Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Sophia gikk idag forøvrig med julekjolen i barnehagen :lol: Hun kler jo på seg selv... Så hun hadde grønne strømpebukser, turkis genser og julekjolen over der igjen.

Skulle til å si noe, men tenkte why not.... Hun har brukt kjolen en gang og har sikkert vokst ut av den om noen mnd og brukt den en gang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev dere på takkekort til sånt? "... for gaven JEG fikk" eller "...takk for gaven vi fik til..."

Vi skrev fra Tuva. "Tusen takk for den fine gaven jeg fikk i anledning min dåpsdag". Skrev for hånd. og de som ga feks smykke så skrev vi det. "Tusen takk for det fine smykkket (..)". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....... Var på førkontroll før operasjon og ble erklært frisk, hentet A tidlig i barnehagen og måtte vente i mens de fikk frukt. A var superblid, men ba meg vente i gangen. Plutselig ser jeg han siger ned fra benken og er blek.

Jeg løper jo inn , løfter han opp og spør hva som er galt.

VONDT I MAGEN! Hyler han før spystrålen står. Overalt! Hele veien inn på badet spyr han. På meg, andre barn som ikke forstår at de ikke kan løpe etter han , gulv, benker etc.

På vei hjem måtte vi stoppe to ganger for å spy.

Nå har vi bygd lego på do i mellom slagene, jeg har ringt jobb og sagt i fra at jeg ikke kommer tilbake før operasjonen på fredag ( hvis den blir noe av, blir jeg smittet er det no go og jeg som led meg i mellom blodprøve i dag ) og gitt de tilgang på mailen min så de får fullført det jeg brått ikke rakk å avslutte. Opplæringen av vikaren ble jo veeeeldig avkortet kan man si...

Timingen kunne faktisk ikke vært dårligere tror jeg, men vi får gjøre det beste ut av det og kjøpe mer lego :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh @ :( Så utrolig kjipt!

Han virker bedre nå. Klart å holde vann nede..

Dritt med jobben, men de får klare seg og så får jeg heller rydde opp litt ekstra når jeg kommer tilbake.

Smitter han meg så havner jeg nok bakerst på ventelista igjen, men sånn er det bare.

Hvis han friskner til i morgen skal vi ha to kosedager sammen. Det blir kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til A!

I dag vekte jeg Isabel kl 16. Hun hadde da sovet en knapp time. Hun var stuptrøtt kl 18 og pappan fikk henne til å sove en eller gang før 19 (jeg sovnet visst på sofaen :aww: ). Jeg håper at hun sover helt til i morgen tidlig og at dette var måten å gjøre det på! Om hun våkner før midnatt og er lys våken igjen blir jeg skikkelig lei med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOG vi spyr...

Eller han marsjerer jevnlig bort til doen og stikker fingeren i halsen. Han har skjønt at det hjelper.

Spørs om det blir mye søvn i natt. Godt jeg sannsynligvis har 2,5 ukes ufrivillig ferie * desperat latter*

Edit: A takker for god bedring ønsker. Tror jeg. Det eneste han har sagt på en time er " ikke TA på meg!!!" når jeg prøvde å vise litt moderlig omsorg.

Hvor ble det av nuskesnuskenussebassen min?! Jo, stemmer det, han forvandlet seg til en liten bestemt fyr som sender meg drepende blikk hvis jeg skulle komme på å kalle han noe sånt.

"jeg er ikke baby, jeg er KUL!"

Tenårene kom så brått på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor fordel(blant mange) med at ungene vokser og blir store er at de som regel ikke blir smittet av noe sånt herk. Vi har egentlig vært ganske heldige unnsluppet for det meste. Den ene har spydd i migreneanfall, men det blir noe helt annet å forholde seg til siden migrene ikke smitter. (heldigvis). Men den der følelsen å gå og vente "når blir det min tur" :x:o.

For øvrig, sist det var spy i dette huset er det over et år siden, og da bar det fluksens til nærmeste universitetssykehus for blindtarmoperasjon. Jeg garanterer at dere kommer til å være like bekymret for ungene selv om de har blitt myndige og vel så det :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt masse god bedring til A! Jeg gruer meg til det er vår tur til å få sånt.

Her funket det ikke med søvnen. Lys våken unge rett etter at jeg postet her i sted. Når det ikke funker å vekke henne sånn at sovetiden på dagen blir kortere så må vi bare akseptere at vi har en unge som sover like lite som oss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt masse god bedring til A! Jeg gruer meg til det er vår tur til å få sånt.

Her funket det ikke med søvnen. Lys våken unge rett etter at jeg postet her i sted. Når det ikke funker å vekke henne sånn at sovetiden på dagen blir kortere så må vi bare akseptere at vi har en unge som sover like lite som oss :(

:hug:

Vi håper enda det skal endre seg her, men foreløpig: velkommen i klubben, vi er flere her inne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var han brått sulten...

Kjenner fortvilelsen din @Fillerya. Men trøst deg med at søvnbehovet ofte endrer seg. Det sa i hvertfall de mer erfarne til meg. At de plutselig sov masse.

Jeg venter i spenning enda, men det trenger ikke bety at Isa ikke plutselig sover 12 timer på natta.

Sønnen til lillesøs hadde lite søvnbehov til han ble ca 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr å offisielt si at Jaran ikke har et matproblem lenger :D I ca en uke nå spiser han ca fire måltider, og får to flasker. Han spiser nå helt fint 12 mnd glassene uten å brekke seg overhode! :D Igår prøvde han seg på å smake på en pølsebit til og med! Han liker enda ikke grøt, og ikke brødskiver men han liker havregryn som jeg blander med naturell yoghurt og litt fruktmos :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sjelden vi har middager som passer til henne, annet enn potet og grønnsaker liksom, alt av kjøtt/fisk blir krydret før tilberedning. :\ Men regner med hun lever fint på moser og grøter til hun kan begynne å spise ting med litt mer krydder i. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sjelden vi har middager som passer til henne, annet enn potet og grønnsaker liksom, alt av kjøtt/fisk blir krydret før tilberedning. :\ Men regner med hun lever fint på moser og grøter til hun kan begynne å spise ting med litt mer krydder i. :D

Jeg saltet etterpå, men krydret som vanlig. Med Chili, urter etc. Indiske barn vokser jo opp tenkte jeg. Og krydder er faktisk sunt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...