Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Akkurat hjemme fra morgenturen, og jammen fikk jeg ikke hilse på den 13 uker gamle whippetvalpen som tusler rundt i nabolaget her. Aldri møtt en whippet før, og har ikke helt skjønt greia - før nå! Guri, så nyyydelig :wub: Fine lille gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

AAAAAH, jeg er så forelsket! Livet smiler, alle sammen! Kjærestekliss og sol og saltvann og alt for mye grillmat og is. Mamma flytter snart til en nydelig leilighet, og jeg drar på drømmeskolen til høsten. Livet er så bra nå at jeg GLEDER meg til eksamen! Hva skjeeeeeeer liksom!? :D

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å ha jobbet flittig med skriving i søknads- og CV-basen, og datamaskinen oppdaterer og restarter seg selv da den stod ubevoktet et lite øyeblikk. Jaja, starte på nytt igjen da. Jeg har hele dagen. :aww:

Vil mye heller ligge ute i sola dog, men ble en smule brent i går så lusker i skyggen i dag. Fine lekre været uansett. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn jeg reagerte det jo :aww: Og jeg syntes egentlig at jeg tok det skikkelig med fatning :icon_redface:

Hahah :P Han furter over det enda. Han har jo ikke vært i skogen en gang, så tviler på at jeg får han med på skogstur i sommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fakk it. Jeg har styremøte her imorgen, det har jeg virkelig glemt. Blææææ. BLÆ. Også var ungen så snill mens jeg var på do å helte en hel pakke med oppvaskmaskintabletter i vannskåla til hundene. Takk kjære barn. Søndagsåpen senere idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 grader på nordsiden/skyggesiden av huset nå. Ismaskinen går. Mango-ostekake i ovnen. Skal lage pannacotta snart. Da er dessert både for i dag (pannacotta med bringebær-coulis) og i morgen (mango-ostekake) i boks. Er mer enn bare LITT fiksert på mat nå etter 4 uker med elendig sykehusmat….. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fakk it. Jeg har styremøte her imorgen, det har jeg virkelig glemt. Blææææ. BLÆ. Også var ungen så snill mens jeg var på do å helte en hel pakke med oppvaskmaskintabletter i vannskåla til hundene. Takk kjære barn. Søndagsåpen senere idag...

He-he - kreativ jente du har :):lol::w00t:

Prøvd barnesikring på skap og skuffer? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he - kreativ jente du har :):lol::w00t:

Prøvd barnesikring på skap og skuffer? :rofl:

Vi har det! Men det stopper jo ikke henne, hun skjønner jo hvordan man åpner det uansett :lol: Vi har til og med kroker eller skyvedings på diverse dører her hjemme, men hun skjønner at det er bare å skyve en stol inntill så fikser hun jo det lett. Tror jeg må begynne å ha henne med meg på do og sette sånne bjeller på døren så jeg hører hver gang hun finner på noe :lol: Nå har vi vært på halvtimes gåtur der hun måtte ha litt høy tempo hele veien så jeg håper det hjelper.. Hun er litt som valpene her hjemme, jo mer slitent og stimulert = jo mindre ugang :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 grader på nordsiden/skyggesiden av huset nå. Ismaskinen går. Mango-ostekake i ovnen. Skal lage pannacotta snart. Da er dessert både for i dag (pannacotta med bringebær-coulis) og i morgen (mango-ostekake) i boks. Er mer enn bare LITT fiksert på mat nå etter 4 uker med elendig sykehusmat….. :blink:

Har du lyst til å dele den oppskriften på mango-ostekake? Jeg prøvde en gang og den ble supermislykket... Men det høres jo så himla godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I natt hadde jeg mareritt. Broren min hadde besøk av mange kompiser, og hele familien min satt i stua. Så banker det på ruta, og der står hele Nokasgjengen klar for å rane oss. De sto der med våpen og ting for å slå inn ruta. Hele familien ble satt i sving for å få ut det viktigste i bagger før vi måtte slenge oss i bilene og kjøre. Husket jeg var såå stressa, for ikke fant jeg ipaden min, Milo var slapp, og jeg fant heller ikke medisinen hans. Herregud, for en drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå var det helt kurant å bytte ut å sitte i en skog, med å slappe av på en veranda i stede. :P Hundene koser seg ute med å sole seg, og Noomi har til og med testet ut en solseng. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 grader på nordsiden/skyggesiden av huset nå. Ismaskinen går. Mango-ostekake i ovnen. Skal lage pannacotta snart. Da er dessert både for i dag (pannacotta med bringebær-coulis) og i morgen (mango-ostekake) i boks. Er mer enn bare LITT fiksert på mat nå etter 4 uker med elendig sykehusmat….. :blink:

Hvor var det du bodde sa du? :aww:

Vært på tur vi:

922911_10151484091526985_1781989872_n.jp

Har jeg nevnt at jeg elsker å bo her?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAH, jeg er så forelsket! Livet smiler, alle sammen! Kjærestekliss og sol og saltvann og alt for mye grillmat og is. Mamma flytter snart til en nydelig leilighet, og jeg drar på drømmeskolen til høsten. Livet er så bra nå at jeg GLEDER meg til eksamen! Hva skjeeeeeeer liksom!? :D

Nå har du tilogmed litt mer enn kroner 12, 04 på kontoen din :D Hilsen mammabanken :heart:

fakk it. Jeg har styremøte her imorgen, det har jeg virkelig glemt. Blææææ. BLÆ. Også var ungen så snill mens jeg var på do å helte en hel pakke med oppvaskmaskintabletter i vannskåla til hundene. Takk kjære barn. Søndagsåpen senere idag...

Møte på en helligdag? Det var rart. Liker kreative barn, jeg. De er kloke :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å dele den oppskriften på mango-ostekake? Jeg prøvde en gang og den ble supermislykket... Men det høres jo så himla godt ut!

Enkel sak;

1. Bunn

Ta 14 digestive-kjeks, 100 g smør og 4 ss brunt sukker og kjør til fint på matmølle. Spre massen utover paiform m løs bunn, klapp den til og stek 15 min ved 175 grader. Etterpå senk temp til 160 grader.

2. Fyll:alt kjøtt fra 4 modne mango mkjøres til jevn masse/pure på matmølle. Ta av 3 dl av mosen og sett til side til trinn 3.

Tilsett deretter 400 g filadelfia-ost, 2 dl sukker, 1ss lime-jus og 4 egg og kjør på mølla til jevnt sammen m resten av mango-pureen. Hell massen over bunnen og stek midt i ovnen ved 160 grader i 1 time pluss 5 min. Ta ut og la den bli helt avkjølt før trinn 3.

3. Gele: legg 4 gelatinplater i kaldt vann i 5 min. t. Ta dem opp og smelt dem i 1 dl varmt vann i liten kjele. bland inn 3 ss sukker og mango-mos som ble tatt til side i trinn 2. Fordel gele oppå kaken og sett den i kjøleskap til neste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte på en helligdag? Det var rart. Liker kreative barn, jeg. De er kloke :)

Jeg lurer litt på om alle glemte at det var helligdag når vi bestemte det, eller bare meg :aww: Men er jo bare hundeklubben, men husker det var vanskelig å finne en dato alle 8 personene kunne med tanke på jobber, skole, kveldsaktiviteter og unger.. Så vi endte opp med imorgen 9.30 :lol:

Enkel sak;

1. Bunn

Ta 14 digestive-kjeks, 100 g smør og 4 ss brunt sukker og kjør til fint på matmølle. Spre massen utover paiform m løs bunn, klapp den til og stek 15 min ved 175 grader. Etterpå senk temp til 160 grader.

2. Fyll:alt kjøtt fra 4 modne mango mkjøres til jevn masse/pure på matmølle. Ta av 3 dl av mosen og sett til side til trinn 3.

Tilsett deretter 400 g filadelfia-ost, 2 dl sukker, 1ss lime-jus og 4 egg og kjør på mølla til jevnt sammen m resten av mango-pureen. Hell massen over bunnen og stek midt i ovnen ved 160 grader i 1 time pluss 5 min. Ta ut og la den bli helt avkjølt før trinn 3.

3. Gele: legg 4 gelatinplater i kaldt vann i 5 min. t. Ta dem opp og smelt dem i 1 dl varmt vann i liten kjele. bland inn 3 ss sukker og mango-mos som ble tatt til side i trinn 2. Fordel gele oppå kaken og sett den i kjøleskap til neste dag :)

Tusen takk! Lagret og skal prøves ut om 2 uker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det! Men det stopper jo ikke henne, hun skjønner jo hvordan man åpner det uansett :lol: Vi har til og med kroker eller skyvedings på diverse dører her hjemme, men hun skjønner at det er bare å skyve en stol inntill så fikser hun jo det lett. Tror jeg må begynne å ha henne med meg på do og sette sånne bjeller på døren så jeg hører hver gang hun finner på noe :lol: Nå har vi vært på halvtimes gåtur der hun måtte ha litt høy tempo hele veien så jeg håper det hjelper.. Hun er litt som valpene her hjemme, jo mer slitent og stimulert = jo mindre ugang :lol:

Ha-ha høres ut som min yngste!! Hun er fremdeles like kreativ ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så må jeg fortelle dere om han jeg møtte som drev med klikkertrening *fnis*

Det kom et par gående og han hadde en ung labradorhanne i magebelte, strikkbånd og halsbånd. Så på avstand at han trente på å ha fokus, så jeg snurret inn mine i det vi nærmet oss. Men så ser jeg jo at han mer eller mindre gir opp og ser på nært hold hvordan han trener på dette: Han dytter klikkeren opp i ansiktet på hunden og klikker ivei mens bikkja har fokus på meg og jentene. Gubben snakker til meg og sier de trener på at hunden skal holde fokus på han når de passerer andre, men det går ikke så bra. Nei, sier jeg, du bruker klikkeren din feil. Klikk når hunden gjør det rett og så gir du ham godbit. Nei, får jeg til svar, det var sånn det sto i boka han hadde lest :lol:

Håper input'en fikk ham til å sjekke igjen hvis ikke tror jeg det blir lite kustus på bikkja :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...