uvanlig.

Skal du ha baby? :D

Leo er blitt mere kosete og liggee mer inntil meg nå som gravid enn han gjorde før, dog pleier han å bli mere kosete om høsten og vinteren uansett.. Men han virker hakket mer "daltete" nå enn tidligere år på denne tiden :)

Skrevet

Skal du ha baby? :D

Leo er blitt mere kosete og liggee mer inntil meg nå som gravid enn han gjorde før, dog pleier han å bli mere kosete om høsten og vinteren uansett.. Men han virker hakket mer "daltete" nå enn tidligere år på denne tiden :)

Ja vi skal ha baby! :wub:

I mai/juni ca. Får ny termin hver gang vi er hos lege!

• Like 7
Skrevet

Jeg visste hva en eventuell sønn skulle hete mange år før han ble født, og da jeg gikk gravid fant vi et navn som barnet skulle få hvis det var en jente. Det var gutt, og derfor ble jentenavnet brukt på neste barn.

Mamma og pappa viste hva de skulle jalle eldste bror om det ble jente, men han var jo gutt og neste man var også gutt. Det som da er litt morsomt er at de brukte skikkelig lang tid på å velge navn til meg, fikk navn en uke etter jeg var født, de brukte navnbok også, men jeg fikk til slutt navnet som først var tiltenkt han førstefødte :P

Jeg trodde jeg hadde navn klart i mange år før jeg ble gravid, men de føltes så feil nå :-/

Har heldigvis litt mere tid på oss før vi må bestemme oss.

Skrevet

Så kos! :D gratulerer så masse!

Blir spennende å se hvilken dato som blir satt som termin da :)

Skrevet

Vi var ikke 100% sikre på navn før hun var sånn 2-3 uker. Stod mellom to navn, og vi var ca 95% sikre like etter at vi hadde sett henne etter fødsel, men det tok litt tid.

Skrevet

Dårlig kvalitet på bildet, men har lyst til å dele det fordet. De er nå søte :ahappy:

10815718_10205775560534608_1399938603_n.

Kjempesøte! :wub: Hvordan går det med deg?

Når hadde dere navn klart? Vi "sliter" litt med å finne navn vi faktisk liker, etter mange runder er vi nå nedi i 4. Men ingen av de virker helt riktig heller.. Ser snart for meg at staten bare kommer til å gi hun et navn til slutt :P

"Hele livet" føltes det ut som. Heldigvis at mannen også likte det. Har alltid villet kalle opp mommo (Eva Johanne) og oldemoren min (Johanne Elise) , og jammen passet det bra med oppkalling av Øivinds morfar også. :) (Thorleif Johannes)

Gratulerer!

Barnehagen har med unntak av en dag, ikke fått Johanne til å sove hele uka. Vi har vekket henne tidlig så hun skal bli trøtt (!) (vekke den ungen der er liksom ikke normalkost) og da har hun blitt hentet for å sove hjemme. (Vi får henne alltid til å sove.)

En løsning som ikke akkurat går i lengden.

Hun må sove hvis ikke vil hun ikke leke, ikke spise, bare gråte resten av dagen. :cry:

Sånn har vi holdt på i hele høst. Hver gang rutinene i barnehagen går bra så blir hun syk og vi må starte på nytt.

Skrevet

Gratulerer :D

Ganzie har visst at jeg var gravid før jeg var klar over det selv. De to første gangene var hun ekstremt klengete og skulle ligge oppå meg hele tiden. Tredje gang skjønte jeg at jeg var gravid utfra Ganzie sin oppførsel :)

Og både Inya og Ganzie skulle absolutt ligge med hodet på magen min. Jo lengre ut i "drektigheten" jeg om, jo mer lå de med hodet på magen. Morsomt når baby sparket og de fikk en fot i haka :lol::lol:

• Like 1
Skrevet

Oooh, i dag skal vi bestille vogn :D

(Hodet mitt bare roper at nå som det nærmer seg, alt har gått bra til nå og vi begynner å få ting på plass kommer der til å gå galt.. Dustete hodet som ikke bare kan tvers igjenom glede seg.. :( )

• Like 1
Skrevet

(Hodet mitt bare roper at nå som det nærmer seg, alt har gått bra til nå og vi begynner å få ting på plass kommer der til å gå galt.. Dustete hodet som ikke bare kan tvers igjenom glede seg.. :( )

Haha sånn er mitt dustete hode også. Når hun først kom til verden frisk og fin så sa dustehodet at hun kanskje kunne dø i krybbedød. Og jeg tror det der bare fortsetter helt til vi forhåpentligvis dør først! :lol:

Skrevet

Haha sånn er mitt dustete hode også. Når hun først kom til verden frisk og fin så sa dustehodet at hun kanskje kunne dø i krybbedød. Og jeg tror det der bare fortsetter helt til vi forhåpentligvis dør først! :lol:

Godt vi er fler :P kommer garantert til å bekymre meg over alt mulig resten av livet nå :lol:

Sa det til mamma her rett etter det ble offisielt, at nå som alle vet det så går det garantert galt. Mamma så litt dumt på meg og sa at så viktig var jeg ikke i universet at slike faktorer spilte inn :P egentlig litt godt å høre hvor teit det man tenker noen ganger er :P

• Like 1
Skrevet

Barnehagen har med unntak av en dag, ikke fått Johanne til å sove hele uka. Vi har vekket henne tidlig så hun skal bli trøtt (!) (vekke den ungen der er liksom ikke normalkost) og da har hun blitt hentet for å sove hjemme. (Vi får henne alltid til å sove.)

En løsning som ikke akkurat går i lengden.

Hun må sove hvis ikke vil hun ikke leke, ikke spise, bare gråte resten av dagen. :cry:

Sånn har vi holdt på i hele høst. Hver gang rutinene i barnehagen går bra så blir hun syk og vi må starte på nytt.

Åååh så utrolig kjipt :( Håper virkelig det løsner snart!

Åh sånn var jeg og, jeg turte ikke "tro på det" før hun kom omtrent.

Ja, riktig! :lol:

@MorBilly gratulerer! Kasko sluttet å ligge på magen min han, om det var fordi jeg utviklet heftig resursforsvar eller om det var noe annet, det vet jeg ikke. :lol: Ellers merket jeg lite forskjell.

Tror jeg og blir syk jeg, fryser så skrekkelig, gjort det i hele natt og hele dag. Sovet på sofa med febervarm unge og fryser like fordømt. :gaah:

Er det forsvarlig å ta henne med ut en tur i morgen om hun har samme feber som i dag? 38.6 vi har time hos vet. med en hund og to katter, og bonden har fryktelig lite lyst å dra alene. Og jeg kan ikke siden jeg ikke kjører selv.

Skrevet

Han har sovet veldig godt i natt og er helt seg selv i dag :) Han virker ikke som han har vondt, men han MÅ jo ha det??

Han må jo ikke det? :P

Skrevet

Han må jo ikke det? :P

Øret er stort og blått, og har et kompress sydd fast i seg. Må vel være vondt det vel :lol: Men er selvfølgelig glad han har det bra :P

Skrevet

Øret er stort og blått, og har et kompress sydd fast i seg. Må vel være vondt det vel :lol: Men er selvfølgelig glad han har det bra :P

Haha, han er nok bare en skikkelig tøffing ^^

• Like 1
Skrevet

"Treningsøkt" fra tidligere idag. Det er jammen ikke så lett å løfte hodet når man bare er 5 uker, men det kommer seg :ahappy:

• Like 4
Skrevet

Gratulerer @MorBilly og @Krilo her er navnet klart ihvertfall og har vært det noen uker :)

Jeg er så spent på hvordan det gikk på ultralyd jeg! Har du fått vite kjønn?

(Trenger ikke si noe altså :) )

• Like 2
Skrevet

"Treningsøkt" fra tidligere idag. Det er jammen ikke så lett å løfte hodet når man bare er 5 uker, men det kommer seg :ahappy:

Så nydelig hun er :wub: Og som Raksha sier:

Dustore - så lenge lå ikke Ida frivillig på magen før hun var 7 mnd eller noe sånt. :lol: Tålmodig liten Mari :wub:

Samme med Alexander, dersom han er i rett humør kan han ligge en stund på magen, men om han ikke er i humør til det så blir han steike forb... om jeg snur han på magen :lol: Jupp, gutten har temperament :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...