Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Takk! Huff, jeg og, kjemperedd. Aldri vært borti noe sånt før, så aner liksom ikke hva gangen er i det eller noe. Men bilen er forsikra ja, heldigvis.

Da har taximannen vært her og jeg har fått sett bilen og tatt bilder selv. Bulken er knapt synlig, men han mener at det har kommet en vridning i hele bilen og som blant annet har lagd sprekk i frontruta. Altså, går det i det hele tatt an eller jeg i ferd med å bli lurt?

Høres veldig merkelig ut! Du kom vel bare borti i sakte fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Det hørtes litt suspekt ut... kjenner du en bilmekaniker som du kan spørre om å se på det?

Jeg NEKTER å tro at han kan ha fått en sprekk i frontruta av at du lagde en såvidt synlig bulk i støtfangeren hans.

Høres veldig merkelig ut! Du kom vel bare borti i sakte fart?

Jeg kan ingenting om sånt her så jeg aner ikke :icon_confused: Men han skulle visst på verksted i morgen så skal få høre da.. **** altså.

Edit: ja, det var sakte fart. Kanskje 10-15 km/t helt maks. Type køkjøring i første gir, ventet på å få kjøre ut på veien, også bremset han, tråkket jeg på bremsen og glapp pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt igjen da. 1 1/2 døgn etter at jeg holdt på å forblø i fødsel var jeg og ungen hjemme *plystre* Det var ikke legene sitt forslag for å si det sånn. .

Jeg har aldri helt forstått det der jeg - hvorfor i all verden skal man tvinge seg hjem før man egentlig strengt tatt behøver? :icon_confused:

Da har taximannen vært her og jeg har fått sett bilen og tatt bilder selv. Bulken er knapt synlig, men han mener at det har kommet en vridning i hele bilen og som blant annet har lagd sprekk i frontruta. Altså, går det i det hele tatt an eller jeg i ferd med å bli lurt?

Høres ut som skikkelig bogus.... Håper du har fine bilder av begge bilene. Jeg vil tippe at fyren enten hadde en sprekk i ruta fra før som han beleilig nok kan få tatt på din forsikring da, evt at han hadde en steinsprutskade fra før som har utviklet seg videre av dulten (skjønt det tviler jeg sterkt på).

Herregud det er varmt... Sol og sånn varme skal det bare være midt på sommeren :aww:. Det gjorde godt med en is, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fjernet del av lungen nå, eller tidligere? Hvis det er lenge siden så skjønner jeg ikke hvorfor hun skulle blitt tvangsinnlagt nå :P God bedring til henne!

3-4 år siden? Lungekreft. Siden det er lungebetennelse som ikke gir seg nå blir man litt bekymret. Spesielt siden damen ikke vet å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om sånt her så jeg aner ikke :icon_confused: Men han skulle visst på verksted i morgen så skal få høre da.. **** altså.

Edit: ja, det var sakte fart. Kanskje 10-15 km/t helt maks. Type køkjøring i første gir, ventet på å få kjøre ut på veien, også bremset han, tråkket jeg på bremsen og glapp pedalen.

Nei, helt seriøst, det går jeg IKKE med på. I alle fall ikke i så lav fart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Huff, jeg og, kjemperedd. Aldri vært borti noe sånt før, så aner liksom ikke hva gangen er i det eller noe. Men bilen er forsikra ja, heldigvis.

Da har taximannen vært her og jeg har fått sett bilen og tatt bilder selv. Bulken er knapt synlig, men han mener at det har kommet en vridning i hele bilen og som blant annet har lagd sprekk i frontruta. Altså, går det i det hele tatt an eller jeg i ferd med å bli lurt?

Du er i ferd med å bli lurt, det er jeg overbevist om. Han har nok en sprekk i ruta fra før som han håper å få dekket via din forsikring, den sniken. Hvilken hastighet kjørte dere i? Hvis jeg var deg hadde jeg kontaktet det verkstedet han skal til, og bedt dem ta en titt på din front også - sånn at de kan se at det slett ikke kan skje noen "vridning" av bilen av et slikt lite sammentreff som din bil sikkert viser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om sånt her så jeg aner ikke :icon_confused: Men han skulle visst på verksted i morgen så skal få høre da.. **** altså.

Edit: ja, det var sakte fart. Kanskje 10-15 km/t helt maks. Type køkjøring i første gir, ventet på å få kjøre ut på veien, også bremset han, tråkket jeg på bremsen og glapp pedalen.

Da har jeg absolutt ingen tro på at det medførte noen form for vridning og sprekk i ruta altså. Dobbelt uflaks at du måtte dulte borti en idiot :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om sånt her så jeg aner ikke :icon_confused: Men han skulle visst på verksted i morgen så skal få høre da.. **** altså.

Edit: ja, det var sakte fart. Kanskje 10-15 km/t helt maks. Type køkjøring i første gir, ventet på å få kjøre ut på veien, også bremset han, tråkket jeg på bremsen og glapp pedalen.

Ring forsikringsselskapet ditt, spør om hva som er riktig prosedyre, men si at du ikke vet om du vil ta det på forsikringen enda. De har vært borti slikt før, og de kjenner verkstedene i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt forstått det der jeg - hvorfor i all verden skal man tvinge seg hjem før man egentlig strengt tatt behøver? :icon_confused:

Høres ut som skikkelig bogus.... Håper du har fine bilder av begge bilene. Jeg vil tippe at fyren enten hadde en sprekk i ruta fra før som han beleilig nok kan få tatt på din forsikring da, evt at han hadde en steinsprutskade fra før som har utviklet seg videre av dulten (skjønt det tviler jeg sterkt på).

Herregud det er varmt... Sol og sånn varme skal det bare være midt på sommeren :aww:. Det gjorde godt med en is, for å si det sånn :)

Hvis man ikke klarer å slappe av på sykehuset , med masse skravlete pasienter på samme rom, så har man det bedre hjemme. Jeg sov ikke på nesten 3 døgn. Fødsel tar på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt forstått det der jeg - hvorfor i all verden skal man tvinge seg hjem før man egentlig strengt tatt behøver? :icon_confused:

Høres ut som skikkelig bogus.... Håper du har fine bilder av begge bilene. Jeg vil tippe at fyren enten hadde en sprekk i ruta fra før som han beleilig nok kan få tatt på din forsikring da, evt at han hadde en steinsprutskade fra før som har utviklet seg videre av dulten (skjønt det tviler jeg sterkt på).

Herregud det er varmt... Sol og sånn varme skal det bare være midt på sommeren :aww:. Det gjorde godt med en is, for å si det sånn :)

Nei, helt seriøst, det går jeg IKKE med på. I alle fall ikke i så lav fart.

Du er i ferd med å bli lurt, det er jeg overbevist om. Han har nok en sprekk i ruta fra før som han håper å få dekket via din forsikring, den sniken. Hvilken hastighet kjørte dere i? Hvis jeg var deg hadde jeg kontaktet det verkstedet han skal til, og bedt dem ta en titt på din front også - sånn at de kan se at det slett ikke kan skje noen "vridning" av bilen av et slikt lite sammentreff som din bil sikkert viser.

Takk. Nei, det var ikke i raskt, husker ikke akkurat, men var i 1 gir, så 10-15 km/t helt maks, vi ventet på å få kjøre ut på en vei.

Har et bilde uten bilnr

425020_10152914674810341_8505757_n.jpg?o

Bulken er litt til venstre over eksosrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 år siden? Lungekreft. Siden det er lungebetennelse som ikke gir seg nå blir man litt bekymret. Spesielt siden damen ikke vet å slappe av.

Man klarer seg helt fint uten en del av lungen altså, men jeg skjønner at dere er bekymret. Er det tatt røntgen, da?

Straks ferdig med eksamensoppgaven :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg absolutt ingen tro på at det medførte noen form for vridning og sprekk i ruta altså. Dobbelt uflaks at du måtte dulte borti en idiot :(

Ring forsikringsselskapet ditt, spør om hva som er riktig prosedyre, men si at du ikke vet om du vil ta det på forsikringen enda. De har vært borti slikt før, og de kjenner verkstedene i området.

Takk! Jeg skal sende ham en melding og høre hvilket verksted han skal på, så skal jeg ta med egen bil dit i morgen for en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nei, det var ikke i raskt, husker ikke akkurat, men var i 1 gir, så 10-15 km/t helt maks, vi ventet på å få kjøre ut på en vei.

*klippet bilde*

Bulken er rett over eksosrøret.

Nei vet du hva, en sånn liten bulk kan ikke lage noen sprekk i ruta, det skal jeg love deg. Men som noen skrev før meg - ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Skrev dere skademelding da han var hos deg istad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen bulk jeg? :P

Nei vet du hva, en sånn liten bulk kan ikke lage noen sprekk i ruta, det skal jeg love deg. Men som noen skrev før meg - ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Skrev dere skademelding da han var hos deg istad?

Takk :D

Nei, jeg sa jeg ville siden jeg aldri hadde gjort dette før, men det hadde han visst ikke tid til. **** altså. Nesten så jeg har lyst til å ringe ham og be ham komme tilbake. Hvorfor er jeg så dum og pushover :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet ute på terrassen mens jeg leste The Great Gatsby. Drømte om Tom og Daisy da :lol: Begynte å bli litt kaldt da solen forsvant bak en sky, så jeg gikk inn og sov videre på sofaen. Litt deilig, men samtidig tungt. Jeg vil bare sove mer! Nå er det styrketrening som står på planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Nei, jeg sa jeg ville siden jeg aldri hadde gjort dette før, men det hadde han visst ikke tid til. **** altså. Nesten så jeg har lyst til å ringe ham og be ham komme tilbake. Hvorfor er jeg så dum og pushover :(

Fordelen med det er at da blir det hans ord mot ditt. Enda viktigere å ta kontakt med forsikringsselskapet. Fortell din versjon med en gang og vis at du vil rydde opp. La de ta diskusjonen med han, de har takstmenn som kan si hva som er mulig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sa jeg ville siden jeg aldri hadde gjort dette før, men det hadde han visst ikke tid til. **** altså. Nesten så jeg har lyst til å ringe ham og be ham komme tilbake. Hvorfor er jeg så dum og pushover :(

Jeg har møtt på en sånn idiot en gang selv, bare da var det han som kjørte inn i meg fra siden da han ikke overholdt vikeplikten sin. Han var forbanna, og nektet å skrive under på noe som helst siden det var en firmabil - men jeg hadde jo reg.nr så da var det ikke noe stress (dessuten ble jeg minst like forbanna selv og truet med å ringe politiet, overkill? jada, men det funket). Men nå snakker jeg meg bort her..

Du har reg.nr., tlf.nr. og bilder av begge bilene. Da har du strengt tatt det du trenger inntil videre. Pust med magen, prøv å slappe av - for akkurat nå er det ikke mer du får gjort. Vent og se hva som skjer i morgen når han har vært hos verkstedet, og snakk evt. med forsikringsselskapet ditt i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg helt fint uten en del av lungen altså, men jeg skjønner at dere er bekymret. Er det tatt røntgen, da?

Straks ferdig med eksamensoppgaven :D

Jepp, røntgen er tatt. Går sikkert bra, ukrutt forgår ikke så lett. Hverken brystkreft, livmorhalskreft eller lungekreft har klart å senke farta hennes en gang liksom. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, kaller han det der en "betydelig bulk"? Det er det dummeste jeg har sett. Nei, om han har vridning i bilen og sprekk i ruta, er det garantert ikke på grunn av dette.

Nei, jeg håper ikke det. HAdde det skjedd i fart så ja, men jeg kan ikke forstå at vi kjørte så fort. Altså, veien har fartsgrense 30 liksom, og det var lang kø for å kjøre ut på veien. Det er jo umulig at det kan ha gått fort!

Fordelen med det er at da blir det hans ord mot ditt. Enda viktigere å ta kontakt med forsikringsselskapet. Fortell din versjon med en gang og vis at du vil rydde opp. La de ta diskusjonen med han, de har takstmenn som kan si hva som er mulig.

Ok takk. Jeg skal ringe de når jeg har samlet meg litt. Er dårlig på sånt her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt på en sånn idiot en gang selv, bare da var det han som kjørte inn i meg fra siden da han ikke overholdt vikeplikten sin. Han var forbanna, og nektet å skrive under på noe som helst siden det var en firmabil - men jeg hadde jo reg.nr så da var det ikke noe stress (dessuten ble jeg minst like forbanna selv og truet med å ringe politiet, overkill? jada, men det funket). Nå snakker jeg meg bort her..

Men du har jo reg.nr., tlf.nr. og bilder av begge bilene. Da har du strengt tatt det du trenger inntil videre. Pust med magen, prøv å slappe av - for akkurat nå er det ikke mer du får gjort. Vent og se hva som skjer i morgen når han har vært hos verkstedet, og snakk evt. med forsikringsselskapet ditt i mellomtiden. :)

Okai, takk. Prøver å puste med magen :)

Bilen min ser slik ut, det er jo bare i plasten heldigvis, kan ikke see noe mer ihvertfall.

941509_10152914684980341_1298989566_n.jp

Det som utgjorde største skaden var dog at han var sur og istedetfor å prøve å lirke bilene ut av hverandre (min hang fast i hans) så bare kjørte slik at bilen min datt av. Åh, han var så sint. Jeg er så dårlig med sinte mennesker når jeg vet at det egentlig er min skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må lese Born to Run. Utrolig underholdende bok. Her om noen deltakere på Leadville-løpet, et ultraløp i ekstrem høyde (fire ganger maraton i fjellene):

Not surprisingly, an even with more flameouts than finishers tends to attract a rare breed of athlete. For five years, Leadville's reigning champion was Steve Peterson, a member of a Colorado higher-consciousness cult called Divine Madness, which seeks nirvana through sex parties, extreme trail running, and affordable housecleaning. One Leadville legend is Marshall Ulrich, an affable dog-food tycoon who perked up his times by having his toenails surgically removed. "They kept falling off anyway," Marshall said.

Boken er full av skrøner, merkelige folk som løper lang og lenge i fjellene, og mye kulturhistorie, og annet snacks. Anbefales!

Men nå skal jeg ut og GÅ i fjellene...

Elsker den boken! :) Fantastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt forstått det der jeg - hvorfor i all verden skal man tvinge seg hjem før man egentlig strengt tatt behøver? :icon_confused:

Fordi sykehus er pyton å bo på - man får ikke sove, ikke slappe av, masse fremmede (andre pasienter) som absolutt SKAL prate non-stop når man selv vil hvile og ha fred, maten er ofte dårlig (paradoks….), og har man et øyeblikks overskudd er der lite å finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...