Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

I dag har poletten for å gå inn/ut av hundeluka ramlet ned hos valpen. Frem til nå har vi hatt den oppe med en tau. Når jeg kom hjem tok jeg bort tauet og gikk ut i hundegården for å plukke opp møkk. Og plutselig var valpen ute :D Inn klarte han også. Nå i kveld måtte vi sammen med gubben se om han klarte å gå inn/ut med luka ned og null problem. Da blir det uten tau i morgen. Utrolig deilig.

Nå er den eneste som ikke kan luka Toya. Nå er hun 12 år og vi har ikke stresset med det heller. Siden gutta ikke er venner, så er Toya og Amigo løse i stua på dagtid, mens Dirk og valpen er på hunderommet. Håper jo på sikt at alle kan være på hunderommet, så får vel trene litt med gamlemor også.

Avslutter med et bilde fra turen i dag

bilde3-1024x764.jpgTatt med mobilen, så ikke verdens beste kvalitet

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Idag fikk vi inn en katt som hadde blitt skutt med pellets :no: En kule satt fortsatt i buken og en hadde gått tvers igjennom benet. Hva er det med mennesker? Stakkars stakkars katt, så vondt som den hadde :cry: Men nå er den heldigvis på bedringens vei :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivisere hund på morgenen (en lang og deilig skogstur alene i skogen tror jeg blir bra!), deretter spise 17. mai-lunsj med venner, gå i borgertoget og så spise sodd og drikke Dahls med trønderforeninga. Gleder meg til å ha på bunad og kunne feire overstått eksamen! :)

Det hørtes koselig ut, og vel fortjent etter eksamen :)

Sove litt etter nattevakt, pakke i bilen også kjøre til fjells :ahappy:

Fjolls til fjells, det kan ikke slå feil! :P

Kjeft tilbake? Har aldri hørt uttrykket før, jeg :)

Først gå i tog med elevene og vinke til kongen og familien. Alltid spesnnende å se om Mette Marit har klart å finne en hatt, eller om hun må ta badehetta i år også :lol: . Så på Løven med russesjærstene og spise lunsj før "Kjære Landsmenn" med Herborg Kråkevik. Etter forestillingen slaø russen få kose seg alene, mens gamlemor reiser hjem og trekker til skogs med de firbeinte! Det blir dagen sin det, tenker jeg med%20norsk%20flagg.GIF

Det blir ordentlig 17.maifeiring det! :ahappy: Stemning å gå i tog med barna altså. Eller stå ved slottet og se på når alle barna kommer rundt svingen der.

Hvorfor avler man på tisper som er så preget av separasjonsangst at de må gå på antidepressiva for å holde det i sjakk?! :icon_confused:

BLÆÆÆÆ... Neida :P Men ja, det var du! Veldig! Vi har sida januar bydd på 4 eller 5 boliger vi virkelig ville ha, vært på dobbelt så mange visninger. Den verste var nok den dagen vi tapte to budrunder på en halvtime.... :P (var to enheter i en helt ny tomannsbolig som ble solgt samtidig). Og samtlige boliger har gått 2-300 000 over takst, eller mer. Og dette er ikke midt i Trondheim for å si det sånn :(

Til Fosen og gå tur med kullbroren til Thorvaldsen på dagtid, også slappe av resten :)

Deilig feiring det da! :)

Da blir det den! :)

Den var veldgi fin! Tenker det blir to glade karer jeg :)

Tja.. i en neste lufttett boks, med trykk på nesten! Yuuuuk! Never again! Hadde lyst å kaste hele boksen jeg!

Brunsj med chihuahuaene, middag med samboers kompis og så Jokke og Valentinerne til kvelds! :D

Altså for å spesifisere brunsjen litt, så er det venninner + mannfolk og deres chihuahua gjeng. Du da?

Vet han det? Neei, problemet løst! Neida, jeg ser virkelig ikke noe feil idet. Vet at samboeren min ikke hadde brydd, om han så fikk samme klokke som min venninnes samboers, som er hans gode kompis.

Chihuahuabrunsj hørtes festlig ut :lol: Og fin feirig :)

Maritim :D Solide, gode og sitte i, men det er et anker på dem da :lol:

Tar båten over til Strømstad, bunkrer med mat og drikke, så tilbringer vi resten av helgen på Koster :jump:

DET tror jeg blir bra! Krysser fingrene for bra vær, selv om odsen er i mot oss. Tenk så digg om dere hadde fått sol hele dagen!

Her er det faktisk meldt godt vær, så da tror jeg det blir en "ute-dag". På formiddagen tenker jeg å se det lokale barnetoget, snakke med kjentfolk, spise softis og besøke bestemoren min. Prøver å få ei venninne med på båltur/grilling på ettermiddagen/kvelden. Hunden skal være med på alt jeg gjør :corgi: :sorcerer: (tenk dere at trollmannen er meg som holder en softis :lol:)

:lol: Men det hørtes ut som om det blir en fin dag da. Softis med jordbærstrø er sååå godt! :drool:

Ååå som jeg savner Koster! Glemmer aldri krabbefisking på bryggene, middag på bergene (lagd i båten og bært opp i piknik-kurv). Alle minnene er ro i kroppen :)

Sukk, det er livet det! Sol og svaberg, sjø og krabber, båt og sommerhus. Måkeskrik og bare laaang ferie!

Det er ro i kroppen ja :)

Nei altså, jeg pleier å dra til byen med italiavenninnen min, men hun og sønnen kommer ikke hjem i år for første gang på 6 år.

Vi pleier å se på barnetoget, vinke til kongen og spise is og alt det der. Og sønnen hennes synes det er så stas med 17.mai :ahappy:

Men siden hun ikke kommer så vet jeg ikke helt. Kan være med SEC til en kompis på Frogner og pimpe vin. Men det kan være jeg faktisk lager meg noe godt og baker bløtkake og koser meg hjemme med hundene.

Har ikke bestemt meg ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser bare sånne firkanta der, sånne som man slår sammen til en flat, firkanta? Vil ha sånn rund søyle, eller hvordan man skal forklare det, som bare er å slenge på skuldra. :P

Så vanskelig du er da :P Neida, skjønner hva du mener, men veit ikke hvor du får tak i sånn. Maritimstilene er veldig lett, men ikke så greie å slenge over skulderen da.

DET tror jeg blir bra! Krysser fingrene for bra vær, selv om odsen er i mot oss. Tenk så digg om dere hadde fått sol hele dagen!

Langtidsvarselet sier mye bedre vær på svenskesiden. 18 grader og sol og sky, så da satser vi på det :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Maritim :D Solide, gode og sitte i, men det er et anker på dem da :lol:

Tar båten over til Strømstad, bunkrer med mat og drikke, så tilbringer vi resten av helgen på Koster :jump:

ååååhhh misunnelig!! Altså ikke misunnelig på båtturen, for den kan du ha for meg, men misunnelig på Kosterbesøk. Det er jo mitt ferieparadis. I år skal jeg ikke dit før nesten slutten av august, hvordan skal jeg klare det..

Min 17 mai skal enten feires med harryhandel i Sverige eller på travbanen, litt avhengig av været. Men begge deler er fordi det er den dagen i året det ikke er noen andre der.. Gubben jobber nattevakt, så han får jeg ikke noe utav allikevel. Kanskje jeg skal invitere meg selv på besøk til noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi heller ikke feire 17 mai. Holder meg unna så lenge ungene er enda så små, ser for meg skikkelig slitsom dag bare det å prøve seg inn til byen.. Neeei. Bli hjemme. Grille, la ungen grise med noe is og ha det som en anne alminnelig helg dag.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig du er da :P Neida, skjønner hva du mener, men veit ikke hvor du får tak i sånn. Maritimstilene er veldig lett, men ikke så greie å slenge over skulderen da.

Langtidsvarselet sier mye bedre vær på svenskesiden. 18 grader og sol og sky, så da satser vi på det :D

Ja men da blir det knalltur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg frustrert og lei meg. Ser ut som både hjemkomsten til Hector og parring går rett til *******. :( :( At jeg alltid må glemme noe!! :( :(

Hva er det du har glemt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner jakta..? Mulig det er bare den lille som får prøve seg, om den store er drektig. ;)

Hjortejakta starter 10. september, men kjentmannen (gubben) er vel på HV-øvelse da, så det må bli litt seinere enn det tenker jeg :)

Si hallo til urokråka Løsti alle sammen:

IMGP4494_zps76e0312c.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Blir greit med en stopp underveis siden K ikke kjører, så kommer vi til Fredrikstad utpå lørdagen en gang :)

Tror vi blir en del på lørdag. Jeg har med meg fire stk på hytte.

Blir en sosial kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hundefolket på 17.mai?

Tur i sola ( :D ) om morgenen, på med bunad, frokost/ brunsj sammen med masse trivelige mennesker i den alt for lille stua vår, ned til byen og spise softis, kanskje finne en utekafé og sitte der til vi ikke orker mer, se på/ gå i borgertoget, gå hjem og ta av bunaden og gå ny, fin tur i sola (håper jeg). Nevnte jeg at det er meldt sol? Og at jeg liker 17. mai skikkelig godt? :D

Hjortejakta starter 10. september, men kjentmannen (gubben) er vel på HV-øvelse da, så det må bli litt seinere enn det tenker jeg :)

Si hallo til urokråka Løsti alle sammen:

IMGP4494_zps76e0312c.jpg

Hei, Løsti! (Kult navn! Kan du sangen? :rofl: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai blir det tur til gamle skolen til guttungen. Lady får bli med, men det blir ingen tog på oss i år. Her er det ikke meldt det beste været, men satser på at det blir greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååhhh misunnelig! Altså ikke misunnelig på båtturen, for den kan du ha for meg, men misunnelig på Kosterbesøk. Det er jo mitt ferieparadis. I år skal jeg ikke dit før nesten slutten av august, hvordan skal jeg klare det..

Koster er herrrrlig :D

Godt å ha noe å se frem til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte jeg det kunststykket å overføre en masse penger fra sparekonto til depositumskonto. Den er jo sperret, så da var det å ringe banken og sitte en evighet i kø og høre på grusom heismusikk. Damen som svarte etter en evighet var hyggelig, så jeg får igjen pengene mine, men jeg tror jeg venter med å betale regninger til i morgen. Surrehue!

Det er godt vi er flere som kan surre av og til.

I går skulle jeg fylle oppvaskmaskinen og helle vann i skåla til jentene (skålene står i stativ, så jeg heller vann oppi med ei mugge).

Jeg slo vannet i oppvaskmaskina og hev bestikket i skåla.

Så da slikket jentene bestikket rent, og jeg la det rett i skuffen. :P

Dere utsillingsfolk, hjelp?!

Den svarte skinnende valpen ser ut som en støvklut bare noen få dager etter hun er nybadet og stylet etter alle kunstens regler, så langt som jeg får det til ihvertfall!

For å børste vekk "støvet", er denne (mikrofiberklut)

700835_01.jpg

eller denne (pussevott) greiest? :icon_confused:

820062_01.jpg

Blåser, blåser, blåser.

17.mai ja.

Sove lenge, kanskje finne noen å trene hund med på formiddag/ettermiddag og jobbe natt :P

Sove lenge, aktivisere hundene mest mulig før en inaktiv helg, la de få bli mest mulig skitne, og deretter groooooome de utover ettermiddagen, så vi kan dra på spesialen lørdag morgen.

I dag var X'en så på mens vi trente lydighet at hun klarte å klype meg i høyrehånden. Selv om det er rampete, er det morsomt også, at hun var så høy. Jeg skal aldri fortelle henne hvor gammel hun er. La henne være jevnaldrende med datra si.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hundefolket på 17.mai?

Hjelpe svigerdatter med matte-eksamen.. blir en lang dag inne tenker jeg.

Forøvrig så er jeg enig med Marvin Nina! Den klokka var kjempekul, får lyst å kjøpe sånn til gubben.. men det står jo fossil på den og det er kanskje mer treffende enn beleilig er :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild: :hug:

Og en dag du har tid, sett deg ned og skriv hva Geo faktisk kan som du har lært han!

Takk. :)

Nå har jeg gjort som du ba meg om. Det føltes godt! Plutselig husket jeg på de timene jeg har sittet på en benk inne i Ås sentrum og ikke gjort en dritt bare fordi Geo skal lære at det ikke skjer noe, all ventetiden på Oslo S vi har brukt på å trene omtrent oppå mennesker, hvor mye jeg grudde meg til tog- og bussturer for et halvt år siden og hvordan det er en helt dagligdags greie nå, i det hele tatt hvor mye tid jeg har brukt på hverdagsoppdragelse. Det er fort gjort å glemme det, gitt.

Tror vi blir en del på lørdag. Jeg har med meg fire stk på hytte.

Blir en sosial kveld :P

Jeg gleder meg! Det blir koselig. :ahappy:

Nå har hunden tatt kvelden og det skal jeg også gjøre. God natt da dere! :wave:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortejakta starter 10. september, men kjentmannen (gubben) er vel på HV-øvelse da, så det må bli litt seinere enn det tenker jeg :)

Si hallo til urokråka Løsti alle sammen:

IMGP4494_zps76e0312c.jpg

Der er jo uttrykket til lille My. Tøffere enn toget og egentlig bare ute på nye eventyr hele tiden :wub: Årets valp!

Noen folk er bare dumme. :blink:

Døde etter sex med vepsebol.

Men herregud, fy faaaaen (lurte jeg sensuren,tro?), noe så beyond perverst, neimen, går det an?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive på oppgave med denne utsikten fra kjøkkenvinduet er litt balsam for sjela.... :ahappy:

8738564559_85987b047f_c.jpg

Og i bakgrunnen spiller Lana Del Rey med fiolin-riff og epicness.... :cry: Verden er vakker på slike kvelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...