Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg har lenge lurt på om Pim egentlig er veldig smart, men bare på sin egen spesielle måte, eller om hun faktisk er dum. Jeg heller mer og mer mot at hun faktisk er dum :poke:

Tia er også litt dum. Og litt smart. Cita er stort sett bare smart.

Akkurat nå har jeg spist pølser med ketsjup og bare det. Pim fikk smake, men spyttet det bare ut igjen. Jeg tror ikke hun skal meldes på i spesialklassen "Raskeste pølsespiser" på basenjispesialen i helgen.

Og er det noen som vet om det fortsatt er Elkjøp på Pindsle i Sandefjord? Ikke Expert, den vet jeg ligger like ved den nye Jula-butikken.

Jepp, fortsatt Elkjøp på Pindsle. Er bare Lefdal som er borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Banen der NM i lydighet skal arrangeres til helgen... Med ender i dammen :P Lurer på om de plasserer LP eller utstilling i dammen... haha! Så lenge det ikke er dypt og de tar fartsøvelsene der, så kan det jo gå på et vis, men det blir jo litt rare forhold.

947073_10200634108032838_1209524220_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan jobben min, men hele settingen gjorde meg ekstremt ukomfortabel.

Jeg fikk beste karakter og jeg var til og med den beste de hadde hatt på lenge! Fikk supermye skryt, jeg var superflink og jeg er bare helt fantastisk altså! :D :D :D

Jeg har også en helt fantastisk sjef som til morgenen i dag kom med en "stress-ned-pose" til meg med sukkererter, minigullerøtter, tyrkis pepper, pepsi max, kjeks, og melkebart! :D Ååå så glad jeg er i hu. :wub:

Utennavnl400x387_zpscc2b7597.jpg

Nei nå er jeg sabla stolt av meg selv altså. Jeg er FLINK! :rofl: :bananas:

Gratulerer så mye! Også så herlig sjef!

Næsh, plagiat. Har vi ikke hørt noen ting om tenk :teehe:

Og hurra for fine bernerjenter! :D

Plagiat plager ikke meg...

Jentene er bare verdens beste, for tenk. Selv om Foenix fikk bevist at hun aldri kan konkurrere med kelpier i nærheten. Eventuelt må hun temmes. For da Jeanette dukket opp med jentene, og var så frekk at hun gikk i motsatt retning for å lufte dem, måtte Foenix rett og slett slenge seg rundt for å bli med heltene sine på tur.

Problemet var at hun var jo bindt fast, hun... Heldigvis for henne røk lenka på to steder, og hun forsvant med cirka 15 centimeter lenkestubb. Perfekt lengde for å trene posisjon under FVF/LF... Men, det skal også sies at da jeg ropte på henne kom hun med en gang, dog med kelpielengsel i blikket.

Sukk, jeg er så begeistret for henne. Hun kommer til å bli en mye bedre LP-hund enn X'en, bare jeg lærer å styre iveren og impulsene hennes. Men i dag ga hun meg troen på at hun kan klare å roe ned rumpa nok til en fellesdekk en gang i fremtiden.

Foenix VIL masse, og hun vil det gjerne med meg. X'en er mer sånn "what's in it for me", og om det passer henne bedre gir hun meg finger'n og finner på noe morsommere alene. X'en gjør som hun vil, og må tro at hun gjør som hun vil. Foenix vil gjerne gjøre som jeg sier, hun. Hun velger meg gang på gang på gang, og må bare lære seg at hun ikke kan gjøre alle tingene hun kan på en gang - hun må holde et moment lenge nok til at jeg får belønnet det, i hvert fall. Men hun begynner å bli mer tålmodig og sanset.

X'en har blitt en vanskelig treningshund, med alle feilene jeg har gjort, men du dæven så mye jeg har lært av henne også. I dag gikk hun kjempebra.

Føreren, derimot, forvirret stadig seg selv. Det er lurt å be om en LF med masse vendinger, også ikke huske forskjellen på høyre og venstre mer enn halvparten av gangene. *facepalm*

:lol: @ SFX! Jeg tar royalties på all prostitusjon fra nå av!

Fine by me :D

Fant jeg en pose Gullvafler i skapet... Den burde kanskje få følge av litt is også? Pistasjeis? Eller?

Hvor stor er den isboksen din? Den har vart lenge nå. De er aldri så drøye her... :whistle:

Kiter :wub:

969559_10151609051161999_1917578417_n.jp

Vant gjeterhundprøven idag! Han var AKKURAT slik jeg vil han skal være og gjorde alt riktig! Jeg føler meg skikkelig kul som klarte å gå en helt prøve uten å bli svimmel av nervøsitet :cool:

Gratulerer så mye!

Og med fare for å være ufin, men det er litt godt for en elektrisk nervebunt at også en verdensmester kan kjenne på nervøsiteten når hun konkurrerer :icon_redface:

Phuh, nesten to timers Skypestyremøte, med bare en disconnect underveis, og jeg har fått arbeidsoppgaver så det holder for en stund. Gleden ved å være sekretær. Men jeg synes vi snakket om viktige saker, så da er det bare moro. Bedre å sitte i styre&stell og påvirke i den retningen en vil, enn å sitte hjemme og bitche på facebook over hvor teit klubben er.

Og NÅ skal jeg ha middag, huzzah!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det skal du ikke se borti i fra nei. Og pannekaker med blåbærsyltetøy i ny og ne :innocent::lol:

Ikke bare i ny og ne engang - det hadde vi antakelig hatt de dagene vi ikke spiste kålstuing :lol:.

Noe sier meg at det hadde blitt et litt ensformig kosthold. Kanskje vi hadde skeiet ut med kyllingvinger en gang i blant, da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Og med fare for å være ufin, men det er litt godt for en elektrisk nervebunt at også en verdensmester kan kjenne på nervøsiteten når hun konkurrerer :icon_redface:

Du er ikke ufin i det hele tatt :) Jeg er alltid spent med Amira i LP, men ikk farlig nervøs lenger (før derimot spøy jeg... og grein.... HVER eneste konkurranse. Artig med LP, du!). Med Kiter kan jeg fremdeles bli så nervøs at jeg blir kvalm og mister hodet, selv i LP. I gjeting har jeg vært helt katastrofal et par ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk skikkelig sommertorden på tur i dag. Jeg dro ut litt før kl. 18, strålende sol og varmt. Etter en time, noen kilometere, og 2-300 høydemetere begynte det å regne litt, deilig yr, som bare kjølte ned litt. Så kom tordenet. Det stod på konstant, jeg fikk meg meg et annet annet lyn, og kommer opp over høyden og ser det lyner i det fjerne, pøser ned over Nordmarka. Fikk litt kick, jeg :)

984016_163479030492409_1700781806_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke ufin i det hele tatt :) Jeg er alltid spent med Amira i LP, men ikk farlig nervøs lenger (før derimot spøy jeg... og grein.... HVER eneste konkurranse. Artig med LP, du!). Med Kiter kan jeg fremdeles bli så nervøs at jeg blir kvalm og mister hodet, selv i LP. I gjeting har jeg vært helt katastrofal et par ganger!

Phuh, bra!

Litt nerver så en blir skjerpet og fokusert er jo bra - men ikke hemmende nerver.

Jeg kom så langt at når jeg våknet på morgenen og visste at jeg skulle på stevne ville jeg bare snu meg rundt og sove videre. På stevnet var jeg kvalm og oppfaren, ventet utålmodig på å få gå så jeg ble ferdig og kunne dra, men ville ikke inn i ringen. Hunden merket selvfølgelig hvor på kjøret jeg var, og oppførte seg deretter i ringen, noe som gjorde det enda mindre gøy å konkurrere. Men så tok jeg halvannet års pause, og nå har jeg hatt en ganske god følelse på de tre stevnene vi gikk i mai. Jeg har både smilt og pustet :D

Og jaggu kom de gode poengene rekende med godfølelsen også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banen der NM i lydighet skal arrangeres til helgen... Med ender i dammen :P Lurer på om de plasserer LP eller utstilling i dammen... haha! Så lenge det ikke er dypt og de tar fartsøvelsene der, så kan det jo gå på et vis, men det blir jo litt rare forhold.

947073_10200634108032838_1209524220_n.jp

Åh herlighet, her må en legge ut minst tre lag med libero og deretter et par lag med plutoduker...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om det blir dyrt. Det er det forsikringsselskapet som betaler, det er derfor vi har forsikring. Og om det blir dyrt etter en så liten dytt, så vil jeg tro at ditt forsikringsselskap vil reagere og Mr Taxi må gå god for kravet han stiller. Men alt dette er gode grunner til at du bør få forsikringsselskapene til å ta seg av kommunikasjonen. Det er de flinke på, de er ikke konfliktsky og de vil iallfall ikke la seg utnytte av en liten bøllefjomp.

Nå er jeg sikkert teit, men jeg ville faktisk sjekket hva kostnaden er først. Jeg har vært borti haugevis av skader i jobben min, og endel av min jobb er å hente inn takst på alle disse skadene. Slik som denne kan være alt fra 2000kr til mye mer.

Har man en egenandel på 8000kr så er det kjipt å kjøre på med den, potensielt miste bonus, når man kunne klart seg med å bare betale selv.

Meeen jeg er helt enig i at man skal gjøre alt sammen i dialog med forsikringsselskapet, det jobber tross alt med skadeoppgjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mulig at jeg hverken har pakket eller børstet Symra ennå? Jeg har vasket og ryddet bilen da, det skal jeg ha. Og hvorfor er det så nøye med å børste Symra, hun skal vel ikke stilles i helga, spør dere. Og jeg svarer: Hun skal jo møte sin skaper! Neida, ikke i himmelen, men på spesialutstilling. Oppdretteren altså. Og jeg kan ikke satse på børsting i morgen, må komme meg av sted tidlig, for noen skulle lage en stor kasserolle med gryterett. Jeg vil ikke ligge i hundre på Drammensveien i morgen mens beardisfolket spiser opp all maten.

Er det veldig kronglete å kjøre via Hønefoss og Hokksund til Drammen? Liker ikke Drammensveien jeg, den er så fort liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torden i ettermiddag. Og jeg har brent av enda mer pæng på sko. Til Prinsessen på to ben. Som insisterte på å dra meg med ut :running: - siden hun er "mote-politiet" som hun sier, og mor er helt bak mål :thumbsdown: når det gjelder moter…… Så det ble noen par med sko og enda flere klær og masse is.

Og Easy har spist kyllingvom for første gang på 8 dager. Endelig litt matlyst igjen ser det ut som. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What a piece of work.

Yes :D Blir spennende i morra gitt :P

Nå er jeg sikkert teit, men jeg ville faktisk sjekket hva kostnaden er først. Jeg har vært borti haugevis av skader i jobben min, og endel av min jobb er å hente inn takst på alle disse skadene. Slik som denne kan være alt fra 2000kr til mye mer.

Har man en egenandel på 8000kr så er det kjipt å kjøre på med den, potensielt miste bonus, når man kunne klart seg med å bare betale selv.

Meeen jeg er helt enig i at man skal gjøre alt sammen i dialog med forsikringsselskapet, det jobber tross alt med skadeoppgjør.

Hum, ja, det er jo noe å tenke på. Men kan vi gå utenom forsikringsselskap når det er firmabilen hans og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM ei frontrute skulle sprekke av en liten dult i støtfangeren bak så har den steinsprutskader fra tidligere. Hvilket bilmerke er det? Send epost til dem og spør om de virkelig skal tåle så lite :lol:

Hahahaahahahahaha :lol: Du, det skal jeg faktisk gjøre om han blir vrang ja. Det er en Honda. Er det porselensbiler? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiter :wub:

969559_10151609051161999_1917578417_n.jp

Vant gjeterhundprøven idag! Han var AKKURAT slik jeg vil han skal være og gjorde alt riktig! Jeg føler meg skikkelig kul som klarte å gå en helt prøve uten å bli svimmel av nervøsitet :cool:

Gratulerer så mye :bananas:

Banen der NM i lydighet skal arrangeres til helgen... Med ender i dammen :P Lurer på om de plasserer LP eller utstilling i dammen... haha! Så lenge det ikke er dypt og de tar fartsøvelsene der, så kan det jo gå på et vis, men det blir jo litt rare forhold.

947073_10200634108032838_1209524220_n.jp

Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til og vise hund på søndag der :sint_01:

I dag har vi hatt landeveis kjøring med kjøreskolen til Sverige 3,5 time brukte vi så snakk om og kjøre absolutt alt av kriker og kroker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes :D Blir spennende i morra gitt :P

Hum, ja, det er jo noe å tenke på. Men kan vi gå utenom forsikringsselskap når det er firmabilen hans og sånn?

Ja det kan dere så lenge dere betaler et godkjent verksted med papirer på arbeidet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...