Gjest Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Fra artikkelen som var utgangspunktet for diskusjonen: Varmt ute Hun beskriver det hele som en svært traumatisk opplevelse. Onsdag var det nesten 30 grader i Oslo. - Vi hadde sørget for at Jabba hadde det bra før reisen. Hun spiste og drakk, og jeg spurte på flyplassen om det ville gå greit for henne i varmen før jeg leverte henne fra meg. Da fikk jeg beskjed om at det skulle være 22 grader ombord i lasterommet - samme som ombord i flyet, forteller Stenseth Larsen. Da gjentar jeg meg selv igjen jeg. Ikke engang flatnesehunder dør av varme i 22 varmegrader. Så vi kan åpenbart ikke stole på flyplassansatte, eller at hundene får oppholde seg i den temperaturen flyplassansatte oppgir, så jeg hadde ikke flydd med mine hunder om det var 30 varmegrader ute, selv om de har lange neser. Og igjen har jeg lagt fram konkret bevis på hvordan varmen var den dagen… Det var ikke 30 grader. Glemmer du så raskt? Og det er helt rett hva som ble sagt - det er 22 grader i lasterommet (eller whatever temperaturen er stilt inn på på den flighten) når flyet får lukket dørene og skrudd på motorene. Vi vet ikke om hvordan hun har spurt, kan hende hun spurte "hvordan er temperaturen ombord i flyet?". Ikke "hvordan blir det med varmen fra jeg leverer fra meg hunden her til den er ombord i flyet". Kan hende vedkommende på gate var veldig ung, uerfaren, stresset og sliten (Norwegian leier inn disse insjekkingsagentene fra Aviator og de hentes inn igjen av manpower eller andre bemanningsbyrå). Du kan alvorlig talt ikke forvente at en 19åring uten lang fartstid i sin jobb skal gjøre avgjørelser for deg og din hund. Kan hende vedkommende på gate ikke vet hvordan prosessen med lasting av baggasje og dyr foregår en gang. Siter
Guest Bølla Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 @Kangerlussuaq Hehe, har du ei høne du vil plukke med Norwegian? Siter
Guest 2ne Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Og igjen har jeg lagt fram konkret bevis på hvordan varmen var den dagen… Det var ikke 30 grader. Glemmer du så raskt? Og det er helt rett hva som ble sagt - det er 22 grader i lasterommet (eller whatever temperaturen er stilt inn på på den flighten) når flyet får lukket dørene og skrudd på motorene. Vi vet ikke om hvordan hun har spurt, kan hende hun spurte "hvordan er temperaturen ombord i flyet?". Ikke "hvordan blir det med varmen fra jeg leverer fra meg hunden her til den er ombord i flyet". Kan hende vedkommende på gate var veldig ung, uerfaren, stresset og sliten (Norwegian leier inn disse insjekkingsagentene fra Aviator og de hentes inn igjen av manpower eller andre bemanningsbyrå). Du kan alvorlig talt ikke forvente at en 19åring uten lang fartstid i sin jobb skal gjøre avgjørelser for deg og din hund. Kan hende vedkommende på gate ikke vet hvordan prosessen med lasting av baggasje og dyr foregår en gang. Leser du det jeg skriver, eller må du bare kverulere fordi det er jeg som skriver? Jeg sa at når temperaturen er som den er om dagen, så ville ikke jeg flydd med mine langnesehunder, fordi at flyplassansatte kan åpenbart ikke garantere meg at hundene får det stellet de skal ha - dvs å ikke bli stående ute i solsteika over tid. Hvordan er det en motsetning til hva du skriver? JEG VILLE IKKE FLYDD MED HUNDENE MINE I DETTE VÆRET, DE ER ÅPENBART IKKE GARANTERT SKYGGE OG SVAL TEMPERATUR. Siter
bardmand Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Jabba er visst omplassert fordi hun ikke passet inn i den opprinnelige eierens urbane livsstil. Håper de har friskluftsanlegg der hun bor nå. http://inspirato.blogg.no/jabba_er_i_sttet.html Siter
Guest 2ne Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Jabba er visst omplassert fordi hun ikke passet inn i den opprinnelige eierens urbane livsstil. Håper de har friskluftsanlegg der hun bor nå. http://inspirato.blogg.no/jabba_er_i_sttet.html Vanligvis vil vi applaudere eiere som innser at de ikke gir hunden det den trenger, og velger å omplassere. Vanligvis. Siter
bardmand Skrevet 9. Juli 2014 Rapporter Skrevet 9. Juli 2014 Hva var underlig med den beslutningen der synes du? Hvem, jeg? Har jeg kommentert beslutningen? Siter
Recommended Posts