Gå til innhold
Hundesonen.no

Et Whippetkull blir til... :)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

Det ble faktisk sol i dag, så da ble det litt annen kvalitet på bildene :lol:

Hakket flere på disse bildene. Her er altså lille Flash på 13 uker, halvsøsteren hennes Enya fra vårt forrige kull (hvit) Mamma Pearl, halvsøsteren hennes Lykke, og Dani på 7 mnd. Puhh! Her snakker vi slektstreff :D

12_zpsfa070e6f.jpg

13_zps351aca9f.jpg

18_zps957f751f.jpg

Viktig å plage mamma litt om det blir kjedelig...

20_zps59a9b206.jpg

Ikke noe problem med å holde følge :lol:

15_zpsdbafd99f.jpg

... bare man ikke er i veien!

16_zps31a8a1af.jpg

3_zps3fb3733c.jpg

Enya og Flash, som da er halvsøstre :)

5_zps50bbbc44.jpg

7_zpsc54cea85.jpg

Mor og datter :wub:

19_zpsad1d78f8.jpg

11_zps08dd6d7c.jpg

1_zpsf9f7ac47.jpg

10_zpsc5a865fc.jpg

Så avslutter vi med et herlig lite uttrykk og dådyrøyne :D

8_zps4eccf976.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måtte bare dele dette bildet med dere, her er Amira på 16 mnd fra fjorårets kull, og lille Missy, Blonde Ambition (halvsøster) på 10 uker fra dette kullet

Tusen hjertelig takk Vi har nå 5 tisper og 2 hanner. Det er iallefall en igjen før vi kan si vi er ferdig. Men akkurat nå ligger Pearl å dier og vasker alle valpene å har all verdens med tid

Tusen takk alle sammen Jeg kan virkelig sitte å se på valpene hele dagen.. De er rett å slett nydelige

Posted Images

  • 3 weeks later...

Så utrolig fin Flash er :wub: er helt forelsket i henne jeg! Får ikke noe mindre lust på whippet etter å ha sett disse bildene :wub:

Ja, hun er det! Og fortsatt ledig :innocent:

Hun er så fantastisk vakker! Kan ikke skjønne hvorfor hun fortsatt er igjen! :o

Aff, nyyydelig er hun!

Bitt meg merke i at de som har tatt kontakt er skeptiske og lurer på hvorfor akkurat HUN er igjen, akkurat som er det noe gærnt med henne. Men jeg selger ikke til noen jeg ikke er 100% sikker på, så da tar det litt tid :lol: For fin, det er hun, jeg hadde veldig gjerne beholdt henne, for hun er for meg en vinner. Men som nevnt før i tråden føler jeg at vi har "nok" for ei stund fremover :)

Guri så fin hun er :D Og hun ser så steike rolig ut inne. Vær så snill å fortell meg at hun også tygger på ting hun ikke skal, biter i klær osv.? :lol:

Ikke biter hun, ikke kan hun finne på å pisse på gulvet, barneleker får ligge i fred på gulvet, og hun irriterer aldri på seg noen av de andre. Ohey, engle-valp :wub:

Neida, slapp av - Hu er full av **** :lol:

Nom nom nom. Flere som er drittlei Byggmester Bob!!

945_zpsb0d47f69.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er det! Og fortsatt ledig :innocent:

Bitt meg merke i at de som har tatt kontakt er skeptiske og lurer på hvorfor akkurat HUN er igjen, akkurat som er det noe gærnt med henne. Men jeg selger ikke til noen jeg ikke er 100% sikker på, så da tar det litt tid :lol: For fin, det er hun, jeg hadde veldig gjerne beholdt henne, for hun er for meg en vinner. Men som nevnt før i tråden føler jeg at vi har "nok" for ei stund fremover :)

:

Det skjønner jeg godt! Viktig å være helt sikker :) hun er hvertfall helt utrolig nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du sa det for nå var det like før jeg hentet henne! :P

Haha, verdens dårligste salgstriks der :lol:

Neida, valp er jo valp. Det merkes at hun er her, samtidig er jeg overbegeistret over hvor godt hun passer inn i flokken her. Hun har bein i nesa og er tøff som det holder, samtidig verdens mykeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å bli oppdatert på, fikk ikke lest alle sidene, men fikk med meg mange fine bilder og 2 morsomme videoer:-)

Synd å høre med mini da, men du var jo heldig å få 8 andre sunde og flotte hunder.

Blir skikkelig valpesyk av denne tråden her! Men min all time favourite er nok forsatt Enya i mitt hjertet da, hun er bare magisk syns jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg må bare fortelle hvor forelsket jeg er i Meesha :wub: Herregud så sosial! Det er jo en kelpie i en whippet kropp når det gjelder det sosiale :wub: Jeg har aldri møtt en så sosial whippet og det var herlig å få møte. Jeg elsker når de er så sosiale :D Hvordan har du fått det til? Er det linjene dine som er slik?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin lille Flash er... :wub:

Å, jeg må bare fortelle hvor forelsket jeg er i Meesha :wub: Herregud så sosial! Det er jo en kelpie i en whippet kropp når det gjelder det sosiale :wub: Jeg har aldri møtt en så sosial whippet og det var herlig å få møte. Jeg elsker når de er så sosiale :D Hvordan har du fått det til? Er det linjene dine som er slik?

Min erfaring er de whippeter er sånn. Kjempe sosiale hunder som er glade i folk. Spesielt valper :) Som voksne blir de kanskje litt mer fattet, sånn at de ikke går ut av sitt gode skinn når de treffer folk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg må bare fortelle hvor forelsket jeg er i Meesha :wub: Herregud så sosial! Det er jo en kelpie i en whippet kropp når det gjelder det sosiale :wub: Jeg har aldri møtt en så sosial whippet og det var herlig å få møte. Jeg elsker når de er så sosiale :D Hvordan har du fått det til? Er det linjene dine som er slik?

Æhæææ så glad jeg ble nå :D:icon_redface::heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å bli oppdatert på, fikk ikke lest alle sidene, men fikk med meg mange fine bilder og 2 morsomme videoer:-)

Synd å høre med mini da, men du var jo heldig å få 8 andre sunde og flotte hunder.

Blir skikkelig valpesyk av denne tråden her! Men min all time favourite er nok forsatt Enya i mitt hjertet da, hun er bare magisk syns jeg :)

Ja, her har det skjedd mye siden sist du skrev her ihvertfall! :)

Det var veldig trist med Billy, men som du sier var vi så heldige å få 8 velskapte og friske valper. Det har vært godt å fått hatt Flash litt hjemme etter vi måtte gjøre den avgjørelsen. Enya er eventyrprinsessa ja, hun kan jeg raskt bli emosjonell over å snakke om :lol: Har noen veldig spennende planer for Enya og en sålangt, hemmelig hannhund fra utlandet i slutten av 2014/2015 Bare å følge med!

Å, jeg må bare fortelle hvor forelsket jeg er i Meesha :wub: Herregud så sosial! Det er jo en kelpie i en whippet kropp når det gjelder det sosiale :wub: Jeg har aldri møtt en så sosial whippet og det var herlig å få møte. Jeg elsker når de er så sosiale :D Hvordan har du fått det til? Er det linjene dine som er slik?

Så koselig med slik tilbakemelding! Den gutten er bare herlig, og har så fantastiske eiere som gjør en super jobb med ham :) Nå gleder jeg meg til Ingvild skal reise hjem til nord, og håper hun kommer innom en tur :D Både A og B kullet er lik i forhold til det sosiale, også som voksne. Både mor og far på begge kullene er veldig sosiale og kontaktsøkende, det spiller ikke noen rolle om det er folk de nettopp har møtt eller ikke. Men slik er alle hundene våre, det er noe som er viktig for meg og som har vært grunnene til at nettopp de har blitt med oss hjem. Møtt mange sosiale, men ikke i helt den graden som våre er, og som valpene blir :)

Da vi kjøpte Lykke (Tanta til valpene, halvsøsteren til Pearl) hadde jeg et kriterie til sambo: Kommer hu ikke til deg først uten at du må stå å lokke å lure på henne, så tar du henne ikke med hjem heller. Hjem kom han, med verdens fineste Lykkemor som slikka meg godt i ansiktet å la seg i fanget mitt på sofaen. En halvtime seinere lå hun, sambo og guttungen å sov i senga alle sammen, som om hun hadde bodd her for alltid. Pearl var helt likedan. Men det sier litt om hundene vi har fått fra Trine, ei flott dame bak Kennel Emprezy. Kan vi bli halvparten så god som det hu er, så har vi gjort det så uendelig bra. Å for å snikreklamere litt, så venter de forhåpentligvis søte små Whippet valper rundt 16. Januar. Mor til kullet er Pearl`s mamma Nuch Ex Officios Adamant Gold.

og hannhunden har jeg møtt i noen anledninger nå. Han er en så trivelig og lekker hannhund, ikke vært stilt noe særlig, men rakk å plukke med seg 2 cert på Blåbyutstillinga. Så vurderer noen Whippet.... ---> http://www.emprezy.com/puuma.html

Så fin lille Flash er... :wub:

Takk! Jeg er helt enig :)

Ser forøvrig ut som lille Flash har funnet sitt riktige hjem, og jeg er fri for unnskyldninger på hvorfor hu ikke skal reise hit eller dit :ahappy: Så kommer også hun på sonen, så da blir det kanskje litt bilder her inne av henne etterhvert også :)

859551_10151539796136968_135312211_o.jpg

Valpene i sine nye hjem:

Her er "Blonde Ambition" og halvsøsteren hennes Amira som også er fra oss, fra forrige kull :)

1465758_632076173502727_1941807013_o_zps

"Bring It On"

1383384_10200841056528993_48982712_n_zps

"Busy Being Fabolous"

1392778_676017125756163_841025176_n_zpsf

"Born To Run"

1397299_10151732617777532_916906033_o_zp

"Be Quick Or Be Dead"

577498_10202177373106428_1699917421_n.jp

Bound For Glory:

945454_10152024286026093_1104139829_n_zp

Har dessverre ikke bilder av "Born To Be Wild" her akkurat nå :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har det skjedd mye siden sist du skrev her ihvertfall! :)

Det var veldig trist med Billy, men som du sier var vi så heldige å få 8 velskapte og friske valper. Det har vært godt å fått hatt Flash litt hjemme etter vi måtte gjøre den avgjørelsen. Enya er eventyrprinsessa ja, hun kan jeg raskt bli emosjonell over å snakke om :lol: Har noen veldig spennende planer for Enya og en sålangt, hemmelig hannhund fra utlandet i slutten av 2014/2015 Bare å følge med!

Så koselig med slik tilbakemelding! Den gutten er bare herlig, og har så fantastiske eiere som gjør en super jobb med ham :) Nå gleder jeg meg til Ingvild skal reise hjem til nord, og håper hun kommer innom en tur :D Både A og B kullet er lik i forhold til det sosiale, også som voksne. Både mor og far på begge kullene er veldig sosiale og kontaktsøkende, det spiller ikke noen rolle om det er folk de nettopp har møtt eller ikke. Men slik er alle hundene våre, det er noe som er viktig for meg og som har vært grunnene til at nettopp de har blitt med oss hjem. Møtt mange sosiale, men ikke i helt den graden som våre er, og som valpene blir :)

*klipp*

Takk! Jeg er helt enig :)

Ser forøvrig ut som lille Flash har funnet sitt riktige hjem, og jeg er fri for unnskyldninger på hvorfor hu ikke skal reise hit eller dit :ahappy: Så kommer også hun på sonen, så da blir det kanskje litt bilder her inne av henne etterhvert også :)

*klipp*

Hm, nå må jeg regne litt på fingrene... Det er et år til årsskiftet 2014/2015, eventuelle valper vil komme litt etter det, leveringsklare på vårparten en gang... Da er Meesha nesten to år. ****, det er for tidlig :lol:

Jeg kommer definitivt innom i juleferien :D Det ser ut som Meesha blir igjen i Bergen sammen med A. Juleferien min hjemme blir enten én uke eller tre, økonomisk og praktisk blir det best med tre, men spørs om jeg klarer å være borte fra gutta mine så lenge... Kunne dratt med meg Meesha hjem, men orker ikke å utsette katten for det (gammel særing), og jeg tror A trenger selskapet hans mer enn jeg gjør når jeg og A er borte fra hverandre :) (Hvis du har like god kaffe som sist gang kan det hende jeg blir sittende lenge, altså :innocent: ) Og tusen takk for skryt, jeg blir så :icon_redface: og glad!

Spennende med Flash, ender hun opp der jeg tror hun ender opp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med slik tilbakemelding! Den gutten er bare herlig, og har så fantastiske eiere som gjør en super jobb med ham :) Nå gleder jeg meg til Ingvild skal reise hjem til nord, og håper hun kommer innom en tur :D Både A og B kullet er lik i forhold til det sosiale, også som voksne. Både mor og far på begge kullene er veldig sosiale og kontaktsøkende, det spiller ikke noen rolle om det er folk de nettopp har møtt eller ikke. Men slik er alle hundene våre, det er noe som er viktig for meg og som har vært grunnene til at nettopp de har blitt med oss hjem. Møtt mange sosiale, men ikke i helt den graden som våre er, og som valpene blir :)

Da vi kjøpte Lykke (Tanta til valpene, halvsøsteren til Pearl) hadde jeg et kriterie til sambo: Kommer hu ikke til deg først uten at du må stå å lokke å lure på henne, så tar du henne ikke med hjem heller. Hjem kom han, med verdens fineste Lykkemor som slikka meg godt i ansiktet å la seg i fanget mitt på sofaen. En halvtime seinere lå hun, sambo og guttungen å sov i senga alle sammen, som om hun hadde bodd her for alltid. Pearl var helt likedan. Men det sier litt om hundene vi har fått fra Trine, ei flott dame bak Kennel Emprezy. Kan vi bli halvparten så god som det hu er, så har vi gjort det så uendelig bra. Å for å snikreklamere litt, så venter de forhåpentligvis søte små Whippet valper rundt 16. Januar. Mor til kullet er Pearl`s mamma Nuch Ex Officios Adamant Gold.

og hannhunden har jeg møtt i noen anledninger nå. Han er en så trivelig og lekker hannhund, ikke vært stilt noe særlig, men rakk å plukke med seg 2 cert på Blåbyutstillinga. Så vurderer noen Whippet.... ---> http://www.emprezy.com/puuma.html

Så herlig å lese :D Det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i sosiale hunder, så om jeg noen sinne skal ha Whippet (noe som er veldig fristende!) så må jeg huske på dine linjer ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå må jeg regne litt på fingrene... Det er et år til årsskiftet 2014/2015, eventuelle valper vil komme litt etter det, leveringsklare på vårparten en gang... Da er Meesha nesten to år. ****, det er for tidlig :lol:

Jeg kommer definitivt innom i juleferien :D Det ser ut som Meesha blir igjen i Bergen sammen med A. Juleferien min hjemme blir enten én uke eller tre, økonomisk og praktisk blir det best med tre, men spørs om jeg klarer å være borte fra gutta mine så lenge... Kunne dratt med meg Meesha hjem, men orker ikke å utsette katten for det (gammel særing), og jeg tror A trenger selskapet hans mer enn jeg gjør når jeg og A er borte fra hverandre :) (Hvis du har like god kaffe som sist gang kan det hende jeg blir sittende lenge, altså :innocent: ) Og tusen takk for skryt, jeg blir så :icon_redface: og glad!

Spennende med Flash, ender hun opp der jeg tror hun ender opp? :D

Tidlig nei :lol:

Kanskje like greit å la ham få selskapet i Meesha ja, så får gutta regjere litt hjemme alene :ahappy:

Bare greit at noen drikke kaffe her, for det gjør ikke vi. Men kaffemaskin, deeet måtte vi ha uansett... Blah. Mannfolkgreie.

Værsågod for skryt! Gir det til dem som fortjener det, og det gjør du så til de grader. Gleder meg til å hilse på Meesha igjen en dag :wub:

Så herlig å lese :D Det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i sosiale hunder, så om jeg noen sinne skal ha Whippet (noe som er veldig fristende!) så må jeg huske på dine linjer ;)

Hehe ja, det må du gjøre! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig nei :lol:

Kanskje like greit å la ham få selskapet i Meesha ja, så får gutta regjere litt hjemme alene :ahappy:

Bare greit at noen drikke kaffe her, for det gjør ikke vi. Men kaffemaskin, deeet måtte vi ha uansett... Blah. Mannfolkgreie.

Værsågod for skryt! Gir det til dem som fortjener det, og det gjør du så til de grader. Gleder meg til å hilse på Meesha igjen en dag :wub:

Dere får fly/kjøre litt langveis på utstillinger, så kan dere innlosjeres her vettu... :D Ellers så blir nå Meesha med hjem igjen en dag. Jeg blir ikke boende hjemmefra i 10 år til :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har det skjedd mye siden sist du skrev her ihvertfall! :)

Det var veldig trist med Billy, men som du sier var vi så heldige å få 8 velskapte og friske valper. Det har vært godt å fått hatt Flash litt hjemme etter vi måtte gjøre den avgjørelsen. Enya er eventyrprinsessa ja, hun kan jeg raskt bli emosjonell over å snakke om :lol: Har noen veldig spennende planer for Enya og en sålangt, hemmelig hannhund fra utlandet i slutten av 2014/2015 Bare å følge med!

Så koselig med slik tilbakemelding! Den gutten er bare herlig, og har så fantastiske eiere som gjør en super jobb med ham :) Nå gleder jeg meg til Ingvild skal reise hjem til nord, og håper hun kommer innom en tur :D Både A og B kullet er lik i forhold til det sosiale, også som voksne. Både mor og far på begge kullene er veldig sosiale og kontaktsøkende, det spiller ikke noen rolle om det er folk de nettopp har møtt eller ikke. Men slik er alle hundene våre, det er noe som er viktig for meg og som har vært grunnene til at nettopp de har blitt med oss hjem. Møtt mange sosiale, men ikke i helt den graden som våre er, og som valpene blir :)

Da vi kjøpte Lykke (Tanta til valpene, halvsøsteren til Pearl) hadde jeg et kriterie til sambo: Kommer hu ikke til deg først uten at du må stå å lokke å lure på henne, så tar du henne ikke med hjem heller. Hjem kom han, med verdens fineste Lykkemor som slikka meg godt i ansiktet å la seg i fanget mitt på sofaen. En halvtime seinere lå hun, sambo og guttungen å sov i senga alle sammen, som om hun hadde bodd her for alltid. Pearl var helt likedan. Men det sier litt om hundene vi har fått fra Trine, ei flott dame bak Kennel Emprezy. Kan vi bli halvparten så god som det hu er, så har vi gjort det så uendelig bra. Å for å snikreklamere litt, så venter de forhåpentligvis søte små Whippet valper rundt 16. Januar. Mor til kullet er Pearl`s mamma Nuch Ex Officios Adamant Gold.

og hannhunden har jeg møtt i noen anledninger nå. Han er en så trivelig og lekker hannhund, ikke vært stilt noe særlig, men rakk å plukke med seg 2 cert på Blåbyutstillinga. Så vurderer noen Whippet.... ---> http://www.emprezy.com/puuma.html

Takk! Jeg er helt enig :)

Ser forøvrig ut som lille Flash har funnet sitt riktige hjem, og jeg er fri for unnskyldninger på hvorfor hu ikke skal reise hit eller dit :ahappy: Så kommer også hun på sonen, så da blir det kanskje litt bilder her inne av henne etterhvert også :)

859551_10151539796136968_135312211_o.jpg

Valpene i sine nye hjem:

Her er "Blonde Ambition" og halvsøsteren hennes Amira som også er fra oss, fra forrige kull :)

1465758_632076173502727_1941807013_o_zps

"Bring It On"

1383384_10200841056528993_48982712_n_zps

"Busy Being Fabolous"

1392778_676017125756163_841025176_n_zpsf

"Born To Run"

1397299_10151732617777532_916906033_o_zp

"Be Quick Or Be Dead"

577498_10202177373106428_1699917421_n.jp

Bound For Glory:

945454_10152024286026093_1104139829_n_zp

Har dessverre ikke bilder av "Born To Be Wild" her akkurat nå :)

Hmm, nå ble jeg nysgjerrig og spendt! Kan jo være det hadde passet inn for meg det, da har litt tid til å bestemme meg hvor/hva jeg skal flytte til neste gang, kan ikke bestemme meg helt, sentralt og leilighet eller hus og mindre sentralt (er ikke lov med hund i einendommen jeg bor i nå).

Du får sette meg øverst på listen i parantes :D:ahappy:

Et lite spørsmål til deg som er Whippetspesialist, jeg hører litt motstridende meninger om Whippet kan gå løs uten å jakte(at man da slett ikke kommer igjennom til dem), noen sier det er helt umulig, andre sier det er ingen problem. Liker nemlig å sleppe hund på felt of strand, her i området jeg bor er det vell ikke så mye vildt som noen steder i Norge, men er litt interestert i dette tema. Er det store individuelle forskjeller eller er det linjene? Kan man si noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...