Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Belgerpia

Ja det er like trist. Så jeg mener ikke at du ikke skal være lei deg.

Hun er ekstremt allergisk. Mot alt!

Og MÅ ha kortison for å eksistere. Men kortisonet gir henne redusert immunforsvar mm. Og siste mnd har ho hatt en stygg urinvegsinfeksjon som nesten tok livet av ho. Og ho er ennå ikke frisk. Og ho sér veldig prega fysisk av kortisonet.

Dårlig kondis. Tåler lite fysisk og tåler lite stress a la trening før ho begynner å klø og få sår og jeg må øke kortisonet enda mer.

Men jeg har fortrengt det. Bare skjerma ho.

Inntil idag da vetrinær tok det opp, litt uventa sett fra min side, men sannsynligvis berettiget, utfra hvordan hunden har det, at jeg burde vurdere nå, fremover….

Jeg fantaserer om å ha en gammel hund som har levd et liv sammen med meg. Jeg har mistet tre unghunder siste 4 år pga alvorlig sykdom (hjertesvikt, hjernesvinn), en annen som har blitt påkjørt og ble så stygt skadet at han måtte avlives. Og en voksen hund som ble feilbehandlet av vetrinær og døde av skadene hun ble påført da.

Jeg føler at jeg har knyttet meg til mange hunder og brukt mye tid og energi på å trene valper og unghunder og sitter igjen med ingenting.

Sutrer litt - men det hele kom veldig over meg igjen i dag pga spørsmålet fra vetrinæren.

Veterinærer er ikke akkurat kjent for å si at nok er nok, de fleste tyner i det lengste. Jeg har enda tilgode å møte en veterinær som har sagt stopp. Så - ikke for å være slem - men når veterinæren din sier at du bør vurdere en annen løsning så synes jeg du burde ta det ekstremt alvorlig. Da er hunden syk og da er den så dårlig at veterinæren mener h*n må si noe ut ifra dyrevernsmessige hensyn. Det er utrolig kjipt, og det er drittøft å miste unge hunder hele tiden - men når veterinæren din faktisk sier at du bør vurdere livskvaliteten til hunden din så har den det ikke bra.

*klem*

Ellers er jeg fortsatt i dritalt humør, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få komme i bedre humør - vel, annet enn at jeg nok bør sende min mor en melding og be om unnskyldning for at jeg brølte til henne i går - gamle damer fortjener ikke det (og dårlig samvittighet hjelper jo såååååå mye på humøret). *sur*

Akkurat nå suger alt kjenner jeg - og jeg er så sur om dagen at jeg antagelig burde plassert begge bikkjene på kennel for jeg må virkelig kjempe for ikke å la mitt dårlige humør gå utover dem............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

...har jeg grått meg igjennom sidene med syke og dårlige hunder. Gammel'n min skal på behandling i morgen, og jeg er spent på hva behandlingsdamen sier. Vi hadde prat om gammel'n rundt middagsbordet i går, og det endte med tårer og gørr. De betyr noe helt spesielt disse hundene :heart: Og en stor klem til de med syke hunder :hug:

I mårrest gikk jeg tur med hundene langs fjorden, og det var utrolig varmt. Kom inn klokken 8, og da var det rundt 20 grader! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy har fått ormekur, veide inn på nøyaktig 39,9 kg - og Willy syntes veterinærbesøket var helt strålende :). Det er ikke hver dag som starter med at man får masse leverpostei hos hyggelige damer, liksom. Så da er vi klare for sverigetur og rasespesial på lørdag, tenker jeg :).

Også er det vel en del som trenger noen klemmer her inne, ser jeg *dele ut klemmer litt hit og dit*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og NÅ vil jeg til Bergen, for den Kinadamen vil jeg låne! Både til meg og mannen!

Bare å komme! Kinadamen stiller opp i helger og generelt i og for seg når som helst, og er alltid blid som er lerke :) Kom kom!

...i dag skulle jeg ha kontordag fordi det skulle regne. Mhm, yeah right... Knall solest i hele verden i dag også jo :jump: Blir utekontor på fjellet i dag er jeg redd :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærer er ikke akkurat kjent for å si at nok er nok, de fleste tyner i det lengste. Jeg har enda tilgode å møte en veterinær som har sagt stopp. Så - ikke for å være slem - men når veterinæren din sier at du bør vurdere en annen løsning så synes jeg du burde ta det ekstremt alvorlig. Da er hunden syk og da er den så dårlig at veterinæren mener h*n må si noe ut ifra dyrevernsmessige hensyn. Det er utrolig kjipt, og det er drittøft å miste unge hunder hele tiden - men når veterinæren din faktisk sier at du bør vurdere livskvaliteten til hunden din så har den det ikke bra.

*klem*

Ja

jeg ER takknemlig for at jeg har en veldig dyktig vetrinær, som også er klar i talen. Så jeg tar det hun sier til meg. Akkurat nå er planen, sammen med vetrinæren min, å komme til regelmessige (ukentlige i starten) kontroller. Og hele vegen vurdere almentilstanden fortløpende. Første mål er å bli kvitt infeksjonen som rir Easy nå. Hvis problemet med infeksjon gjentar seg eller blir vedvarende så går det bare en veg :icon_cry:

Men jeg er ennå ikke DER i denne prosessen at jeg greier å gi slipp på henne. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn for å si noe hyggelig så skinner solen i dag, her var 24 grader kl 0830. Og Easy og jeg rusla en tur langs elva her og tok livet med ro.
Jeg skal ha "lunsj-date" med oppdretterne av irsken min, og irsken kl 12, og det blir et koselig avbrekk fra alt det andre.

Så alltid mye å glede seg over også. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme! Kinadamen stiller opp i helger og generelt i og for seg når som helst, og er alltid blid som er lerke :) Kom kom!

...i dag skulle jeg ha kontordag fordi det skulle regne. Mhm, yeah right... Knall solest i hele verden i dag også jo :jump: Blir utekontor på fjellet i dag er jeg redd :lol:

Jeg tror Bergen og Oslo-området bytter på sola.

Ikke helt godværet her i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hoppe!

Chessea synes veldig synd på seg selv og skjønner ikke hvorfor hun klør sånn innmari i de hårløse ørene sine. Hun er i sutrehumør. Men regner med det går over. Lot henne sove i senga mi i natt, så jeg er stiv som en stokk. Hun der tar opp plass :P

Men takk for klemmer, folkens. Overraskende hvor mye det faktisk hjelper!

I dag regner det. Det må bare bety at jeg må gå litt på kjøpesenteret eller?? Huff daaa...! :P

Søsteren min kommer en snartur fra Danmark i helgen. Blir fint å få henne hjem litt. Da blir Chess glad og.

Jepp - i dag skal det bli en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om denne kinadamen i Bergen får stor pågang av hundeeiere :lol:

Kinadamen har allerede STOR pågang av hundeeiere, hestefolk og diverse andre i min vennekrets, no worries :lol: Jeg tror hun spyr litt når halvparten av kundene hennes legger igjen en dullion hundehår eller litt høy på benken liksom, men hun er heldigvis høflig nok til å banne på kinesisk og ikke nevne noe om det :lol:

Jeg tror Bergen og Oslo-området bytter på sola.

Ikke helt godværet her i dag :P

Se der ja! Du må ta deg en tur til hit igjen da vel! :D Vi vil gjerne ha besøk! Ems savner gjengen din sier hun :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos Drammen. Hadde tenkt meg dit for å treffe oppdretter til Leja. Men Leja er skikkelig høyløpsk nå. Er det dårlig gjort å ta henne med? Er det i det hele tatt lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ble ikke runderingskurs pga for få deltakere. Åååh. Spark-meg-bak for at jeg er treg :( Hadde jo akkurat begynt å glede meg! Jaja. Da får det bli spor og LP-helg :)

Det var synd :( Spesielt siden jeg har fått to forespørsler til i går om kurset er fult. Fra folk jeg har snakka om det med for flere uker siden... Men 2-3 dager før kurset går er faktisk for seint å bestemme seg. Vi kan ikke holde av hele helga til instruktøren i tilfelle nok folk skulle finne på å bestemme seg dagen før. Men hvis du har lyst kan du bli med oss å trene rundering på lørdag kl 12? Det er et bittelite plaster på såret ihvertfall :P

Nå har jeg hatt en skikkelig sløv morgen, for jeg var så effektiv i går kveld at jeg fikk ferdig vurderingen av alle elevene i går, så i dag har jeg bare drukket kaffe og planlagt en time. Deilig å starte seint :D Men nå bør jeg kanskje smike meg og komme meg ut med bikkjene før jeg må på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken så mye mygg!! Best å være ute når det regner jo..! Nå har de åpnet porten til veien som leder inn til de aller beste skogstur-områdene og det skal bli så digg å gå tur i ettermiddag - men får jaggu dukke ned i myggmiddel og smøre bikkjene med hvitløk først..

God bedring til alle som behøver det, og syke hunder er bare så gruuusomt, særlig sånne man hele tiden må evaluere om man skal la slippe eller ei. DET er slitsomt det, og det fryktelige er, som Rak også sier, det er en viss lettelse i all savnet og sorgen etterpå - at det er overstått og bekymringen kan slippe taket.. been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kinadamen har allerede STOR pågang av hundeeiere, hestefolk og diverse andre i min vennekrets, no worries :lol: Jeg tror hun spyr litt når halvparten av kundene hennes legger igjen en dullion hundehår eller litt høy på benken liksom, men hun er heldigvis høflig nok til å banne på kinesisk og ikke nevne noe om det :lol:

Haha! :D

Hadde jeg bodd i nærheten hadde hun nok fått besøk av meg også.

Men du har sendt så mye folk dit og skaffet henne litt mer penger i kassa, så hun må da snart ha råd til en egen behandlingsbenk for hunde/hestefolk? :P Egen stand på NKK Bergen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Da ble det ikke Rena på meg til høsten. De hadde få søkere og bestemte derfor å ikke igangsette studiet. Jaja, får håpe jeg kommer inn på noe annet da :P Veldig glad for at jeg hadde is i magen og ikke ordna med leilighet ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinadamen har allerede STOR pågang av hundeeiere, hestefolk og diverse andre i min vennekrets, no worries :lol: Jeg tror hun spyr litt når halvparten av kundene hennes legger igjen en dullion hundehår eller litt høy på benken liksom, men hun er heldigvis høflig nok til å banne på kinesisk og ikke nevne noe om det :lol:

Se der ja! Du må ta deg en tur til hit igjen da vel! :D Vi vil gjerne ha besøk! Ems savner gjengen din sier hun :aww:

Jeg skal passe på å ta på meg noe av "ikkehundeklær" min når jeg skal besøke kinadamen din :lol:

Fy flate, inatt har vært verste natten på ... Ja Sophias noen gang eksistens. Jeg kan virkelig ikke sove i samme rom som den ungen. Grining, sutring, roping og ikke ville sove at all... Og det gjenspeilet jo på denne morgenen her at hun ikke hadde sovet nok... Fytti katta. Nå skal hun på ferie til tanten og faren min, og være der til søndagen!! Det blir godt å savne henne littt...........

Også en annen sær ting :aww: Lars har jo noen venninner han snakker med og sånt. Det bryr jeg meg ikke om. Men hun ene har hund og plutselig fått en interesse og skal liksom snakke hund med han! DA kjenner jeg at jeg blir litt disturbed inni meg, for det er ikke greit :aww: Det er det bare jeg og han som kan snakke om nemlig :aww: Det var visst en grense der for meg :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne hoppe over denne dagen. At jeg ikke trengte å stå opp, så jeg bare kunne sove rundt til neste dag og håpe på en bedre dag i morgen. Det er sjeldent og lenge siden jeg har vært så sur, men i dag er det bare sånn. Værre blir det når den ene tinge etter den andre også går skeis i tillegg.
Og kl er bare snart 11 :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne hoppe over denne dagen. At jeg ikke trengte å stå opp, så jeg bare kunne sove rundt til neste dag og håpe på en bedre dag i morgen. Det er sjeldent og lenge siden jeg har vært så sur, men i dag er det bare sånn. Værre blir det når den ene tinge etter den andre også går skeis i tillegg.

Og kl er bare snart 11 :|

:hug: Krysser fingrene for at dagen snur og den blir BEDRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Skulle ønske jeg kunne hoppe over denne dagen. At jeg ikke trengte å stå opp, så jeg bare kunne sove rundt til neste dag og håpe på en bedre dag i morgen. Det er sjeldent og lenge siden jeg har vært så sur, men i dag er det bare sånn. Værre blir det når den ene tinge etter den andre også går skeis i tillegg.

Og kl er bare snart 11 :|

Ohhhh........ kanskje det er noe med månen eller noe?

Har jeg bedt om unnskyldning til min mor, tigget middag av henne i morgen og blidgjort henne... *sukk*

I dag - vel, jeg håper dagen har tenkt å bli bedre enn i går - styre unna fallgruber kjenner jeg - og så skal man kose seg med lille søte Tolle i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...