Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Det finnes rosa og så finnes ROSA!

Sistnevnte er fargene A klarte å velge på danseklærne sine. Som han selvfølgelig må sove med i natt. Han er så rosa at han gløder.

Herregud, jeg tror jeg digger sønnen din :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Åh hjelpes meg så mye lyd det kan være i en sånn liten kropp. Det er nemlig dritartig å hyle så høyt og skingrende man bare kan. Og når da dritsliten mamma har gått og lagt seg på soverommet for å få en sårt ettertrengt hvil, så finner man ut nøyaktig hvor lydt det er. :lol: *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med å kjøpe en balje med slike bein til å feste på badekaret. Tilhørende stellebord oppå som kan vippes til siden dersom man skal bruke baljen. Halv pris - det liker vi :) kjøper nok en komode med stellebord til å ha på barnerommet i tillegg, må bare finne en fin og praktisk først.

Første babyting kjøpt inn! Woopwoop!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg tror jeg digger sønnen din :wub::lol:

Han er mer og mer bevisst på at andre reagerer på jentefargene hans, men som han sa til ei lita jente i barnehagen som lurte på hvorfor han hadde jentestrømpebukse : " jeg LIKER jentefarger!

Ferdig snakka.

Han bryr seg ikke et sekund om kommentarer, så da er det greit.

Rosa ballerinakjole synes jeg er litt mye ute blant folk, men sjokkrosa bukse og singlet var innafor hva han føler seg fin med, så da var det greit.

Og han som kler grønt så godt *sukk*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min hadde også en rosa-periode når han var 3-4 år. ALT skulle være rosa. Nå i en alder av 8 har han stort sett vokst det av seg, men han er fortsatt glad i rosa og bruker rosa her og der innimellom, for "Det kan være kult på gutter også faktisk." :wink: Når han brakk armen i sommer var det ikke tvil om hvilken farge gipsen skulle være kan du si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galskap å ville snørekjøre med hund med flatmark når man er 4 mnd på vei?

Jeg vil si at det kommer an på hvor god kontroll du har over hunden, hvor fort du har tenkt at det skal gå, hvor flink du er på ski, og sånn generelt hvor komfortabel du er med det. Det er jo greit å unngå å falle i et svangerskap, men man skal jo kunne gjøre det meste som normalt så lenge ikke det er noe som tilsier noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min hadde også en rosa-periode når han var 3-4 år. ALT skulle være rosa. Nå i en alder av 8 har han stort sett vokst det av seg, men han er fortsatt glad i rosa og bruker rosa her og der innimellom, for "Det kan være kult på gutter også faktisk." :wink: Når han brakk armen i sommer var det ikke tvil om hvilken farge gipsen skulle være kan du si :lol:

A har vært rosa i et par år alt. Får håpe det ikke går over sånn brått, for det blir dyrt :lol:

Omrokkeringer i barnegruppa ( en del av de største guttene ble overført til ny avdeling, de eldste jentene fra en mindre avdeling kom inn i stedet ) har gjort underverker for A sin "sosiale modenhet" gitt.

I dag måtte jeg lete han opp for å få sagt hadet, han var i full gang med å bygge hus med et par andre gutter.

Å være den eneste nye blant mange eldre ( og til tider vel voldsomme ) gutter har nok vært vanskeligere enn vi har oppfattet.

Han fortalte meg i går at nå tør han å leke med alle de andre barna. Han har jo lekt med de andre tidligere også, men trekt seg veldig mye unna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere ikke ikke er stressa om dere ikke har ting på stell :aww: Men jeg innså jo etter fødselen at jeg ikke hadde trengt å stresse så mye (Det var godt at badet ble ferdig i tide da! )

Haha, enig med deg. Jeg henta meg barnevogn nesten rett etter vi fant ut at det var tvillinger :aww: Og det fant vi ut i uke 12 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galskap å ville snørekjøre med hund med flatmark når man er 4 mnd på vei?

Jeg hang etter to huskyer på spark når jeg var 6 mnd på vei, og utfra reaksjonene jeg fikk da, så er det visst galskap å holde på med sånt når man er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galskap å ville snørekjøre med hund med flatmark når man er 4 mnd på vei?

Det er bare å kose seg sier legen min. Men du må bare ta litt hensyn i forhold til at det er greit å falle der ;) jeg hadde vel kanskje løst ut hundene litt raskere enn normalt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galskap å ville snørekjøre med hund med flatmark når man er 4 mnd på vei?

Neida, baby ligger veldig godt beskyttet gangske lenge enda. :)

Ramlet skikkelig da jeg var 3 mnd på vei, og ramlet på ski da jeg var 4 mnd på vei, var ingen som mente det skulle være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å stresse litt med dåpen kjenner jeg, så i dag har vi snakket med søskenbarnet til svigermor, og hun vil lage mat til oss! :D Vi vet ikke helt hva vi skal ha enda, koldtbord blir veldig uøkonomisk når vi ikke blir flere enn 12 stk, så noe middag av noe slag. Vi har fryserne fulle i elg. Hvordan hadde dere reagert om dere fikk servert lasange og salat i en sånn situasjon?

Ut en tur til sivilisasjonen nå, så se om vi finner pynt til bordene, og gave fra oss, dress til Bonden og finsko til meg. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å stresse litt med dåpen kjenner jeg, så i dag har vi snakket med søskenbarnet til svigermor, og hun vil lage mat til oss! :D Vi vet ikke helt hva vi skal ha enda, koldtbord blir veldig uøkonomisk når vi ikke blir flere enn 12 stk, så noe middag av noe slag. Vi har fryserne fulle i elg. Hvordan hadde dere reagert om dere fikk servert lasange og salat i en sånn situasjon?

Ut en tur til sivilisasjonen nå, så se om vi finner pynt til bordene, og gave fra oss, dress til Bonden og finsko til meg. :aww:

ja takk til lasagne og salat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å stresse litt med dåpen kjenner jeg, så i dag har vi snakket med søskenbarnet til svigermor, og hun vil lage mat til oss! :D Vi vet ikke helt hva vi skal ha enda, koldtbord blir veldig uøkonomisk når vi ikke blir flere enn 12 stk, så noe middag av noe slag. Vi har fryserne fulle i elg. Hvordan hadde dere reagert om dere fikk servert lasange og salat i en sånn situasjon?

Ut en tur til sivilisasjonen nå, så se om vi finner pynt til bordene, og gave fra oss, dress til Bonden og finsko til meg. :aww:

Lasagne og salat er kjempegodt. Elggryte er veldig vanlig her omkring ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hang etter to huskyer på spark når jeg var 6 mnd på vei, og utfra reaksjonene jeg fikk da, så er det visst galskap å holde på med sånt når man er gravid ;)

Jeg vil si at det kommer an på hvor god kontroll du har over hunden, hvor fort du har tenkt at det skal gå, hvor flink du er på ski, og sånn generelt hvor komfortabel du er med det. Det er jo greit å unngå å falle i et svangerskap, men man skal jo kunne gjøre det meste som normalt så lenge ikke det er noe som tilsier noe annet...

Det er bare å kose seg sier legen min. Men du må bare ta litt hensyn i forhold til at det er greit å falle der ;) jeg hadde vel kanskje løst ut hundene litt raskere enn normalt :P

Takk for svar

Jeg tror jeg prøver. Har grei kustus på bikkja og hurtigutløser.

Er på et stort jorde her, så ikke mye nedover eller noe. Må bare komme litt mer snø enda.

Får ta en rolig test tur og se hvordan det føles

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hakk er standard her, men jeg syns det er kjedelig, er jo bare elkjøttdeig, potet og gulrot liksom. Høre med kokken om hun syns lasange er en god ide.

Legge til "klær til meg" på lista :gaah: Krympa litt mer enn jeg trodde, så kjolen jeg skulle ha på så ut som en potetsekk. Føkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Sophia er hjemme fra barnehagen idag siden vi er billøse, og leker tydligvis dora med ryggsekken og noe kartet. uansett. Så gikk Jaran bort ditt og prøvde å ta en av lekene, så tar hun den tilbake og sier "Jaran ikke ta leken min. Litt slemt. Men du er ikke slem som djevelen da"

:| :| :| WTF? Det var såpass klart at jeg vet jeg ikke tolket det feil eller eller misforstod. :|

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Sophia er hjemme fra barnehagen idag siden vi er billøse, og leker tydligvis dora med ryggsekken og noe kartet. uansett. Så gikk Jaran bort ditt og prøvde å ta en av lekene, så tar hun den tilbake og sier "Jaran ikke ta leken min. Litt slemt. Men du er ikke slem som djevelen da"

:| :| :| WTF? Det var såpass klart at jeg vet jeg ikke tolket det feil eller eller misforstod. :|

:lol: OMG - I love your kid!!! :innocent::wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Sophia er hjemme fra barnehagen idag siden vi er billøse, og leker tydligvis dora med ryggsekken og noe kartet. uansett. Så gikk Jaran bort ditt og prøvde å ta en av lekene, så tar hun den tilbake og sier "Jaran ikke ta leken min. Litt slemt. Men du er ikke slem som djevelen da"

:| :| :| WTF? Det var såpass klart at jeg vet jeg ikke tolket det feil eller eller misforstod. :|

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha - hvis dere har annet elgkjøtt enn hakk er jo en skikkelig elggryte ordentlig festmat da! Og økonomisk, iom. at dere har fryseren full. Hvis ikke synes jeg lasagne er kjempegodt jeg (men ikke med elgkjøttdeig ... det pleide x-svigermor å lage, og blandingen av viltsmak og tomatsaus er bare rar i min munn).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aya. Jeg synes heller ikke at viltsamken blandet med vanlige andre retter er noe særlig godt. Jeg er oppvokst med elkhakk fra østerdalen selv, og synes det er litt stusselig :P

Hva med elgstek? Det er jo fryktelig godt :) Det er vel heller ikke så vanskelig å lage til mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...