Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor spiser hunden dette?! (Advarsel: Ekle detaljer)


Tabris
 Share

Recommended Posts

Advarsel: Det er ingen ekle bilder i dette innlegget, men jeg vil skrive detaljer som for enkelte kan være ekle. Så er dere herved advart.

Det er ikke noe nytt at hunder spiser det som for oss er ekle ting. Og enkelte ting kan jeg forstå fra hundens perspektiv, som f.eks klær med blod på eller gamle matrester. Men enkelte ting klarer jeg bare ikke å forstå!

Pelsen her spiser f.eks bitene av negl jeg klipper av når jeg klipper tåneglene mine. Hvorfor?!

Jeg fikk også hull på en vannblemme og brukte noe papir for å tørke opp væsken som kom ut - den spiste han også. Hvorfor?!

Brukte truser, brukte sokker, sko, egen pels som jeg grer av ham (!). Min forrige hund var også en gulv-støvsuger, men hun diskriminerte i hvert fall og slukte bare det som faktisk var mat. Han her spiser vel egentlig alt. Her om dagen koste jeg meg med jordbær. For moro skyld ga jeg ham den grønne stilken jeg hadde plukket av jordbæret - og jammen gikk ikke den også rett ned!

Som sagt - gamle matrester og ting med blod kan jeg forstå, selv om vi synes det er ekkelt. Men kan noen forklare meg hva som er grunnen til at hunder spiser tånegler, papir med vannblemme-væske, jordbærstilker og egne pelsdotter...? :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

:lol: :lol: :lol:

Min er veldig på brukte klær. Truser og boksere er personlige favoritter ser det ut som. En annen ting som Angus gjør som er veldig TMI og veeeeeldig nasty er at om jeg eller sambis nyser/snørrer/snyter oss så står'n der.. Og vil ha.. Blæh :x (Bare så det er nevnt så får han ikke altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet bra med en slik tråd siden Chess akkurat koste seg meg en deilig menneskebæsj med påfølgende raptus på kveldsturen vår. Må elske den elskverdige bikkja :wub: NOT! Hu er bare nasty noen ganger ass. Bind er forøvrig også en slager her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de synes vel det lukter godt?

Kuro tygger på og ruller seg i truser av og til. Og sokker er verdens kuleste leke, og lukter helt nydelig. Derfor er også tær ganske gøyalt. Sin egen pels smaker han gjerne på om den flyr forbi, men så prøver han desperat å få den av fra tunga igjen, noe som ikke er så enkelt når det sitter en våt pelskladd fast. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis spøy jo opp 2 brukte sokker idag tidlig og hun er generelt glad i skittentøyet vårt (jeg trodde hu bare "kosa" seg med det, ikke spiste det liksom :P )Bæsj er en slager, all mulig slags bæsj.... Råtne dyr, silo av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det kommer av jeg heller, og Abby spiser også omtrent alt hun kommer over. Hundebæsj, steiner, råttent gress etc. Hun elsker å stjele sokkene til sønnen, de ligger jo aldri i skittentøyskurven men på gulvet på rommet hans. Hun elsker å slikke dusjvann!?

Stallhunder elsker hovskrell når hovslager er på besøk, de spiser det som sukkertøy.

De er ekle til tider, og dette nusser vi på? Hahaha!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her også :ermm: Jeg fatter det ikke, hadde han vært vill så ville han jo dødd med en gang av alt det rare han prøver å spise. Et ubevoktet øyeblikk i stallen og så spiste han så mye hestebæsj at han ble så dårlig etterpå at vi måtte til veterinæren (han fikk så magesjau at han ikke ville drikke en gang). Plastbiter, tyggis, brukte snusposer, sneiper, hestepels, jord, sånne gressklumper det blir etter gressklipperen, fuglebæsj, jo eklere, jo bedre virker det som. Brukt tyggis er favoritten. Jeg skjønner at de er nysgjerrige og vil kjenne på alt med munnen, men spise tyggis og snus?? Det er jo ikke videre smart. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet problem med dette er jo at han kan få i seg de rareste ting ute. Noen ganger er det han plukker opp så ekkelt at jeg vil ikke engang ta i det for å ta det fra ham. Som f.eks bæsj (som jeg ikke har analysert nok til å vite hvor kom fra og ønsker heller ikke å vite det) samt noe papirstrimler som var gjennomtrukket i en mistenkelig rød farge. Jeg våget ikke å ta i det, så han fikk ha det i fred. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg flyttet fra x'en for noen år siden så hadde jeg ikke skikkelig skittenttøy...brukte en Rimi pose som jeg plasserte nederst i klesskapet mitt.

En dag hadde jeg dårlig tid til jobben og glemt å legge posen tilbake i skapet etter morgendusjen.

Da jeg kom hjem og gikk inn på soverommet og så at Chicka hadde vært oppi posen og ødelagt en blonde truse.

Jeg registrerte bare at trusen var ødelagt før jeg tok hun med på tur.

Rett nedi gata, rett foran alle arbeiderne som stirrer og plystrer hver gang man går forbi, så måtte selvfølgelig min kjære hund spy opp endel av min blondetruse.

Det var liksom ikke noe tvil om hva det var, til arbeiderenes store fornøyelse...gjett om jeg var flau, ikke bare da, men også de 3neste mnd jeg måtte gå forbi dem til t-banen...huff :(

Ellers så er Chicka en mester i å finne matrester, skjønner ikke hvordan hun klarer det noen ganger...fant feks en kebab midt i skauen..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min hund er spesialist på brukte truser. Jeg har hull i alle trusene mine, fordi at bikkja spiser på dem når jeg har kledd av meg, lagt klærne på gulvet, og gått i dusjen...

Han elsker også brukte sokker, og pleier å stjele både trusene, og sokkene, så jeg finner de kanskje igjen på soveplassen hans, eller slengt rundt i huset.

Han var også ganske ekkel da jeg kastet gammel, råtten mat som hadde stått i en boks med lokk i sterk varme i hele sommer, og luktet død og fordervelse. Jeg kastet det, bikkja gikk løs, og fant det, og begynte å spise på det...Så kom han bort og skulle ha nuss etterpå...

Han er også glad i sure tær.

Han elsker bæsj. Både sauebæsj og kaninbæsj, og ikke minst hestebæsj er helt topp snacks når vi er ute.

Er det rart jeg elsker han så høyt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spiser ikke så mye fælt, hverken inne eller ute.

Men Maja har funnet ut at rådyrbrunst er den reneste parfymen! Da vi var på tur i campingvogn fant hun ei sånn brunstgrop som hun rullet seg som besatt i! Og hele henne luktet død og fordervelse etterpå! Ikke barebare å ta inn i vogna da! Med litt begrensede ressurser i campingvogna, ble det bad med bøtte og svamp med min shampoo. Og deretter ikke noen muligheter til rulling på tur etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...