Gå til innhold
Hundesonen.no

Hemmelig venn påmelding og ønskeliste tråd


Krilo
 Share

Recommended Posts

Da er vi klare for en ny runde med hemmelig venn, og denne gangen er det jeg og Susselussa som arrangerer :)

Så dere som vil være med denne runden må sende en PM til meg eller Susselussa med navn og adresse.

Også må dere skrive i denne tråden hva dere ønsker dere i hemmelig venn pakke.

Siste frist for påmelding er ONSDAG 07. AUGUST.

Alle vil da få utlevert sin hemmelige venn å sende pakke til i løpet av torsdag 08.08 og fredag 09.08, og da har dere frem til MANDAG 19. AUGUST med å finne pakke til deres venn, altså pakken må postlegges senest MANDAG 19. AUGUST.

I pakken legger du ved et hint om hvem du er, hvor lett eller vanskelig du vil det skal være er opp til deg.

Send en PM til meg eller Susselussa (avhengig av hvem du fikk din hemmelig venn av) med bilde av pakken, bilde kvitteringen eller sporingsnummeret fra posten når pakken er sent.

Når du så mottar din pakke skal du ta bilde av innholdet, og post det i egen gjette tråd sammen med hintet som lå i pakken, og hvem du tror pakken er fra (skriv kun en person av gangen når du gjetter, vent til det blir bekreftet eller avkreftet før du gjetter på ny, slik at det ikke blir noen misforståelser).

Pakken kan være hjemmelaget eller kjøpt, men den skal koste maks 100,-

Melder du deg på binder du deg til å fullføre, gjør du ikke det får du ikke bli med senere heller.

Kort oppsumert:

De som melder seg på er pliktet til å:
- Legge ut ønskeliste i denne tråden.
- Kjøpe/lage en gave og sende den, samt sende meg eller Susselussa en PM med enten sporingsnr eller et bilde av pakken.
- Følge opp alle frister.
- Legge ut bilde av gaven og hintet, samt gjette seg frem til sin hemmelige venn.

Så hiv dere på og bli med denne runden også! :D

Er du usikker på om du skal, sååååå se her på alt det fine sonisene ga hverandre forrige runde

http://hundesonen.no/forum/topic/69053-hemmelig-venn-pakke-og-gjettetraad/ :drool:

edit: NY DATO FOR SENDING AV PAKKENE - 19. august

Endret av Krilo
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ut i fra antall pakker som er mottatt ser det ut som soniser liker siste liten løsninger, akkurat som med lp og utstillingsfrister

Weee, moro moro moro!! Eneste som er synd er at det er sååå lenge til fristen for pakkesending går ut, for jeg er kjempeutålmodig etter å se hva alle får :P

Da er vi klare for en ny runde med hemmelig venn, og denne gangen er det jeg og Susselussa som arrangerer Så dere som vil være med denne runden må sende en PM til meg eller Susselussa med navn og

Eep! En uke var veldig lite for en som sliter med å få skvisa inn en tur på apoteket i løpet av samme tid, men det må man vel greie!

Jeg ønsker meg en ting til badet som jeg håper er ferdig oppusset på den tiden. Krysse fingre! Jeg liker farger som klarer å være grønne og blå helt samtidig (hva heter teal på norsk?), mint/turkis, rødt og jeg liker knall oransje.

Putle liker ting som smaker godt, som renser tenner og/eller som overlever en bullekjeft i mer enn tre sekund.

Men jeg trenger ikke få noe jeg ønsker meg heller. Synes det er veldig artig med overraskelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :D

Jeg sier surprise me :D Men liker sånt dill som tøffe/søte kjøleskapsmagneter, en kul nøkkelring, eller en smart liten dings til bilen kanskje?

EDIT; Inspirert av Maria. Student, Lillehammer, hund, utstilling. Det var litt om meg, tar gjerne i mot et cert eller cacib slik som SFX :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være med denne gangen Krilo så husk å før opp klesstørrelse om du ønsker deg singlet igjen :D

Skal vi seee...

Jeg elsker sjokolade (ikke mørk sjokolade) røkelsespinner er også kjekt med 9 valper, da må man ha noe å kamuflere lukta med :| Av pynteting kan det gjerne være mynde, eller Whippet inspirert. Det er kos!

De 5 hundene digger leker (frisbee er alltid en stor hit) men eierne liker IKKE pipeleker :lol:

Treningsgodbiter, slike små som lett kan tygges. De er ikke spesielt kresne, så her funker det meste. Tyggebein, griseører og annet snacks.

Såe.... Ja, overraskelser er fint!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig sjokoholiker og mine favoritter er: kindersjokolade, sjokolade med mint, Smågodt som risbrød, banansjokolade, bringebærsjokolade, bamsemums, festkaramell og fudge. :)

Alt som er med greyhound på er jo interessant! :)

Nitro spiser lite godt, men han liker myke godis-typer ala dentastix, og slike myke greier de har på butikken. (husker ikke navnet på noe i farta, men fra pedregree i remser eller sånn spiraler.)

Av pynt kan neglelakk i en fin, men ikke knæsj farge være bra. Og noe fint til håret. Har langt hår. Kanskje en klipe, pent strikk eller noe sånt.

Det var noen tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Alzenas :lol: godt poeng :P

Jepp, både jeg og Susselussa skal være med, derfor det er kjekt at vi er 2 :)

Min ønskeliste:

- singletter/ topper i basic farger som sort, grå, hvit, str XS

- neglakker i alle mulige farger (utenom gul og oransj)

- stæsj til håret, halsen, armene eller fingerene er moro

- gøye unødvendige dippedutter som er morsomme å se på og kanskje har en eller annen artig funksjon utenom å se morsom/søt ut

- dentastix til Leo, eller sånne tynne tyggeruller med tørket kylling rundt, eller bare tørket kylling, de fra dogman er visst snadder, og pipeleker

- evt. noe praktiske ting til hundetrening kan jo være kjekt, eller annet praktisk hundeting som man bare må ha

Ellers så er det bare å overaske meg, blir glad for det meste så lenge det ikke er pynte gjenstander til huset, der er jeg nemlig sær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, jeg angret sånn på at jeg ikke ble med sist, så jeg SKAL være med nå!

Jeg ønsker meg verdens beste belønningsleke til trening av en vanskelig shiba. :aww:

Ellers er jeg veldig glad i forskjellige typer te (grønn te, fruktte, gjerne yogi-te eller andre liknende merker) og kaffe (har kvern selv, liker Bourbon Jungle, men er veldig glad i å prøve nye ting!). Bokser til å ha sånt i er også veldig koselig, har alt en til kaffe, men kan fint trenge flere. :) Ekstra koselig om det står te eller kaffe på!

Og så ønsker jeg meg også en såpedispenser til å ha på badet. En sånn fin en som man fyller selv med såpe.

Av farger liker jeg nøytralt hvitt, grått og svart, og grønn og lilla. Og blå, men ikke så veldig mørk blå.

Jeg synes også det er veldig gøy å bli overrasket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, yes, jeg vil være med!

Jeg kan ønske meg
*kubbelys
*telys
*ankelsokker størrelse 37/38
*isskje, for den jeg hadde knakk sist jeg skulle ta meg is :(
*enkle, simple slippers (men ikke sånn med eget rom til tåa, for den får separasjonsangst)
*servietter
*neglelakk i lillanyanser
*Terry Pratchetts Discworld-bøker, men MÅ være illustrert av Ted Kirby/Paul Kidby. Eksen hadde hele bokserien, og jeg savner de...
*Jeg samler på frimerker med bernermotiv
*CD’er fra Glee (jeg har jule-CD’ene, The Warblers, og 2, 4, 5 og 7)

*Et par VHS (så gammel er jeg...) jeg ønsker meg som DVD, nemlig Notting Hill og I Blanke Messingen.

Umm, nå føler jeg meg grisk... Men det er jo en ønskeliste, ikke handleliste? Og jeg har ikke ønsket meg navngitte personer, så jeg er da någet beskjeden?

X'en ønsker seg forresten et diplom fra fjorårets beståtte ferdselsprøve og Foenix et cert. Ikke? Nei vel, da er de altetendes kosegriser.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker overraskelser som ikke er pynte-gjenstander! :)

Men er du helt rådvill:

Godis! Liker alt unntatt skumgummi og ting med nøtter eller frukt i.

Ankelsokker str 37/38 - gjerne i regnbuens farger. Svart er kjipt.

Ozzy ønsker seg godis, men han er sær så det må være bra godis. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg også være med :D

Jeg ønsker meg ikke noe spesielt, egentlig. Men jeg kan jo fortelle litt om meg, da.

Jeg er 24 år og bor for tiden hos min mor og har permisjon fra studier. Håper at jeg og sambo snart kan få kjøpt oss leilighet, så til den trenger man jo det meste. Men det er ikke riktig ennå, da. Har masse fritid enn så lenge i påvente av ny jobb :P Har en stor og en liten hund som elsker alt som er laget av fisk. Jeg er veldig glad i å lage ting, elsker all form for mat og matlaging, liker å jogge! Jeg er ganske jålete og veldig glad i sminke, hår og mote. Alt sånt er kjempegøy. Kanskje spesielt sminke. Og smykker/øredobber. For øyeblikket kjører jeg mest en litt røff stil. Medium stor i størrelsen, blondt hår og blå øyne - sånn ift hva jeg kler, kanskje? Elsker godterier, men prøver å velge sunne alternativer - litt smågira på helsekost innimellom. Elsker te! Liker å gå på kino og å se romantiske filmer.

Tja.. Hva mer skal jeg si? Jeg eeeelsker overraskelser i alle fall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Elsker å få ting i posten :D Og jeg setter pris på alt mulig, men helst ikke flere pynteting :P Er ikke noe ledig plass her :lol:

Jeg ønsker meg:

- Natures menu gobiter i grønn pose for katter (bare fordi godbitene er mindre i størrelse), det er de beste godbitene Enya vet om. Hun blir helt i hundre når jeg bruker de når vi trener :hyper: . De fåes kjøpt på buddy, men det finnes ikke noen buddy-butikk i Kristiansand! (Det er litt krise!) :shocked:

- Eller andre godbiter som det er mye kjøtt i! Men ikke for seige, de skal gå lett ned for en liten puddeltutte :)

- Leker som en liten pirajavalp kan kose seg med!

- Sånn flaske med gugge som man kan fylle kongen med. Aner ikke hvordan det funker, men har veldig lyst til å prøve. Evt andre ting som er morsomt å fylle i en kong.

- Targetstick eller klikker, eller andre ting man trenger for å trene lydighet.

- nøkkelring eller noe med puddel på :) (Gjerne grå/sølvfarget puddel - rett skal være rett :icon_redface: )

- telys uten lukt, fine servietter (liker lyse/romantiske farger), eller andre forbruksvarer.

- Guletusj, penner, markeringslapper til å putte i pensumbøker eller andre ting en student kan få bruk for :)

Eller noe helt annet, jeg blir glad for det meste altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen vil jeg også være med :D

Vet ikke helt hva jeg skal ønske meg,men vi prøver :innocent:

Neglelakk i forskjellige rosa og lilla nyanser

Ankel sokker i forskjellige farger 37-39

Godis

Litt røffe kjeder,men ikke for lange

Ellers så ønsker hundene seg mye trenings godbiter(ikke for store) tygge bein og ellers alt som smaker godt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Fader altså, vi melder på æ gætt!

Hva ønsker jeg meg da?

- Doctor Who sonic screwdriver (helst etter den 10. Doctoren, altså han som spilles av David Tennant)

- Groenendael dekal til bil, helst hodebilde og helst litt stor. Finner det seriøst ingen steder :P

- Sokker, størrelse 40. Synes morsomme sokker er awesome :D

- Holy shit.. Eeehhh.. Noe.. morsomt..? :P

Angus ønsker seg

- Han har veldig lyst på en sånn kampleke i saueskinn med ball på enden.

- Godis er fint, men han er en kresen sjel. Det skal være reint kjøtt og helst ikke "processed". Ellers spiser han det ikke, kresne lille ****.

- Ellers blir han også veldig glad for en klem :ahappy:

Jeg kommer liksom ikke på noe mer jeg. Blir glad for alt mulig rart, pakker er gøøøøøøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Men jeg vet fremdeles ikke når jeg reiser til USA, så kanskje har jeg allerede reist når vi får utdelt hvem vi skal sende til, og da tar det jo litt tid å få sendt pakke fra USA til Norge.. Pakken min kan uansett sendes til hjemme i Norge da, så trenger ikke å bli dyrere for den som skal sende til meg da :)

Meeen, får jeg være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Men jeg vet fremdeles ikke når jeg reiser til USA, så kanskje har jeg allerede reist når vi får utdelt hvem vi skal sende til, og da tar det jo litt tid å få sendt pakke fra USA til Norge.. Pakken min kan uansett sendes til hjemme i Norge da, så trenger ikke å bli dyrere for den som skal sende til meg da :)Meeen, får jeg være med?

Får du til å ta bilde av pakken og gjette hvem den er fra i egen gjettetråd når du mottar den om du er i Amerika? Om du gjør det kan du nok være med, det er litt av hovedpoenget med leken :) men da må du sende pakken kjapt fra USA så ikke din hemnelige venn må vente veldig lenge :) (men er jo lett å gjette hvem pakken er fra da når den kommer fra Usa ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å ta bilde av pakken og gjette hvem den er fra i egen gjettetråd når du mottar den om du er i Amerika? Om du gjør det kan du nok være med, det er litt av hovedpoenget med leken :) men da må du sende pakken kjapt fra USA så ikke din hemnelige venn må vente veldig lenge :) (men er jo lett å gjette hvem pakken er fra da når den kommer fra Usa ;) )

Ja det burde være lett å få til! :D

Da er jeg med også da! Ønsker meg egentlig alt jeg, mangler det meste.

Men hundegreier har jeg ikke så veldig bruk for lenger da.

Sånn størrelser i ting så kan man satse på M/38 i alt av overdeler så funker det som regel.

* Ringer - liker nesten alt av ringer, gjerne litt spesielle. F.eks sånn her http://www.polyvore.com/cutout_armor_ring/thing?id=79240868

Eller helt vanlig "kjedelige", sånne små som man ikke setter helt nederst på fingeren men ved de andre ledda.

* Te - jeg liker egentlig ikke te, men har veldig lyst til å gjøre det.. Så vet du om en spesielt god te så vil jeg gjerne prøve!

* Neglelakk og andre neglegreier - har nemlig ingenting der lenger. Liker alle farger jeg. Elsker de Deborah Lippmann neglelakkene, men de tror jeg er dyyre.

* Hvis jeg ikke har reist allerede så ønsker jeg meg hvertfall alt som kan gjøre flyturen bedre/morsommere/kortere/mer behagelig.

Ellers så elsker jeg å se på serier og filmer, liker det aller meste - spesielt hvis Jennifer Lawrence eller Will Smith spiller med. Også liker jeg bøker, alt som ligner på John Green og Stephen Chobosky eller hvordan i søren man skriver den mannens etternavn.. Egentlig funker de aller fleste bøkene, utenom krim. Også elsker jeg moteblad! Costume, Cosmopolitan, Elle, osv..

Ærlig talt kan man kjøpe hva som helst til meg, jeg blir glad for alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiih jag är med denna gången och jag önskar mig en överaskning :D

Som en liten vägledning kan jag ju lista upp ting jag inte är glad i: kaffe, te, choklad, ting i orange och köksting.

Annars är allt kult :D

Kommer man absolut inte på något så kan jag säga att jag är glad i godis, ting i turkis, hundting +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...