Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Æsj, snakket med posten nå og de kan ikke garantere at blodprøver i forbindelse med en forskning kommer fram til Australia på noen dager. Da ble det EKSTREMT dyr frakt. Og når veterinæren skal ha rundt 400,- for hver blodprøve så må jeg si at jeg syns det blir drøye penger å sende slike blodprøver verden rundt.

Hadde jeg bare hatt utstyr til å ta prøvene selv :P

Snakk me dhl ang frakt.. De kan sikkert hjelpe :)

Ang å ta blodprøven, snakker du me en bygdedyrlege.. De er som regel en del billigere..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Kaffe :heart: Måtte stoppe innom butikken for å ha det, fungerer jo ikke uten!

Idag er det den store hundevask-børste-klippe dagen. Alle skal til pers, også de to som ble vasket i helgen. Lurer på om jeg må skaffe meg Grimeinator og prøve den ut, de er så gørrmøkkete om dagen disse hundene mine...

En kaffe kopp til bare så skal jeg sette igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt føler jeg meg som jeg gjorde da jeg var 13-14 år og begynte å trene i retrieverklubben med Tinka. Som en liten drittunge man kan være belærende ovenfor så mye man bare vil. Det er ikke den følelsen man skal sitte igjen med når man trener sammen med erfarne hundefolk, selv om jeg er den absolutt yngste og har den mest "gærne" hunden (som følge av en kombinasjon av meg/oppdragelsen jeg har gitt, rase, linjer, kjønn og alder). Det hjelper ikke at den eneste gangen jeg har følelsene utenpå kroppen er når jeg trener hund. Det er den eneste gangen jeg tar ting veldig personlig og har tendens til å reagere irrasjonelt, og jeg klarer ikke å forsvare eller forklare meg selv fordi jeg er redd for å begynne å grine og bare framstå som en enda større drittunge. Når det da kommenteres på det som jeg vet er mine svakeste sider, stikker det bare enda dypere. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg overreagerer sånn i kveld, men det fører i alle fall til at jeg blir skikkelig urettferdig mot Geo, er enda mer inkonsekvent enn vanlig og tenker at akkurat nå hadde det vært deilig å bare ha den treige teite labradoren min igjen. Og da får jeg skikkelig dårlig samvittighet, for Geo er verdens beste hund og det er ikke hans feil at jeg er uerfaren og ikke klarer å styre ham godt nok og sette riktige grenser.

Jeg føler i alle fall for å ta litt pause fra lydigheten og bare kose oss i skogen noen dager nå. Jeg trenger litt selvtillitsboost som hundeeier igjen, for akkurat nå føler jeg meg bare ubrukelig.

Fikk så lyst å bare gi deg en virtuell :console:

Dumme kurset! Og jeg skjønner deg så godt vedr dette med følelsene utenpå i den settungen - for det betyr jo så mye for en!

Men du går vel ikke på kurset for å være flinkest (OK.. kanskje litt, det aner meg at du lider en del av "flink pike syndromet"!)? Jeg er blitt 53 år og har det myyyyye morsommere på alle kurs enn jeg hadde for 30 år siden må innrømmes, fordi jeg har snudd helt på hvorfor jeg går på kurs. Jeg går på kurs for å lære andre vinklinger, jeg synes det er gøy å teste på egen hund - og får jeg til er det jubel i taket, får jeg ikke til så har jeg lært det også og vil unngå å gjøre det på "den måten" med hunden min senere - da vet jeg at jeg må finne andre fremgangsmåter simpelthen, veldig nyttig det og. Jeg føler ikke at det er jeg eller hunden som er dum, jeg føler da "neivel, da passer ikke den metoden for oss". Selvfølgelig ville kanskje den metoden funket på min hund med en annen fører, men det er nå slik at det er jeg som er fører og eier, så det er en helt irrelevant tanke. Det er selvsagt morsomst med kurs man får til selv også - og jeg må innrømme at har jeg betalt for et kurs så forventer jeg at instruktøren ihvertfall forsøker å tilpasse opplegget for både meg og min hund - det er ikke slik at "One size fits all" når det kommer til trening av hund!

Du skal gå på kurs med høyt hevet hode du, og får du ikke til med Geo der, så er det verken din eller Geo sin feil - instruktør skal da sørge for å justere, finne annen fremgangsmåte sånn at du og Geo også får til - og det er ikke ditt ansvar!

Jeg har også min første gjeterhund, og Strider er jo den heftigste hunden jeg noensinne har hatt og han er helt på kanten av hva jeg er istand til å fikse (jeg har elendig motorikk, totalt blottet for enhver form av fysisk autoritet, spastisk/tungt kropps-språk - you name it - suger på alt som heter timing og passe intensitet, noe som egentlig er veldig viktig å kunne for å få mest ut av en hund som Strider..!) - men jeg synes det er sykt spennende med alt jeg ikke har vært borti før, alt som blir en utfordring, men tanken er alltid "før eller siden får også jeg til dette med Strider". Kunne du tenke slik om Geo også, for da blir t.o.m. elendige kurs litt OK om ikke annet?

Dropp dette kurset hvis det ikke gir deg noe nytt kunnskapsmessig, ergerlig med pengene, men shit happens. Da vet du ihvertfall hva slags kurs/opplegg du ikke skal gå på. Personlig hadde jeg blitt forbannet av å føle sånt på kurs altså, hadde sagt til instruktøren "dette får jeg ikke til, hvordan kan jeg gjøre det annerledes? Og jeg vil ha en oppskrift som jeg kan gjennomføre, slik jeg er"

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg til rette på skolen, funnet fram alt jeg skal lese på, fylt opp vannflaska også videre, men klarer bare ikke å begynne. Hvordan i alle dager går man fram når man skal lære pensum til ti studiepoeng på én dag? En ting er alt det jeg kan lese på og pugge, men hva med all hydraulikken og matten som jeg overhodet ikke har kontroll på? Skrekk og gru. Foreleseren sa at vi ikke kom til å få noen store overraskelser hvis vi hadde gjort tidligere eksamensoppgaver, så da får jeg vel se på dem kanskje. Og vurdere å si fra om at jeg ikke rekker å trene spor i kveld likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg til rette på skolen, funnet fram alt jeg skal lese på, fylt opp vannflaska også videre, men klarer bare ikke å begynne. Hvordan i alle dager går man fram når man skal lære pensum til ti studiepoeng på én dag? En ting er alt det jeg kan lese på og pugge, men hva med all hydraulikken og matten som jeg overhodet ikke har kontroll på? Skrekk og gru. Foreleseren sa at vi ikke kom til å få noen store overraskelser hvis vi hadde gjort tidligere eksamensoppgaver, så da får jeg vel se på dem kanskje. Og vurdere å si fra om at jeg ikke rekker å trene spor i kveld likevel...

Steg en må være å ikke gå inn på sonen :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg til rette på skolen, funnet fram alt jeg skal lese på, fylt opp vannflaska også videre, men klarer bare ikke å begynne. Hvordan i alle dager går man fram når man skal lære pensum til ti studiepoeng på én dag? En ting er alt det jeg kan lese på og pugge, men hva med all hydraulikken og matten som jeg overhodet ikke har kontroll på? Skrekk og gru. Foreleseren sa at vi ikke kom til å få noen store overraskelser hvis vi hadde gjort tidligere eksamensoppgaver, så da får jeg vel se på dem kanskje. Og vurdere å si fra om at jeg ikke rekker å trene spor i kveld likevel...

Hvis du skal lære deg det der på èn dag, burde vel ikke du trene i kveld nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en ellers kjip dag, så har vi fått svar på gentesten fra vetgen, og selvsagt har krøllebølla anlegg for brunt - hvorfor skulle hun ikke det liksom, hun er jo nærmest perfekt :ahappy: Da kanskje jeg får meg en brun mellompuddel etterhvert da :thumbsup:

Det går en dame forbi vinduet mitt på jobb veldig ofte med to mellompudler, en brun og en aprikos (eller hva den fargen heter). De to fargene er så vakre sammen! Jeg må ha to sånne en dag tror jeg.

Sitter på jobb og er litt muggen. Klassen min har fått det ærefulle oppdraget å rydde rundt skolen til 17 mai. Helt greit det, men det ligger store sandhauger på asfalten som jeg ba om at noen fjernet maskinelt, og jeg ble lovet at det skulle bli gjort. Men det har ikke blitt gjort. Det betyr at elevene mine og jeg må koste bort denne sanda, som sikkert er full av gammel hundebæsj. Det bruker å støve noe voldsomt når vi koster her, og ingen har skaffet munnbind siden vi ble lovet at det skulle bli fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så lyst å bare gi deg en virtuell :console:

*klipp*

Takk. :) Mye fornuftige tanker der. Jeg er kanskje ikke god nok til å innse at jeg er meg og at det ikke nytter å prøve å være noen andre, heller ikke på hundetrening. Også henger jeg meg veldig fort opp i den tankegangen om hvordan det hadde vært dersom noen andre hadde hatt ham. Han er en jækla god hund, helt rå faktisk, og det er ikke gitt at jeg noen gang får en såpass bra hund som han igjen. Derfor er det ekstra frustrerende å vite at med noen andre hadde han sikkert fått utnyttet potensialet sitt enda bedre. I tillegg er jeg veldig flink til å glemme hvordan han var for bare noen få måneder siden. Han blir jo bare greiere og greiere å ha med å gjøre, stort sett.

Vi skal legge lydighet på hylla en ukes tid og kjøre avkobling i skogen+disiplin i sivilisasjonen-regime noen dager framover. Kan nok være godt for oss begge, tror jeg.

Steg en må være å ikke gå inn på sonen :aww:

Hvis du skal lære deg det der på èn dag, burde vel ikke du trene i kveld nei :P

Så strenge dere er. :( Har sagt fra at jeg ikke kommer på sporkveld, nå skal jeg sette på SelfControl-programmet som stenger av internettsider og begynne med oppgaveløsing.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Håpløst med quote på telefon og har skrudd av dataen, men håper folk ser det lell..

THERESE: det er planen med Rødde ja :) Ikke meldt på, men har tenkt til det :) Skal dere?

Rallystevnet? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dette datarommet. Til tross for at skolen vrimler av stressa bachelorstudenter som har 1 dag igjen før innlevering, er det tomt her. De andre datasalene er omtrent fulle tipper jeg. Fint for meg at det er her de eldste dataene står, de med minst programvare innstallert, for da blir det så lite brukt :P Holder i massevis for meg, helt fram til jeg skal lage kart i alle fall, da må jeg over på GIS-laben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Definitivt enklere å komme seg utav senga når begge lukisene ligger på samme side. :lol: Da kan man rulle seg ut selv om rygg og bekken hyler i protest. :lol: Ooog så er jeg så stolt av lupinen min, for jeg klarer ikke gå med han i bånd, han trekker (yep - kun min egen feil som faktisk aldri har lært han å gå pent) han trekker ikke intenst, men er noe med vinkelen og tyngden i han som gjør at det virkelig lyner. Så han får gå litt løs på gården enda. Og han er så flink! Stikker ikke langt, drar ikke etter fugler, kommer når jeg roper og er i grunnen bare søt. :wub:

Men om noen har lyst til å låne han for å lære han båndskikk, så vær så god! :lol: Grime hjelper litt, så bruker det endel, men da går han og gnir seg i beina på meg så jeg er redd for å tryne. :lol:

Skal starte båndtrening med han, men foreløpig så er det ikke aktuelt å gå mer enn en tur på rappen, så det må bedre seg litt og jeg vil gjerne ha hundegård å putte de to andre i når jeg går. :aww: *vrien*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ingvild: :hug: Og stol på deg selv. Også må jeg bare si at det er mye takket være deg og den kunnskapen du sitter inne med at jeg faktisk driver med hund. Kom på hundetreff 11-12år gammel med en ES uten kontroll. Hadde det ikke vært for hundetreffet hadde nok den setteren fortsatt vært ute av kontroll, og ikke tale om jeg hadde hatt enda en hund. Fått masse fine tips og råd av deg opp igjennom årene, og nå føler jeg at dette er virkelig rett dag å si tusen takk på. Du hjelper og kommer med tips, du er en fin treningskompis, og ikke minst så motiverer/inspirerer du andre. Jeg vet du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Mye fornuftige tanker der. Jeg er kanskje ikke god nok til å innse at jeg er meg og at det ikke nytter å prøve å være noen andre, heller ikke på hundetrening. Også henger jeg meg veldig fort opp i den tankegangen om hvordan det hadde vært dersom noen andre hadde hatt ham. Han er en jækla god hund, helt rå faktisk, og det er ikke gitt at jeg noen gang får en såpass bra hund som han igjen. Derfor er det ekstra frustrerende å vite at med noen andre hadde han sikkert fått utnyttet potensialet sitt enda bedre. I tillegg er jeg veldig flink til å glemme hvordan han var for bare noen få måneder siden. Han blir jo bare greiere og greiere å ha med å gjøre, stort sett.

Vi skal legge lydighet på hylla en ukes tid og kjøre avkobling i skogen+disiplin i sivilisasjonen-regime noen dager framover. Kan nok være godt for oss begge, tror jeg.

Så strenge dere er. :( Har sagt fra at jeg ikke kommer på sporkveld, nå skal jeg sette på SelfControl-programmet som stenger av internettsider og begynne med oppgaveløsing.

Men sånn må du ikke tenke Ingvild! :shocked:

Han er din hund, det er du som har fått han og du skal ikke være noen andre enn deg selv :)

Ikke sammenligne deg med andre, selv om du har en råflott hund. Det er din råflotte hund uansett.

Han blir bedre og bedre, finere og finere, og dere får til ting bedre og bedre.

Det at andre for eks konkurrerer på høyt plan, trenger ikke bety at du skal eller må gjøre det bare fordi han er den han er.

Ingen er tjent med å tenke at hvis hunden hadde vært hos en annen, så kanskje den hadde blitt enda bedre. For den er ikke hos noen andre, den er hos deg ;)

Dany kunne sikkert ha skutt i været for lenge siden hun også, om hun hadde vært hos en med mer konkurranseerfaring osv osv, men det er hun ikke. Hun er hos MEG (heldigvis) og jeg elsker henne uansett hva vi får til og ikke. Hun er bare miiin Lille Mus! :D

Prøv heller å kose deg med gutten din og ha dine egne mål. Realistiske og morsomme mål uavhengig av hva andre synes :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Mye fornuftige tanker der. Jeg er kanskje ikke god nok til å innse at jeg er meg og at det ikke nytter å prøve å være noen andre, heller ikke på hundetrening. Også henger jeg meg veldig fort opp i den tankegangen om hvordan det hadde vært dersom noen andre hadde hatt ham. Han er en jækla god hund, helt rå faktisk, og det er ikke gitt at jeg noen gang får en såpass bra hund som han igjen. Derfor er det ekstra frustrerende å vite at med noen andre hadde han sikkert fått utnyttet potensialet sitt enda bedre. I tillegg er jeg veldig flink til å glemme hvordan han var for bare noen få måneder siden. Han blir jo bare greiere og greiere å ha med å gjøre, stort sett.

Vi skal legge lydighet på hylla en ukes tid og kjøre avkobling i skogen+disiplin i sivilisasjonen-regime noen dager framover. Kan nok være godt for oss begge, tror jeg.

Kjenner veldig igjen den tankegangen din om at hvis noen andre hadde eid hunden så ......

Akkurat sånn føler jeg det ofte selv. Men en må bare skyve det bak og tenke at det er meg og hunden. Om vi ikke blir verdensmestere så skal vi ihvertfall lære masse og kose oss :D Det er jo tross alt det viktigste. Og med jevn trening så kommer man til å lykkes. Geo er fortsatt ung

Uansett, ville bare gi min støtte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte jeg det kunststykket å overføre en masse penger fra sparekonto til depositumskonto. Den er jo sperret, så da var det å ringe banken og sitte en evighet i kø og høre på grusom heismusikk. Damen som svarte etter en evighet var hyggelig, så jeg får igjen pengene mine, men jeg tror jeg venter med å betale regninger til i morgen. Surrehue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en dame forbi vinduet mitt på jobb veldig ofte med to mellompudler, en brun og en aprikos (eller hva den fargen heter). De to fargene er så vakre sammen! Jeg må ha to sånne en dag tror jeg.

Du, neste gang du ser de, må du løpe ut og spørre hvor de er fra, og hvilke kjønn de er, særlig den brune. Hvis den brune er hann, må du spørre om han er HD-røntget, patella-sjekket og øyelyst, og hvis svaret på det er ja og han er frisk på hofter, knær og øyne, kan du da spørre om de ikke tilfeldigvis har røntget albuer og gått en MH eller annen mentaltest også? :lol:

Jeg har ønsket meg brun puddel i snart 15 år jeg, selv om det var storpuddel jeg opprinnelig ønsket meg. Nå kan jeg kanskje få en brun mellompuddel etter verdens beste krøllebølle (hun får beholde den tittelen et år eller to til, etter det er det jo selvsagt min som blir verdens beste krøllebølla :aww: ), og jeg tillater meg å være så grunn at fargen faktisk betyr litt :ahappy: Etterhvert skal jeg ha en grå eller hvit mellompuddel også, bare fordi de er nusselige :heart: Aprikose er fine de og, men de er få av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Fikk så lyst å bare gi deg en virtuell :console:

Dumme kurset! Og jeg skjønner deg så godt vedr dette med følelsene utenpå i den settungen - for det betyr jo så mye for en!

Men du går vel ikke på kurset for å være flinkest (OK.. kanskje litt, det aner meg at du lider en del av "flink pike syndromet"!)? Jeg er blitt 53 år og har det myyyyye morsommere på alle kurs enn jeg hadde for 30 år siden må innrømmes, fordi jeg har snudd helt på hvorfor jeg går på kurs. Jeg går på kurs for å lære andre vinklinger, jeg synes det er gøy å teste på egen hund - og får jeg til er det jubel i taket, får jeg ikke til så har jeg lært det også og vil unngå å gjøre det på "den måten" med hunden min senere - da vet jeg at jeg må finne andre fremgangsmåter simpelthen, veldig nyttig det og. Jeg føler ikke at det er jeg eller hunden som er dum, jeg føler da "neivel, da passer ikke den metoden for oss". Selvfølgelig ville kanskje den metoden funket på min hund med en annen fører, men det er nå slik at det er jeg som er fører og eier, så det er en helt irrelevant tanke. Det er selvsagt morsomst med kurs man får til selv også - og jeg må innrømme at har jeg betalt for et kurs så forventer jeg at instruktøren ihvertfall forsøker å tilpasse opplegget for både meg og min hund - det er ikke slik at "One size fits all" når det kommer til trening av hund!

Du skal gå på kurs med høyt hevet hode du, og får du ikke til med Geo der, så er det verken din eller Geo sin feil - instruktør skal da sørge for å justere, finne annen fremgangsmåte sånn at du og Geo også får til - og det er ikke ditt ansvar!

Jeg har også min første gjeterhund, og Strider er jo den heftigste hunden jeg noensinne har hatt og han er helt på kanten av hva jeg er istand til å fikse (jeg har elendig motorikk, totalt blottet for enhver form av fysisk autoritet, spastisk/tungt kropps-språk - you name it - suger på alt som heter timing og passe intensitet, noe som egentlig er veldig viktig å kunne for å få mest ut av en hund som Strider..!) - men jeg synes det er sykt spennende med alt jeg ikke har vært borti før, alt som blir en utfordring, men tanken er alltid "før eller siden får også jeg til dette med Strider". Kunne du tenke slik om Geo også, for da blir t.o.m. elendige kurs litt OK om ikke annet?

Dropp dette kurset hvis det ikke gir deg noe nytt kunnskapsmessig, ergerlig med pengene, men shit happens. Da vet du ihvertfall hva slags kurs/opplegg du ikke skal gå på. Personlig hadde jeg blitt forbannet av å føle sånt på kurs altså, hadde sagt til instruktøren "dette får jeg ikke til, hvordan kan jeg gjøre det annerledes? Og jeg vil ha en oppskrift som jeg kan gjennomføre, slik jeg er"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, neste gang du ser de, må du løpe ut og spørre hvor de er fra, og hvilke kjønn de er, særlig den brune. Hvis den brune er hann, må du spørre om han er HD-røntget, patella-sjekket og øyelyst, og hvis svaret på det er ja og han er frisk på hofter, knær og øyne, kan du da spørre om de ikke tilfeldigvis har røntget albuer og gått en MH eller annen mentaltest også? :lol:

Jeg har ønsket meg brun puddel i snart 15 år jeg, selv om det var storpuddel jeg opprinnelig ønsket meg. Nå kan jeg kanskje få en brun mellompuddel etter verdens beste krøllebølle (hun får beholde den tittelen et år eller to til, etter det er det jo selvsagt min som blir verdens beste krøllebølla :aww: ), og jeg tillater meg å være så grunn at fargen faktisk betyr litt :ahappy: Etterhvert skal jeg ha en grå eller hvit mellompuddel også, bare fordi de er nusselige :heart:Aprikose er fine de og, men de er få av dem :)

Jeg så faktisk en aprikos sådan i Sverige i helga, og den starta i A-spor :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...