Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi er å treffe fremover: 22. september Rakkestad Hundeklubb sitt valpeshow 4-6. oktober Torpmoen, Gol 12-13. oktober Letohallen 20. oktober Sonenmesterskapet 26. oktober Valpeshow i Langesun

Jeg og Marianne har starte opp Hundegodt. Varene kan hentes hos meg (holmlia), etterhvert hos Marianne (tveita) eller hos Håvard (Holmestrand). Vi kan også ta det med på utstillinger/treninger ol.

Jeg tror Putle likte leken?

Posted Images

Skrevet

Fryst er best å oppbevare om man kan, men det står holdbarhet til 2014 på de fleste eskene, sålenge du holder det i en lukket pose burde det gå bra. Jeg hadde mye i en skuff lenge og det holdt seg fint.

vi prøver å løse porto problemene, men når man er helt ny bedrift får man ikke mye rabatt fordi vel,vi sender lite ;)

Ser den! Skal ikke la portoen stoppe meg altså, vil veldig gjerne støtte dere, et super tiltak! :-) Så får dere kanskje litt rabatter etterhvert!

Ps. jeg er og veldig interessert i slike bein. Gjerne andre typer bein og! Har dere muligheter til å ta inn litt større ben og?

Skrevet

Jeg skjønner portoproblemet fra begge sider. Er man nyoppstartet så er det ikke sikkert man har bedriftsavtaler med Bring, Tollpost, eller hvem det nå er. Derfor kjekt å gå sammen. Jeg liker å støtte små bedrifter, jeg elsker å støtte sonenbedrifter! :D

:flowers::heart:

Skrevet

Hvor store er de beina?

prøver å finne ut :)

Jeg må maile produsenten da det ikke står oppgitt.

Ang ben så har vi mulighet til å ta inn storfe knokebein, de er 2-5 kg per stk.

Samt kylling nakker

• Like 2
Skrevet

Jentene her bruker en ukes tid på det

omg! :lol: Vi snakker 15-20 minutter maks.... :P sukk :P

Skrevet

Jeg kan være med på en trønderbestilling. Går vi sammen er det en porto og kvantumsrabatter. :)

Hvordan er de lammebeina, Line? Jeg kan garantert teste ut noen for å hjelpe til.

Er helt klart med på trønderpakke! Skal ha ei sånn draleke i alle fall, også må jeg fundere på lammebeina. Thorvald har digga de før i alle fall, så mulig jeg slenger med noen sånne :D

Skrevet

Lammebein er jeg også intressert i! Og okseknoker! Og okseørene så jo kjempespennende ut!
Spørs jo selvfølglig litt på pris og sånt, men vil veldig gjerne støtte sonenbedrifter! :D

Og bikkja er ikke så høy i hatten over oksemusklene jeg kjøper på FK lenger, virker som de har ligget lenge eller noe.

Hvordan funker det med fryser egentlig? Kan det ligge kjempelenge da? Servere dere beina fryst eller tar dere det opp litt før dere gir? (Beklager om jeg kupper tråden litt)

Om noen i Sandnes/Stavanger skal bestille herifra kan jeg være med å bestille sammen med noen :) (Men da på et senere tidspunkt, økonomien er ikke helt på plass atm)

Skrevet

Hvordan funker det med fryser egentlig? Kan det ligge kjempelenge da? Servere dere beina fryst eller tar dere det opp litt før dere gir? (Beklager om jeg kupper tråden litt)

Det holder seg bedre, men noe av greien er at alt som er levende dør når du fryser de også. Jeg gir mine det fryst, det er bare litt hardere enn vanlig, men da har de mer å jobbe med. Jeg fryser alt godiset til mine hunder (og spesielt når Noomi skal på besøk pga midd), og alt vi selger skal over i en stor fryser nå så vi er sikre på at det blir lagret godt.

Casper og :P Så oksebein hadde jo vært knall etterhvert! Hva vil de koste?

Jeg driver og prater med Håvard om det nå :) kommer tilbake iløpet av dagen tipper jeg :)

• Like 2
Skrevet

Jeg skal på NKK Bjerke til helgen og kan ta med hundesnacks hvis noen vil ha!

Vi har nå følgende på lager som kan tas med:

15cm storfe luftrør
grisehaler
storfemuskler

minibein

For at jeg skal rekke å få med meg alt, må de som ønsker å hente på lørdag, bestille på nettsiden innen kl 19 førstkommende fredag.
De som ønsker å hente på søndag må bestille innen førstkommende lørdag kveld kl 22.

For bestilling:
http://hundegodt.com/index.php?route=product/category&path=59

Skrevet

I dag fikk vi også en pakke til butikken, så nå har vi hundeleker på lager!

Dersom noen ønsker å få de levert på Bjerke, må det bestilles innen samme tidspunkt som nevnt over ved bestilling av hundegodt.
Isåafall velger at du vil hente på lager :)

1091161_328839527251574_570209775_o.jpg

Dany viser fram den nye leken sin

Skrevet

Er det de to typene på nettsida der har eller fikk dere nye typer i dag?

det er typene vi bestilte opp denne gangen ja, vi skal ta inn flere varianter etterhvert men hittil er det de som er mest populære.

Skrevet

det er typene vi bestilte opp denne gangen ja, vi skal ta inn flere varianter etterhvert men hittil er det de som er mest populære.

Aight! Takk :D

• Like 1
Skrevet

Da har jeg gjort min første bestilling :D.

Jeg liker at du er bevisst på at dette er din første :D

Skrevet

Blir dere å ta inn griseører, gjerne skikkelig store? Og gjerne puffede/frysetørkede grisetryner, DA vet jeg om en bittebittebitteliten hund som hadde dansa samba av glede :P

Skrevet

Blir dere å ta inn griseører, gjerne skikkelig store? Og gjerne puffede/frysetørkede grisetryner, DA vet jeg om en bittebittebitteliten hund som hadde dansa samba av glede :P

Skal undersøke størrelsen på griseører, tror de er ganske "normale". Vi har grisesnuter, griselabber tilgjengelig, som vi kan ta inn.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...