Gå til innhold
Hundesonen.no

Et Whippetkull blir til... :)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måtte bare dele dette bildet med dere, her er Amira på 16 mnd fra fjorårets kull, og lille Missy, Blonde Ambition (halvsøster) på 10 uker fra dette kullet

Tusen hjertelig takk Vi har nå 5 tisper og 2 hanner. Det er iallefall en igjen før vi kan si vi er ferdig. Men akkurat nå ligger Pearl å dier og vasker alle valpene å har all verdens med tid

Tusen takk alle sammen Jeg kan virkelig sitte å se på valpene hele dagen.. De er rett å slett nydelige

Posted Images

Ja faktisk :D

Mamma er født og oppvokst i Bamble, så det har blitt mange turer dit i løpet av åra. Jeg har onkler, tanter, søskenbarn, søster, tantebarn, bestemor ++++ i Bamble og i området :lol:

Awesome! Kanskje jeg vet hvem de er? :o:lol: (Eller, det er lite sansynlig, jeg bodde mine 4 første år i bamble, deretter 13 år på sanødya og nå de siste årene i Bamble igjen, men det kan godt hende det er kjentfolk (a) )

Nå blei jeg jo hvertfall ikke gira! :D Si ifra! Jeg dør etter å få hilse på de fantastisk nydelige hundene dine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awesome! Kanskje jeg vet hvem de er? :o:lol: (Eller, det er lite sansynlig, jeg bodde mine 4 første år i bamble, deretter 13 år på sanødya og nå de siste årene i Bamble igjen, men det kan godt hende det er kjentfolk (a) )

Nå blei jeg jo hvertfall ikke gira! :D Si ifra! Jeg dør etter å få hilse på de fantastisk nydelige hundene dine! :D

Ser ikke bort fra det isåfall. Onkel er veldig gira på jakt, og har gitt ut endel filmer. Han var/er også lærer på ungdomsskole og videregående (matte og gym, tror jeg) bestemor jobba også som lærer på Rugtvedt. Husker jeg pleide å være med på skolen sammen med mor. Det var også ganske stor stas at de hadde epletre i hagen, og jeg alltid måtte plukke og spise alle eplene i epletreet (og skylda på elgen etterpå) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bort fra det isåfall. Onkel er veldig gira på jakt, og har gitt ut endel filmer. Han var/er også lærer på ungdomsskole og videregående (matte og gym, tror jeg) bestemor jobba også som lærer på Rugtvedt. Husker jeg pleide å være med på skolen sammen med mor. Det var også ganske stor stas at de hadde epletre i hagen, og jeg alltid måtte plukke og spise alle eplene i epletreet (og skylda på elgen etterpå) :lol:

Hahaha, stakkars elgen som fikk skylda for dine rampestreker! :lol:

Det er nok større sjangs for at det ringer noen bjelle hos sambo, da han er mer "innfødt" enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så skjønn hun er! :o

Men altså... Her er det mange indikasjoner, føler jeg:

Du bor i Bamle - Halve slekta til Cathrin kommer derfra.

Du vil hilse på alle hundene - Du kan få din helt egne.

Du har lyst på whippet, samboer har lyst på whippet - Det er igjen ei tispe, usedvanlig fin i tillegg.

Fytti katta, jeg er god på resonnering! Kom igjen, a! :banana:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Her er det mange indikasjoner, føler jeg:

Du bor i Bamle - Halve slekta til Cathrin kommer derfra.

Du vil hilse på alle hundene - Du kan få din helt egne.

Du har lyst på whippet, samboer har lyst på whippet - Det er igjen ei tispe, usedvanlig fin i tillegg.

Fytti katta, jeg er god på resonnering! Kom igjen, a! :banana:

Jeg er så absolutt helt hundre prosent enig!

Må bare få med samboer på at nå er beste tiden! :D (For det er det! ^^)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn kan det gå! Lillefrøken er fortsatt på utkikk :D

Neste helg suser vi avgårde på NKK Harstad. Kjenner det kribler i magen, og det blir så gøy å møte flere man ikke har sett på lenge :)

En liten kar som har det helt Ok i sofaen på fanget til mor mens hun ser på Privat praksis :wub:

DSC_3236_zps2ae09f24.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi hos væterinæren med mini, som han er kjent for her, og Billy som vi kaller ham.

Jeg fikk en vond følelse i går kveld når jeg visste timen nærmet seg, kanskje fordi jeg egentlig var forberedt på det som kunne skje. Vi brukte god tid med Billy, leka og kosa oss en hel masse. Når han skulle legge seg til å sove i natt var det ingen pledd som var god nok, og han syns fryktelig synd på seg selv. Sambo endte opp med å ta av seg skjorta å legge den ned til ham - En lykkelig liten Billy logra seg bort til skjorta å la seg til å sove. Da jeg sto opp i natt for å sjekke til ham lå han fortsatt på skjorta å sov tungt, det var bare såvidt han kasta et lite blikk på meg før han la seg til å sove igjen. :wub:

Hos veterinæren(e) idag var det endel som ble tatt opp. Billy var mentalt sett helt som forventet av en valp på 10 uker, og mere til. Mens i kroppen var han langt tilbake, som vi allerede var klar over. Hjerter og lunger hørtes helt fin ut. Men pga. lav fødselsvekt og lite utviklet ble han hengende igjen og fikk ikke utviklet seg til å bli den hunden han skulle ha vært, eller den Whippeten han burde ha blitt, på en måte kan man kalle det underernært, som gjør at lite eller ingenting utvikles som det bør. Vi fikk valget om å fortsette å prøve, å håpe på at mirakelet skulle fortsette, eller å la han sovne inn. Det var også en mulighet for at lever og nyrer ville svikte på sikt. Rune rådet oss til det siste, og det andre alternativet trengte vi hjelp til. Med de dårlige kortene han fikk kunne vi ikke ha forandret noe særlig på, sålangt som vi kom, var nok sålangt vi kunne komme.

Lillegull dro til en mye bedre plass idag. En liten valp. En liten Whippet, og et levende lite vesen med mye futt og fart i, som fikk oppleve en ting eller to før han måtte dra. En uendelig tung avgjørelse å ta, men også den beste mens lillegull fortsatt var på "topp" uten smerter og plager.

5405490_zps49a9410f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...