Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jaran klatret opp hele trappen idag. Med Lars bak seg da. Men ja, nå er det trappegrinder oppe og nede gitt. Gaah. Han har også skjønt det med å åpne skuffer og skap så det er gøy her fremover :P

:lol: Ha klar kamera! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

wtf?? http://touch.dt.no/nyheter/snart-tom-for-barneluer-til-1-400-kr-1.8151050

Jeg synes faktisk oppriktig synd på småbarn som har foreldre som bruker 1400,- på ei lue!

Disse barna må jo vokse opp med en følelse av null egenverdi. Alt som teller er merkeklær og hvordan andre ser på deg.

Det minner meg om ped. leder i barnehagen der jeg jobber. Hun hadde i mange år jobbet som spes. ped på østkanten, men mente at det var mer omsorgssvikt på vestkanten pga foreldre som brukte barna som statussymboler. Vi hadde feks en far som nektet å løfte opp ungen ( som veldig gjerne ville til pappa selvfølgelig, hun var under året) før hun var skiftet og vasket fordi han hadde dyr dress. Ungen var i barnehagen fra halv 7 til halv 5...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke Johanne har fått betennelse i spiserøret hvis hun har reflux. Syntes det er vondt å tenke på at vi kunne mast mer tidligere, gått til privat lege osv. Men jeg håper jo hele tiden at hun skal bli magisk bedre, slippe sånn pH målinger osv. :(

Ikke så morsomt å tenke på når jeg ligger våken og hører at hun ligger fredfult og sover før det kommer en sånn gulpelyd, og hun vekkes skrikende.

Ellers er det kjempemorsomt for tiden :)

Hun krabber så fort hun kan bort til benker og bord hvor hun reiser seg, sveiper alt ned på gulvet og fortsetter bortover. :lol: Bortsett fra ryddingen så er det kjempegøy! Hun åpner også skuffer og skap, så nå har vi ingen steder å ha ting.

Så har hun lært å vinke, mens hun sier noe som ligner veldig på hadet. :ahappy:

Og så har hun skjønt borte - tittei leken så hun gjemmer seg, ikke bare vi. Gøy at hun begynner å bli et lite menneske :wub:

Veldig sosial og blid, fine lille ungen min. :ahappy:

Ellie var ikke så interessert før, men nå har hun tint opp, og hvis Johanne kommer for å "klatre" så legger hun seg bare på rygg og logrer alt hun klarer. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som beuker barna som en forlengelse av, og som bekreftelse av seg selv. Men det er ikke bare med dyre og riktige klær akkurat..

Marie, jeg vet akkurat hvordan den følelsen er. H har nok gått med kronisk betennelse. Jeg lurer på om det er derfor den falske mandelen var så utrolig stor også. Snålt nok har vi opplevd gulping etter den ble fjernet. Jeg har tenkt så mange ganger hvor annerledes ting kunne ha vært om jeg bare var hardere, men jeg vet også at stod i det og H ble alltid møtt og sett.

For vet du hva? Man gjør som best man kan. Du tar de avgjørelsene etter beste evne og alltid med barnets interesser som første prioritet. Noen ganger blir det spot on, andre ganger sitter man i etterkant og tenker at man burde ha valgt annerledes. Men det betyr ikke at man har gjort feil. Du er Johannes mor og du vil alltid gjøre det du mener er best for henne, alle avgjørelsene du tar er tatt med kjærlighet. Så vær snill med deg selv. Dårlig samvittighet for fortiden gagner ingen.

Når er det dere har time? PH-målingen kommer til å gå mye bedre enn du frykter.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers::heart:

Timen er onsdag 20.

Edit: Hver gang det går litt bedre så får man jo et håp om at nå blir det kanskje bra også.

Men en ting er sikkert, kommer til å være ganske bestemt på den timen hvis de ikke tar oss alvorlig.

Takk for gode ord @Mari, håper det går greit med H? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie, jeg har selv reflux/ kronsik betennelse (som jeg fikk i voksen alder), og går på noen piller, merker ikke noe særlig mer til det :)
Håper det ordner seg :heart:

Magnus er 3 år i dag! Han er veldig stolt, fyker rundt med krone på hodet og når vi spør han hvor gammel han er nå tar han opp to, strever / tenker litt og får triumferende fram TRE fingre!

Selvportrett (med litt hjelp):
1417815_454710377971427_736108843_o.jpg

1071633_454710241304774_1075531847_o.jpg

980620_454710367971428_1970956455_o.jpg
:sorcerer::bananas:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie, jeg har selv reflux/ kronsik betennelse (som jeg fikk i voksen alder), og går på noen piller, merker ikke noe særlig mer til det :)

Håper det ordner seg :heart:

Magnus er 3 år i dag!

Takk, godt å høre. :)

Gratulerer :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du trenger, vi har masse i skapet :)

Var kommet inn :D Så da har vi hvertfall for en ukes tid, og siden de fikk tak i i dag så regner jeg med det går bra. Men takk :=)

Så håper vi at det var nanen som gav kolikk fra ******* i går. Og vi slipper reprise på i går kveld. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So far so good. Hun har spist masse, og sover! :o Er vel på vei til å våkne nå - men det er helt greit. Vært rolig siden hun fikk hipp i flaska. :ahappy: Hun spiser åpenbart mer av hipp, og tror den er snillere med magen. Virker som hun blir fortere mett av nan, men mageknipen som følger er virkelig ikke verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Rak :ahappy:

Nå har de firbente barna mine kommet hjem, og de synes ikke det er noe stress med babyer :) Er veldig nysgjerrige på dem, og vil gjerne vaske. Men hver gang det er mating på gang på natta, spretter de opp og vil være med! Men tenker det snart er old news :) Har vært på tur i regnet i dag, og det gikk veldig bra. Men de må nok for sin egen del lære seg litt barnevognskikk :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognskikken kommer :)

Kolikken kom og tok oss :( hun fikk heldigvis sovet godt et par timer i kveld før den kom. Håper det bare er siste rest av nan som må gjennom systemet.

Virker som det er på vei til å gi seg for natten så kanskje prøve å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var på knerten forestilling i går. I en hel time hadde han vært totalt oppslukt. Klappet , sang og lo. Gjerne der ingen andre klappet , at knerten fikk sitt ja av Karoline var verdten applaus mente han.

Han elsker virkelig sånt. Veldig.

Vi vurderer å melde han inn i brageteateret etterhvert, de har jo også nevnt det både i ny og gammel barnehage at han er ekstremt glad i sang, dans og musikk.

Men så er han jo gjerne sliten etter barnehagen og jeg er litt skeptisk til fritidsaktiviteter for så små.

Pappaen vil gjerne undersøke mulighetene, så får vi heller vurdere det når vi finner ut av opplegget for de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han elsker virkelig sånt. Veldig.

Vi vurderer å melde han inn i brageteateret etterhvert, de har jo også nevnt det både i ny og gammel barnehage at han er ekstremt glad i sang, dans og musikk.

Men så er han jo gjerne sliten etter barnehagen og jeg er litt skeptisk til fritidsaktiviteter for så små.

Pappaen vil gjerne undersøke mulighetene, så får vi heller vurdere det når vi finner ut av opplegget for de minste.

Si gjerne fra hva dere finner ut:) L er mer glad i musikk og dans enn noe annet barn jeg har møtt, vi har vært på brageteateret en gang og det var helt fantastisk:) hun er jo alt for liten nå (og det er sjelden det er forestillinger også for så små) men på sikt (jeg er også sånn at jeg helst vil vente så lenge som mulig med sånne fritidsgreier) så håper jeg vi finner noe lavterskel sang/dans/teater-greier. Hvis interessen holder seg:) hun danser til takten av tannpuss liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre :lol: Er det normalt at ungen får fullstendig hysterisk anfall når vi skal ha henne til å rape? Har vel funnet ut at hun bør rape pr 30 ml tillegg for å ikke gulpe eller samle opp vonde raper - men det er den lille damen IKKE enig i. :aww: Men tar heller hyling på skuldra enn at hun får vondt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre :lol: Er det normalt at ungen får fullstendig hysterisk anfall når vi skal ha henne til å rape? Har vel funnet ut at hun bør rape pr 30 ml tillegg for å ikke gulpe eller samle opp vonde raper - men det er den lille damen IKKE enig i. :aww: Men tar heller hyling på skuldra enn at hun får vondt da.

Tuva var ofte ganske sint når hun skulle rape, det var tydelig ubehagelig :)

Hurra! En tann! Og hun krabber/åler seg bortover også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre :lol: Er det normalt at ungen får fullstendig hysterisk anfall når vi skal ha henne til å rape? Har vel funnet ut at hun bør rape pr 30 ml tillegg for å ikke gulpe eller samle opp vonde raper - men det er den lille damen IKKE enig i. :aww: Men tar heller hyling på skuldra enn at hun får vondt da.

Samme her, noen ganger går det bra - mens andre ganger hyler hun så fælt at da får hun hvertfall ikke opp noe. :hmm:

Håper dere slipper kolikk ikveld! :hug:

@soelvd: Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva var ofte ganske sint når hun skulle rape, det var tydelig ubehagelig :)

Hurra! En tann! Og hun krabber/åler seg bortover også!

Hurra for tann og krabbing/åling :D :D

Samme her, noen ganger går det bra - mens andre ganger hyler hun så fælt at da får hun hvertfall ikke opp noe. :hmm:

Håper dere slipper kolikk ikveld! :hug:

@soelvd: Hurra!

Svarer på begge her: Ja noen ganger det åpenbart kjempevondt. :/ men hun blir så sint når vi tar flaska, for vi kan ikke vente til hun kjenner selv at hun må rape, da går det for lenge mellom hver rap og ting blir vondt. Tar flaska fra henne og hun hyyyler til. Og henge på skuldra når vi sitter stille er stort sett uaktuelt - går jeg med henne så går det bedre. Jeg vil gjerne opp å gå, for vondere for ryggen min å sitte med henne, mens Bonden vil helst sitte. så blir endel hyling kan man si. :aww: Men heller hyling enn vondt.

Takk :hug: jeg og... Hun har hatt noen gode soveøkter i dag, så da blir det ikke ekstra hyling fordi hun er fullstendig utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...