Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker tispe for valpekull


Johnny Bravo
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har et ønske å få en valp av min kjære Ridgeback. Den er ikke godkjent for avl samme rase til utstilling osv, så jeg søker da en annen rase for å lage en spennende mix. Den har en ubetydlig feil som en 2 ekstra virvler på ridgen, men er ellers et prakt eksemplar og en snill og kjærlig hund. Jeg søker da noen som har en tispe av Cane corso, Dogo canario eller Amerikansk bulldog. Kan også være en blanding av disse. Håper jeg ikke har tråkket på noen tær med denne annonsen eller hvor vanlige slike forespørsler er. Jeg kan betale en sum og eneste krav er at jeg for første valget av en hann valp. Vil så gjerne vidrere føre hunden min videre og få en valp som han er faren til.

/mvh Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et ønske å få en valp av min kjære Ridgeback. Den er ikke godkjent for avl samme rase til utstilling osv, så jeg søker da en annen rase for å lage en spennende mix. Den har en ubetydlig feil som en 2 ekstra virvler på ridgen, men er ellers et prakt eksemplar og en snill og kjærlig hund. Jeg søker da noen som har en tispe av Cane corso, Dogo canario eller Amerikansk bulldog. Kan også være en blanding av disse. Håper jeg ikke har tråkket på noen tær med denne annonsen eller hvor vanlige slike forespørsler er. Jeg kan betale en sum og eneste krav er at jeg for første valget av en hann valp. Vil så gjerne vidrere føre hunden min videre og få en valp som han er faren til.

/mvh Johnny

Det der er slettes ikke en ubetydelig feil, men en genetisk feil som kan gi store smerter (ekstra trykk på ryggraden). Hunden din bør absolutt ikke brukes i avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ønsker blir ikke godt mottatt her inne.. Hvis du ikke får avelsgodkjent hunden din iht rasestandard så bør du heller la det være.. Og sette kanskje 10 valper til live som du ikke vet sjebnen til fordi du vil ha EN valp etter akkurat din hund er ikke serlig bra gjort, det er vanskelig valpemarked og du må huske på at alle sammen skal ha hjem, og ikke bare et hjem, de bør jo helst få gode hjem... Har du helsetestet for alt som er nødvendig, har du krav til hva som skal være sjekket på tispa? Har du tenkt over hva det kan bety og blande gemyttet til to slike raser? Har du tenkt over hvordan de blir seende ut? du vet vell at hunder som kan ligne på pitbull/amstaff kan kreves avlivd om du ikke kan bevise hva de faktisk er?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det der er slettes ikke en ubetydelig feil, men en genetisk feil som kan gi store smerter (ekstra trykk på ryggraden). Hunden din bør absolutt ikke brukes i avl.

Samma det vel, hund er hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er slettes ikke en ubetydelig feil, men en genetisk feil som kan gi store smerter (ekstra trykk på ryggraden). Hunden din bør absolutt ikke brukes i avl.

Betyr det ikke bare at ridgen ikke er konstruert korrekt? Hvordan påvirker det ryggraden?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det ikke bare at ridgen ikke er konstruert korrekt? Hvordan påvirker det ryggraden?

Den er ikke riktig konstruert, og det er presset inn en ekstra ryggvirvel, som da gir ekstra press på ryggmargen. Kan føre til veldige smerter hos mange hunder (noen lever helt greit med en ekstra ryggvirvel også, men for de fleste er dette smertefullt). Ikke tidenes beste kilde, men allikevel: http://www.dyrebar.no/artikkel/naar-hundeavl-gir-helseplager-20230035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke riktig konstruert, og det er presset inn en ekstra ryggvirvel, som da gir ekstra press på ryggmargen. Kan føre til veldige smerter hos mange hunder (noen lever helt greit med en ekstra ryggvirvel også, men for de fleste er dette smertefullt). Ikke tidenes beste kilde, men allikevel: http://www.dyrebar.no/artikkel/naar-hundeavl-gir-helseplager-20230035

Regner med at det er dette du mente?

Andre raser igjen er født med ekstra ryggvirvler som kan gi unormalt trykk på ryggmargen.

Men her er det vel ikke snakk om ekstra ryggvirvler, men virvler i ridgen. En virvel i ridgen er vel nesten det samme som det vi kaller verv i håret? Eller har jeg misforstått helt nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er dette du mente?

Men her er det vel ikke snakk om ekstra ryggvirvler, men virvler i ridgen. En virvel i ridgen er vel nesten det samme som det vi kaller verv i håret? Eller har jeg misforstått helt nå?

Jeg tror han mener ekstra ryggvirvler. Skjønner ikke helt hvordan en ridge kan ha to ekstra verv i håret altså? Det er vel ikke noe som forekommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han mener ekstra ryggvirvler. Skjønner ikke helt hvordan en ridge kan ha to ekstra verv i håret altså? Det er vel ikke noe som forekommer?

Joda, det kan være mange verver i ridgen, det meste jeg har sett er sju. Det forekommer vel like ofte som uten ridge, begge deler feil etter standarden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan være mange verver i ridgen, det meste jeg har sett er sju. Det forekommer vel like ofte som uten ridge, begge deler feil etter standarden.

Ok. :) Det visste jeg ikke, men kult å lære noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et ønske å få en valp av min kjære Ridgeback. Den er ikke godkjent for avl samme rase til utstilling osv, så jeg søker da en annen rase for å lage en spennende mix. Den har en ubetydlig feil som en 2 ekstra virvler på ridgen, men er ellers et prakt eksemplar og en snill og kjærlig hund. Jeg søker da noen som har en tispe av Cane corso, Dogo canario eller Amerikansk bulldog. Kan også være en blanding av disse. Håper jeg ikke har tråkket på noen tær med denne annonsen eller hvor vanlige slike forespørsler er. Jeg kan betale en sum og eneste krav er at jeg for første valget av en hann valp. Vil så gjerne vidrere føre hunden min videre og få en valp som han er faren til.

/mvh Johnny

Dette må være noe av det mest idiotiske jeg har lest på lenge, så jeg regner med at det er en fleip.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere sånne på finn.no dessverre. Folk er helt ukritiske til avl av hunder. Men du burde prøve å legge den ut på finn.no der er det sikkert noen som heller ikke bryr seg om å produsere sunne/friske valper som får et godt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om to virvler ekstra i pelsen ikke i ryggraden, skjønner ikke helt hvordan folk fikk det til. Men unnskyld for annonsen, her var det for mangen hundetanter. Den har kun en liten utstillingsfeil, den har verken pukkelrygg eller kattehiv! Men pga. utstillingsfeil for jeg ikke registrert valpene og derfor kunne jeg tenkt å få en mix. Men her er det tydligvis bare renrasete hunder som er noe verd., men veggen full av sløyfer og medaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke riktig konstruert, og det er presset inn en ekstra ryggvirvel, som da gir ekstra press på ryggmargen. Kan føre til veldige smerter hos mange hunder (noen lever helt greit med en ekstra ryggvirvel også, men for de fleste er dette smertefullt). Ikke tidenes beste kilde, men allikevel: http://www.dyrebar.no/artikkel/naar-hundeavl-gir-helseplager-20230035

Hvordan fikk du det til å bli en ekstra ryggvirvel ? Smerter fordi han har 2 ekstra krusseduller i pelsen? Har du smerter når du har putesveis ? Han er også hvit en cm over ulvekloen som også er en utstillingsfeil, men han halter ikke av den grunn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...