Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Noen soniser som trenger babyutstyr som bor på øst-eller vestlandet (evt skal på Dogs4All)? Selger:

- Vippestol

- Masse babyleker for de aller minste

- Bilsete

- Babygym

- Babydyne (vet ikke hva de sier om arv, men den har i alle fall bare vært i bruk 6 mnd hos en baby som aldri har gulpet på den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Noen soniser som trenger babyutstyr som bor på øst-eller vestlandet (evt skal på Dogs4All)? Selger:

- Vippestol

- Masse babyleker for de aller minste

- Bilsete

- Babygym

- Babydyne (vet ikke hva de sier om arv, men den har i alle fall bare vært i bruk 6 mnd hos en baby som aldri har gulpet på den.)

Hva skal du ha for det? :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du ha for det? :ahappy:

Vippestolen skal vi visst beholde allikevel. Babylekene må jeg sortere og se gjennom hvor mye vi har først. :)

Bilsetet er et Besafe Izi Sleep (turkis). Kjøpte det nytt for ett år siden, ble tatt i bruk fra februar til september. Vi kjøpte det for 3600 (da fikk vi 30% på barnas hus) for setet og base (isofix). Så.. 1500?

Babygym 50 ,-

Babydynen tror jeg er en sånn som denne, 100 ,-: http://jysk.no/soverom/dyner/baby-junior/babydyner/dyne-2x160g-hoie-allergo-termo-80x100 , evt 150 for to dynetrekk i tillegg (type jenterosagreier).

Edit: Raksha er smartere enn meg. Grattis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestolen skal vi visst beholde allikevel. Babylekene må jeg sortere og se gjennom hvor mye vi har først. :)

Bilsetet er et Besafe Izi Sleep (turkis). Kjøpte det nytt for ett år siden, ble tatt i bruk fra februar til september. Vi kjøpte det for 3600 (da fikk vi 30% på barnas hus) for setet og base (isofix). Så.. 1500?

Babygym 50 ,-

Babydynen tror jeg er en sånn som denne, 100 ,-: http://jysk.no/soverom/dyner/baby-junior/babydyner/dyne-2x160g-hoie-allergo-termo-80x100 , evt 150 for to dynetrekk i tillegg (type jenterosagreier).

Edit: Raksha er smartere enn meg. Grattis?

Bilsetet har vel ikke Isofix? Jeg tror nok at vi tar alt :) Mannen vil vente med å si ja til dynetrekkene til morgen. Tidlig UL tydet på gutt, men vi skal på ordinær i morgen, så da regner jeg med at vi får vite sikkert :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsetet har vel ikke Isofix? Jeg tror nok at vi tar alt :) Mannen vil vente med å si ja til dynetrekkene til morgen. Tidlig UL tydet på gutt, men vi skal på ordinær i morgen, så da regner jeg med at vi får vite sikkert :P

Bilsetet har Isofix-base jo. Man kan ikke feste basen i setet, men man kan feste kun selve setet i beltet, om det var det du tenkte på? Da holde rjeg av alt til i morgen, lykke til på ultralyd! :D

Edit: Herlighet, beklager så mye. Mannen sier han antageligvis har solgt setet. Må sjekke litt mer hvem som var først ute her ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuf har sittet ved babysengene og passet på i kveld :) Og han klatrer på meg for å se oppi :lol: Hopper ikke på selve senga.

Babycall er supercreepy! Jeg sitter i stua og skvetter av hver minste lyd, og er dritredd for å høre en lyd som ikke hører hjemme der :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte lille Idamin, når jeg synger nattasang så er det meningen du skal lukke øyne og sovne - ikke "synge med" og glise alt du kan :wub::lol:

Men definitivt bedre kveld nå enn de to siste - dog da jeg kommenterte det til Bonden etter en magekniphyling så kom det tørt "det skal ikke så mye til da..." :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuf har sittet ved babysengene og passet på i kveld :) Og han klatrer på meg for å se oppi :lol: Hopper ikke på selve senga.

Babycall er supercreepy! Jeg sitter i stua og skvetter av hver minste lyd, og er dritredd for å høre en lyd som ikke hører hjemme der :aww:

I know!! Jeg hører ungene puster i min, og venter noen ganger på å høre ond latter :|

Når tok dere ut spedbarnsinnlegget i bilstolene deres? Jeg synes det ser så veldig ubehagelig ut å sitte uten puta. Jeg skjønner vel at hun egentlig ikke kvalifiserer som spedbarn lenger :aww:

Når det ble ubehagelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tok dere ut spedbarnsinnlegget i bilstolene deres? Jeg synes det ser så veldig ubehagelig ut å sitte uten puta. Jeg skjønner vel at hun egentlig ikke kvalifiserer som spedbarn lenger :aww:

Når hun ikke er komfortabel med det lenger? Når det blir trangt? Varmt? Vi tok det ut når vi innså at vi måtte tryke Tuva neddi setet for å få skuldrene på plass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha Tuva hilser til Ida og sier seg helt enig i at soving er noe tull!

580607_10151955743707225_1587547772_n.jp

Bilsetet har vel ikke Isofix? Jeg tror nok at vi tar alt :) Mannen vil vente med å si ja til dynetrekkene til morgen. Tidlig UL tydet på gutt, men vi skal på ordinær i morgen, så da regner jeg med at vi får vite sikkert :P

Bilsetet er dessverre solgt =/ Men resten er ditt :) Hvordan gikk det med UL? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :flowers:

Bilsetet er dessverre solgt =/ Men resten er ditt :) Hvordan gikk det med UL? :D

Om det er noen nærmere dere som vil kjøpe det, behøver dere ikke å ta det med over fjellet for min del, men dersom du tar det med skal jeg på dogs4all begge dagene.

Det gikk veldig bra på UL, jeg må vel begynne å tro på at det går bra denne gangen :D Legen var helt sikker på at det var en gutt, så mannen mener at vi får kjøpe andre dynetrekk :lol:

Jeg har en babygym og vippestol med vibrasjon og noen leker til babygymmen du kan få om du vil ha det :) har så dårlig plass her hjemme nå.

Det vil vi veldig gjerne ha :) Om du ikke har helt opp neste uke, kunne jeg kanskje kommet og fått stilt litt valpeabstinenser også?!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vi veldig gjerne ha :) Om du ikke har helt opp neste uke, kunne jeg kanskje kommet og fått stilt litt valpeabstinenser også?!

Høres kjempebra ut! Bare tirsdag neste uke som er "opptatt" ellers bare å komme. Har endel gutteklær og sånt også som du kan få om du vil ha, pent brukt alt sammen. Babyene rekker jo knapt å bruke noe før de er vokst ut av det :|

Edit;

De ser sånn her ut :)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1426285_10151956070650256_1877641368_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1465275_10151956070760256_713920994_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er på jobb i Kristiansand og vi snakket på facetime nå. Isa ble så glad at hun sprellet og lo da hun fikk se pappan sin på telefonen :wub:

Samme som Tuva blir når huns er besteforeldrene på skype. Så koselig!

Puuuuh. Halv tolv, Tuva sover endelig. Lurer på om tanna plager henne kanskje. Men så lenge hun fikk ligge i armkroken var alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...