Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Det ER jo mote med litt buskete øyenbryn (....eller var det i forfjor - klarer ikke å følge med lengre :shocked: )

Men da så! :D

Nå spiser jeg frokost og savner avisa mi litt. Nettaviser og Hundesonen er ikke helt det samme som en god gammeldags papiravis. Jeg er litt spent på hvor lenge jeg holder ut før jeg blir abonnent igjen. På en annen side er det jo deilig å slippe alt det papiret, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg prøvde, som jeg skrev, å trekk den ut selv. Jeg forstår nå grunnen for at jeg ikke fikk det til... Den var stor!

600825_10152816975805154_2058297822_n.jp

Lille elleville som runderte 400 meter med dette :no: Jeg forstår ikke hvordan det er plass til en så stor pinne inn i den lille foten.. Jeg kjente den jo langt opp på "rista" (som jeg hadde sagt om et menneske...). Håper ikke den han gjort noe mer skade, og at det gror fint :)

... skal jeg pakke henne inn i dynen, er ikke helt klar for å sove selv kjenner jeg.

Ouch!!! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at jeg lå hjemme på sofaen min med teppe over meg og masse kanaler på tv. Formen er skikkelig råtten, men skal på avduking av elevenes utsmykning på sykehjemmet i dag så da hadde jeg ikke noe valg. Dessuten har jeg bare NRK til jeg får ny dekoder! Leverte hundene hjemme hos mamma og pappa i dag da, så de ikke blir i bilen når vi skal ut på farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Action! Det så ikke godt ut! :o

Håper du finner deg et supert sted å bo Nirm! Jeg hadde ikke likt høner utenfor vinduet, selv om min ikke hadde spist noen eller har allergi. Trodde ikke det var lov med bondedyr i boligområder engang jeg.

Nå har vi vært ute og gått en tur, jeg var til og med dristig og jogget et stykke. Når vi kom tilbake kjørte vi gjennom kl2 programmet. Gikk kjempebra, men jeg kan ikke fatte at den bikkja ikke bare kan stoppe rett bak hinderet, isteden or to meter mot høyre - hver ***** gang. :lol: Jeg bestemte meg også for å pushe han litt mtp ruta. Jeg brøyt han hver gang han surra, og sendte han på nytt. Han ble sliten og furt, og satte seg med ryggen til når jeg ba han komme inn igjen. Men jeg pusha litt til jeg, og jaggu løp han ikke perfekt ut til slutt! Da ble det stormende jubel også ga vi oss der. Følte meg litt slem, men kanskje han blir tryggere om jeg blir "strengere".

Lurer på om vi skal prøve oss i kl3 på sonenmesterskapet... Hmm.

Nå har jeg spist havrefras, og skal straks stikke bort på puls for noen timer med trening! Fremdeles motivert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva jeg egentlig har holdt på med i helgen, jeg klarer ikke røre meg jo, hele overkroppen inkl nakke er dønn stivt og vondt :/ sofaen litt før jeg må gå og rydde bil før den skal leveres tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

...spiser jeg frokost og ser på fødestuen. Men hvor jeg har drømt i natt, jeg har t.o.m stått opp for jeg var "lys våken" og luftet jentene i 0530 tiden, lagt meg igjen og fortsatt på drømmen. Snakk om kaos av folk, og det mest irriterenes er når en "viktig" person i drømmen vet man faktisk ikke hvem er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvor finner man terminlista for ferdselsprøver? Jeg finner den ikke under prøve-terminlista til NKK (der hvor man finner MH, jaktprøver osv)!

Du må se under RiK og RIK-brukshundprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart begynne å skrive bacheloren min igjen.

Merker at det er omtrent det eneste jeg har å snakke om for tiden :aww:

hihi du kan snakke om den og så kan jeg være slitsom med tatoveringen. Ferdig på torsdag jeg da...

Fysj, jeg er vanskelig! Jeg har fått beskjed om å finne flere bilder av schæfere som jeg liker. Jada, det bør jo være superenkelt! 4 stk har jeg funnet, og da har jeg søkt på gsd, german shepherd, alastian, photo, photography, art, artwork, drawing, pictures, tattoo, tattoo lookbook, jahda. Og gud hjelpe meg så mange dårlige schæfertatoveringer det er der ute! Nesten så jeg er litt red for å gjøre dette, og rett og slett nøyer meg med en busk på leggen :P Så om noen har flere søkeord så kom med dem!

Og ja, jeg har totalt hangup på dette, og da blir jeg bittelitt slitsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Går det virkelig ann at folk ikke har pc hjemme eller NOEN form for mail?

Hannhund eier jeg ønsker kontakt og fra 3 hold har jeg nå "Nei han har verken PC eller mail han". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi du kan snakke om den og så kan jeg være slitsom med tatoveringen. Ferdig på torsdag jeg da...

Fysj, jeg er vanskelig! Jeg har fått beskjed om å finne flere bilder av schæfere som jeg liker. Jada, det bør jo være superenkelt! 4 stk har jeg funnet, og da har jeg søkt på gsd, german shepherd, alastian, photo, photography, art, artwork, drawing, pictures, tattoo, tattoo lookbook, jahda. Og gud hjelpe meg så mange dårlige schæfertatoveringer det er der ute! Nesten så jeg er litt red for å gjøre dette, og rett og slett nøyer meg med en busk på leggen :P Så om noen har flere søkeord så kom med dem!

Og ja, jeg har totalt hangup på dette, og da blir jeg bittelitt slitsom!

I dag har jeg skrevet 400 ord, men nå sitter jeg og skriver om Utøya, og det er ikke så fryktelig kult. :P Så istedenfor å bli fort ferdig med det, så proookrastineeeerer jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tur på to timer, bikkjene storkoste seg :) Nå skal jeg sløve en stund og prøve å bestemme meg for om jeg skal legge spor eller trene LP i dag. Begge deler, kanskje? :) Også har jeg som mål og i løpet av dagen bestemme meg for hva jeg skal skrive om på semesteroppgaven i kulturminneoppsyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbing rundt 22. juli gikk helt greit helt til jeg leste en artikkel som inneholdt et telefonintervju med ei jente som den neste halvtimen ble skutt og drept. Nå er jeg kvalm og sitter og filer negler og koser på pus istedenfor å jobbe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jeanette :)

Er det noen som vet hvor NKK Tromsø foregår og om det er vanskelig å komme seg fra flyplassen til stevneområdet?

Hvis stevnet er på samme plass som utstillingen, er det på "Mandelasletta" i Tromsdalen. Flyplassen ligger jo nærmest i byen, så det er lett å komme seg derfra med vanlig rutebuss. Må bytte buss i sentrum, da, hvis du skal til Mandelasletta.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg spist frokost. Treg start i dag, og jeg kommer liksom ikke helt igang med dagen. Masse eksamensforberedelser på planen. Jeg har mest lyst til å skrive semesteroppgave i kulturminneoppsyn, men har eksamen i miljøledelse på tirsdag så bør vel prioritere den. *sukk* Men først ut å gå spor med hundene, når jeg nå engang kommer meg ut av sofaen igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg er på jobb, ferdig om få timer og da skal jeg hjem og lufte hundene før jeg skal i stallen :D :D Gleeeder meg til å ri på tur..

I går hadde vi valpetreff for alle de tre valpene fra kullet Only hadde i høst, kjempekoselig, de lekte og koste seg sammen og en av de fikk seg en klipp også :) Only syntes det var uaktuelt å delta i lek med barna sine og satt på sidelinjen og fulgte med og passet på at alle oppførte seg som de skulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...