Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg lest meg opp litt på hvordan meitemarker formerer seg, og funnet ut hva den puppen jeg har funnet noen ganger de siste dagene er (den er rød og kan rotere i den ene enden, og skal visst bli til en nattsvermer). Jeg er visst blitt litt miljøskadd allerede. Det er like før jeg googler hvordan man kan tilberede skvalderkål.

Min egen plen ser for øvrig ikke ut. Får kanskje klippe den i kveld, da. Dessuten burde jeg gjort et eller annet med all løvetannen som er i oppkjørselen vår. Den spretter opp i grusen og mellom brosteinen, så siden det ikke er noen andre planter/gress rett i nærheten burde det kanskje være ypperlig å prøve edikk-trikset? Jeg gidder ikke luke mer i dag, liksom.

Gleder meg forresten skikkelig til i morgen, jeg! 3,5 timers arbeidsdag, og så finne på noe artig med brumlemann, og så kos på kvelden. Og helg! Skikkelig hundehelg, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Okai, takk. Prøver å puste med magen :)

Bilen min ser slik ut, det er jo bare i plasten heldigvis, kan ikke see noe mer ihvertfall.

Det som utgjorde største skaden var dog at han var sur og istedetfor å prøve å lirke bilene ut av hverandre (min hang fast i hans) så bare kjørte slik at bilen min datt av. Åh, han var så sint. Jeg er så dårlig med sinte mennesker når jeg vet at det egentlig er min skyld

Når det kommer til kostnader på deres egen bil så trooor jeg ikke det spiller så innmari stor rolle om dere hadde lirket dem fra hverandre, for plastskjermen måtte dere nok byttet uansett. Og jeg tipper at det at han "kjørte løs" sin ikke laget så mye mer skade på hans heller, muligens noen skraper - men det blir vel ikke bulk av det. Nå er jeg på tynn is her, og sier bare det jeg tror ut ifra et amatørnivå, men jeg mener at du ikke trenger å henge deg så mye opp i det. Han ble sikkert sint fordi det passet dårlig, og verkstedtid med bilen betyr tapt inntekt. Det suger å møte på sånne sure folk, og det er ikke mye man kan gjøre annet enn å ta på seg skylden, beklage, og deretter gjøre det beste utav det. Det er lov å bli både sint, lei seg og skjelven i sånne situasjoner (og også være det etterpå), og det er hvertfall altfor lett å være etterpåklok. Tenk at du har gjort det du kan, og du skal se at det løser seg nok så fort han får roet seg litt ned - og dere får sett at skadene slettes ikke er så ille. Men at det suger, - ja :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kostnader på deres egen bil så trooor jeg ikke det spiller så innmari stor rolle om dere hadde lirket dem fra hverandre, for plastskjermen måtte dere nok byttet uansett. Og jeg tipper at det at han "kjørte løs" sin ikke laget så mye mer skade på hans heller, muligens noen skraper - men det blir vel ikke bulk av det. Nå er jeg på tynn is her, og sier bare det jeg tror ut ifra et amatørnivå, men jeg mener at du ikke trenger å henge deg så mye opp i det. Han ble sikkert sint fordi det passet dårlig, og verkstedtid med bilen betyr tapt inntekt. Det suger å møte på sånne sure folk, og det er ikke mye man kan gjøre annet enn å ta på seg skylden, beklage, og deretter gjøre det beste utav det. Det er lov å bli både sint, lei seg og skjelven i sånne situasjoner (og også være det etterpå), og det er hvertfall altfor lett å være etterpåklok. Tenk at du har gjort det du kan, og du skal se at det løser seg nok så fort han får roet seg litt ned - og dere får sett at skadene slettes ikke er så ille. Men at det suger, - ja :hug:

Takk for gode ord <3 :hug: Nei, aldri vært borti noe sånt her før, og da var det jo eitrende typisk at jeg traff en sånn hissigpropp. Jaja. Bilen er forsikret på mamma (siden hun eier den), og hun har såvidt meg bekjent full bonus og alt, så det er jo en god ting :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt seriøst, det går jeg IKKE med på. I alle fall ikke i så lav fart.

Jeg kjørte på i en stillestående kø og BREMSET inn i han andre, jeg kjørte ikke på engang,jeg bremset og bumpet borti han :P du hørte plastikken :aww: biler liker å falle til biter :P

Fordi sykehus er pyton å bo på - man får ikke sove, ikke slappe av, masse fremmede (andre pasienter) som absolutt SKAL prate non-stop når man selv vil hvile og ha fred, maten er ofte dårlig (paradoks….), og har man et øyeblikks overskudd er der lite å finne på...

Helt enig :aww:

.. spiser jeg middag og Lill prøver å hjelpe meg til skumle kake planer :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy:

Det er litt irriterende av og til, men samtidig veldig greit :P

Jeg kom akkurat hjem etter å ha vært på kafè med ei venninne i tre timer :ahappy: Nå skal jeg straks ha en privattime, og etter det skal jeg trene egene hunder resten av kvelden :ahappy: Fine fridagen :ahappy:

Ja det er i grunn ganske greit :ahappy:

Nå er det midddag. Tagliatelle med kylling, paprika, aspargesbønner, squash, hvitløk og fersk chilli, pepper, basilikum og persilleblad i fløte og mascarponesaus :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på i en stillestående kø og BREMSET inn i han andre, jeg kjørte ikke på engang,jeg bremset og bumpet borti han :P du hørte plastikken :aww: biler liker å falle til biter :P

Litt forskjell på at plastikk blir ødelagt, og at frontruta sprekker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Nuh skal jeg fikse ferdig gangskapet - belønningen blir en stor bolle is. :aww:

Isen min utgikk. For svigerfar kom inn og sa at grillen snart var varm så da måtte jeg ete flintstek (nam!) problemet er jo at jeg har virkelig ikke plass til både middag og dessert. :lol: Så får ta isen som kveldsmat etterhvert. Tilogmed kaffen måtte vente til jeg hadde vært i fjøset. :aww:

Aslan: :hug: Med sånne sinte og muligens noget suspekte folk så hadde jeg overlatt det til forsikringsselskapet så fort som mulig, så du slipper å forholde deg til det mer enn absolutt nødvendig. Hilsen ei til som takler sinte folk veldig dårlig.

Fjøset er tatt og jeg har sagt jeg skal prøve meg på morgenstellet neste uke. Hva som streiker først av magen og bekkenet blir spennende å se - men jeg vil prøve! Det som er litt dritt er at jeg uansett må plage bonden eller kompanjongen, fordi fylltømmern tetter seg og jeg ikke får lov til å gå ned og fikse selv (vil ikke heller, kan være lite luft der nede og dumt å besvime i silokummen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan! Slutt med selvbebreidelsen! Slike uhell skjer sinnsykt lett og fort, det er sånt som kan skje oss alle. At denne fyren er sur og overkjørende sier noe om HAN, ikke deg! Har samboeren din strengstemme? La ham få prate med fyren, for han har allerede gjort seg opp en mening om at du er en pushover, og uansett hvor mye du tar til motet så kommer han neppe til å endre den. Da er det kjekt at noen andre kan ta over, og det er ****** synd å si det, men noen menn hører bare på andre menn.

Jeg kan låne bort min mann om din er litt spak, han er av typen som folk hører på, og han kan bil.

Snakk med forsikringsselskapet ditt og hør om de har informasjonen de trenger og om du i hele tatt trenger å ha noe kontakt med fyren. Det er mulig at selskapene kan ta resten seg imellom, og da er det like greit at de gjør det. Det kan du også si til mr Taxi også, om han fortsetter å pese deg.

Du er ikke "dårlig på sånt", du er konfliktsky. Det er ikke noe galt i det. Og du snublet over en fyr som er frekk nok til å utnytte sånt, og det er UFLAKS. Så slutt å legg alt på deg selv og kom deg ut fra kroken du sitter og noier i. Du har ingen grunn til å noie. Du har gjort ditt, og du kommer til å ta ansvar for skadene du har voldet, det er nok det.

Klem!

Neste gang? Skademelding! :)

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på i en stillestående kø og BREMSET inn i han andre, jeg kjørte ikke på engang,jeg bremset og bumpet borti han :P du hørte plastikken :aww: biler liker å falle til biter :P

Porselensbiler :lol:

Aslan: :hug: Med sånne sinte og muligens noget suspekte folk så hadde jeg overlatt det til forsikringsselskapet så fort som mulig, så du slipper å forholde deg til det mer enn absolutt nødvendig. Hilsen ei til som takler sinte folk veldig dårlig.

Takk! Will do. Skal ringe de snart, skal bare fylle ut det jeg kan først :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Huff, jeg og, kjemperedd. Aldri vært borti noe sånt før, så aner liksom ikke hva gangen er i det eller noe. Men bilen er forsikra ja, heldigvis.

Da har taximannen vært her og jeg har fått sett bilen og tatt bilder selv. Bulken er knapt synlig, men han mener at det har kommet en vridning i hele bilen og som blant annet har lagd sprekk i frontruta. Altså, går det i det hele tatt an eller jeg i ferd med å bli lurt?

Føler for det første skikkelig med deg! Det er sånne idioter som gjør at jeg lover å være grei om noen kjører inn i i meg (noe jeg forøvrig har opplevd).

For det andre, skriv skademelding. Få han idioten til å skrive under!

Så, send bilde til ditt forsikringsselskap (med regnr). Deretter snakker du med dem, de kan ikke kreve at du bruker dem, men de hjelper deg gjerne.

Neste gang (som selvfølgelig aldri blir aktuelt) så ordner du skademelding på stedet og tar bilder, både uten å flytte bilene og av bilene etter flytting (for å bedre se skaden).

Det er ingen stor skade, og kan ikke se for meg at det blir særlig dyrt å fikse. Noen vridning i bilen har han ikke fått, og sprekken i frontruten er IKKE din feil. Taxier kjører ofte rundt med slike ruter fordi de er såpass mye på veien at de hadde byttet rute en gang i måneden om de fikset de for hver gang. Dessverre er det også få av dem som gidder å reparere en steinsprut.

Tilslutt så sender jeg en :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan! Slutt med selvbebreidelsen! Slike uhell skjer sinnsykt lett og fort, det er sånt som kan skje oss alle. At denne fyren er sur og overkjørende sier noe om HAN, ikke deg! Har samboeren din strengstemme? La ham få prate med fyren, for han har allerede gjort seg opp en mening om at du er en pushover, og uansett hvor mye du tar til motet så kommer han neppe til å endre den. Da er det kjekt at noen andre kan ta over, og det er ****** synd å si det, men noen menn hører bare på andre menn.

Jeg kan låne bort min mann om din er litt spak, han er av typen som folk hører på, og han kan bil.

Snakk med forsikringsselskapet ditt og hør om de har informasjonen de trenger og om du i hele tatt trenger å ha noe kontakt med fyren. Det er mulig at selskapene kan ta resten seg imellom, og da er det like greit at de gjør det. Det kan du også si til mr Taxi også, om han fortsetter å pese deg.

Du er ikke "dårlig på sånt", du er konfliktsky. Det er ikke noe galt i det. Og du snublet over en fyr som er frekk nok til å utnytte sånt, og det er UFLAKS. Så slutt å legg alt på deg selv og kom deg ut fra kroken du sitter og noier i. Du har ingen grunn til å noie. Du har gjort ditt, og du kommer til å ta ansvar for skadene du har voldet, det er nok det.

Klem!

Neste gang? Skademelding! :)

Takk Mari, dette var akkurat sånt jeg trengte :lol:

Skal fylle ut skademeldinga nå, og se om jeg har alt. Samboeren min kan være streng, men han kan lite om bil han også. Mer enn meg, men det skal ikke så mye til :lol: Han er dog på jobb, så han får ikke gjort noe nå.

Jeg burde tatt fri fra jobb i morgen for å få reist på samme verksted som taxiduden, men i morgen er viiirkelig en dum dag å ta fri på. Har en veldig viktig avtale.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7660607.ece Det var ikke bare meg som kjørte i bilrumper i dag ihvertfall :lol: Men jeg slapp heldigvis å lage kjempekø i rushen :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for det første skikkelig med deg! Det er sånne idioter som gjør at jeg lover å være grei om noen kjører inn i i meg (noe jeg forøvrig har opplevd).

For det andre, skriv skademelding. Få han idioten til å skrive under!

Så, send bilde til ditt forsikringsselskap (med regnr). Deretter snakker du med dem, de kan ikke kreve at du bruker dem, men de hjelper deg gjerne.

Neste gang (som selvfølgelig aldri blir aktuelt) så ordner du skademelding på stedet og tar bilder, både uten å flytte bilene og av bilene etter flytting (for å bedre se skaden).

Det er ingen stor skade, og kan ikke se for meg at det blir særlig dyrt å fikse. Noen vridning i bilen har han ikke fått, og sprekken i frontruten er IKKE din feil. Taxier kjører ofte rundt med slike ruter fordi de er såpass mye på veien at de hadde byttet rute en gang i måneden om de fikset de for hver gang. Dessverre er det også få av dem som gidder å reparere en steinsprut.

Tilslutt så sender jeg en :hug:

Tusen takk :hug: Jeg har nå lært til neste gang at jeg skal stå mer på mitt, men jeg fikk så sjokk over at han var så sur og overalt. Han skulle til flyplassen med en passasjer og passasjeren var også sur og bare blææh.

Jeg håper du har rett i at det ikke blir dyrt, men uansett har jeg jo forsikring, heldigvis. Jeg håper virkelig ikke det har blitt noen vridning på bilen, det høres nemlig dyrt ut. Og kan ikke forstå det, vi kjørte jo umulig så fort.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan; Slikt skjer. Jeg har blitt påkjørt bakfra to ganger. Ene gangen i 80-sona på omkjøringsvegen og hele bakparten av bilen (min var da en stor 7-seters Toyota Previa) min ble skikkelig inntrykt. Men greit nok - det var bare å få retta opp og lakka om igjen. Det verste var å ha skikkelig vondt i nakken i en uke etter å ha fått slengt hodet frem-bakover i sammenstøtet.
Andre gangen var på Rosten mot City Syd i langsom fart. ca 10 − 15 km per time. Bilen hadde ikke en ripe engang…..så der trengte vi ikke gjøre noe som helst (men vi skrev skademelding, som vi begge signerte og var enige om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan; Slikt skjer. Jeg har blitt påkjørt bakfra to ganger. Ene gangen i 80-sona på omkjøringsvegen og hele bakparten av bilen (min var da en stor 7-seters Toyota Previa) min ble skikkelig inntrykt. Men greit nok - det var bare å få retta opp og lakka om igjen. Det verste var å ha skikkelig vondt i nakken i en uke etter å ha fått slengt hodet frem-bakover i sammenstøtet.

Andre gangen var på Rosten mot City Syd i langsom fart. ca 10 − 15 km per time. Bilen hadde ikke en ripe engang…..så der trengte vi ikke gjøre noe som helst (men vi skrev skademelding, som vi begge signerte og var enige om).

Takk :) Det er jo aldri ålreit med ulykker, men blir på en rar måte glad for at andre har vært borti det samme og det har gått bra :) Det er vel verst første gangen, jeg fikk jo helt sjokk og måtte jo selvsagt treffe en sånn suring. Jeg skulle ha kjørt på Siri Eveline istedetfor :lol: (neida :P )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan, min første bil var i en snurrekræsj der den traff både autovern og fjellvegg, den ble skadet for over 70k (4k fra kondemnering) og den fikk skjev forstilling, ikke vridning i hele karosseriet. Og frontruta var faktisk hel :lol: Så nei, taximannen har deg ved nesa og prøver å dra deg med på bærtur. At han og passasjer har dårlig tid er IKKE din skyld, og han som yrkessjåfør burde jo strengt tatt være nøyere med skademelding enn en privatbilist.. Snakk med forsikringa di du, pust dypt og prøv å ikke tenke mere på det før i morra :hug:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tilfeldig sitat*

Sambisen her har jobbet som bilmekaniker, og han sier at det limet som holder frontruta på plass er veldig sjokkabsorberende, og det er komplett umulig at den kan ha sprekt ut fra de bulkene du viste. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om det blir dyrt. Det er det forsikringsselskapet som betaler, det er derfor vi har forsikring. Og om det blir dyrt etter en så liten dytt, så vil jeg tro at ditt forsikringsselskap vil reagere og Mr Taxi må gå god for kravet han stiller. Men alt dette er gode grunner til at du bør få forsikringsselskapene til å ta seg av kommunikasjonen. Det er de flinke på, de er ikke konfliktsky og de vil iallfall ikke la seg utnytte av en liten bøllefjomp.

Så igjen, ring til forsikringsselskapet og hør om de har informasjonen de trenger. Om de sier ja, så er all svar på kommunikasjon fra Mr Taxi; "Jeg har kontaktet Gjensidige (eller whatever du har), de har den informasjonen de trenger, all videre oppfølging og spørsmål kan du ta via dem."

Om de sier nei, skaff informasjonen de trenger og så gjør det ovenfor.

Noe annet kommer bare til å være pine for deg og det fører ingenting godt med seg.

Eller du kan låne Marimannen. Jeg kan vise ham bildene når han kommer hjem. Han har en godt utviklet rettferdighetssans. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skabb som har fått kose seg litt lenger enn nødvendig:

8892811760_b51ca260c9_c.jpg

Fy fader, jeg har så vondt av han... Samtidig så minner det meg på hvor viktig det er med hunder som lar seg håndtere - håndteringsproblemen er noe av grunnen til at det gikk litt for lenge før vet. ble kontaktet - og gjør det hundre ganger vanskeligere å gi han lindring nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambisen her har jobbet som bilmekaniker, og han sier at det limet som holder frontruta på plass er veldig sjokkabsorberende, og det er komplett umulig at den kan ha sprekt ut fra de bulkene du viste. :lol:

Okai, jeg håper han har rett!

Aslan, min første bil var i en snurrekræsj der den traff både autovern og fjellvegg, den ble skadet for over 70k (4k fra kondemnering) og den fikk skjev forstilling, ikke vridning i hele karosseriet. Og frontruta var faktisk hel :lol: Så nei, taximannen har deg ved nesa og prøver å dra deg med på bærtur. At han og passasjer har dårlig tid er IKKE din skyld, og han som yrkessjåfør burde jo strengt tatt være nøyere med skademelding enn en privatbilist.. Snakk med forsikringa di du, pust dypt og prøv å ikke tenke mere på det før i morra :hug:

Hahaha, der måtte jeg nesten le :P Huff, hvorfor skal jeg treffe sånn duster når jeg ikke kan noe om dette selv, jeg liker ikke å blitt tatt på senga med ting jeg ikke kan! Men takk :hug: Forsikringsselskapet er oppe 24/7, så skal ringe de etterpå, må bare spise middag, trøstespise litt sjokoladekake og jogge en tur med krapylet og puste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om det blir dyrt. Det er det forsikringsselskapet som betaler, det er derfor vi har forsikring. Og om det blir dyrt etter en så liten dytt, så vil jeg tro at ditt forsikringsselskap vil reagere og Mr Taxi må gå god for kravet han stiller. Men alt dette er gode grunner til at du bør få forsikringsselskapene til å ta seg av kommunikasjonen. Det er de flinke på, de er ikke konfliktsky og de vil iallfall ikke la seg utnytte av en liten bøllefjomp.

Så igjen, ring til forsikringsselskapet og hør om de har informasjonen de trenger. Om de sier ja, så er all svar på kommunikasjon fra Mr Taxi; "Jeg har kontaktet Gjensidige (eller whatever du har), de har den informasjonen de trenger, all videre oppfølging og spørsmål kan du ta via dem."

Om de sier nei, skaff informasjonen de trenger og så gjør det ovenfor.

Noe annet kommer bare til å være pine for deg og det fører ingenting godt med seg.

Eller du kan låne Marimannen. Jeg kan vise ham bildene når han kommer hjem. Han har en godt utviklet rettferdighetssans. :)

Takk :hug:

Åååh, hva skulle man gjort uten sonen :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambisen her har jobbet som bilmekaniker, og han sier at det limet som holder frontruta på plass er veldig sjokkabsorberende, og det er komplett umulig at den kan ha sprekt ut fra de bulkene du viste. :lol:

Marimannen og Tinkiesambis kan være match made in heaven om dette går videre. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skabb som har fått kose seg litt lenger enn nødvendig:

8892811760_b51ca260c9_c.jpg

Fy fader, jeg har så vondt av han... Samtidig så minner det meg på hvor viktig det er med hunder som lar seg håndtere - håndteringsproblemen er noe av grunnen til at det gikk litt for lenge før vet. ble kontaktet - og gjør det hundre ganger vanskeligere å gi han lindring nå. :(

Er han uhåndterbar? Stakkars! Håper han blir frisk fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skabb som har fått kose seg litt lenger enn nødvendig:

8892811760_b51ca260c9_c.jpg

Fy fader, jeg har så vondt av han... Samtidig så minner det meg på hvor viktig det er med hunder som lar seg håndtere - håndteringsproblemen er noe av grunnen til at det gikk litt for lenge før vet. ble kontaktet - og gjør det hundre ganger vanskeligere å gi han lindring nå. :(

Usj, stakkars! Det ser ikke godt ut nei. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han uhåndterbar? Stakkars! Håper han blir frisk fort :)

Takk! Ja, han er ikke noe glad i å bli håndtert - hyler og skaper seg og glefser og "biter" (ikke bitt hardt, men tar tak i armen og drar den bort ) Så jeg får ikke gjort noe som helst uten at noen andre tviholder på han.

Usj, stakkars! Det ser ikke godt ut nei. :no:

Ikke godt i det heletatt, og enda verre der jeg ikke får tatt bilder, fordi han nekter å la meg komme nær nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...