trevi Skrevet 5. April 2013 Rapporter Skrevet 5. April 2013 Dachs.... Det er alle veier her... Tror det bor 4-5 stk rett rundt "husdøren", og alltid noen som går tur med en eller annen dachs langs veien når jeg kommer kjørende fra jobb.. 1 Siter
AussieAllTheWay Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Her rundt meg er det ganske stor variasjon, Det er BC og BC blandinger, Elghunder av flere typer, Terv, Stor Puddel, Malle, Springer og masse trekkhunder. Også er det maaaaange små bikkjer, Cavalier, JRT og Tibber. Ikke så rart, når det er opp til flere oppdrettere av de i bygda/nabo bygdene. Ikke mange av min rase -dessverre og heldigvis Siter
edlitam Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Der jeg bor i Oslo kryr det av settere, eller kollen marsvin som det så fint heter. Ellers er det mye retrivere, og så ser du innimellom de bittesmå rasene. Du skulle tro det var fler av de, men jeg ser de ikke så ofte som man skulle tro. Siter
Maria Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Straffer? Men her ser jeg mye av Whippet og Basset Hound Fort gjort at det er staffer det skal stå, ja. En snik av en R ville bare bli med! Siter
Sbtlita Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Blasndinger av hummer og kanari, en staff (min) noen JRT, labrador og en australsk gjeterhund er de som bor i nærheta av meg Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Siter
ida Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 I skogen er vi stort sett alene, men det bor da en del hunder i gata vår. Mye jakthunder av ulike slag. Mange har flere hunder (weimaraneroppdrett, dachser, vorstehre i samme hushold. Gjett hvem ). Lundqvistfolket har en terv, en BC og en liten phalene (mistenker at minsten er lånehund) og i grunnen er det alle mulige raser her. Felles for dem alle, er at vi aldri møter dem i skauen Siter
Gidske Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Her i jegerland er det mest elghunder, rådyrhunder og harehunder. Har ikke sett så mange fuglehunder, selv om jeg vet de finnes. I tillegg bor det et par golden og en liten hvit dott nede i "gata". På hundeklubben i byen er det alt mulig rart, ser stadig raser jeg bare har sett bilder av, så da må jeg selvsagt spørre og grave og plage den stakkars hundeeieren som bare ville på trening Siden jeg trener lydighet er det selvsagt mange BC og retrievere, men jeg synes heller ikke de er så overrepresentert. Har kanskje sammenheng med nivået jeg er på også... Siter
Tabris Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Jeg føler jeg har sett en del mer chihuahuas de siste par årene her jeg bor. Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Når vi fikk min Havanais for 10 år siden, hadde jeg kun møtt på en eneste Havanais før vi besøkte oppdretter. Nå kryr det jo nærmest av dem, og jeg forstår helt ærlig ikke hvorfor denne er blitt så mye mer populær enn noen av de andre Bichon-rasene (sett bort fra Frisé der populæriteten vel har vært ganske jevn). Fryktelig trist at den har hatt en så voldsom økning på få år... Hvorfor er det egentlig negativt? Det er jo ikke snakk om en eksplosiv økning som f.eks. staffen har hatt de siste åra. At en sjelden rase blir mindre sjelden er vel ikke negativt? Siter
roxie88 Skrevet 6. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 6. April 2013 Hvorfor er det egentlig negativt? Det er jo ikke snakk om en eksplosiv økning som f.eks. staffen har hatt de siste åra. At en sjelden rase blir mindre sjelden er vel ikke negativt? Det er desverre blitt en del useriøs avl på havanaisen pga den har blitt veldig populær og det har begynt å vise seg på helsa til noen av de at de nå avles ikke bare av seriøse oppdrettere men mer ukritisk. Siter
Enits Skrevet 6. April 2013 Rapporter Skrevet 6. April 2013 Schäfer og labrador er de to jeg ser her med meg. Og så hender det det går en dame med 3 whippeter her, og har sett en finsk lapphund også Siter
Guest Yellow Skrevet 8. April 2013 Rapporter Skrevet 8. April 2013 Hvorfor er det egentlig negativt? Det er jo ikke snakk om en eksplosiv økning som f.eks. staffen har hatt de siste åra. At en sjelden rase blir mindre sjelden er vel ikke negativt? Er jo snakk om en helt ekstrem økning på få år, og kan virkelig ikke tenke meg at det er positivt, nei. Ser flere Havanaiser enn Staffer rundt omkring her, og rasen er jo absolutt ikke sjelden lenger, men ganske langt oppe på topp 100. Siter
Penøttsmør Skrevet 8. April 2013 Rapporter Skrevet 8. April 2013 Her hører jeg mest bjeffing fra alle hager, men ser ingen hunder - bare hester. Siter
Grim Skrevet 8. April 2013 Rapporter Skrevet 8. April 2013 Ingen som stikker seg veldig frem egentlig. I nabolaget har vi blandinger, pudler, retrievere, mellom snauzere, bokser, rotweiler, malamute, bc, kelpie, småhunder, bayersk viltsporhund, skotte, west highland, AH, og cocker f.eks. På tur møter vi i tillegg schafere, dverg snauzere, cavalier, fralle, bedlis, sheltier, chi'er, doberman, settere osv. Siter
AnnikenK Skrevet 8. April 2013 Rapporter Skrevet 8. April 2013 Det tyter med staffer og tollere. I tillegg er det en del ukontrollerte settere av ymse varianter. Ellers var det en periode hvor "alle" hadde flatter, men det er vist litt ut for tiden. Siter
Dunkereier Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Her står det en eller flere grå elghunder i hver hage - sånn satt litt på spissen Men seriøst, det flyter med elghund her. Ellers er det mye drivende jakthunder av ymse slag. Vi er forsåvidt med på å dra opp statistikken der Siter
[email protected] Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Her er det en god del av rottweilere. Og golden retriever. Jack Russell også faktisk. Er fra Moss området. Siter
Guest Michellus Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Akkurat her hvor jeg bor er det ikke så veldig mye av en spesiell rase. Det er en dachs som flyr rundt løs på veiene her og inn på gården vi bor på (det mest irriterende er at eier vet om dette, men gidder ikke gjøre noe med det), det er en eller annen form for jakthund jeg ikke har peiling på hva er, det er en bearded collie som alltid går løs med eieren sin, en jack russell og en groenendael jeg dør etter å møte. Mye forskjellig! Siter
edlitam Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Jo og så må jeg bare nevne at her i Frankrike er det masse kule sjeldene franske jakthunder, og ett par aussier, leonberger osv, men jeg har fryktelig lyst til å lære mer om de franske rasene men jeg er ikke såå godt venn med naboene at det gjør noe Siter
tm100021 Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Maaasse elghunder. Og enda flere elghunder Siter
Tavi Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Sheltier og chihuahua på hjemplassen min der jeg studerer er det polarhunder av ymse sorter og ellers mye tibetansk spaniel av alle ting Siter
Jankaa Skrevet 15. April 2013 Rapporter Skrevet 15. April 2013 Nå bor jeg veldig på bygda (5000 innbyggere), men det jeg har i umiddelbar nærhet, og ser jevnlig er (sortert etter husene bortover veien her); -en cocker, -dachs+islandsk fårehund, -en ettellerannet (en halvstor, sort "bullehund"). I samme hus bor det også en mastiff. -en rottweiler -et lite oppdrett av petit ettellerannet. Sånne brune jakthunder, vettøøø.. -også folkens..... EN IRSK ULVEHUND! -og som om ikke den irske ulvehunden var eksotisk nok, så har vi jammen meg en dame med elektrisk rullestol og groenendael også! Dette er de jeg kjenner til som bor langs veien her, altså en strekke på 5 km. Jeg synes vi har mye variert, jeg! Ellers så går det i elghund, og andre jakthunder, sånn stort sett. Siter
Artemis Skrevet 15. April 2013 Rapporter Skrevet 15. April 2013 Jeg er imponert over hvor god kontroll noen av dere har på nabohundene deres. Her i området så ser jeg stort sett labradorer, labradorer og flere labradorer, staffer og staffeblandinger, greyhound/greyhoundblandinger, jaktspringere og terriere av diverse slag ute på tur. Ser en irsk ulvehund med (u)jevne mellomrom også. Men den legger jeg jo spesielt merke til bare fordi det er en irsk ulvehund. Siter
Miavoff Skrevet 15. April 2013 Rapporter Skrevet 15. April 2013 Her i nabolaget har jeg sett gjentatte av bestemte raser, trolig de samme hundene med ulike eiere/de som holder bånd. Shar pei, irsk ulvehund, greyhound, irske settere, skotsk hjortehund, pudler i alle størrelser og blandingshunder av pudler og selvsagt et overtall av chihuahuaer i ulike farge og fasong ( finnes det både show og brukschihuahua? ) jeg er trolig den eneste med papillon i nabolaget! Siter
Gjest Skrevet 15. April 2013 Rapporter Skrevet 15. April 2013 Ser staffen nevnes mye her, men jeg bor tydeligvis på feil sted. Utenom oppdretters hunder og Melvins søsken har jeg møtt på TO staffer på tur siden jeg fikk meg en selv. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.