Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvordan har deres hunder reagert under svangerskapet?

Så lagt har vi ikke merket noe på noen, men den siste uka har Toya (gamlemor) oppført seg unormalt. Hun pleier alltid å ligge i toseteren sammen med meg, men nå går hun nesten hver kveld til samboer og ligger der :blink:
På de tre andre merker vi egentlig ingenting.

Og nå er det bare 7,5 uke igjen. Litt småskummelt merker jeg

Veldig spent på hvordan det blir å plutselig å ha et lite nurk som skal bestemme alt. Og om man klarer mammarollen like bra som man vil. Aldri skiftet en bleie i mitt liv heller, så her blir det mye nytt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvordan har deres hunder reagert under svangerskapet? 

Så lagt har vi ikke merket noe på noen, men den siste uka har Toya (gamlemor) oppført seg unormalt. Hun pleier alltid å ligge i toseteren sammen med meg, men nå går hun nesten hver kveld til samboer og ligger der  :blink: 

På de tre andre merker vi egentlig ingenting. 

Ico ble veeeldig snusete på meg mot slutten. Men ellers merket jeg lite til endringer hos han.

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har deres hunder reagert under svangerskapet?

Så lagt har vi ikke merket noe på noen, men den siste uka har Toya (gamlemor) oppført seg unormalt. Hun pleier alltid å ligge i toseteren sammen med meg, men nå går hun nesten hver kveld til samboer og ligger der :blink:

På de tre andre merker vi egentlig ingenting.

Og nå er det bare 7,5 uke igjen. Litt småskummelt merker jeg

Veldig spent på hvordan det blir å plutselig å ha et lite nurk som skal bestemme alt. Og om man klarer mammarollen like bra som man vil. Aldri skiftet en bleie i mitt liv heller, så her blir det mye nytt gitt.

Jeg merket ingenting utenom at nurket oppførte seg litt bedre i bånd, men det har nok noe med at jeg gikk som en gammel kjerring pga det var is og bekkenløsning :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente plutselig at jeg skikkelig ikke ville at A skal opp i førskolegruppa fra høsten av.

Når det ble tatt opp kom det litt ut av det blå, så jeg sa det var opp til de å vurdere, men nå i kveld kjente jeg plutselig at det føles virkelig feil.

Jeg vet ikke om avgjørelsen er tatt enda da :(

Kan jo hende jeg ombestemmer meg i morgen.

Men jeg er bare så redd han bare skal knytte seg til barn som slutter...

Han trenger å knytte seg til jevnaldrende, ikke å lære mer om tall o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente plutselig at jeg skikkelig ikke ville at A skal opp i førskolegruppa fra høsten av.

Når det ble tatt opp kom det litt ut av det blå, så jeg sa det var opp til de å vurdere, men nå i kveld kjente jeg plutselig at det føles virkelig feil.

Jeg vet ikke om avgjørelsen er tatt enda da :(

Kan jo hende jeg ombestemmer meg i morgen.

Men jeg er bare så redd han bare skal knytte seg til barn som slutter...

Han trenger å knytte seg til jevnaldrende, ikke å lære mer om tall o.l..

Du, snakk med dem imorgen - det ordner seg! :console:

Tenker det er bra at du fikk en sånn magefølelse nå jeg. Noen ganger må ting ligge litt før man klarer å tenke klart rundt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med utstyr man "må" ha som de vokser ut av før man får sukk for seg irriterer meg litt merker jeg. Særlig når jeg er for sta til å gi slipp på preferanser jeg har for ting. :aww:

Jeg har brukt masse tid idag på å lete etter hvite pensko, som kan brukes både på lørdag og i bryllup i august (så krysser jeg bare fingrene for at føttene hennes ikke vokser nevneverdig i sommer!). Jeg vil IKKE ha sko med glitter og diverse bling og støgg pynt på. ALLE skoene har støgg pynt. De fineste jeg har funnet på nett er disse;

3224100490_7.png

Men de selges kun i Tromsø og Arendal. Jeg bor ingen av stedene. :gaah:

Neida, det er ikke såå viktig. Men jeg har lyst at hun skal ha fine sko. :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har deres hunder reagert under svangerskapet?

Så lagt har vi ikke merket noe på noen, men den siste uka har Toya (gamlemor) oppført seg unormalt. Hun pleier alltid å ligge i toseteren sammen med meg, men nå går hun nesten hver kveld til samboer og ligger der :blink:

På de tre andre merker vi egentlig ingenting.

Og nå er det bare 7,5 uke igjen. Litt småskummelt merker jeg

Veldig spent på hvordan det blir å plutselig å ha et lite nurk som skal bestemme alt. Og om man klarer mammarollen like bra som man vil. Aldri skiftet en bleie i mitt liv heller, så her blir det mye nytt gitt.

Mine er veldig beskyttende og klengete. Skal helst ligge oppå meg, med hodet på magen min. Slik har de vært nesten siden positiv test. Til vanlig vil de jo også ligge nært, men nå er de helt ekstreme.

Synes det er koselig, jeg :icon_redface:

14 uker til termin her, og jeg er litt :frantics::no::| men mest :wub::D

Her er det full fest, og jeg tror han er like glad i kake og is som mamma'n sin :sleep::lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da oppdretteren til Nora var gravid med sin yngste, så merket jeg ingenting på Nora, men Leah og Hermine til @Belgerpia ble veldig opptatt av å ligge på eller ved magen hennes. Det var helt tydelig at det var magen som var greia der (Leah er glad i oppdretteren til Nora når hun ikke er gravid også, altså :P ), og det ble nesten litt knuffing mellom småjentene om å få ligge nærmest.

Jeg merka ingenting på Gubbelille da jeg var gravid, hverken første eller andre gangen. Men han var en hund som ikke brydde seg noe særlig om noe, så det var egentlig ikke så rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var 1 år og elsket fjernkontroller, hvor ville du ha gjemt dem?

Vanligvis dukker de opp av seg selv fordi vesla vet hvor hun har gjemt dem. Problemet er at nå at far og datter dratt på ferie, og jeg finner bare den ene fjernkontrollen. Jeg har endevendt hele sofaen og der er den ikke. Håper ikke hun har lagt den oppi en bag eller noe hun var ivrig på å hjelpe til med pakkingen selv om hun ryddet ut og ikke inn :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var 1 år og elsket fjernkontroller, hvor ville du ha gjemt dem?

Vanligvis dukker de opp av seg selv fordi vesla vet hvor hun har gjemt dem. Problemet er at nå at far og datter dratt på ferie, og jeg finner bare den ene fjernkontrollen. Jeg har endevendt hele sofaen og der er den ikke. Håper ikke hun har lagt den oppi en bag eller noe hun var ivrig på å hjelpe til med pakkingen selv om hun ryddet ut og ikke inn :lol:

Spør @ . Hun har erfaring :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var 1 år og elsket fjernkontroller, hvor ville du ha gjemt dem?

Vanligvis dukker de opp av seg selv fordi vesla vet hvor hun har gjemt dem. Problemet er at nå at far og datter dratt på ferie, og jeg finner bare den ene fjernkontrollen. Jeg har endevendt hele sofaen og der er den ikke. Håper ikke hun har lagt den oppi en bag eller noe hun var ivrig på å hjelpe til med pakkingen selv om hun ryddet ut og ikke inn :lol:

Oppi sko var en klassiker her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsetetips!

Er det noen som har erfaring med MaxiCosi Pebble, CabrioFix (eller Pearl for større barn)?

Alle utenom meg i barselsgruppen min hadde cabriofix så regner med de var fornøyde :P Men ingen gikk over til Pearl, alle gikk over til BeSafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsetetips!

 

Er det noen som har erfaring med MaxiCosi Pebble, CabrioFix (eller Pearl for større barn)? 

Vi har CabrioFix. Den har gjort det bedre enn Pebble i alle testene, så det var avgjørende for meg. I tillegg er den billigere. Pebble har vistnok bedre sittekomfort da. Men uansett - sålangt er vi veldig fornøyde med CabrioFixen. Den veier lite, og er veldig kjekk og grei å bruke. Siden vi ikke har bil selv, så brukes den jo ikke veldig ofte, bare når vi sitter på med folk. Vi har derfor ikke basen, men funker veldig greit å bruke selefunksjonen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshop har tilbud på BeSafe iZi Go med isofix base nå. Setet ble fikk veldig god score (76/100) testet 2011 uten base. Man skulle jo tro den gjorde det enda bedre med isofix, som de fleste seter gjør, men den ble faktisk testet dårligere (51/100) med isofix i 2012 (med begrunnelse "Average loading values ​​in the frontal crash" og "Increased stress levels in side impact") ?!? :huh:

Vi har CabrioFix. Den har gjort det bedre enn Pebble i alle testene, så det var avgjørende for meg.

...

Merkelig nok har CabrioFix fått dårligere score med Familyfix (som også Pebble er testet med), enn både det samme setet med Easyfix og Pebble med Familyfix (pga. "Average exposure levels in side impact") :huh:

Mye å sette seg inn i med dette ungestyret, men kan jo lese seg helt sprø. Her er originale testresultater fra ADAC, for spesielt interesserte (anbefaler chrome og google translate...). På den annen side, de selges vel uansett ikke bilstolmerker i Norge som ikke er godkjent? Det er jo snakk om vurderingene "very good" "good" og "sufficient", hvor det siste ansees veldig dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separasjonsangst er superartig! :D Eller ikke.... :P Får verken spist, kledd på meg eller gått på do. Eller fora bikkja eller henta noe, eller noe som helst. For da får ene gutten hysterisk anfall. Kan absolutt ikke bevege meg utafor synsfeltet hans, og aller helst skulle han gjerne hengt rundt halsen min til enhver tid. Satser på at det går over fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå må bare fortelle at matvegringen til Jaran er helt over nesten! Han spiser nå brødskive (Det var stort for meg :lol:) ca 2/3 av en brødskive på morgenen, også spiser han som regel samme mat som oss til middagen også :D Han kan til og med spise kjeks nå, ikke verst :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg skal ha baby om ca 1 mnd, og når vi jobbet sammen i går fikk jeg ta på magen hennes (hun sa "kjenn på magen min!" Hadde ikke falt meg inn å spørre om å få ta på den, hadde hata om folk skulle klådd sånn på meg, haha). Men jo, jeg KJENTE HODET til babyen inni der!! Jeg er helt freaked out enda :lol:

Ah, gleder meg til å kose med baby igjen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg er igang! Jaran er så gullegod om dagen <3 Han var med meg på hundetrening (og møte) i nesten fire timer. Hadde med mat og drikke til han, og kjeks... Det gikk så fint! Han utforsket rundt på egen hånd, fant masse å studere, og holdt det gående leeenge så jeg fikk både trent hund og vært på møte :D Fine lille tålmodige gutten. Så lenge han er ute er han så fornøyd!

10291852_10152368334550256_1228949446946

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(om man inte talar spanska så kan man trykke "captions" og få engelsk subtitles)

Den er det ikke mange som fölger :P

Det er en video filmet i Mexico, med barn i ... eh, 5-6 års alderen? De får to dukker foran seg, en hvit og en mörkhudet. Ellers er dukkene helt like i utseende og utforming, kun hudfargen er forskjellig. Så får barna spørsmål som f.eks går på "hvilken dukke liker du best? hvorfor det? hvem er snill? hvem er slem? hvilken dukke er mest lik deg?" etc. Det er rimelig heartbreaking å se disse små barna som har hatt knapt 1-2 år på seg i samfunnet til å sette sine inntrykk på folk, allerede foretrekker den hvite dukka. Når de blir spurt hvorfor de foretrakk den ene foran den andre kan de ikke helt svare på det.

Det hele er jo ekstra trist siden mange mexicanere er ganske mørkhudet og mange av barna sier de foretrekker den hvite dukka, den er penest og snillest - og etterpå sier de at de likner mest på den svarte. Ergo har de ikke høy selvfølelse akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...