Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All 2013


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg og Simba kommer som tilskuere!
Så hvis dere vil se min heftige hund in real life, så henger vi sikkert rundt der dentastix´en er. :dog_running:

Har noen en oversikt over hvem som skal ha salgsstands osv? Ser flere har skrevet hvor de har tenkt til å gå, men jeg har aldri vært der før, så jeg aner ikke hva som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trave venstresvinger rett ved siden av agilityringen, det kan bli intressant kjenner jeg!

Jeg flyr eller kjører bort med Mokkis for å heie på soniser og knipse bilder

Jeg kommer om søndagen og regner med at skulle se nogle korthårede collies, og gerne kose litt med dem

Salgsstandsene finnes det oversikt over på hjemmesiden til Norsk Varemesse - samt at du ser navnene deres på halloversikten som NKK har lagt ut.

Ang. adgangskort - hvis raseklubben sier at de bare har fått 3-4 adgangskort så mistenker jeg noe "muffens" - vi fikk nemlig 10 stk (gjelder for begge dager) og vi har minste mulige stand uten noe som helst ekstrautstyr (lys, tepper, etc).

De ble sendt ut for et par uker siden.

:-)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgsstandsene finnes det oversikt over på hjemmesiden til Norsk Varemesse - samt at du ser navnene deres på halloversikten som NKK har lagt ut.

Ang. adgangskort - hvis raseklubben sier at de bare har fått 3-4 adgangskort så mistenker jeg noe "muffens" - vi fikk nemlig 10 stk (gjelder for begge dager) og vi har minste mulige stand uten noe som helst ekstrautstyr (lys, tepper, etc).

De ble sendt ut for et par uker siden.

:-)

Susanne

Jeg vet vi bare hadde 3/4 stk i fjor? Hva er det som gjør at det er forskjell? Vi hadde jo til og med stor stand og alt... (og har i år også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. adgangskort - hvis raseklubben sier at de bare har fått 3-4 adgangskort så mistenker jeg noe "muffens" - vi fikk nemlig 10 stk (gjelder for begge dager) og vi har minste mulige stand uten noe som helst ekstrautstyr (lys, tepper, etc).

De ble sendt ut for et par uker siden.

:-)

Susanne

Vi har lys og tepper og liten stand, men bare 3 kort! :icon_confused:

Jeg vet vi bare hadde 3/4 stk i fjor? Hva er det som gjør at det er forskjell? Vi hadde jo til og med stor stand og alt... (og har i år også)

Det lurer jeg også på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om jeg har skrevet det her før, men jegg leder meg! :jump: Selv om Vigdis kommer til å få gul pga halen og for kort tryne, Tuva kommer til å få slett rød og Trym enten gul eller blå :lol: Også vet man jo hvem som blir beste tispe allerede :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

varemessa koster enormt og nkk pleier å gå en halv mill i underskudd ved hvert arrangement. Skulle ønske jeg eide en varemesse kjenner jeg….!

Da lurer jeg på hvorfor de holder det på Varemessa for 5 året på rad jeg, om de hvert år går en halv mill i underskudd på dette arrangementet.

Dere som sier dere har flere kort til de som skal stå på stand: Det kan i grunnen alle få, men det koster 100,- ekstra. Man får visst kun 3, og kan bestille fler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Shinya reiser ned med fly fredag morgen, er spent på hvordan han tar flyturen.

Skal stå på stand lørdag og søndag og stiller ut lørdag kl 10.00.

Antall stand kort er bestemt av hvor stor stand man har, 4 kort for de minste og så 8 kort for neste størrelse, osv.

I år er det nytt at man må skrive inn navn på den som skal stå på stand før man får skrevet de ut. Før kunne man skrive inn klubbnavn og de ble sendt i posten en uke før. Så i år er kortene på en måte personlig slik at man ikke kan bytte på kortene alt etter som hvem som står på standen. Om det blir utført noen kontroll på dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er flust av andre steder/haller som har kapasitet til et slikt arrangement.

Det ble jo lite i Vikingeskipet, og er enig i det, at det ikke er så mange haller med stor nok kapasitet, men, allikevel synes jeg det er rart at NKK velger å gå en halv mill i underskudd på 5 året på rad med viten og vilje.

Antall stand kort er bestemt av hvor stor stand man har, 4 kort for de minste og så 8 kort for neste størrelse, osv.

I år er det nytt at man må skrive inn navn på den som skal stå på stand før man får skrevet de ut. Før kunne man skrive inn klubbnavn og de ble sendt i posten en uke før. Så i år er kortene på en måte personlig slik at man ikke kan bytte på kortene alt etter som hvem som står på standen. Om det blir utført noen kontroll på dette vet jeg ikke.

Dersom det er slik, at det er 4 kort for de minste standene, da er det rart at det er flere av de minste som kun har fått 3 kort ...

D4A har alltid vært årets høydepunkt (eller Hamar før den tid da), men merker at denne gangen drar jeg kun fordi jeg har lovet guttungen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er registrert inne på Varemesse siden må logge seg inn å selv å legge inn navn på de personene som skal stå på standen og så skrive ut kortene selv, de sendes ikke i posten slik som før. Mulig at de som bare har fått 3 ikke har registret riktig da. Jeg skal gjøre dette for min klubb i morgen, å håper jeg får rett antall da skrevet ut.

Man kan få ekstra kort men de koster 100 kr pluss moms som nevnt lenger opp pr stk.

Virker som om Varemessa strammer inn på det meste slik at de skal få inn mere penger, er jo tåpelig at startnummeret ikke gjelder begge dager synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de har registrert riktig de. Det er du som nok har lest feil ang hvem størrelser som får hva av kort.

Dette er hva som står:

Antall kort er beregnet pr stand:

Opptil 9 kvm - 3 kort

12 kvm - 4 kort

15-21 kvm - 8 kort

over 21 kvm - 10 kort

NB! Utstillerkort vil bli belastet med kr 100,-/stk + mva ved bestilling/endring utover det antall beregnet etter standens størrelse eller i messeperioden.

Ang startnummeret begge dager, så sier NKK at de ble bedt av Varemessa om å gjøre det slik. At dette ikke var noe NKK hadde bestemt. Synes vel det og er litt rart jeg da, at det er Varemessa som skal bestemme om NKK skal gjøre slik de vanligvis har gjort ang startnummer på 2-dagers utstilling, eller ikke ...

Enda en endring er at de i år ikke har honnør, noe de har hatt de 4 forrige årene.

Så joda, kanskje NKK strammer inn for harde livet for å gå i null, om det nå er slik at de går så mye i underskudd etter dette arrangementet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, har sikkert lest feil.

Vi har i alle år fått 4 kort for stand på 8 kvm tidligere, i år har vi stand på 16 kvm så da har vi 8 kort.

Jeg går ut i fra at det er Varemessa som strammer inn, slik ser det i alle fall ut med de endringene som er gjort i år. Hva finner de på til neste år tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo lite i Vikingeskipet, og er enig i det, at det ikke er så mange haller med stor nok kapasitet, men, allikevel synes jeg det er rart at NKK velger å gå en halv mill i underskudd på 5 året på rad med viten og vilje.

De går nok rundt året i gjennom, overskudd på noen utst som dekker underskudd på andre. Alternativet er jo ingen D4A eller utøke med flere dager siden det ikke er plass så mange andre steder. Husker det ble gjort ett år der, da var det fredag - søndag, og jeg mener å huske at det var lite populært blant utstillerne.

Ang startnummeret begge dager, så sier NKK at de ble bedt av Varemessa om å gjøre det slik. At dette ikke var noe NKK hadde bestemt. Synes vel det og er litt rart jeg da, at det er Varemessa som skal bestemme om NKK skal gjøre slik de vanligvis har gjort ang startnummer på 2-dagers utstilling, eller ikke ...

Det er varemessen som får inntektene av billettsalget, NKK leier bare plass til arrangementet sitt. Og for dem er det tapte inntekter å "gi bort" billetter over flere dager. Er vel det de har erfart de tidligere årene derfor strammer de inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne, men frister... eh... kanskje litt lite å reise hjemmenifra kl 05 bare for å se på. Men jeg er jo ikke helt riktig skrudd sammen, så skal ikke se helt bort i fra at jeg dukker opp heller :teehe: Har jo noen skjønninger jeg egentlig skulle ha heiet vilt på!

Om du har lyst til å ta deg en tur søndag så skal vi, har plass i bilen så du kan sitte på fra Veggli om du vil. Men vi reiser IKKE klokka 5 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...