Gå til innhold
Hundesonen.no

Jabba "kokt" mellom Oslo og Bodø


Justisia
 Share

Recommended Posts

Fra artikkelen som var utgangspunktet for diskusjonen:

Varmt ute

Hun beskriver det hele som en svært traumatisk opplevelse.

Onsdag var det nesten 30 grader i Oslo.

- Vi hadde sørget for at Jabba hadde det bra før reisen. Hun spiste og drakk, og jeg spurte på flyplassen om det ville gå greit for henne i varmen før jeg leverte henne fra meg. Da fikk jeg beskjed om at det skulle være 22 grader ombord i lasterommet - samme som ombord i flyet, forteller Stenseth Larsen.

Da gjentar jeg meg selv igjen jeg. Ikke engang flatnesehunder dør av varme i 22 varmegrader. Så vi kan åpenbart ikke stole på flyplassansatte, eller at hundene får oppholde seg i den temperaturen flyplassansatte oppgir, så jeg hadde ikke flydd med mine hunder om det var 30 varmegrader ute, selv om de har lange neser.

Og igjen har jeg lagt fram konkret bevis på hvordan varmen var den dagen… Det var ikke 30 grader. Glemmer du så raskt?

Og det er helt rett hva som ble sagt - det er 22 grader i lasterommet (eller whatever temperaturen er stilt inn på på den flighten) når flyet får lukket dørene og skrudd på motorene. Vi vet ikke om hvordan hun har spurt, kan hende hun spurte "hvordan er temperaturen ombord i flyet?". Ikke "hvordan blir det med varmen fra jeg leverer fra meg hunden her til den er ombord i flyet". Kan hende vedkommende på gate var veldig ung, uerfaren, stresset og sliten (Norwegian leier inn disse insjekkingsagentene fra Aviator og de hentes inn igjen av manpower eller andre bemanningsbyrå). Du kan alvorlig talt ikke forvente at en 19åring uten lang fartstid i sin jobb skal gjøre avgjørelser for deg og din hund. Kan hende vedkommende på gate ikke vet hvordan prosessen med lasting av baggasje og dyr foregår en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så naiv at jeg forventer at folk som har det som yrke å frakte dyr vet hva de driver med jeg. Uansett om nesa er kort eller lang. Dette må de vel ha retningslinjer for. For oss som har vært et

Etter å ha lest denne saken lurer jeg på en ting. Hadde ikke eier sørget for at hunden hadde tilgang til vann under hele reisen? Ser det står at hunden hadde fått vann og mat før reisen, men sånn so

Men disse reglene handler jo om at flyselskapene vil ha høyest mulig fortjenste og minst mulig risiko for konsekvenser. Konsekvensene her (hvis man ser bort i fra de "farlige" rasene) er død, eller næ

Og igjen har jeg lagt fram konkret bevis på hvordan varmen var den dagen… Det var ikke 30 grader. Glemmer du så raskt?

Og det er helt rett hva som ble sagt - det er 22 grader i lasterommet (eller whatever temperaturen er stilt inn på på den flighten) når flyet får lukket dørene og skrudd på motorene. Vi vet ikke om hvordan hun har spurt, kan hende hun spurte "hvordan er temperaturen ombord i flyet?". Ikke "hvordan blir det med varmen fra jeg leverer fra meg hunden her til den er ombord i flyet". Kan hende vedkommende på gate var veldig ung, uerfaren, stresset og sliten (Norwegian leier inn disse insjekkingsagentene fra Aviator og de hentes inn igjen av manpower eller andre bemanningsbyrå). Du kan alvorlig talt ikke forvente at en 19åring uten lang fartstid i sin jobb skal gjøre avgjørelser for deg og din hund. Kan hende vedkommende på gate ikke vet hvordan prosessen med lasting av baggasje og dyr foregår en gang.

Leser du det jeg skriver, eller må du bare kverulere fordi det er jeg som skriver? Jeg sa at når temperaturen er som den er om dagen, så ville ikke jeg flydd med mine langnesehunder, fordi at flyplassansatte kan åpenbart ikke garantere meg at hundene får det stellet de skal ha - dvs å ikke bli stående ute i solsteika over tid. Hvordan er det en motsetning til hva du skriver? JEG VILLE IKKE FLYDD MED HUNDENE MINE I DETTE VÆRET, DE ER ÅPENBART IKKE GARANTERT SKYGGE OG SVAL TEMPERATUR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...