Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Er dette en wakeupcall til oss andre somlere montro? :P

Jeg har måttet jobbe de tre siste dagene. Kroppen har gått fra å ha hyppig kynnere til å ha sjeldent ikke-kynnere. Tre ganger i løpet av dagen har magen vært helt myk og avslappet, ellers har den vært spent i varierende grad. Slitsomt. Legetime neste onsdag, spent på hva legen mener om dette. Internett mener mye forskjellig.

Edit: glemte helt å si hvor ufattelig nydelig hun er. Gratulerer igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Er dette en wakeupcall til oss andre somlere montro? :P

Jeg har måttet jobbe de tre siste dagene. Kroppen har gått fra å ha hyppig kynnere til å ha sjeldent ikke-kynnere. Tre ganger i løpet av dagen har magen vært helt myk og avslappet, ellers har den vært spent i varierende grad. Slitsomt. Legetime neste onsdag, spent på hva legen mener om dette. Internett mener mye forskjellig.

Edit: glemte helt å si hvor ufattelig nydelig hun er. Gratulerer igjen <3

Ro ned...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er IKKE farlig, og setter ikke i gang fødselen. Det du skal være veldig obs på er "mensenmurringer" og smerter i korsrygg, eventuelt andre rene smerter. Og selvsagt din egen form og allmentilstand. :)

Magen min var stort sett stram og spent fra uke 18 til siste dag. :lol: Men jeg hadde lite "merkbare" kynnere annet enn det.

Nå hadde jeg ikke a4 svangerskap i det heletatt, men jeg vet det til en eventuel nestegang at jeg skal ta det mye mer med ro. Ikke være flink pike. Ikke fordi det var noe problem under fødselen, men jeg var jo så sliten etter fødselen at jeg var ikke på beina uten hjelp på 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg vel bare offentliggjøre at mannen rakk seg ikke hjem til fødselen :P han landet på flyplassen 30 min etter jeg var ferdig :P

Så nå er vi foreldre til ei herlig jente :)

Jeg er i uforskammet god form og ligger nå på hotellet fordi gubben nekter meg å dra hjem :P

Og jenta, ho sover bare :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer så mye! Nydelig :wub:

Kan misunne deg både rask fødsel og at hun kom før tiden! Kanksje vondt for mannen å gå glipp av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er IKKE farlig, og setter ikke i gang fødselen. Det du skal være veldig obs på er "mensenmurringer" og smerter i korsrygg, eventuelt andre rene smerter. Og selvsagt din egen form og allmentilstand. :)

Magen min var stort sett stram og spent fra uke 18 til siste dag. :lol: Men jeg hadde lite "merkbare" kynnere annet enn det.

Nå hadde jeg ikke a4 svangerskap i det heletatt, men jeg vet det til en eventuel nestegang at jeg skal ta det mye mer med ro. Ikke være flink pike. Ikke fordi det var noe problem under fødselen, men jeg var jo så sliten etter fødselen at jeg var ikke på beina uten hjelp på 24 timer.

Nei, men nå har hun jo faktisk hatt ganske regelmessige kynnere til tider. Ikke farlig det heller, men greit å roe ned når det begynner sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er IKKE farlig, og setter ikke i gang fødselen. Det du skal være veldig obs på er "mensenmurringer" og smerter i korsrygg, eventuelt andre rene smerter. Og selvsagt din egen form og allmentilstand. :)

Magen min var stort sett stram og spent fra uke 18 til siste dag. :lol: Men jeg hadde lite "merkbare" kynnere annet enn det.

Nå hadde jeg ikke a4 svangerskap i det heletatt, men jeg vet det til en eventuel nestegang at jeg skal ta det mye mer med ro. Ikke være flink pike. Ikke fordi det var noe problem under fødselen, men jeg var jo så sliten etter fødselen at jeg var ikke på beina uten hjelp på 24 timer.

Kynnere i seg selv er ikke farlig, men i noen tilfeller kan det være vanskelig/umulig å skille de fra modnings-/maserier. Og da kan det starte en åpningsprosess som ikke er helt ønskelig når det tross alt er over to måneder igjen til termin. Det kan være en glidene overgang mellom kynnere og rier, og en uskyldig kynner kan bli en mer bekymringsverdig rie. Det var hvertfall det jeg fikk fortalt av jordmor da jeg snakket med henne for et par uker siden. Men stort sett er kynnere helt ufarlig ja :)

Krysse fingrene for uskyldige kynnere og ikke noe mer enn det. Og det kan gjerne roe seg og ikke være like intenst i i de to neste månedene :lol: er jeg kravstor nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Krutsi! :D

__

Jeg er babysyk, jeg. Var innom en babybutikk sammen med ei venninne i dag, og vi gikk rundt og bare "Tnaaaw, åååh, seeee, ååå, bebiii, tnååå!" hele tiden.

Vi har hele tiden vi har kjent hverandre vært like klare på at ingen av oss ønsker oss barn eller noe, men noe har skjedd oss begge :lol: Meeen jeg kjenner jeg er glad for at det blir noen år til, jeg vil helst være ferdig med studier og sånn, også føler jeg meg ikke klar på noen som helst måte. Men åh, baby :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig Krutsi!

I går fikk jeg ikke sove fordi A skar tenner i søvne.

Nå får jeg ikke sove fordi jeg har et sterkt behov for se og kose på han, og han er hos pappaen. Må ta meg sammen for ikke å ringe å tigge og be om å bare få se han sove faktisk.

Motherhood fucks you up. Jeg er jo helt patetisk når det kommer til den ungen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig Krutsi!

I går fikk jeg ikke sove fordi A skar tenner i søvne.

Nå får jeg ikke sove fordi jeg har et sterkt behov for se og kose på han, og han er hos pappaen. Må ta meg sammen for ikke å ringe å tigge og be om å bare få se han sove faktisk.

Motherhood fucks you up. Jeg er jo helt patetisk når det kommer til den ungen.

Alle barn fortjener å ha noen som er helt patetisk på grunn av dem!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :) selvfølgelig er hun nydelig, hun er jo i slekt me meg ;) thihi :P

Og mannen tar det me knusende ro at han mista fødselen.. Selvfølgelig skulle han gjerne ha vært der, men så lenge jeg ikke tar det tyngre, så skulle ikke han heller :) dessuten er han nå så oppi farsrollen og høyt på står siden alle jordmødre har skrytt av hvor flink jeg var på hvordan jeg hadde håndtert hele situasjonen., for mange hadde vistnok blitt litt stressa hvis gubben ikke var me :P sånn er det ikke med fjellsamer vettu :P hahah

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå har hun jo faktisk hatt ganske regelmessige kynnere til tider. Ikke farlig det heller, men greit å roe ned når det begynner sånn.

Ja, men det sier jeg jo og? følge med på formen og allmentilstanden sin. Husker jeg fikk "kjeft" fordi jeg gjorde ting etter at jeg hadde kraftige kynnere, og det er bare tull. Kynnere - som er kynnere, og ikke modningsrier osv. Er ikke noe annet enn livmor som tørrtrener. :) Er man usikker så skal man jo alltid ta det med ro og eller ringe JM.

Kynnere i seg selv er ikke farlig, men i noen tilfeller kan det være vanskelig/umulig å skille de fra modnings-/maserier. Og da kan det starte en åpningsprosess som ikke er helt ønskelig når det tross alt er over to måneder igjen til termin. Det kan være en glidene overgang mellom kynnere og rier, og en uskyldig kynner kan bli en mer bekymringsverdig rie. Det var hvertfall det jeg fikk fortalt av jordmor da jeg snakket med henne for et par uker siden. Men stort sett er kynnere helt ufarlig ja :)

Krysse fingrene for uskyldige kynnere og ikke noe mer enn det. Og det kan gjerne roe seg og ikke være like intenst i i de to neste månedene :lol: er jeg kravstor nå?

Nei, klart man skal følge med, og ikke minst følge med formen. Er du sliten så ikke jobb, det er ikke verd det. Og kynnere skal gi seg om du endrer aktivitet fra aktiv til passiv eller omvendt. Gjør det ikke det så må du hvertfall følge godt med.

:hug:

Kruts: Du er drittøff!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :) selvfølgelig er hun nydelig, hun er jo i slekt me meg ;) thihi :P

Og mannen tar det me knusende ro at han mista fødselen.. Selvfølgelig skulle han gjerne ha vært der, men så lenge jeg ikke tar det tyngre, så skulle ikke han heller :) dessuten er han nå så oppi farsrollen og høyt på står siden alle jordmødre har skrytt av hvor flink jeg var på hvordan jeg hadde håndtert hele situasjonen., for mange hadde vistnok blitt litt stressa hvis gubben ikke var me :P sånn er det ikke med fjellsamer vettu :P hahah

Sent from my iPhone using Tapatalk

Imponert :-) Jeg hadde neppe taklet det så bra. Hadde rier med 1 minutts pause mellom og husker jeg hadde ganske panikk når mannen måtte på do, selv om jordmor var der. Tøff du!

Siden alt blir delt på sonen så er det lov å spørre om fødsel gikk bra, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser heller ikke med at baby skal komme denne gangen. Har kjøpt søskenvogn da...

Men så er det ikke lenge siden Maya var baby heller da så jeg har jo "alt"..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser heller ikke med at baby skal komme denne gangen. Har kjøpt søskenvogn da...

Men så er det ikke lenge siden Maya var baby heller da så jeg har jo "alt".. �

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg tror også at jeg kommer til å ta livet mer med ro i forkant om jeg får flere barn. Man vet hva man går til. Jeg syntes det var vanskelig å sette meg inn i hvordan tilværelsen etter fødsel skulle bli. Synes det hele var mye "enklere" enn hva jeg fryktet. Morsinstinktet slo til :) Intuisjon er en fin ting!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen gikk kjempe bra :) jeg skal innrømme at smertene var noe så inni helvette.. Ikke at toppene var det værste nødvendigvis, men det at jeg aldri fikk pustet ut imellom.. Så jeg er veldig glad for at jeg fikk epidural mot slutten slik at jeg fikk en litt bedre opplevelse av hele fødselen.. Ikke bare husker det veldig veldig vonde :) Og når det gjelder tegn i forveien.. Jeg hadde ingen jeg.. Hos meg var det som på film.. Jeg våknet kl 6 om morgenen at jeg måtte på do, reiste meg ut av senga og Vosj :P der gikk vannet.. Ca halv 7 startet riene.. Ca halv 11 ell no hadde jeg full åpning og 12 lå jeg og ble sydd sammen igjen :P kl 1 var jeg oppe og spratt igjen :P Jeg hadde ikke en kynner engang dagen før jeg.. Gikk no med kvalmen min som vanlig og kasta opp :P men jeg må si jeg ble meget overrasket over hvor mye fostervann som kan komme.. Eller, det virker i alle fall mye når man får det på badegulvet :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn fortjener å ha noen som er helt patetisk på grunn av dem!

Men det er måte på. Så tredje episode av Mammon og fikk en fysisk reaksjon som satt i lenge av den ene scenen (gutt på A sin alder som ble brent inne ) og helt ødelagt etterpå. Det hjelper ikke å tenke at det bare er på film liksom. Jeg tåler ingenting når det kommer til barn lengre og føler at jeg mangler en vesentlig kroppsdel er han borte for lenge ( dvs noen timer enkelte dager :lol:)

Bare tanken på at noe skulle skje han får hele hodet mitt til å eksplodere.

Man blir jo helt idiot når man får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Krutsi :)

Slik ang barnevogner for noen sider tilbake. Vi har TFK joggster, og Tuva hater den (jeg og). Sportsdelen er ikke vendbar og hele vogna virker litt skranglete i forhold til andre vogner jeg har prøvd. Vi endte opp med å kjøpe ei eldgammel Emmaljunga Edge Duo på Finn, og Tuva trives mye bedre litt høyere oppe og i sportsdel vendt mot mammaen og pappaen sin. Og ikke minst, jeg liker at det er litt stødighet og tyngde i vogna, vi har stor hund og det føles bare masse tryggere enn lettvekteren TFK. Jeg lurer litt på å selge TFK'n og kjøpe Emmaljunga av litt nyere dato (mannen fornekter det, men vi skal jo ha flere barn, om mange år… :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...