Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper på trappa i Luksusfellen


mushi
 Share

Recommended Posts

Noen som så Luksusfellen i kveld? Ble helt sjokkert over at de hadde satt bur med mamma og bittesmå valper i et bur på trappa når det var snø på bakken! Valpene skalv helt tydelig og var veldig unge.

Nå har ikke jeg hatt valpekull før, men dette ser absolutt ikke bra ut.

Det er ved ca 34 minutter: http://www.tv3play.no/play/320238/?autostart=true

post-1091-0-75246500-1378327231.jpg

post-1091-0-38699500-1378327306.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku de fått bo på hotell da eller? Som en bonus for å ikke betale regninger?

Ingvild (26) sluttet å betale regninger - ble fratatt valpene og leiligheten

Lol!

Det er behandlingen av valpene det blir reagert på, ikke at personen ble kastet ut...

Forøvrig "- Vi hadde en avtale om at husleia skulle bli betalt, likevel ble hun kastet ut."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart uttalelse i artikkelen der, måtte selge valpene. Det var jo planen uansett!

Nei, det var ikke planen, hun ville beholde dem, men måtte selge dem pga økonomien.

Sitat:

- Jeg måtte ha solgt valpene uansett. Jeg brukte mer penger på dem enn på meg selv. Heldigvis kom vi fram til en ordning som gjorde det mulig for meg å beholde de to voksne hundene, sier Ingvild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg heldigvis ikke, det her håper jeg virkelig at får konsekvenser for dem. Det er ren og skjær dyremishandling om det er så ille som det fremstår her...

Er det så ille at det ikke er noen mulighet (noe det garantert hadde vært, om en hadde annonsert det på sosiale medier) for at noen kunne tatt seg av de stakkars valpene, så hadde det vært mer humant med avliving hos veterinær enn å sette de i bur på trappa i minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg heldigvis ikke, det her håper jeg virkelig at får konsekvenser for dem. Det er ren og skjær dyremishandling om det er så ille som det fremstår her...

Er det så ille at det ikke er noen mulighet (noe det garantert hadde vært, om en hadde annonsert det på sosiale medier) for at noen kunne tatt seg av de stakkars valpene, så hadde det vært mer humant med avliving hos veterinær enn å sette de i bur på trappa i minusgrader.

 

 

Det var tv3 og eieren som satte buret medhundene på trappa, ikke borettslaget. 

Hundene ble, etter sigende, plassert i kjelleren hos Viking, der var det visst kaldt og mørkt der og, men vi så ingen bilder der fra.

Det er nå ikke vanlig at borettslag kaster ut folk første gang de er på overtid med husleie. Men, jeg mistenker at en som klarer å få 25 kroner til å bli 475 kroner fordi hun ikke betalte, og som klarer ha 52 ubetalte parkeringsbøter kanskje ikke alltid har vært like flink med husleien hele tiden heller. Og, en dag finner borettslag ut at nok er nok.

 

Planen hennes fra starten var å selge valpene, for hun trengte pengene. Forrige kull fikk tispa 5 valper, og hun hadde levd på inntektene fra valpesalget en stund. Det ble fokusert på flere ganger, og kom spesielt frem da han fyren mener hun bør kvitte seg med hundene, mens dama sier at han må tenke på inntektene fra valpene som var ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige kullet var i slutten av Juni, og denne episoden ble vel spilt inn i Februar/Mars..

Får håpe hun ikke er av den typen som ser raske penger i blandingskull, for de var veldig opptatt over hvor gode penger det var i disse valpene.

Men jeg syntes ikke det er riktig av Tv3 eller hu å sette disse valpene ute på trappen i minusgrader for å lage TV. Jenta hadde jo dratt å hentet hundene hos Viking, og ringt luksusfellen-dama. Også sto hun utenfor blokken når tv-teamet kom med valpene i buret.. Hun kunne ventet inne i gangen f.eks.

Nå aner jeg ikke hvor lenge de sto der, men jeg syntes ikke at det er helt forsvarlig med så små valper rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne ventet inne i gangen f.eks.

Nå aner jeg ikke hvor lenge de sto der, men jeg syntes ikke at det er helt forsvarlig med så små valper rett og slett..

Med mindre de er et veldig spesielt borettslag så må man ha nøkkel for å komme seg inn. Og når nøkkelen hennes ikke passer så kommer hun jo ikke inn.

Nei, det var ikke planen, hun ville beholde dem, men måtte selge dem pga økonomien. Sitat: - Jeg måtte ha solgt valpene uansett. Jeg brukte mer penger på dem enn på meg selv. Heldigvis kom vi fram til en ordning som gjorde det mulig for meg å beholde de to voksne hundene, sier Ingvild.

Aha, da har jeg sikkert misforstått når jeg så på episoden for hele veien der virket hun klar på å selge valpene, var sine egne hunder hun ikke ville miste ble det fremstilt som. Og setningen om at hun brukte mer penger på hundene enn seg selv ble jo brukt i serien, men det gjaldt jo de to, ikke valpene! Første gang man så valpene i serien var jo når de var på trappa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på at de stod på trappa i kulda, selv om det kanskje ikke var lenge! Jeg syns ikke noe om det uansett, rett og slett. Har aldri hatt valpekull, men den første tanken min var vel om de ikke i det minste kunne legge et pledd over dem?

Jeg reagerte også på når de var så fryktelig opptatt hvor mye penger disse valpene dro inn for henne. Fikk liksom et inntrykk at det var ok å anskaffe en tipse og hannhund, gjerne av to forskjellige raser, for så å sette kull og selge valper når man havnet i økonomisk krise - det hadde jeg tenkt hvis jeg var ung student som var uerfaren med hund og trengte penger. Og jeg likte dyr.

Nei jeg ble rett og slett helt kvalm av hele episoden, spesielt når dette med salg av valper og slikt kom frem, men så den allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele senen med valpene ute virker som noe de har gjort for å skape god TV.

Eier er i mine øyne ansvarlig for dette, hun måtte da kunne kjørt hundene et annet sted, eller hatt de i bilen.

Men neida, vi setter de på trappa så virker borettslaget som enda større drittsekker...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tv3 og eieren som satte buret medhundene på trappa, ikke borettslaget.

Hundene ble, etter sigende, plassert i kjelleren hos Viking, der var det visst kaldt og mørkt der og, men vi så ingen bilder der fra.

Det er nå ikke vanlig at borettslag kaster ut folk første gang de er på overtid med husleie. Men, jeg mistenker at en som klarer å få 25 kroner til å bli 475 kroner fordi hun ikke betalte, og som klarer ha 52 ubetalte parkeringsbøter kanskje ikke alltid har vært like flink med husleien hele tiden heller. Og, en dag finner borettslag ut at nok er nok.

Planen hennes fra starten var å selge valpene, for hun trengte pengene. Forrige kull fikk tispa 5 valper, og hun hadde levd på inntektene fra valpesalget en stund. Det ble fokusert på flere ganger, og kom spesielt frem da han fyren mener hun bør kvitte seg med hundene, mens dama sier at han må tenke på inntektene fra valpene som var ventet.

Jeg mente at jeg håper dette går utover eieren(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stakar tispa. 3 år og har nå sitt tredje kull. Kronisk eksem har hun også, men pytt pytt liksom, det er vanlig på rasen, så da gjør det jo ingen ting å avle på det.

Tror du liksom alle økonomiske problemer løser seg om man kommer på TV? Man skraper sammen slanter der man kan... :|:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du liksom alle økonomiske problemer løser seg om man kommer på TV? Man skraper sammen slanter der man kan...

Nei?

Men sorry da, for at jeg synes det er synd på ei tispe på 3 år som har sitt tredje kull fordi at eieren ikke kan styre penga sine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fransk bulldog er mor. Frisk og rask og er kun 3 år. Eneste er at ho ha kronisk eksem noe som er vanlig på disse rasene"

.... Grunn nok til IKKE å avle på den tispen i mitt hode. Og grunn nok til å ikke bruke den rasekombinasjonen også, hvis dette er en vanlig sykdom på begge rasene. Jeg trodde hovedgrunnen for at folk avler på blandingsraser var at de da blir så friske? Det er jo ingen som innrømmer at det er for å tjee penger iallefall. Forøvrig er jeg helt imot å sette fra seg valper i bur ute i snøen OG å avle blandingsvalper. Men enda mer imot å avle på syke hunder, uavhengig av rase eller blanding!!! FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...