Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg tror jeg ringer og utsetter den tannlegetimen bestemte jeg meg for.... Jeg tror ikke jeg klarer å forholde meg rolig og behersket og vil ikke utsette henne for det, så får ny time når pappaen er hjemme.

Det har jeg allerede sagt til pappaen her at blir hans oppgave. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å gå inn en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du utsatte, @ sånt blir pappans jobb her og. :aww: Det og vaksiner. Jeg kan være der og ta i mot og trøste, men resten får han fikse. :aww::lol:

Noen som har erfaring med pulk? Står en gammel barnepulk i kjellern her, som vi tenker å bruke. Den er stødig som fy visstnok - og det er vel strengt tatt det viktigste? Og har "vindskjerm" - skal få bonden til å dra den opp i morra eller noe (jeg vil ut på ski). Er 6 mnd som er den "magiske" alderen på pulk, så da må vi benytte mildvær. :D

Eh fikk akutt behov for å legge til at det er bonden som skal trekke pulken, ikke bikkjer (eller meg :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha unge med normalt søvnbehov! Er det "lov" til å vekke små barn når de sover på dagtid? Det er jo veldig dumt når hun sånn som i dag sov fra 16-18. Hun er jo våken og i full vigør fortsatt. Skjønner ikke hvor hun får all energien sin fra :aww:

I går tok jeg henne med på trilletur kl 22 om kvelden, men ikke søren om hun sovnet av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tulla, hun har ikke sluttet å spy. Jeg dro ut i stad, og hun fikk litt mat. Med en gang jeg begynte å henge opp rene klær begynte hun å gråte. Gikk inn, tok henne opp og jeg ble full av spy. Hun spøy masse, sånn ca 5-6 ganger fra stuen og inn i dusjen (akkurat da bar jeg henne ikke). Stakkars, stakkars liten :( Vil ikke på praksis i morgen, men så er det de teite sykedagene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha unge med normalt søvnbehov! Er det "lov" til å vekke små barn når de sover på dagtid? Det er jo veldig dumt når hun sånn som i dag sov fra 16-18. Hun er jo våken og i full vigør fortsatt. Skjønner ikke hvor hun får all energien sin fra :aww:

I går tok jeg henne med på trilletur kl 22 om kvelden, men ikke søren om hun sovnet av det heller.

Ja, er lov å vekke dem. Vi vekker når hun skal ha mat rett og slett. Foreløpig så funker det, hun får mat rundt 14, 16 og 22 + frokost når hun våkner da, og flasker mellom etter som hun ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så katastrofebleie at jeg putta ungen i vasken og grovspylte henne før hun fikk en runde med våtservietter FØR hun havna i badekaret, så gulper hun en diger kladd grød og lager prompelyd med gulp i munnen. :lol: virkelig kvelden vår dette :lol:

Men tar katasrtofebleier anyday fremfor forstoppet unge. Sviskemos funker. :aww: må bare ha mye nok. Snakker hele glass her, ikke isbitstørrelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er lov å vekke dem. Vi vekker når hun skal ha mat rett og slett. Foreløpig så funker det, hun får mat rundt 14, 16 og 22 + frokost når hun våkner da, og flasker mellom etter som hun ønsker.

Da skal jeg prøve det i morgen. For dette blir vi bare sprø av.

Først så katastrofebleie at jeg putta ungen i vasken og grovspylte henne før hun fikk en runde med våtservietter FØR hun havna i badekaret, så gulper hun en diger kladd grød og lager prompelyd med gulp i munnen. :lol: virkelig kvelden vår dette :lol:

Men tar katasrtofebleier anyday fremfor forstoppet unge. Sviskemos funker. :aww: må bare ha mye nok. Snakker hele glass her, ikke isbitstørrelse :lol:

Her må det også spises et glass med svisker for å holde systemet i gang :lol:

Det er forresten 40% på alle babyprodukter på KID.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve det i morgen. For dette blir vi bare sprø av.

Her må det også spises et glass med svisker for å holde systemet i gang :lol:

Det er forresten 40% på alle babyprodukter på KID.

Prøv og se - du merker jo fort om hun blir fullstendig krakilsk av å bli vekket, det blir ikke Ida, ikke om hun får sovet litt. Og nå begynner hun faktisk å våkne av seg selv rundt den tiden vi pleier å vekke om hun sover (hun sover jo langt i fra hver dag på de tidspunktene.)

:lol: Her var det stopp nå, så massivt med malt (malt har hun fått hele tiden, men det var brått ikke nok), fruktmos og et glass sviskemos - det fikk fart på systemet igjen. Så var det bare å finne balansegangen for å holde det bra nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha unge med normalt søvnbehov! Er det "lov" til å vekke små barn når de sover på dagtid? Det er jo veldig dumt når hun sånn som i dag sov fra 16-18. Hun er jo våken og i full vigør fortsatt. Skjønner ikke hvor hun får all energien sin fra :aww:

I går tok jeg henne med på trilletur kl 22 om kvelden, men ikke søren om hun sovnet av det heller.

Prøv å hold henne våken i mellom 16 og 19-20.

Det fungerer visst på mange natteranglere. De første gangene er hun sannsynligvis mer grinete, men så skal det teoretisk sett gå seg til.

Jeg sier teoretisk, for det eneste som noensinne har økt A sitt søvnbehov er feber og cyrtec :lol: Men han sover lite på døgnbasis da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hold henne våken i mellom 16 og 19-20.

Det fungerer visst på mange natteranglere. De første gangene er hun sannsynligvis mer grinete, men så skal det teoretisk sett gå seg til.

Jeg sier teoretisk, for det eneste som noensinne har økt A sitt søvnbehov er feber og cyrtec :lol: Men han sover lite på døgnbasis da.

Vi har prøvd å holde henne våken til 19. Det som skjer da er at vi har en overtrøtt unge som sover fra 19-23 og våkner lys våken. Det virker som om det er umulig å hoppe over lur nummer to. Jeg skal forsøke å heller bare la hun sove 30 min på lur nr 2 i dag og se om det hjelper. Ungen min sov 11 timer forrige døgn. Jeg synes det er litt lite, men er fryktelig glad for at nattesøvnen i det minste er sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmmm..... snakk om spyyyyy...

Jeg var så heldig at jeg fikk låne min nevø ganske ofte når han var liten, stor stas for både poden og tante - to år var han da han var på overnatting og hadde sovnet søtt. Den gangen var jeg barnevakt fordi foreldrene skulle bort, og jeg hadde hatt slosskamp med min mor for å få passe han (poppis unge). Som sagt - poden sov søtt (veeeldig seint ble det jo) og plutselig så våknet han og spyspruten stod ut av munnen på han, utover hele senga, ungen og inn i sprekkene på klesskapet mitt................

DA ringte jeg mamma og spurte om ikke hun bare kunne hente han (det var helt på grensen av hva jeg kunne tåle altså fy f....) - men hun lo ONDT og sa "det er du som passer han" - dermed måtte tante løse problemene på egen hånd, ungen ble lempet i dusjen MED pysjen på, skrudde på dusjen og bad ungen holde dusjhodet og spyle seg - da kom det fortvilet fra poden "tante, jeg har pysjen på jo" *ler* - stakkars - han fikk beskjed om at det var helt greit, så mens jeg stappet dyne, pute og laken MED sengetøyet på i vaskemaskinen så spylte han spy av pysjen og seg selv...........

Jeg fortsatte da med å tømme klesskapet for spy før jeg skrella pysjen av ungen og heiv den i vaskemaskina med resten.

Ugh..........

Jeg tror man trenger tilvenning til sånt jeg, greit å ha de fra de er nye så man blir vant til ting som kommer ut av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å holde henne våken til 19. Det som skjer da er at vi har en overtrøtt unge som sover fra 19-23 og våkner lys våken. Det virker som om det er umulig å hoppe over lur nummer to. Jeg skal forsøke å heller bare la hun sove 30 min på lur nr 2 i dag og se om det hjelper. Ungen min sov 11 timer forrige døgn. Jeg synes det er litt lite, men er fryktelig glad for at nattesøvnen i det minste er sammenhengende.

Hvor gode vaner har hun nnarbeidet fra før da? Tuva sov jo fra sju fra hun var et halvt år. Og da kunne hun godt hvile til klokka seks eller halv sju hun, så la vi henne sju igjen, gikk helt fint. Hos oss fungerer det i alle fall veldig dårlig å holde våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å holde henne våken til 19. Det som skjer da er at vi har en overtrøtt unge som sover fra 19-23 og våkner lys våken. Det virker som om det er umulig å hoppe over lur nummer to. Jeg skal forsøke å heller bare la hun sove 30 min på lur nr 2 i dag og se om det hjelper. Ungen min sov 11 timer forrige døgn. Jeg synes det er litt lite, men er fryktelig glad for at nattesøvnen i det minste er sammenhengende.

Funker ikke å holde våken her heller, det blir bare katastrofe, og krakilsk unge i mange mange timer. Men la henne sove litt funker bra. Nå har hun fått en greie at hu sovner i 9tiden på kvelden, så da vekker vi litt før 10, sånn at hun kan få mat og sånt, og så er det natta nestegang hun begynner å bli trøtt. Forløpig har det ikke funka å flytte kveldsgrøten tidligere, men vi skal prøve sakte men sikkert.

11 timer er normal døgnsoving her :lol: Sjelden vi er over 12. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gode vaner har hun nnarbeidet fra før da? Tuva sov jo fra sju fra hun var et halvt år. Og da kunne hun godt hvile til klokka seks eller halv sju hun, så la vi henne sju igjen, gikk helt fint. Hos oss fungerer det i alle fall veldig dårlig å holde våken.

De vanene endrer seg så fort at det ikke kan kalles vaner. Før jul kunne vi bare legge henne ned i sengen sin med en smukk kl 19 og så var det natta med en flaske på morgenkvisten og så var det å stå opp kl 10.

Nå er det mye stev med å få henne til å ligge stille i senga. Hun kjemper til sine siste krefter fordi hun vil opp og stå der samme hva. Det hender hun sovner halvveis sittende med hånda opp..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanene endrer seg så fort at det ikke kan kalles vaner. Før jul kunne vi bare legge henne ned i sengen sin med en smukk kl 19 og så var det natta med en flaske på morgenkvisten og så var det å stå opp kl 10.

Nå er det mye stev med å få henne til å ligge stille i senga. Hun kjemper til sine siste krefter fordi hun vil opp og stå der samme hva. Det hender hun sovner halvveis sittende med hånda opp..

Høres normalt, kjent og slitsomt ut. Hva skjer om du svøper henne? Det fungerte på Tuva i begynnelsen når hun surra på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres normalt, kjent og slitsomt ut. Hva skjer om du svøper henne? Det fungerte på Tuva i begynnelsen når hun surra på sånn.

Ja det har vi prøvd. Men hun spreller og kjemper for å komme seg løs. Hun er like vanskelig å få til å sove på dagtid også. Det er så slitsomt å høre på en unde som bare går og krabber rundt og sutrer og sutrer og som skal reise seg overalt og ramler jo i bakken hele tiden når hun er så trøtt.

@raksha Det er sånn dåpsbilder er :) Hvor spennende kan det bli :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...