Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Vi har tydeligvis nettopp bestemt at vi må til fotograf med guttene før jul :P Vi trenger nemlig en haug med takkekort og julegaver til besteforeldre. Men hvordan gjør man slikt? Må vi finne ut av selv hvordan de skal se ut, eller har gjerne fotografen noen forslag? Ingen av oss innehar kreative evner, dessverre :lol: Noen her som har forslag til klær? Vi tenkte å ha begge guttene på samme bilde, med ulike, men matchende, klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vi har tydeligvis nettopp bestemt at vi må til fotograf med guttene før jul :P Vi trenger nemlig en haug med takkekort og julegaver til besteforeldre. Men hvordan gjør man slikt? Må vi finne ut av selv hvordan de skal se ut, eller har gjerne fotografen noen forslag? Ingen av oss innehar kreative evner, dessverre :lol: Noen her som har forslag til klær? Vi tenkte å ha begge guttene på samme bilde, med ulike, men matchende, klær :)

Fotografen har sikkert noen forslag hvis dere spør! For min del liker jeg best sånne bilder hvor de har vanlige (men pene) klær på seg, ikke nødvendigvis hele dress-prinsesskjole-styret. Litt tidløse, klassisk fine klær kanskje, men jeg ville tatt med flere sett (når dere først nå skal til fotograf koster det jo ikke SÅ mye ekstra å få tatt noen bilder til!) slik at dere kan ta flere bilder med litt variasjon i.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen husk at de små blir fort slitne av ig til og at det å skifte klær blir gjerne en aktivitetet i seg selv etter en fotoseanse og at de kan gjerne da bli fort gretne, så greit å ta det i betrakning :)

Det er klart :) Men det går jo evt. an å ta det med og vurdere underveis. Det kommer jo an på hvor mange bilder man skal ta også ... Hvis det kun er julekort med et par forstørringer er det jo litt overkill å ta med halve garderoben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare greit å ha litt realistiske forventninger til det tenkte jeg, at mer enn et-to skift på unger kan fort bli urealistisk :lol: Vi tok babybilder med Jaran, og der sa fotografen at et antrekk er nok- Så viktigere å tenke igjennom antrekket man ønsker, også tok han heller bilde i forskjellige "scenarier" med forskjellig rekvisitaer så det ble litt miljøskifte for ungene (å holde de oppmerksomme på samme sted over lenger tid er også gjerne døfødt :P ) så er veldig greit å høre med fotografen som skal ta bildene, de har gjerne lure triks :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veide hun når hun ble født?

Syns det høres fint ut jeg. Maya er og liten og legger sakte på seg. Men det har hun alltid gjort og hun følger sin egen kurve fint. Hun hadde et hopp i sommer da så nå er hun 17 mnd Og hele 10 kg straks. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hun veide 3080. Men gikk ned til 2670. Men kurven ser veldig fin og jevn ut, så HS var fornøyd, og siden hun har vokst 1,5 cm i lengde siden sist så kunne jeg bare fortsette som jeg gjorde. Men jeg ville gjerne ha en vektkontroll til om et par uker, bare for å være sikker.

17 mnd og 10 kg ja. :lol: ikke store tøtta hun heller da. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det altfor tidlig å begynne å gi litt grøt om kvelden? De er 3 mnd., og helsesøster syntes ikke det var noen hast... Fikk ikke noe skikkelig svar på om jeg kunne eller ikke. Men jeg tror kanskje ikke melka metter like godt lenger. Plutselig må jeg opp og mate to ganger hver natt per unge! Og siden de spiser så mye, må de også skiftes bleie på om natta = lys våken unge som ikke sovner igjen på lenge!

Jeg likte jo å endelig kunne sove noen timer sammenhengende :( Ego, I know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alt blir litt annerledes når man har 2 jeg, @Wednsday.

Hadde du bare hatt 1 som ammet hadde jeg stusset over at du klagde over 2 nattmåltider på så små barn, med 2 som får flaske blir det jo veeeeldig mye jobb. De trenger en opplagt mor også liksom...

Jeg skrøyt over at A ikke har hatt feber siden svineinfluensaen på jobb i går. Idiotisk.

Nå har han feber og vondt i halsen, tennene og hodet, visstnok.

Jeg luktet lunta når han var oppe og tisset i natt. Han var kokende varm og hes. Men han ville ikke ta tempen ( for en gangs skyld) og insisterte på at han var frisk.

I dag tidlig var tonen en annen. Han var blid som en lerke frem til første hostekule , da fikk han vondt! "hørte du den lyden, Mamma, hørte du at det gjorde vondt, eller??" Da ville han ta tempen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel 4mnd på mmebarn og 6 mnd på brystbarn. 3 er vel for tidlig? Og nei, er ikke ego å ville sove. :hug:

Hører så mye forskjellig! Har ikke lyst til å slutte med soving helt til de er 4 måneder :(

Loke: Ja, enig. Men de hadde jo en kort periode da de kunne sove i 9 timer i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører så mye forskjellig! Har ikke lyst til å slutte med soving helt til de er 4 måneder :(

Loke: Ja, enig. Men de hadde jo en kort periode da de kunne sove i 9 timer i strekk.

Not to brake your bubble, men her er det fortsatt kryss i taket hvis A sover 9 timer i strekk. Vi må fortsatt stå opp minst en gang om natta ( minst) for å tisse, drikke litt og prate om at vi skal sove mer. 9 timer med avbrudd er normalen her. De gangene han sover like lenge som skjemaer sier han skal er det kryss i taket og dobbeltsjekking av klokkeslett .

Han er ikke sulten på natta lengre , men våkne er vi okke som. Men nå er nok A litt i den nedre skalaen for søvnbehov da. I motsetning til moren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not to brake your bubble, men her er det fortsatt kryss i taket hvis A sover 9 timer i strekk. Vi må fortsatt stå opp minst en gang om natta ( minst) for å tisse, drikke litt og prate om at vi skal sove mer. 9 timer med avbrudd er normalen her. De gangene han sover like lenge som skjemaer sier han skal er det kryss i taket og dobbeltsjekking av klokkeslett .

Han er ikke sulten på natta lengre , men våkne er vi okke som. Men nå er nok A litt i den nedre skalaen for søvnbehov da. I motsetning til moren...

De våkner fordi de er sultne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De våkner fordi de er sultne.

Joda, men min erfaring er at man ikke skal gå ut i fra at barna sover hele natten fordi om de ikke er sultne. Som sagt, A er muligens litt "skrekkeksempel" på søvnbiten, men han er et glitrende eksempel på at det er ikke alle barn som har like mye søvnbehov . Uten at det er noe galt av den grunn. Så det er ikke sikkert at grøt hjelper nødvendigvis. Men hadde jeg vært deg hadde jeg testet det ut, , anbefalt eller ei.

Jeg vokste jo opp på H-melk og most banan liksom. Frisk som en fisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W: Om de er sultne så gi de litt grøt, det skal jo ikke være hovedmåltidet ditt og barna dør ikke av det ;) Og du, ikke bekymre deg for at de ikke sover om natta om to mnd. Det er litt ekstraordinært når de ikke sover hele natta etter ett år tenker jeg. Helle sov hele netter fra hun var knappe 2 mnd, mens Mads med sine utfordringer sov ikke hele netter før han var nærmere 5 år. Det er så individuelt at du kan risikere å få en sovegutt, mot en annen våkengutt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men min erfaring er at man ikke skal gå ut i fra at barna sover hele natten fordi om de ikke er sultne. Som sagt, A er muligens litt "skrekkeksempel" på søvnbiten, men han er et glitrende eksempel på at det er ikke alle barn som har like mye søvnbehov . Uten at det er noe galt av den grunn. Så det er ikke sikkert at grøt hjelper nødvendigvis. Men hadde jeg vært deg hadde jeg testet det ut, , anbefalt eller ei.

Jeg vokste jo opp på H-melk og most banan liksom. Frisk som en fisk :aww:

Men med unntak av de gangene jeg må skifte bleie, sovner de jo momentant etter mat... Men da trur jeg vi skal prøve litt tynn grøt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med unntak av de gangene jeg må skifte bleie, sovner de jo momentant etter mat... Men da trur jeg vi skal prøve litt tynn grøt om kvelden.

Gjør det du synes er best, men jeg hadde ikke forsøkt på kvelden de første gangene. Ny mat gir gjerne magevondt, iallefall om de har slitt med magen fra før. Jeg hadde forsøkt å gi på morgenen, så slipper natten bli ødelagt av kolikk.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du synes er best, men jeg hadde ikke forsøkt på kvelden de første gangene. Ny mat gir gjerne magevondt, iallefall om de har slitt med magen fra før. Jeg hadde forsøkt å gi på morgenen, så slipper natten bli ødelagt av kolikk.

Ja, det er sant! Gi på morgenen til vi ser hvordan de reagerer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte aldri helt greia med velling selv, men det kan være noen andre kan fortelle deg hva som er bra der? Jeg tenker velling heller enn grøt av en eller annen grunn?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det har gjerne noe med at velling kan gies i flaske og barn er som regle ikke modne mentalt til å skjønne det med å spise noe fra en skje kontra flaske da det er en helt annen teknikk. Vellingen uten smak er jo bare veldig veldig finkornet grøt :) Da kan man lage den passelig tykk for at den kommer ut av flasken, da når man tynner ut grøten vil miste veldig mye av metthetsvirkningen.

Sa min hs da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gjerne noe med at velling kan gies i flaske og barn er som regle ikke modne mentalt til å skjønne det med å spise noe fra en skje kontra flaske da det er en helt annen teknikk. Vellingen uten smak er jo bare veldig veldig finkornet grøt :) Da kan man lage den passelig tykk for at den kommer ut av flasken, da når man tynner ut grøten vil miste veldig mye av metthetsvirkningen.

Sa min hs da :lol:

Så du er enig med meg i at velling er lurt, men om man lager den for tynn er det bortkastet? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man jo sjekke litt energiinhold, jeg har ikke helt belegg for det jeg sier. Men, velling som i tynn grøt i stedenfor mme vil jeg tro er bortkastet for å øke metthetsfølelsen? Det vil jo være langtfra normalt næringsinnhold i det siden det blir brukt så masse vann.

I skikkelig velling (som man forøvrig ikke får tak i i Norge til før 8-12 mnd eller no, i Sverige får man tak i fra 4 mnd) vil jo næringsholdet stå i forhold til vannmengden siden den ikke er utvannet. Ga det mening? Jeg er trøtt..

39,5 i feber i går kveld.. Slitsomme netter her nå, tuppa er ikke i form og har bleier med atomavfall i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...