Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Din dritt... :aww:

:lol:

Men det sluttet å tordne da. Ble med bare litt pingletorden, så da ble det ikke sååå koselig da :P

Du har allerede googlet og testet og har noen oppskrifter å komme med selv eller? :lol:

Av og til havner Ås avis i postkassa mi, uten at jeg helt vet hvorfor. Men herlighet så underholdende det er å lese den, stort sett på grunn av skrivefeil, klønete formuleringer og dårlig journalistikk, men også på grunn av svært lokale saker. For eksempel notisen "Eldrerådet vurderer å bli aktive på Facebook for å nå bedre ut til innbyggerne i Ås. Dette kom opp på sist møte i eldrerådet. Det arbeides videre med idéen." Også er det alltid like herlig når de starter setninger med "Pluss at (...)" som en annen barneskoleelev. Noe av det mest fantastiske denne gangen er dog at de har brukt en dobbeltside samt forsiden for å omtale Ås-mart'n som tydeligvis finner sted om ikke så lenge. Når? Nei, det vet jeg ikke, for på de tre hele sidene de har brukt på å omtale den, har de ikke klart å skrive hvilke datoer martnaen skal være. Lokalaviser altså. Man må jo bare elske det. Egentlig. Og irritere seg litt, også.

Nå skal jeg visst være sosial! Hu hei!

Det får vi også! Senest i dag, men jeg må innrømme at den gikk rett i spøla. Hadde det ikke regnet så fryktelig, hadde jeg bladd i den på veil til søppelkassa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Du har allerede googlet og testet og har noen oppskrifter å komme med selv eller? :lol:

Neeei, altsåååå... *host*... Jeg har ikke testet da... ennå :aww:.

Fant jeg en pose Gullvafler i skapet... Den burde kanskje få følge av litt is også? Pistasjeis? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink! :D :D Og for en fin sjef!

Takk! Og ja, hun er herlig! :D

Gratulerer! Det var jo superbra! Så deilig følelse det må være :cheerleader:

Og veldig hyggelig sjef! :)

Ja, er kjempedeilig altså! Har landa litt nå også :lol:

Takk! :D

Var det jeg sa - kom til å fikse det der lett du! :D grattis med flott resultat! Gled deg til fagbrevet kommer, jeg synes det er litt stas å ha det hengende på kontoret, ved siden av samboer sitt (som for øvrig har hakket dårligere resultat enn meg, jeg har samme som deg :P )

Og så herlig sjef du har! Kos deg masse med å være ferdig nå! :D

Skal du fortsette å jobbe der? :)

Jaaa! Gleder meg masse! :)

Er kjempeålreit hun altså! :)

Skal fortsette å jobbe der ja, bare uvisst enda hvor mye da en driver å søker jobb ogsånt. Men det blir ihvertfall Tirsdager, Fredager og annehver Lørdag. Nå frem til August blir det en del mer pga ferier ogsånt. De vil jo gjerne ha mer der 100%, men er ikke "plass" hvis du skjønner. :) Skal jo gjerne ha råd og arbeidsoppgaver nok til å ha meg der også! :) Men vi får se hva det blir til med tiden.

- Og jeg blir så glaaaad av sonen innimellom altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt i Norge

Jakt på kanadagås er tillatt i hele landet fra 10. august til 23. desember, unntatt i de tre nordligste fylkene ned til Rana og Rødøy kommuner, der jakt er tillatt fra 21. august til 23. desember.

Men da har han altså ikke lov. Det er tredje gangen, som jeg har fått med meg, på en måned han er her og skyter gås. Bør han ikke få en smekk på lanken? Tok bilde av han med mobilen, jeg :P

Det er like før jeg googler hvordan man kan tilberede skvalderkål.

http://drlabowsky.blogg.no/1338118812_skvallerklpesto.html :whistle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skinnet hadde en herlig lp økt. Hun var så i slaget, og gjorde alt med iver! Til og med fvf var en fryd idag! Så finner den lille jævelen menneskebæsj og gomler i seg så hun ser ut som en unge som har funnet sjokolade... Fysøren jeg kunne kverket både henne og den idioten som gjør fra seg i en park :sint_01: Æsj æsj æsj! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Og ja, hun er herlig! :D

Ja, er kjempedeilig altså! Har landa litt nå også :lol:

Takk! :D

Jaaa! Gleder meg masse! :)

Er kjempeålreit hun altså! :)

Skal fortsette å jobbe der ja, bare uvisst enda hvor mye da en driver å søker jobb ogsånt. Men det blir ihvertfall Tirsdager, Fredager og annehver Lørdag. Nå frem til August blir det en del mer pga ferier ogsånt. De vil jo gjerne ha mer der 100%, men er ikke "plass" hvis du skjønner. :) Skal jo gjerne ha råd og arbeidsoppgaver nok til å ha meg der også! :) Men vi får se hva det blir til med tiden.

- Og jeg blir så glaaaad av sonen innimellom altså! :D

Ja, skjønner godt hva du mener med "plass" jeg har ikke 100% men mellom 60% og 80% selv pga. det samme på min jobb.. Men bra du ihvertfall får en del nå i sommer da :)

Håper du har feiret skikkelig i kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt hva du mener med "plass" jeg har ikke 100% men mellom 60% og 80% selv pga. det samme på min jobb.. Men bra du ihvertfall får en del nå i sommer da :)

Håper du har feiret skikkelig i kveld! :D

Ikke fått feira noe dessverre. Får ta det til helgen! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk! Huff, jeg og, kjemperedd. Aldri vært borti noe sånt før, så aner liksom ikke hva gangen er i det eller noe. Men bilen er forsikra ja, heldigvis.

Da har taximannen vært her og jeg har fått sett bilen og tatt bilder selv. Bulken er knapt synlig, men han mener at det har kommet en vridning i hele bilen og som blant annet har lagd sprekk i frontruta. Altså, går det i det hele tatt an eller jeg i ferd med å bli lurt?

Bilen blir IKKE rammeskeiv av det der. Ei heller sprekkes frontruta.

Dette går bra det! Skriv hver deres skademelding, og få med farta. Finner du ut hvilket verksted han skal til, kan du kanskje ringe de og spørre om hva de tror. Gubben min krasja med et parkeringshus(høy betongkant og bil som er senket :lol:), og han har den inne på oppretting nå. Kanalen er inntrykt, lakken borte/sprukket, og dørlista forsvant. Det ble ca 6.000, så skaden til denne taximannen kan vitterlig ikke komme opp i samme kostnad.

Jeg føler skikkelig med deg nå :hug: Ikke artig å krasje, og værre om den du dulter borti er skikkelig idiot.. Skulle ønske du hadde innvirkning på hvilket verksted han skal ha bilen hos, så kunne jeg gitt deg tips om en rimelig plass. Merkeverksted har nemlig tendens til å ta seg godt betalt. Men pust godt ut, slike ting kommer man nesten ikke unna når man kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir IKKE rammeskeiv av det der. Ei heller sprekkes frontruta.

Dette går bra det! Skriv hver deres skademelding, og få med farta. Finner du ut hvilket verksted han skal til, kan du kanskje ringe de og spørre om hva de tror. Gubben min krasja med et parkeringshus(høy betongkant og bil som er senket :lol:), og han har den inne på oppretting nå. Kanalen er inntrykt, lakken borte/sprukket, og dørlista forsvant. Det ble ca 6.000, så skaden til denne taximannen kan vitterlig ikke komme opp i samme kostnad.

Jeg føler skikkelig med deg nå :hug: Ikke artig å krasje, og værre om den du dulter borti er skikkelig idiot.. Skulle ønske du hadde innvirkning på hvilket verksted han skal ha bilen hos, så kunne jeg gitt deg tips om en rimelig plass. Merkeverksted har nemlig tendens til å ta seg godt betalt. Men pust godt ut, slike ting kommer man nesten ikke unna når man kjører bil.

Takk :):hug:

Har snakket med mamma nå, hun som både eier bilen og har den forsikret på seg, og hun tok det veldig pent. Syns det var en bagatell nesten :lol: Så jeg får vel høre på dere mer erfarne sjåfører og puste med magen om det her. Har fyllt ut alt jeg kan på skademeldingsskjemaet nå, mangler bare forsikringsnummer (får det på mail i morgen) og kilometerstand (må sjekke når jeg henter samboeren på jobb). Og da skal det være i boks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå skal jeg ta kveld. Alt for mange negative og triste tanker i hodet i dag, og det blir man sliten av. Hundene er ihvertfall godt fornøyd med dagen :) (eller kanskje ikke Vegas! Agility i regnvær er ikke så særlig mener han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, altsåååå... *host*... Jeg har ikke testet da... ennå :aww:.

Fant jeg en pose Gullvafler i skapet... Den burde kanskje få følge av litt is også? Pistasjeis? Eller?

:drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han bor på landet nå :) Med en friluftsfamilie, da får han mega masse trim, ikke byliv og stress :)

Doffen er litt sliten og trenger rett og slett å hvile seg litt. Han er kjørt ut på landet, og er på den feriekolonien hvor Ole og Dole er. Og han skal være der for å kjenne hvordan det er å ta litt vare på seg selv. :lol:

*klipp*

Du skal ikke betale for hverken vridninger i bilen, sprekker i frontruter eller noe slikt drit han klarer å hoste opp med. Det er ikke unormalt å treffe på slike drittsekker, og taxier ligger på skadetoppen mange steder, så de er fulle av bulker ofte. Og prøver vel å få hekta en del på ting når andre får skylda (ofte er det nok de som har skylda, særlig her i Oslo, der trafikkregler ikke gjelder for de tydeligvis...).

Og for alle andre som havner i uhell. Nå sitter de fleste av oss på mobiler med kameraer, så i det hele tatt FØR dere flytter biler vekk fra et skadested, så ta bilde av skiltet og skader på motpartens bil. In case den skyldige stikker av. Det skjedde i en ulykke jeg var i, så de som kjørte i meg måtte betale for mine skader. De var av den andre sorten da, som mente at alle skadene på bilen min var der FØR vi kolliderte. Men når det smeller i nesten 70 km/t, så blir det skader...

Da var man i Særp igjen. Og min mors leilighet ser bomba ut med alt flyttelasset mitt. Og i kjent stil stikker jeg av i morgen, og kommer ikke før om over en uke igjen, så hu sitter med all opprydninga. Jeg har seriøst verdens snilleste mor... Hun har ikke klaget en eneste gang på at jeg roter ned huset her...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffen er litt sliten og trenger rett og slett å hvile seg litt. Han er kjørt ut på landet, og er på den feriekolonien hvor Ole og Dole er. Og han skal være der for å kjenne hvordan det er å ta litt vare på seg selv. :lol:

Du skal ikke betale for hverken vridninger i bilen, sprekker i frontruter eller noe slikt drit han klarer å hoste opp med. Det er ikke unormalt å treffe på slike drittsekker, og taxier ligger på skadetoppen mange steder, så de er fulle av bulker ofte. Og prøver vel å få hekta en del på ting når andre får skylda (ofte er det nok de som har skylda, særlig her i Oslo, der trafikkregler ikke gjelder for de tydeligvis...).

Og for alle andre som havner i uhell. Nå sitter de fleste av oss på mobiler med kameraer, så i det hele tatt FØR dere flytter biler vekk fra et skadested, så ta bilde av skiltet og skader på motpartens bil. In case den skyldige stikker av. Det skjedde i en ulykke jeg var i, så de som kjørte i meg måtte betale for mine skader. De var av den andre sorten da, som mente at alle skadene på bilen min var der FØR vi kolliderte. Men når det smeller i nesten 70 km/t, så blir det skader...

Nei, jeg angrer virkelig på at jeg ikke fisket frem mobilen sporenstreks og knipset før han begynte å stresse rundt, men har nå ihvertfall bilder fra etterpå.

Han har visst kamera i bilen (trafikkamera) og skulle se om han kunne bevise at frontrutesprekken kom når jeg dultet ham, så vi får se hva den sier.. Men ja, selv med mine manglende kunnskaper har jeg virkelig vanskeligheter for å forstå det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på om Pim egentlig er veldig smart, men bare på sin egen spesielle måte, eller om hun faktisk er dum. Jeg heller mer og mer mot at hun faktisk er dum :poke:

Tia er også litt dum. Og litt smart. Cita er stort sett bare smart.

Akkurat nå har jeg spist pølser med ketsjup og bare det. Pim fikk smake, men spyttet det bare ut igjen. Jeg tror ikke hun skal meldes på i spesialklassen "Raskeste pølsespiser" på basenjispesialen i helgen.

Og er det noen som vet om det fortsatt er Elkjøp på Pindsle i Sandefjord? Ikke Expert, den vet jeg ligger like ved den nye Jula-butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg angrer virkelig på at jeg ikke fisket frem mobilen sporenstreks og knipset før han begynte å stresse rundt, men har nå ihvertfall bilder fra etterpå.

Han har visst kamera i bilen (trafikkamera) og skulle se om han kunne bevise at frontrutesprekken kom når jeg dultet ham, så vi får se hva den sier.. Men ja, selv med mine manglende kunnskaper har jeg virkelig vanskeligheter for å forstå det der.

OM ei frontrute skulle sprekke av en liten dult i støtfangeren bak så har den steinsprutskader fra tidligere. Hvilket bilmerke er det? Send epost til dem og spør om de virkelig skal tåle så lite :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....har jeg fått handlet mesteparten til helgen. mangler bare noen cider. Eller kanskje en flaske Moscato, hmmm.... Får se om jeg gidder å dra på polet i morgen :)

K reiser på guttetur, så i helgen skal jeg bruke all tid på meg selv og hunder, uten å få dårlig samvittighet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har visst kamera i bilen (trafikkamera) og skulle se om han kunne bevise at frontrutesprekken kom når jeg dultet ham, så vi får se hva den sier.. Men ja, selv med mine manglende kunnskaper har jeg virkelig vanskeligheter for å forstå det der.

What a piece of work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Tror det er bra vi ikke er samboere - hadde antakelig hatt kålstuing til middag minst 4 dager i uka - med pistasjeis til dessert. Vi hadde trilla før jul :lol:.

:lol: Det skal du ikke se borti i fra nei. Og pannekaker med blåbærsyltetøy i ny og ne :innocent::lol:

Kiter :wub:

969559_10151609051161999_1917578417_n.jp

Vant gjeterhundprøven idag! Han var AKKURAT slik jeg vil han skal være og gjorde alt riktig! Jeg føler meg skikkelig kul som klarte å gå en helt prøve uten å bli svimmel av nervøsitet :cool:

Gratulerer så mye! :banana: Fine gutten sin det :wub:

Han skulle ha fåt en kjempekos og mos, men du får gi ham en liten en fra meg da. Han setter antageligvis ikke like stor pris på mosedelen som det jeg gjør :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det skal du ikke se borti i fra nei. Og pannekaker med blåbærsyltetøy i ny og ne :innocent::lol:

Gratulerer så mye! :banana: Fine gutten sin det :wub:

Han skulle ha fåt en kjempekos og mos, men du får gi ham en liten en fra meg da. Han setter antageligvis ikke like stor pris på mosedelen som det jeg gjør :lol:

Kiter elsker skikkelig kosemosing! Jo hardere jo bedre (til en viss grad vil jeg tro... haha)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...