Gå til innhold
Hundesonen.no

Ebay/netthandeltråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho. Jeg bestilte noe fra amazon i USA som hadde altfor dyr frakt men fordi pakken kom frem én dag for sent(de garanterte levering innen en viss dato), så fikk jeg hele fraktbeløpet refundert.

Handler en del på nettet Blitt mye til baby i det siste, men av hundeting er jeg veldig fornøyd med denne wallsticker fra Etsy Vi forer ikke med Appetitt men de har så fine bokser Folk ler av

http://www.ebay.com/itm/311076301842?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT http://www.ebay.com/itm/261573972816?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3

På Ebay har jeg handla dette i det siste:
Forskjellige graverte ID tags til halsbånd
Mye fine wallstickers billig

Har en del fine metalskilt i ønskelisten, men frakten på de er så høye, at jeg ikke kan bestille dem. Håper de skal gå ned, eller finne noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon synes jeg frakten er så dyr, men har kjøpt noen få bøker der.

Ebay har jeg kjøpt en del på. Bøker, seler, Malacetic wipes, iPhone cover, sjokoladeformer, litt småting til trening (holder til iPhone til å ha på armen eksempel).

Fordelen er jo pris. Mye av det som ligger der koster ganske mye mer i Norge. Minus er jo ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spm om å handle på ebay- jeg har nemlig aldri gjort det før!

Jeg har paypal konto men har 30 kr på den. Må jeg overføre penger til den fra min bankkonto og vente på at de kommer inn der før jeg kjøper noe fra ebay?

Jeg har ingen penger på selve paypal kontoen? Den er kobla opp til bankkortet mitt, så det trekkes derfra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ebay har jeg handla dette i det siste:

Forskjellige graverte ID tags til halsbånd

Mye fine wallstickers billig

Har en del fine metalskilt i ønskelisten, men frakten på de er så høye, at jeg ikke kan bestille dem. Håper de skal gå ned, eller finne noen andre.

Hvordan gjorde du det med sånne graverte tags? Jeg har sett på dette tidligere, men skjønte ikke hvordan jeg skulle oppgi teksten som skulle graveres... :icon_redface: Hvor bestilte du fra?

Jeg har handla aaaaltfor mange hundeleker på ebay... Koster jo ingenting jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioio. Jeg handler MYE på ebay.

Klær, sko, hobbyutstyr, ting til dyra, deksler til telefonen, lommebøker, smykker, bakestæsj, sminke, penner etc.

Vær nøye med å lese alt om størrelser, frakt og lignende. Jeg klarte faktisk å kjøpe en kjole fra asia som var altfor stor fordi jeg ikke målte før jeg kjøpte den :P

Det er også lurt å ikke ta første og beste du finner.Lagre produktet i wish/watch-list og sjekk om du finner det billigere. Spart mange kroner på å bruke litt ekstra tid i søkeprosessen.

Jeg er så glad i ebay at om jeg finner et produkt på en nettside, sjekker jeg om jeg finner det på ebay og evnt pris der føe jeg bestiller.

Bortsett fra den ene kjolen, har jeg ikke gjort et eneste bomkjøp. :D

Hadde også en overraskende opplevelse da jeg på torsdag forje uke bestillte noe sminke som kom i posten på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det har vel hendt at jeg har handlet litt på nett *host*

Ebay: deksel til tlf, deksel til ipad, puppia seler, chris christensen børste, bikini, kong genius leker, andre iq leker samt div for min mor (som neutrogena t gel shampo)

Amazon: jeg foretrekker uk siden - oftest raskere og billigere frakt - bøker :heart:

Etsy: pashmina, smykker, bilder, luer, figurer

Feelunique: hudpleie og hårprodukter (elsker at de refunderer tollen!)

Lookfantastic: Hårprodukter

Cheapsmells: hudpleie (men nå har de sluttet å refunderer tollen.. :( )

Iherb: helsekost, hårprodukter, hudpleie, vaskemidler, godteri +++

Pet pamper: idbrikker til hund

Jeg handler ikke så ofte på ebay, men når jeg gjør så krysser jeg ofte av på worldwide - det finnes som regel en kineser som selger det jeg skal ha og shipper gratis. :) Samt jeg handler ikke av folk med score på under 98%.

En av hovedgrunnene til at jeg handler på nett er økonomi. Det lønner seg glatt for meg å kjøpe eks Decelor ansiktskrem fra Feeluniqe som refunderer tollen (når kremen koster over 200 kr) enn å kjøpe den i Norge til trippel pris. Kongleker er ganske dyre i Norge, men mye billigere på ebay enn på dyrebutikken osv osv.

En av de få ulempene ved netthandler er ventetiden, men så lenge en evner å planlegge litt er ikke det noe problem. Det er en stund siden jeg begynte å handle julegaver for å si det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med sånne graverte tags? Jeg har sett på dette tidligere, men skjønte ikke hvordan jeg skulle oppgi teksten som skulle graveres... :icon_redface: Hvor bestilte du fra?

Jeg har handla aaaaltfor mange hundeleker på ebay... Koster jo ingenting jo!

Man bare bestiller dem, også på slutten av kjøpet så kan man sende en melding til selger, og der skriver man hva som skal stå på hver :) Enkelt.

du kan også overføre penger til paypal kontoen, eller folk kan betale til deg på den. så du kan bruke penger slik også. Evnt koble opp bankkort ;)

Ja, jeg vet man kan det, men er jo enklere å bare koble opp mot bankkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay; sko/sandaler, tekniske tskjorter, beskyttelsesdeksel til mobil, og masse hundestæsj (blinkehalsbånd, et lite tonn med leker, puppiaseler, biogroom shampo)

Iherb; hudpleie, hårprodukter, sminke og tilbehør

Chemistdirect; Stride og frontline til hund, "tyggevitaminer" til barn

Cleanrun: leker og godbiter, agilitydvdèr, de har stort sett alltid noe på "free shipping" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dette var en lur tråd, kanskje man kan tipse om sine beste/verste/siste kjøp? :)

Jeg handler alt mulig rart, både til hund, hest, hus og meg selv :) Kjøpt en del klær til whippeten, seler halsbånd og navnetags til halsbånd.

Siste hunderelaterte kjøp var dette halsbåndet med bling

http://www.ebay.com/itm/151172416014?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=450227680582&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT :) Pent, normalt i størrelsen og helt kurant kvalitet til den prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del på nettet

Blitt mye til baby i det siste, men av hundeting er jeg veldig fornøyd med denne wallsticker fra Etsy

veggen-750x1024.jpg
Vi forer ikke med Appetitt men de har så fine bokser :P
Folk ler av meg og kaller meg kontrollfik siden hver hund har sin boks og navn :P

Reinstyrhorn til hundene fra ebay
10348518_10152361645291292_6285198391441

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på nett. Har bare handlet fra ebay noen få ganger, og handler hovedsaklig fra amazon.co.uk. Har prime, så jeg får stort sett gratis frakt og får de fleste ting levert på døren dagen etter(jeg bor i England). Hovedgrunnen til at jeg handler på nett er rett og slett utvalget og tilgjengeligheten.

Nå om dagen går det mye i julegaver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler MYE på e-bay siden jeg samler på parfyme og finner mange fine godbiter der til en rimelig penge, man må lese godt hva selger skriver og evt be om et ekstra bilde dersom man er usikker på produktet, det gjør jeg ofte dersom jeg skal kjøpe en vintage parfyme, da vil jeg ha nummer under parfymen også, så jeg kan sjekke at den ikke er falsk.

Tips; skal dere kjøpe parfyme på e-bay, så vær forsiktige med å kjøpe 100ml, de er ganske ofte falske, gå inn på "rewiev" for å sjekke hva andre sier om selger, er det noen som nevner falsk parfyme så styr unna ;)

Kjøper også endel hundeutstyr på ebay + at ebay har masse kule vesker, smykker, klær osv til en billig penge.

På ebay kjøper jeg også id-tags og lys til halsbåndene for en veldig billig penge + batterier til disse når de begynner å bli svake er kjempe billige, jeg klarte å få 100stk batterier til 15kroner, like bra som de jeg har pleid å kjøpe her i Norge :)

Strawberrynet: Handler mye parfymer, shampo, balsam, hudpleie +++ vet om noen som har klaget på falske varer, men jeg har ikke fått det enda, heldigvis.

Har også opparbeidet meg nok lojalitetspoeng, så jeg får 10% avslag på alle produkter, det sparer man endel på.

Lookfantastic: Billige Redken produkter, nesten alltid 10% avslag på handelen og gratis frakt.

Allbeauty: Mye billig parfymer, hårprodukter, hudpleie+++ Ikke gratis frakt :(

Jeg er ingen jålejente (liker å pynte meg når jeg skal bort osv, men klarer å gå uten sminke, parfyme må jeg liksom ha på meg,men jeg er ikke en sånn som dunster av parfyme, jeg er en "light sprayer" som vi kaller det i parfyme verdenen), men parfymer og andre velvære produkter har jeg totalt dilla på :P , det er min guilty pleasure som man oppdager veldig når man kommer hjem til meg og går inn på enten på soverommet eller på badet, i stuen har jeg et digert skap med de beste parfymene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva har jeg IKKE kjøpt på ebay? :P Kjøper det meste der egentlig, utenom klær og sko og dyrere ting.

Velger det pga at det er billig, men ser at i løpet av de siste par årene har fraktkostnadene fra USA gått mye opp. Så inkl frakt blir det ikke så billig lengere. Så nå ser jeg oftere til østen, de har mye fri frakt.

Men jeg tar høyde for at det kan være billig "skjit",kommer an på hva man er ute etter. Jeg holder meg til kjente merker (men det kan være kopi, så se an selgeren). Får man gode produkter, kjøper jeg av samme selger gang på gang.

Jeg har vært uheldig kanskje 3 ganger på de årene jeg har handlet, så det er ikke mye.

Tips: bruk en selger med minst 98 % positiv feedback, legg til produkter i watch list for å lete etter bedre tilbud.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt om wallsticker. Jeg er veldig fornøyd med den

Mitt siste ebay kjøp er Kong til hundene og en pysj med ekorn til vesla :)

Kan jeg spørre etter link til pysj? Vi leter etter lantbeinte pysjer - damen er langbeint så ingen av pysjene vi finner i butikkene er lange nok i beina uten at hun drukner i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ebay! Kjøper alt mulig, igrunn.. Leggings/tightser i tjukkkkk denier og med for inni koster en slikk og ingenting og de er suuupre nå på vinteren. Deksel og dingser til mobilen. Hundeting. Sokker. Av og til billige sko. Hårfarge/blekemiddel osv. Hårprodukter.. +++

På etsy kjøper jeg vintage sko og klær, har kjøpt "dekken" til sofaen, osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ebay! Kjøper alt mulig, igrunn.. Leggings/tightser i tjukkkkk denier og med for inni koster en slikk og ingenting og de er suuupre nå på vinteren. Deksel og dingser til mobilen. Hundeting. Sokker. Av og til billige sko. Hårfarge/blekemiddel osv. Hårprodukter.. +++

På etsy kjøper jeg vintage sko og klær, har kjøpt "dekken" til sofaen, osv.

Link til leggings/tights?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...