Enits Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Kom med på trening idag, men det var en noe amputert trening. Så tom for energi og virkelig ikke i form! Men fikk milen på elipsemaskinen, på rundt 22 minutter. Ikke så ille det egentlig! Også noe styrketrening og tøying. Siter
Malamuten Skrevet 4. Februar 2014 Rapporter Skrevet 4. Februar 2014 Er det noe spesielt med denne 5:2 kuren annet enn 2 dager faste 5 dager spise mer? Viss ikke skjønner jeg ikke helt hva den skal gjøre med søtsug.. Det eneste som hjelper på mitt søtsug er faktisk og ikke spise søtt. Først null søtt på en lang periode for og få det ut av kroppen også, når suget begynner og gi seg så kan jeg spise, men da litt og ikke ofte. Men når suget er vekke så er ikke det noe problem for da har jeg ikke spes lyst på søtt heller. Sliter dog med og finne en balansegang der, for min del. 3 Siter
Castella Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Mamma og pappa går på den 5:2 kuren, de er fornøyde fordi de synes de blir mindre sulten i resten av uken også. Pappa som er svært veltrent fra før har gått ned 4 kg. Mamma har bare gått ned litt, men jeg tror de liker denne kuren. Kuren skal jo ha andre fordeler enn kun vektnedgang. Siter
Snøfrost Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 sunn? njei ikke spesielt kanskje. Men jeg har i alle fall kvittet meg med 27kg siden juni. Satser på noen kg til før det blir juni igjen i utgangspunktet skulle jeg bare spise litt oftere og sunnere, ikke gå ned i vekt. Men det er en veldig hyggelig bieffekt da, siden jeg hadde nok å ta av. Går hverken på noen form for piller eller spiser noen spesielle dietter. Sånt hadde ikke funka for rotehodet meg uansett bare bli litt sprekere også så blir jeg ennå mer fornøyd. 4 Siter
HHC Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Er det noe spesielt med denne 5:2 kuren annet enn 2 dager faste 5 dager spise mer? Viss ikke skjønner jeg ikke helt hva den skal gjøre med søtsug.. Det eneste som hjelper på mitt søtsug er faktisk og ikke spise søtt. Først null søtt på en lang periode for og få det ut av kroppen også, når suget begynner og gi seg så kan jeg spise, men da litt og ikke ofte. Men når suget er vekke så er ikke det noe problem for da har jeg ikke spes lyst på søtt heller. Sliter dog med og finne en balansegang der, for min del. Ettersom du har korte fasteperioder rekker ikke kroppen reagere med å skru ned stoffskiftet og dempe fettforbrenningen. Den gjør i teorien det motsatte, stimulerer fettforbrenningen og senker blodsukkeret (insulinfølsomheten øker). I fastedagene spiser man 500 kalorier (kvinner) eller 600 (menn), så man halvfaster vel mer i praksis. Første dag med "faste" snart over, og det har i grunnen gått greit Gikk overraskende bra, men tror det er noe i det at det er verre om du ikke gjør noe. For siden jeg hadde trent i går morges gjorde jeg "ingenting" på ettermiddagen, og da merket jeg det tidvis Ellers tenkte jeg svært lite over det, faktisk. -- Nå er jeg nettopp ferdig med dagens styrkeøkt Siter
Enits Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 hvor mye er 500 kalorier egentlig? Altså hvor mye mat spiser man på fastedagene? Siter
Stine Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Den siste ***** kg'en sitter noe gæli! Siter
HHC Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 hvor mye er 500 kalorier egentlig? Altså hvor mye mat spiser man på fastedagene? Jeg teller som sagt ikke, men kan eksemplifisere med hva jeg spiste i går: 2x rugsprø med 1/2 avokado og 1 egg (tilsammen på begge to). Tilsvarende på 1 skive grovt rugbrød er under 200kcal, så da regner jeg med at jeg er noenlunde innenfor 200 der. Spiste det til frokost og lunsj/middag, altså 2 ganger. Til "kvelds" spiste jeg en byggrynsgrøt (?) den lille porsjonssaken, den er vel 112 kcal eller noe? Også drakk jeg masse vann ila dagen Det anbefales at det som spises på fastedagen er proteinrikt, og de rugsprøene er jo superdigge og mettende Siter
Nirm Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Og hva skal være alle disse helsefordelene ved denne kuren da? Og er det noe folk kan leve på resten av livet? Og hva skjer den dagen man slutter å faste to dager? Spretter opp i vekt? 1 Siter
Enits Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Jeg teller som sagt ikke, men kan eksemplifisere med hva jeg spiste i går: 2x rugsprø med 1/2 avokado og 1 egg (tilsammen på begge to). Tilsvarende på 1 skive grovt rugbrød er under 200kcal, så da regner jeg med at jeg er noenlunde innenfor 200 der. Spiste det til frokost og lunsj/middag, altså 2 ganger. Til "kvelds" spiste jeg en byggrynsgrøt (?) den lille porsjonssaken, den er vel 112 kcal eller noe? Også drakk jeg masse vann ila dagen Det anbefales at det som spises på fastedagen er proteinrikt, og de rugsprøene er jo superdigge og mettende Det høres jo ikke så alt for ille ut sånn egentlig. Er du veldig sulten på fastedagen eller går det greit? Siter
Malamuten Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Den siste ***** kg'en sitter noe gæli! Viss du virkelig vil ha den vekk, ta deg en dag med faste, proteinshaker e.l. med mye proteiner og lite kalorier og karbohydrater til frokost, middag og kvelds, gjør som ellers med aktivitet. Ta to slike med en ukes mellomrom og evt skru på litt ekstra trening denne uken bare for og gjøre deg ferdig med det hvor mye er 500 kalorier egentlig? Altså hvor mye mat spiser man på fastedagene? Det kommer jo an på hva du gjør det til. En stor middagsporsjon med kylling og grønnsaker(wok/salat) er jo 300 kalorier, det blir man mett av. Kjenner at jeg ikke har voldsomt stor tro på denne 5:2 greia. Altså det er godt mulig det kan virke, men viss det ikke er mer regler enn det som har kommet frem hittil så vil jeg jo si det er like mye den som driver dietten som styrer som dietten. Og dermed mye opp til tilfeldighetene.. Både på hvor mye man spiser utenom fastedagene, hvor flinke man er til og regne kalorier (også det som kommer gjennom drikke, smør under pålegget, det du steker mat i osv) på fastedagene, hvilken forbrenning man har, og ikke minst HVA man spiser. Rett og slett høres det veldig tilfeldig ut. 1 Siter
HHC Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Og hva skal være alle disse helsefordelene ved denne kuren da? Og er det noe folk kan leve på resten av livet? Og hva skjer den dagen man slutter å faste to dager? Spretter opp i vekt? Det anbefales når du har "nok" vekttap og spise noe mer på fastedagene, eventuelt gå ned til èn fastedag såvidt jeg har forstått. Det høres jo ikke så alt for ille ut sånn egentlig. Er du veldig sulten på fastedagen eller går det greit? Har bare hatt en dag så langt, og er jo ikke noe "kur-menneske", men de sier jo gi den 2 uker, så det skal jeg. Tar den søtsuget er jeg superfornøyd Men som jeg nevnte tidligere, for min del, så lenge jeg hadde noe å ta meg til gikk det helt fint Det kommer jo an på hva du gjør det til. En stor middagsporsjon med kylling og grønnsaker(wok/salat) er jo 300 kalorier, det blir man mett av. Kjenner at jeg ikke har voldsomt stor tro på denne 5:2 greia. Altså det er godt mulig det kan virke, men viss det ikke er mer regler enn det som har kommet frem hittil så vil jeg jo si det er like mye den som driver dietten som styrer som dietten. Og dermed mye opp til tilfeldighetene.. Både på hvor mye man spiser utenom fastedagene, hvor flinke man er til og regne kalorier (også det som kommer gjennom drikke, smør under pålegget, det du steker mat i osv) på fastedagene, hvilken forbrenning man har, og ikke minst HVA man spiser. Rett og slett høres det veldig tilfeldig ut. For all del. Men sånn er det vel med alt? Det er jo et "mosjonsprogram" sammen med denne saken også såvidt jeg har forstått, men det er vel alltids noen som klarer til en viss grad å gå ned bare med å spise annerledes Siter
Malamuten Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Det anbefales når du har "nok" vekttap og spise noe mer på fastedagene, eventuelt gå ned til èn fastedag såvidt jeg har forstått. Har bare hatt en dag så langt, og er jo ikke noe "kur-menneske", men de sier jo gi den 2 uker, så det skal jeg. Tar den søtsuget er jeg superfornøyd Men som jeg nevnte tidligere, for min del, så lenge jeg hadde noe å ta meg til gikk det helt fint For all del. Men sånn er det vel med alt? Det er jo et "mosjonsprogram" sammen med denne saken også såvidt jeg har forstått, men det er vel alltids noen som klarer til en viss grad å gå ned bare med å spise annerledes Jeg spurte bare om det er noen regler annet enn spise 5:2 (utenom begrenset kal inntak på fastedagene, det så jeg du skrev), Som regel så er det jo begrensninger på en diett, derav navnet. Men viss det ikke er noe mer enn det så åpner det jo for enorme forskjeller her da? Både på hvor mye man spiser utenom fastefagene og hva man spiser. Jeg spør fordi jeg lurer, for om alt annet er opp til den enkelte så tror jeg det er mange som hadde hatt mye større effekt bare av og legge om kosthold. Jeg mener ikke og være negativ, du har jo tydeligvis også litt fokus på hva du spiser, og det er jo på ingen måte skadelig, jeg bare lurer på hva dette er. Siter
Malamuten Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Wohoo nyttårsforsett sprekk runde to, der fikk jeg meldt meg inn på treningssenteret som ligger omtrent vegg i vegg her Siter
lucy Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Var på Barry's Bootcamp på mandag, og en runde med joggeprogrammet sent i går kveld. Har fri i dag og hadde tenkt meg tidlig å trene i dag, men innser at kroppen trenger pittelitte hvile, så blir Barry's i kveld i stedet. Skal snart ut en litt rolig tur med fjotten, han får løpe løs mens jeg kan tusle litt i mitt tempo Synes opplegget på Barry's var bra, 10 min intervaller med cardio og styrke, 3 runder av hver. Med så korte intervaller klarer man å trene ganske intensivt hele timen, men siste rundene var tunge! Siste styrkeøkten skulle vi kjøre situps med vekter, der måtte jeg melde pass og prøve å holde følge uten vekter. Derimot gikk siste styrkeøvelsen, halvt minutt planke, helt fint. Har litt armmuskler, men magemusklene står det visst dårlig til med, ikke at jeg ikke visste det fra før av Gruegleder meg til ny time i kveld, men vet det kommer til å føles dødsbra når jeg er ferdig 1 Siter
Hermes Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Og hva skal være alle disse helsefordelene ved denne kuren da? Og er det noe folk kan leve på resten av livet? Og hva skjer den dagen man slutter å faste to dager? Spretter opp i vekt? Fasting tror jeg har flere helsefordeler, og kan bli en del av resten av livet også. Fasting er en del av mange kulturer. Ellers kjenner jeg ikke kuren. Siter
Nirm Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Fasting tror jeg har flere helsefordeler, og kan bli en del av resten av livet også. Fasting er en del av mange kulturer. Ellers kjenner jeg ikke kuren. Men det er vel perioder med faster, og ikke to dager i uken opplegget? Kjenner jeg er skeptisk til alt som heter kur og diett av natur. Siden det oftest er noe 98% ikke klarer å følge resten av livet... Siter
Mirai Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Tror grunnen til at 5:2 fungerer for så mange er at man slipper å ta noe særlige valg de dagene man faster.. . Det er sikkert litt bombastisk å si, men det virker jo som de fleste har enklere for å holde seg til ekstremt strenge ting så man slipper å "tenke" noe særlig, enn det å fordele maten jevnt utover/bestemme selv/"sunn fornuft". Edit: Inkludert meg selv, jeg kan f. eks ikke ha sjokolade tilgjengelig i huset . Siter
Stine Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Viss du virkelig vil ha den vekk, ta deg en dag med faste, proteinshaker e.l. med mye proteiner og lite kalorier og karbohydrater til frokost, middag og kvelds, gjør som ellers med aktivitet. Ta to slike med en ukes mellomrom og evt skru på litt ekstra trening denne uken bare for og gjøre deg ferdig med det Jeg er litt "redd" for at sånn fasting skal gå til hodet på meg hvis det funker, at jeg kommer til å fortsette med det selv om jeg ikke trenger det liksom Den ene kg'en har jo egentlig "frist" til sommeren, og til våren har jeg tenkt til å begynne å stramme meg opp både her og der (har ikke motivasjon til det akkurat nå) så jeg regner med at den forsvinner etterhvert, skulle bare likt at den gjorde det uten at jeg gjorde så mye for det Idag skal jeg ha hjemmelagde tortillas, nesten kun sanmalt hvete grov (hadde akkurat litt for lite så måtte bruke litt hvetemel) noen tips til mel som er mer kalorifattig? Hjemmelagd salsa ble det og, gleder meg til middag! Neste steg er å blande tacokrydder selv, må bare få meg på butikken en eller annen gang neste uke Siter
lucy Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 @Stine - er det så nøye med den ene kiloen da? Jeg synes ca 62kg er en fin vekt for meg, men kroppen er ikke helt enig, den insister på å ligge på min 64-65 kg. Dvs, jeg kan jo holde vekten nede på 62, men da må jeg konstant jobbe for det, være obs på hva jeg spiser hele tiden osv, og det gidder jeg jo ikke i lengden. På 64-65 holder jeg stabil vekt på et normalt sunt kosthold med rom for litt utskeielser. Dette er uten å trene noe særlig da, nå er planen å trene en del, da kan jeg jo spise mer, men samtidig vil jeg bygge muskler (forhåpentligvis! ) som vil veie. Har ikke satt meg en vekt som mål, veier meg jevnlig nå for å følge med, men målet er å finne en vekt jeg kan leve med over lang tid med et "normalt" kosthold og levelig mengde trening Siter
Malamuten Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Jeg er litt "redd" for at sånn fasting skal gå til hodet på meg hvis det funker, at jeg kommer til å fortsette med det selv om jeg ikke trenger det liksom Den ene kg'en har jo egentlig "frist" til sommeren, og til våren har jeg tenkt til å begynne å stramme meg opp både her og der (har ikke motivasjon til det akkurat nå) så jeg regner med at den forsvinner etterhvert, skulle bare likt at den gjorde det uten at jeg gjorde så mye for det Idag skal jeg ha hjemmelagde tortillas, nesten kun sanmalt hvete grov (hadde akkurat litt for lite så måtte bruke litt hvetemel) noen tips til mel som er mer kalorifattig? Hjemmelagd salsa ble det og, gleder meg til middag! Neste steg er å blande tacokrydder selv, må bare få meg på butikken en eller annen gang neste uke Altså du skal få velge selv, men har det noe og si da? Så lenge du inntar næring og gjør det kontrollert så er det jo ingen skade eller noe forbundet med det. Kjenner flere som har en fastedag i mnd eller noe slikt, hvor de lever på vann og proteinshake den dagen. Jeg er for glad i mat til og gidde noe som ligner på fasting, men det er jo ikke et problem, og det virker, og det er forholdsvis enkelt så hvorfor ikke? Siter
Hermes Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Men det er vel perioder med faster, og ikke to dager i uken opplegget? Kjenner jeg er skeptisk til alt som heter kur og diett av natur. Siden det oftest er noe 98% ikke klarer å følge resten av livet... Jeg kjenner ikke nok til fasting til å kunne si noe, men er ikke negativ til det i utgangspunktet. Men det kan ha visse negative følger også. Studier viser at personer som skipper måltider, særlig frokost, oftere er overvektig enn personer som spiser ofte gjennom hele dagen. Fasting kan nok også ha visse negative følger for metabolismen. Siter
Hermes Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Edit: Inkludert meg selv, jeg kan f. eks ikke ha sjokolade tilgjengelig i huset . Jeg har ingen tro på viljestyrken. Er det en pose chips her i huset, så forsvinner den ved riktig anledning. Er det et brød her i huset, blir det brødmat når jeg er sulten, til tross for at jeg har sagt jeg skal spise mindre brød en periode. Osv. Valgene må tas i butikken 1 Siter
Malamuten Skrevet 5. Februar 2014 Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Tips om noen er på utkikk etter billig treningstøy, sjekk denne. De har også trøyer osv. Tok en sjanse og bestilte for en liten stund siden og den er absolutt godkjent. Helt ok treningstights levert i postkassen for 120 kr, inkl frakt. Kan sikkert ikke sammenlignes med de som koster 1000 kr, men den virker absolutt som den koster mer enn 100 kr. Litt tynt stoff kanskje, men ikke gjennomsiktig og virker ikke "billig" eller skrøpelig. Fin sommertights tipper jeg 1 Siter
Maria Skrevet 5. Februar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Februar 2014 Jeg teller som sagt ikke, men kan eksemplifisere med hva jeg spiste i går: 2x rugsprø med 1/2 avokado og 1 egg (tilsammen på begge to). Tilsvarende på 1 skive grovt rugbrød er under 200kcal, så da regner jeg med at jeg er noenlunde innenfor 200 der. Spiste det til frokost og lunsj/middag, altså 2 ganger. Til "kvelds" spiste jeg en byggrynsgrøt (?) den lille porsjonssaken, den er vel 112 kcal eller noe? Også drakk jeg masse vann ila dagen Det anbefales at det som spises på fastedagen er proteinrikt, og de rugsprøene er jo superdigge og mettende Hvis du spiste (til sammen) 4xrugsprø, 1 avocado, 2 egg og en byggrynslunsj tilsvarer det ca. 860 kcal. Vet ikke om jeg skjønte om du spiste 4 rugsprø eller 2. Men med 2xrugsprø, 1 egg, 1/2 avocado og en byggrynslunsj hadde det blitt ca. 520 kcal. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.