Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All 2013


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg havde en fantastisk dag i går. Fik hjulpet til hos aussierne, fik set de korthårede collier (og Lill, Siri Eveline og Sandyeyecandy, selvom jeg ikke sagde hej :icon_redface: . Tetris var så fin!). Fik dog ikke set så meget på LP, som jeg gerne ville, men sådan er det når man følges med nogen man ikke kender….

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trave venstresvinger rett ved siden av agilityringen, det kan bli intressant kjenner jeg!

Jeg flyr eller kjører bort med Mokkis for å heie på soniser og knipse bilder

Jeg kommer om søndagen og regner med at skulle se nogle korthårede collies, og gerne kose litt med dem

Jeg havde en fantastisk dag i går. Fik hjulpet til hos aussierne, fik set de korthårede collier (og Lill, Siri Eveline og Sandyeyecandy, selvom jeg ikke sagde hej :icon_redface: . Tetris var så fin!). Fik dog ikke set så meget på LP, som jeg gerne ville, men sådan er det når man følges med nogen man ikke kender….

Så gøy at du så oss :) Men bare å si hei altså, håper vi sees en annen gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du så oss :) Men bare å si hei altså, håper vi sees en annen gang :D

Jeg tog faktisk bilder af Tetris og hans bror… Men dere snakkede så meget med alle andre, at jeg ikke turde præsentere mig. Når jeg får bilen til Norge, så får vi ses!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å ha med hunder inn for miljøtrening: Hvis man har ambisjoner om at hundene skal prestere i det miljøet senere, så må man faktisk øve på det. Jo mer de blir vant det det, jo bedre går det.

Nemlig :). Jeg hører jo også veldig ofte at folk unnskylder hundene med at de er så slitne når de skal i gruppa, om det er valp eller voksne, men da tenker jeg at de blir iallefall ikke mindre slitne om de IKKE får trent seg på det. Og for å si det sånn - bikkjene dævver ikke av å bli litt utslitt i knollen en gang i blant :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig med sånne. :( om det er tilfelle, så kan vedkommende gjerne få betale regninga om hele hundegården her smittes og trenger behandling..

omg! Han får regning herifra også om det skjer :-/

Jeg møtte et par hunder som hostet og harket veldig og det høres ut som kennelhoste... Da skygger jeg banen med mine hunder rimelig fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg sikkelig i helga, masse flotte hunder, stander og folk! Jeg var på foredrag, fremvisninger osv osv, fikk mye ut av helgen (følte jeg selv i allefall :lol: ) ! Fikk møtt noen soniser jeg ikke har møtt før, det var koselig. Og det er garantert mange soniser jeg ikke fikk med meg, var i min egen boble ganske ofte :rofl::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg! Han får regning herifra også om det skjer :-/

Jeg møtte et par hunder som hostet og harket veldig og det høres ut som kennelhoste... Da skygger jeg banen med mine hunder rimelig fort :-)

det er nok en viss fare for å få med seg et eller annet av ulumskheter på slike steder, og det er jo det kjipe med arrangementer som dette... Sånn sett kunne en kanskje ønske at messa kun var for deltagende hunder (utstilling, prøver, stands)- men det høye hundeantallet som det utgjør medfører nok høyt smittepress i seg selv...

Akkurat nå angrer jeg litt på å ha tatt turen begge dager med hunder herfra... :( Hadde tatt seg ut om hele sesongen blir spolert fordi man stiller ut og står på stand ei hel helg... neste år uten hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med opplæring av en som sjekket passene mine jeg:

Meg: "øøøø du det hjelper ikke se om hunden min har fått ormekur, du må bla litt tilbake for å se vaksinen".

*later som ikke hørte og gav meg passene tilbake og vinket meg avgårde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok en viss fare for å få med seg et eller annet av ulumskheter på slike steder, og det er jo det kjipe med arrangementer som dette... Sånn sett kunne en kanskje ønske at messa kun var for deltagende hunder (utstilling, prøver, stands)- men det høye hundeantallet som det utgjør medfører nok høyt smittepress i seg selv...

Akkurat nå angrer jeg litt på å ha tatt turen begge dager med hunder herfra... :( Hadde tatt seg ut om hele sesongen blir spolert fordi man stiller ut og står på stand ei hel helg... neste år uten hund?

Det er virkelig ingen garanti for at man ikke får med seg smitte inn. En del av disse brødhuene er nettopp eierne til deltagende hunder som bare MÅ reise, for de kan vinne noe viktig noe.... Selv landslagsfolk har dratt med seg kennelhostehunder på mesterskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med opplæring av en som sjekket passene mine jeg:

Meg: "øøøø du det hjelper ikke se om hunden min har fått ormekur, du må bla litt tilbake for å se vaksinen".

*later som ikke hørte og gav meg passene tilbake og vinket meg avgårde*

De sjekka i det minste dine pass :P lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekket passene til de hundene jeg hadde med inn første gangen, men ikke de som ble henta seinere på dagen. Alle mine 3 virker friske og fine ihvertfall, værre med eierene som har blitt smittet av en slags forskjølelse :lol:

Trym hoster når han går i halsbånd (og jeg liker å ha han i halsbånd på sånne trange steder) han drar sånn og halsen hans har aldri tålt det, så det er ikke alle hunder som hoster som har kennelhoste (selv om jeg drar til meg mine bare jeg hører et lite hark fra en annen hund :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pass ble sjekket på lørdagen, og jeg hadde de klare på riktig side der vaksinene står - en liten gest som tar meg fem sekunder, og gjør køen noe mer effektiv på morgenen. Det virket som om de sjekket flest mulig da jeg kom 0730 - men det tar jo tid når folk har passene nederst i sekken og ikke forventer kontroll.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte på lørdag og hadde da med 2 hunder..Hadde bladd opp passene der vaksinene stod så de skulle slippe det og hadde start nummer klart,men de så bare på start nummeret.De var ikke interessert i og se passene en gang.På søndag hadde jeg med en hund som skulle gå i paraden og da gikk jeg inn inngangen for de som hadde besøks kort der blei heller ikke passet sjekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også vaksinasjonspapirene klare og oppslått, allikevel klarte han som stod der å kjøre seg fast i det spanske passet til Kol og hans horder med attesterte markkurer (oppdretter ble grundig forklart at i Norge var det strengt..) :huh: Hihi, måtte geleide han tilbake til den aktuelle siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pass ble sjekket på lørdagen, og jeg hadde de klare på riktig side der vaksinene står - en liten gest som tar meg fem sekunder, og gjør køen noe mer effektiv på morgenen. Det virket som om de sjekket flest mulig da jeg kom 0730 - men det tar jo tid når folk har passene nederst i sekken og ikke forventer kontroll.

Jeg hadde passene oppslått også klappet han de sammen før han sjekket :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde passene oppslått også klappet han de sammen før han sjekket :lol:

Brainiac!

Men har det ikke tidligere år vært veterinærer som har sjekket? De så så innmari unge ut de som sto i kontrollen i år.

Eller er det vi som har blitt eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ble jeg ganske så overrasket i går. Jeg skulle kjøpe frokost til meg og helgegjesten, og klokka 0830 var det kun ett av spisestedene som var åpne, av de jeg passerte i glasshallen (og det var nok de fleste), og de hadde bare kaffe, wienerbrød og vaffel.

Burde ikke spisestedene på et arrangement som dette åpne når hallen åpner?

Jeg hørte også at lufteområdene heller ikke var åpne før 0900.

Men jeg er kanskje kravstor som forventer at jeg kan komme tidlig for å få god parkering, komme inn tidlig og finne en god plass ved ringen, og deretter ha god tid før ringen starter til å slappe av med frokost, lufte hunder før de skal inn, og slikt?

(Så burde en jo selvfølgelig ha med seg mat, når to wienerbrød og to vaffelplater koster 140 kroner...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brainiac!

Men har det ikke tidligere år vært veterinærer som har sjekket? De så så innmari unge ut de som sto i kontrollen i år.

Eller er det vi som har blitt eldre?

Jeg husker et år (2010?) hvor MegaMarie blei stoppa fordi Blondie mangla en vaksine, og fikk beskjed om å gå og vaksinere hunden sporenstreks, akkurat som det hadde noe å si for smittefaren hennes akkurat da. :P Men det var iaf en veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ble jeg ganske så overrasket i går. Jeg skulle kjøpe frokost til meg og helgegjesten, og klokka 0830 var det kun ett av spisestedene som var åpne, av de jeg passerte i glasshallen (og det var nok de fleste), og de hadde bare kaffe, wienerbrød og vaffel.

Burde ikke spisestedene på et arrangement som dette åpne når hallen åpner?

Jeg hørte også at lufteområdene heller ikke var åpne før 0900.

Men jeg er kanskje kravstor som forventer at jeg kan komme tidlig for å få god parkering, komme inn tidlig og finne en god plass ved ringen, og deretter ha god tid før ringen starter til å slappe av med frokost, lufte hunder før de skal inn, og slikt?

(Så burde en jo selvfølgelig ha med seg mat, når to wienerbrød og to vaffelplater koster 140 kroner...)

En del av dem åpnet ikke før 10.30! Og, ja - en salat og en farris til 130,- svir godt i lommeboka...

Kanskje jeg skal tipse rema om å ha stand, de hadde fått mine penger :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...